Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route van 21 dagen -> is dit wat? (deel 2)

Discussie gestart

Mieke&Theo

Hallo beste forumlezers,

1 december jl hebben we een 1e route bedenksel op dit forum gezet en veel nuttige tips/adviezen/etc ontvangen. Helemaal top!!.
We gaan volgend jaar van 11 t/m 31 mei, starten in SF en eindigen in LA. Zie hieronder de route die we nu hebben uitgestippeld. Het is onze 1e keer, dus je moet keuzes maken.
 
We weten dat de hotels in Las Vegas in t weekend duurder zijn, maar eigenlijk willen we niet vanwege die reden een dag langer in SF of Yosemite oid verblijven, daarom maar ietsjes meer betalen voor 1 nachtje.
 
Van Grand Canyon NP naar Los Angeles doen we in 2 dagen en hebben nu ongeveer halverwege zomaar een plaatsje uitgekozen (Mojave Valley). Hebben jullie suggesties voor een betere overnachtingsplek, of is een lange reis voor 1 dag een alternatief, zodat we ons verblijf in LA of in 1 van de NP's met een dagje kunnen verlengen?
 
De tijden en afstanden zijn obv googlemaps berekeningen, werkelijkheid zal natuurlijk wel anders zijn, stoppauzes/bezichtigingen onderwerg hebben we nog niet meegerekend.
 
We zijn benieuwd of in deze route nog rare dingen zitten cq aandachtspunten (bv dat de Tiogapass nog dicht kan zijn) die handig zijn, want we willen nu de volgende stappen gaan zetten: vliegtickets, hotels en auto regelen.
 
We overwegen om dit via Exit Reizen of NRV Holidays (oid) te laten regelen: het lijkt erop dat het financieel gezien niet veel uitmaakt of we nu zelf (via bv booking.com voor de hotels) eea regelen of dit laten doen. Delen jullie dit beeld? Ik hou dan natuurlijk wel rekening met vergelijkbare type hotels.
 
O ja, de huurauto willen we pas op dag 3 in SF ophalen en al op dag 19 in LA inleveren. We denken dat we de dagen in SF en LA de auto eigenlijk niet nodig hebben en willen dan gebruik maken van openbaar vervoer/taxi als we van/naar vliegveld moeten en de steden willen bezichtigen. (hebben we ook geen parkeerprobleem). Is dit handig?
 
We zien jullie reacties wederom met grote belangstelling tegemoet!
grtjes
 
Mieke&Theo
 
https://maps.google.nl/maps/ms?msid=209891114634412072773.0004d1896447f1b046652&msa=0
 
dag
Datum
 
van
 
naar
 
km
tijd
1
za 11 mei
 
Amsterdam
 
San Francisco
 
        - 
2
zo 12 mei
 
San Francisco
 
San Francisco
 
3
ma 13 mei
 
San Francisco
 
Monterey
 
   195
2.21
4
di 14 mei
 
Monterey
 
Yosemite Park
 
   398
5.12
5
wo 15 mei
 
Yosemite Park
 
Yosemite Park
 
      -   
6
do 16 mei
 
Yosemite Park
 
Bishop
 
   385
4.16
7
vr 17 mei
 
Bishop
 
Death Valley NP
 
     -   
8
za 18 mei
 
Death Valley NP
 
Las Vegas
 
   262
3.46
9
zo 19 mei
 
Las Vegas
 
Zion NP
 
    264
2.45
10
ma 20 mei
 
Zion NP
 
Bryce Canyon NP
 
    138
1.54
11
di 21 mei
 
Bryce Canyon NP
 
Capitol Reef
 
    182
3.04
12
wo 22 mei
 
Capitol Reef
 
Moab / Canyonlands NP
 
       -   
2.59
13
do 23 mei
 
Moab / Canyonlands NP
 
Moab / Canyonlands NP
 
       -   
14
vr 24 mei
 
Moab / Canyonlands NP
 
Monument Valley
 
    241
2.50
15
za 25 mei
 
Monument Valley
 
Page Antelope Canyon
 
    203
2.10
16
zo 26 mei
 
Page Antelope Canyon
 
Page Antelope Canyon
 
  -   
17
ma 27 mei
 
Page Antelope Canyon
 
Grand Canyon NP
 
   188
2.05
18
di 28 mei
 
Grand Canyon NP
 
Mojave Valley*
 
    409
3.52
19
wo 29 mei
 
Mojave Valley*
 
Los Angeles
 
    412
   
3.45
20
do 30 mei
 
Los Angeles
 
Los Angeles
 
       -   
21
vr 31 mei
 
Los Angeles
 
Amsterdam
 
       -   


#1 - 26-12-2012, 15:51 uur

Tet14

In San Francisco kan je best zonder auto. Ik zou wel de auto houden in Los Angeles.
Tussen GC en LA kan je logeren in Kingman, Needles of Laughlin.
GC-LA kan 9 uur nemen.
De kans dat Tioga pass op 16 mei nog gesloten is is groot maar misschien heb je geluk.
#2 - 26-12-2012, 16:06 uur

TondeG

Een mooie route  :) jullie zullen wel een reden hebben om liever een nacht extra in Page te verblijven ipv in SF, Yosemite of Zion.  Je hebt tijd genoeg om  AC te bezichtigen en de omgeving.

