Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route uitgestippeld West Amerika

Discussie gestart

ilssse

Nog 1 keeeeer:

hihi dit wordt de uiteindelijke route:

3. San Francisco - aankomst
4. San Francisco – 4th of July
5. San Francisco - Alcatraz - Golden Gate Bridge / Golden gate park
6. San Francisco - shoppen
7. San Francisco - via the highway 1 naar Monterey
8. Monterey – Santa Barbara
9. Santa Barbara - Los Angeles
10.Los Angeles - stad verkennen en shoppen
11. Los Angeles - naar tante Gre
12. Los Angeles - Hollywood
13. Los Angeles – Studio’s
14. Los Angeles – San Diego
15. San Diego - Sea World
16. San Diego - shoppen
17.  San Diego – Palm Springs
18. Palm Springs
19. Palm springs - Las Vegas
20.  las Vegas - stad verkennen
21. Las Vegas - shoppen
22. Las Vegas - Grand Canyon village
23. Grand Canyon
24. Grand Canyon – Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - naar huis

is hij leuk of onhandig??
#61 - 23-11-2008, 11:07 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Harry

Mooie rustige route, maar ik zou van Palm Springs eerst naar de Grand Canyon gaan, en daarna pas naar Las Vegas.

Harry
#62 - 23-11-2008, 11:23 uur

hdeweert

Hallo
Je route ziet er prima uit. De Grand Canyon zit er helaas maar een beetje tussen geflanst, en kost je wel extra  $ 12 pp toegang. Daarom nemen de meeste vakantie gangers een jaarkaart van $80 en doen dan ook wat andere parken aan. Onderweg van de Las Vegas naar de Grand Canyon kun je nog een leuk stukje route 66 meenemen en de Hoverdam bekijken.
Harm
#63 - 23-11-2008, 11:25 uur

ilssse

Dank je wel Harry voor je tip!
Van palm Springs naar de Grand Canyon is wel een halve dag rijden volgens google maps klopt dat? (412 mile 6 uur rijden)
Ik ga dan uit van Grand canyon village. Of kan ik beter voor die 2 dagen dat ik er ben een andere plek rond de grand canyon nemen?

hdeweert, ik weet dat de grand canyon er een beetje tussen zit maar dat komt omdat we vooral naar Amerika voor de grote steden gaan (shoppen en bekijken!)
De natuurparken lijken ons erg mooi maar we denken dat we er aan een genoeg hebben.

groetjes!
#64 - 23-11-2008, 11:43 uur
Ilse

Marianne

Hallo
Je route ziet er prima uit. De Grand Canyon zit er helaas maar een beetje tussen geflanst, en kost je wel extra  $ 12 pp toegang. Daarom nemen de meeste vakantie gangers een jaarkaart van $80 en doen dan ook wat andere parken aan. Onderweg van de Las Vegas naar de Grand Canyon kun je nog een leuk stukje route 66 meenemen en de Hoverdam bekijken.
Harm

Wat is nou 12 dollar voor de toegang tot Grand Canyon NP? Ik dacht trouwens dat het 25 dollar per auto was. Nog steeds niets.
Ik zou inderdaad ook van Palm Springs direct naar de GC rijden, dat is gemakkelijk in een dag te doen. Overnachten is het mooiste in het park zelf, en helemaal mooi is het ana de rim. Volgens mij heb ik al eerder gezegd dat je daar tijdig voor moet reserveren (gewoon direct doen, annuleren kan altijd nog).
Je zou tussen Palm Springs en de GC ook via Sedona kunnen rijden, ik zou liever daar ergens een dag extra zitten dan in Palm Springs. Kijk eens naar Slide Rock State Park, en naar de foto's van Jerbia voor de omgeving. (ik ben maar even zo vrij Bianca, ze zijn prachtig!)
Route 66 en de Hooverdam kun je dan op weg naar Las vegas doen.

Marianne
#65 - 23-11-2008, 11:58 uur

ilssse

Thanks Marianne!

