Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route van 21 dagen -> is dit wat? (deel 2)

Discussie gestart

Sus


 in Page hadden we alleen al in de voormiddag Antelope Canyon en Horseshoe Bend bezocht en in de namiddag de dam en we hadden nog tijd over, dus een extra dag Page kan je weer veel beter elders gebruiken.

Sus

Ben het hier niet mee eens! In Page en omgeving is zoveel meer te doen. Er zijn o.a. : The Wave, Buckskin Gulch, White Pocket, Wahweap Hoodoos, Toadstool Hoodoo, Ed Maier Secret,  Upper en Lower Antelope Canyon, Waterholes SLot Canyons, Lake Powell, Rainbow Bridge...

Te veel om op te noemen dus.

Zie ook mijn site www.usa4ever.com

Groetjes,

Lilo

Natuurlijk is er wel meer te zien, zoals ik zei,,op elke locatie kan je wel meer dan een dag volkrijgen. Maar,,, als je elk hoekje van elk stadje wil zien moet je een rondreis van 3 maanden doen ipv 3 weken.
Als ik lees dat ze 21 dagen willen gaan dan zullen ze zich toch moeten beperken tot de hoogtepunten van elke locatie die ze aandoen en dat zijn (voor zover mijn bescheiden ervaring reikt) voor Page; Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.

Sus

#16 - 11-01-2013, 20:43 uur



Suuske

Hallo allemaal,

Ik voel toch een behoefte opkomen om te reageren op enkele reacties op dit draadje.

We zijn op dit moment aan het rondreizen door het Westen van Amerika. En blijkbaar op z'n Japans. We zijn door Zion gereden, zonder uit te stappen. Supergaaf gebied, echt heel mooi. Maar meer hoefde ik ook niet te zien. Springdale is een mooi dorpje, best de moeite waard om wat langer te blijven. Maar daar is inderdaad kortweg de tijd niet voor. Hetzelfde geldt voor Bryce Canyon. Supergaaf allemaal en we hebben zonsondergang en opkomst bekeken. Maar dat is ook genoeg.

We zitten nu in Page, aan Lake Powel. En, ja, je kunt inderdaad de boot pakken naar rainbow bridge, maar in die 6 uur die het kost, kan ik ook al naar Mnt Valley gereden zijn.

Wat ik wil aangeven: als je niet van plan bent om vaker naar de Westkust te gaan, omdat het bijvoorbeeld heel veel geld kost, is reizen op zijn Japens een hele goede manier om de highlights te zien. Kom je (vaker) in dit gebied, zoals verschillende van de vaste reageerders, dan heb je meer mogelijkheden om de details in te gaan.

 En, beste mensen, begrijp me niet verkeerd, de adviezen zullen zeker oprecht zijn en van harte welkom. Maar ik denk dat het mensen, die net als ik de reis van hun leven maken, een beetje op het verkeerde been zet. Ik heb veel informatie van het forum gehaald en handige tips in de praktijk gebracht.

Neemt niet weg, dat ik heerlijk aan het genieten ben, veel supergave dingen zie onderweg en ons prima vermaken.



#17 - 11-07-2013, 16:57 uur

Marianne

Mieke&Theo zijn al lang weer terug. Jammer dat ze niets meer van zich hebben laten horen, het zou aardig zijn om te weten wat hun ervaring is.

Marianne
#18 - 11-07-2013, 20:53 uur

Mieke&Theo

Hallo beste mensen,

We zijn inmiddels terug van een fantastische tijd in Amerika.  :afro: Onze route is dankzij de goede adviezen op dit forum nog best wel aardig aangepast (en leek uiteindelijk aardig op onze initiλle route). Op sommige plekken zijn we langer gebleven, andere onderdelen hebben we geschrapt. Dan hebben we nog iets voor een volgende keer…… ^-^

Onze route was uiteindelijk als volgt:
•   Dag 1: Phoenix – aankomst begin vd avond, 1 overnachting
•   Dag 2: Sedona – auto gehaald, boodschappen gedaan en relaxen, prachtige omgeving, 1 overnachting
•   Dag 3-4: Grand Canyon NP– wow, overweldigend, veel en heerlijk gewandeld en indrukken for ever opgedaan, 2 overnachtingen
•   Dag 5: Monument Valley – live op een filmdecor erg mooi, 1 overnachting
•   Dag 6: Page – Horseshoe Bend (gaaf), Antelope Valley (prachtig wel zeer toeristisch) en Lake Powell, 1 overnachting
•   Dag 7: Bryce Canyon NP– zeer mooi om te zien, goed voor 1 dag, 1 overnachting
•   Dag 8-9: Zion NP – onverwacht indrukwekkend, topper, veel mooie wandelingen gedaan, 2 overnachtingen
•   Dag 10-11: Las Vegas- een totaal andere wereld, erg leuk, 2 overnachtingen
•   Dag 12: Death Valley NP– heet, verlaten, apart, niet echt gewandeld, 1 overnachting
•   Dag 13: Mammoth Lakes – wat een contrast met DV, hoog in de bergen, 1 overnachting
•   Dag 14-16: Yosemity NP – wat ontzettend groot, afwisselend en mooi, zeer veel gewandeld, top, 3 overnachtingen
•   Dag 17: Monterey – walvissen op zee, 17 mile drive mooi highway 1, 1 overnachting
•   Dag 18-20 San Francisco – Golden Gate bridge, Alacatraz, Cable Car, 3 overnachtingen
•   Dag 21 – naar huis

De afstanden tussen de locaties waren prima, gemiddeld 2 a 3 uur. De reis van a naar b en de omgeving zelf waren ook al top/mooi. Wat is het ontspannen rijden zeg, zo'n verschil met het haastige Nederland/Europa.
De tijd per locatie was op zich precies goed, alleen Montery viel wat tegen, maar ja we hadden al zo veel indrukwekkende natuur gezien en ervaringen opgedaan. Ook 3 nachten San Francisco vonden we 1 nachtje te veel. Beiden zaten wel aan het einde van de reis, dus dat zal ook wel meegespeeld hebben. Al met al een zeer fantastische indrukwekkende ervaring die smaakt naar meer! Volgende Amerikareis (ja we zijn verkocht!) wordt de oostkust, New York en een stuk natuur, maar dan gaan we met het hele gezin & aanhang (13 man). We zullen te zijner tijd weer op zoek gaan naar tips ed. ;D     

Nogmaals dank voor jullie tips, adviezen, heeft ons veel geholpen.

grtjes Miek&Theo
#19 - 25-08-2013, 17:23 uur

Old Faithful

Fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad en mooi dat je dat nog even laat weten.  :afro:
#20 - 26-08-2013, 00:43 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Mooie reis heb je gemaakt !  Bedankt voor je feedback.
Ik heb je eerste routevoorstel nog eens bekeken en dat was inderdaad veel beter dan de route in deel 2.
Iedereen was ook meteen vol lof over je 1e routevoorstel en het is goed van je dat je bent teruggegaan naar die 1e route.
#21 - 26-08-2013, 10:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15