Gr, Ton
#3 - 26-12-2012, 16:20 uur

Mieke&Theo

Een mooie route  :) jullie zullen wel een reden hebben om liever een nacht extra in Page te verblijven ipv in SF, Yosemite of Zion.  Je hebt tijd genoeg om  AC te bezichtigen en de omgeving.

Gr, Ton

Hallo Ton, nee, niet echt een duidelijke reden: wij denken (.........) dat een extra nacht in Page de moeite waard is, maar we zien wat jouw advies is, nemen we mee. Dank je

grt
Mieke&Theo
#4 - 26-12-2012, 17:05 uur

Mieke&Theo

In San Francisco kan je best zonder auto. Ik zou wel de auto houden in Los Angeles.
Tussen GC en LA kan je logeren in Kingman, Needles of Laughlin.
GC-LA kan 9 uur nemen.
De kans dat Tioga pass op 16 mei nog gesloten is is groot maar misschien heb je geluk.

Hallo Tet14, dank voor de alternatieven tussen GC en LA, en ja inderdaad we houden de auto in LA. grt Mieke&Theo
#5 - 26-12-2012, 17:06 uur

Cees A

Je doet wat luchtigjes over de Tioga Pass, maar de kans dat die Pass half mei gesloten is, is vrij groot.
En denk erom, als die Pass dicht is moet je een heeeeeeeeeeeeeel eind omrijden.
Hoewel resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst is hier een lijstje met data waarop de Pass in het vorige jaren open ging.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Hierop zie je bv dat je dit jaar geluk zou hebben gehad (opening 7 mei) maar in 2011 ging de Pass pas op 18 juni open. (vette pech dus)

Dan heb je slechts 1 avond in Las Vegas en in Zion heb je ook maar een halve dag.
Ditt geeft je eigenlijk (te) weinig tijd om daar iets te doen. Vind je dat niet een beetje jammer ?
En ga je in Moab niet naar Arches ?  En wat ga je doen in Capitol Reef ?  En in Grand canyon ?

Iemand schreef:  In San Francisco kun je best zonder auto.
Inderdaad, dat kan.  Tenminste, als je een hotel in het centrum hebt. En die zijn niet echt goedkoop .....................
Mijn ervaring:  De prijs/kwaliteitsverhouding van hotels buiten het centrum is doorgaans veel beter. Maar dan heb je wel een auto nodig.
M.a.w. Een beter hotel voor minder geld. Zelfs als je je huurautokosten meerekent ben je meestal nog veel goedkoper uit
Om je een idee te geven. Vanaf het vliegveld rij je in 15 - 20 min. naar het centrum.
Parkeren in dat centrum kost je 10 $ in het weekend en 20 $ door de week per dag.
Op deze site zie je alle parkeermogelijkheden en kosten in SF: http://sanfrancisco.bestparking.com/
Klik op "daily" , dan op "neighborhood" en kies dan de wijk waar je zou willen parkeren.

Mijn mening over je route:   Je wil te veel in een te korte tijd.  Lijkt op "reizen op z'n Japans" als je begrijpt wat ik bedoel
Je bent straks misschien wel overal geweest, maar het is maar de vraag of je ook tijd had om iets te ondernemen.
Vergelijk het een beetje met een bezoek aan de Efteling met kinderen.
Je kunt vanaf de parkeerplaats van de Efteling je kinderen wijzen op de attracties en je kunt met je auto nog een rondje om het park heen rijden en vanaf daar je kinderen ook nog wijzen op de achtbanen die je vanaf die weg ziet, maar volgens mij hadden de kinderen het veel leuker gevonden als ze een hele dag kans hadden gekregen om in die achtbanen te gaan.
Maar ......................... Helaas, daar was geen tijd voor ........................................

Begrijp je wat ik bedoel ?  Een Amerikavakantie is niet echt goedkoop en ik vind het altijd wat jammer als men, vanwege een te vol programma, alleen tijd heeft om langs wat uitzichtpunten te racen.

Succes met de voorbereiding en alvast een goed, maar vooral gezond 2013 toegewenst.