Ziet er goed uit!
en die weblog is erg leuk! Mooie foto's.
Ja die 12 dollar daar lig ik ook niet wakker van haha
Ik ga eens kijken voor een hotel aan de rim... die kan ik op de site van de grand canyon zelf vinden toch?
en sedona... ik zal eens gaan kijken!!

Groetjes!
#66 - 23-11-2008, 12:21 uur
Ilse

Marianne

Kijk even naar mijn bericht van 25-8 voor de Grand Canyon.

Marianne
#67 - 23-11-2008, 13:18 uur

hdeweert

Hallo ilsse
Je hebt gelijk. Je vakantie hangt niet van $12 af het is trouwens zoals al gezegd $25 per voertuig. Je kan natuurlijk van alles aandragen maar je zult altijd zelf moeten beslissen. Een park is wel het minimum maar je weet maar nooit of je dat stukje van het Amerika virus ook te pakken krijgt. Je route ziet er als stedentrip prima uit, en je zult er na afloop zeker met veel plezier op terugkijken.
Harm
#68 - 23-11-2008, 14:00 uur

ilssse

Bedankt voor al jullie hulp!!!
Ik heb alleen nog een klein vraagje...

Van San Francisco rijden we naar Monterey.. en volgens Google Maps is dat 2 uur rijden...
maar als ik naar hotels in Monterey kijk, staat er dat ze vlakbij Fisher mans's wharf liggen (5 blocks)... dat snap ik niet???
Kijk ik nu verkeerd of zeggen de hotels het een beetje overdreven...
Want anders kan ik misschien wat meer doorrijden die dag?

#69 - 24-11-2008, 07:17 uur
Ilse

hdeweert

Van San Francisco naar Monterey.. is bijna 200 km dus kan die 2 uur wel klopppen..
Vind je de hotels te ver van de Fisher mans's wharf liggen?
 5 blocks kan ongeveer 500m zijn maar ook en metertje meer afhankelijk van welk hotel je kiest.
Harm
#70 - 24-11-2008, 07:46 uur

Marianne

Je hebt zowel in San Francisco als in Monterey een Fisherman's Wharf, is dat de verwarring?

Naar mijn idee is het wel wat langer rijden naar Monterey dan 2 uur, maar dat zal van de drukte op de weg afhangen en of je de route via de kust neemt.

Marianne
#71 - 24-11-2008, 08:06 uur

Benneke

Ilsse ,
leuke route ,
alléén heb je een hoop door mekaar gegooit en mis je zodoende een hooooooop zéér nette plaatsen die je nooit meer gaat bekijken ,
en dat enkel om toch nog de Grand Canyon te kunnen bekijken ,
ik zou dit ZEKER niet doen , en , net zoals ik nu plan voor volgend jaar , Grand Canyon plannen samen met de national parken in Utah ,
dit op zich is al méér dan een 3 weekse trip .
Nu betreft uw trip ,
San Francisco heb je zeker 3 dagen nodig ,
Alcatraz , Cable cars met bezoek China Town , GG bridge , The Embarcadero ( shoppen zou ik hier niet doen tenzij een klein souveniertje daar ik het gevoel heb dat half de Rusische maffia daar winkeltjes runt )
Shoppingtip :
zuidelijk onder SFO bevindt zich in Gilroy één van de grootste outletstores in heel CA .dit zijn 4 grote winkelshops naast mekaar waar alle grote merken vertegenwoordigt zijn met een shop ,
dit ligt vlak naast Hwy 101 exit  Leavesley Rd , een uurtje rijden van San Joséé .
hier kan je bv ook prima overnachten , er is een zeer goed Mexicaans restaurant met bangelijke margarita's , ik geloof Checvys fresh mex , en een splinternieuwe Motel6 , niet mijn favoriet keten , maar dit is een uitzondering , zééér nette kamers en prima betaalbaar .
Je kan vanuit Gilroy verder langs Hwy 152 naar Hwy 1 , en zo verder naar Monterey , of je kan vanuit Gilroy 101 volgen tot in Salinas , en vandaar richting Hwy 1 en Monterey .
Verder , ipv vanuit Monterey verder tot Santa Barbara te rijden ( waar volgens mij op uitzondering van de pier niets te zien is ) volg je beter rustig Hwy 1 tot in San Simeon , en bezoek je daar Hearst Castle , dit moet je ZEKER doen !! wordt nogal vergeten omdat het afgelegen ligt ,
maak wel een afspraak enkele dagen op voorhand , en je dient te beslissen welke toer je wil nemen ( zijn er 4 ) bekijk de website van Hearst Castle maar is .
LET WEL DAT JE BENZINETANK STEEDS GEVULT IS in de grote plaatsen , want boven San Simeon vind je niets dan natuur , en zeker géén benzinestations ,
slapen kan je in Cambrio , net onder San Simeon .
Verder niet te vergeten , nog zuidelijker van San Simeon en Cambria , Morro Bay met otterrock waar je 'smorgens héél rustig kan ontbijten ,
Pismo Beach , Grover Beach , het mooie San Luis Obispo .....
en nog meer zuidelijker het deens dorpje Solvang , of Buellton in de Santa Ynez Valley famous for his pea soup .
Ik las verder uw interesse in water en strand ,
zéér mooi is het Paradise cove beach en café in Malibu , vlak aan PCH , ( Hwy 1 noemt daar Pacific coast Hwy ) net voor Los Angeles .
Ook ipv Los Angels ( druk , smog , niet netjes ) kan je beter na Pasedena Hwy 210 oost , tot 57 zuid nemen naar Orange county , hier is het nog vrij rustig rijden to 405 en 5 Frwy's .
Aan  bv Newport pier in Newport Beach is leuk om rond te lopen , zowel strand , shops en restaurants ,
vandaar kan je Hwy 5 zuidelijker naar San Diego nemen ,
Seaworld is 3 of 4 jaar geleden , maar ik kijk weer uit naar m'n volgende bezoek .... , als je tijd zou hebben , uurtje zuidelijker ligt San Ysidro en de grens met Mexico ,
( vergeet wel je reispas niet mee te nemen indien je de grens zou oversteken , maar parkeer uw auto op de laatste parking voor de grens , je bent nml niet verzekert in Mexico ) ook Tijuana aan de andere kant van de grens is leuk , wel best overdag doen , en je kan er ook koopjes doen , wel afbieden !!!!
ik wil niets pushen , maar van bovenstaande zal je 200% zeker géén spijt krijgen .... moest je nog vragen hebben ....
anders enjoy CA ,

#72 - 24-11-2008, 18:29 uur
« Laatst bewerkt op: 24-11-2008, 18:43 uur door Benneke »

ilssse

Bedankt allemaal! haha ik wist niet dat Monterey ook een Fisherman's wharf heeft! hahaha

en dan:

Hallo Benneke,
Bedankt voor al je tips!
Ik ben ook meer dan 3 dagen in San Francisco (5 zelfs...)
Die outlets ga ik zeeeker onthouden! Super die tip!
Maar de tips om kleiner rondom de grote steden te gaan zitten lijkt me niet zo leuk...
wij kiezen juist voor het grote.... de big city's!!
De bezine tanks zullen we inderdaad goed in de gaten houden (thanks!)

Groeten Ilse
#73 - 26-11-2008, 09:50 uur
Ilse

marjoleinw

Hoi Ilse,
Wij doen een hoop hetzelfde, grappig!
Alleen tante Gre doen wij niet maar als die heel leuk is? ;)

groetjes,
Marjolein
#74 - 01-12-2008, 18:16 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

ilssse

haha grappig Marjolein!
Dan kunnen we elkaar mooi tips geven en misschien wel samen dingen uitzoeken?!

Tante Gre... Jaaa haha dat is mijn lieve tante van 89 jaar!!!
Woont in Pasadena en komt stoer elk jaar nog naar Nederland jaja..
Dus dit jaar eens bij haar huis kijken!
Je bent vast welkom hihi...
#75 - 02-12-2008, 18:38 uur
Ilse

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15