#6 - 26-12-2012, 19:52 uur

Marianne

Het was handiger geweest om in je berichten bij elkaar te houden, nu gaan we misschien wel in herhalingen vallen. Maar goed, dat moet dan maar.  :)

Ik vind het zo ook aardig vol.  Op veel plaatsen zitten jullie maar één nacht, dat gaat op een gegeven moment toch wel vermoeiend worden. Zelf zou ik Monterey laten vallen, en meer ruimte in Yosemite nemen of tussen Yosemite en DV voor het geval de Tioga Pass gesloten is. Ook zou ik een extra nacht in Zion nemen. Misschein Moab dan laten vallen. Voor SF en LA kun je ook meerdere dagen uittrekken.
Als je alleen voor AC naar Page gaat is 1 nacht meer dan voldoende. Ik heb het idee dat jullie nog niet goed weten wat jullie allemaal willen zien, dus misschien is het handiger om je eerst nog eens beter in te lezen wat de parken betreft en te bedenken wat je waar wilt doen.

Marianne
#7 - 27-12-2012, 08:12 uur

Hans B

Vakantie in amerika is een kwestie van keuzes maken, want je kunt niet 'alles' in de 3 weken tijd die je hebt. Ik zou liever meer tijd besteden op de bijzondere plaatsen in een kleinere route, dan de uitgebreide route zoals je die zelf gemaakt hebt. Natuurlijk is het mogelijk om overal een 'sneak view' van te krijgen, maar dat vind ik zelf jammer.
Voor een 3 weekse reis is mijn advies haal de noordelijke lus eruit en doe alles op een prettige snelheid en besteed de tijd aan een park / stad wat het verdient.


#8 - 27-12-2012, 10:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

TondeG

Ik zou er ook over nadenken om in Phoenix te landen en de ronde de andere kant te plannen. Dan heb je  Yosemite  aan het einde met oog op Tioga Pass, is nog geen zekerheid natuurlijk.  Vanuit Bryce naar Page en evt MV en AC bezichtigen en door naar de GC. Dit scheelt 3 dagen die je in kan plannen om ergens langer te blijven. Capital Reef en Moab misschien een andere keer. Succes.

Gr, Ton
#9 - 27-12-2012, 13:29 uur

Hans B

Ik heb de route al wel eens vaker geplaatst, maar hierbij nog eens de in mijn ogen optimale route voor een 3-weekse vakantie langs de Southern Highlights.

PHX - Grand Canyon NP - Page - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Tioga Pass - Yosemite NP - San Francisco - Highway 1 - Los Angeles - AMS

Starten in Los Angeles kan ook.
#10 - 27-12-2012, 14:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chris RTA

Ik ben het hierboven vanaf Cees naar beneden eens met deze opmerkingen.
Er zit veel te veel in deze route en dat is nog zacht uitgedrukt.

In deze route zou ik moab weg laten, aangezien dit wat verder weg ligt.
Las Vegas 1 avond?????? Als je dat doet krijg je nooit een goede indruk van Las Vegas. Dan kom je thuis en denk je alleen maar dat het om gokken gaat. En de shows en bezienswaardigheden die gratis zijn en niks met gokken te maken hebben, heb je niet eens gezien.
De route rijden vanaf Phoenix zou ik ook eens goed bekijken. Page is erg mooi, Antilope Canyon Upper en lower is te doen op 1 dag en heel misschien lake Powel bekijken ook nog wel als je er geen boot trip op wil doen. The Wave bezoeken is er dan niet meer bij.
Zou ook Monterey, capitol reef en een dag Page weg laten. En Las Vegas 2 of 3 dagen doen en wat meer tijd nemen voor de hele route.
Of nog een week extra gaan.
Spaar ook nog wat leuks voor je volgende vakantie.


Kijk eens serieus naar de route van Hans:
PHX - Grand Canyon NP - Page - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Tioga Pass - Yosemite NP - San Francisco - Highway 1 - Los Angeles - AMS


#11 - 27-12-2012, 16:28 uur

AndreaChrist

Ik ben het helemaal eens met mijn voorgangers, veel te veel in maar 21 dagen.

Wij hebben dit jaar een vergelijkbare route gedaan echter zijn we in Phoenix geëindigd en we hadden 25 dagen ter beschikking.

Ik zou dus als ik jullie was nog eens goed naar de aangegeven route van Hans B kijken die past volgens mij veel beter in jullie tijd schema

Wat me ook opvalt is dat je bijna nergens langer dan 1 nacht zit, en dan vraag ik me af wat je bijvoorbeeld in Bryce of GC dan wilt doen. Als je een wandeling wilt maken moet je er toch wel zo'n 4 uur voor uittrekken denk ik, maar dan nog minimaal 3 uur in de auto zitten om weer naar de volgende plaats te vertrekken, daar weer snel indrukken opdoen en de volgende dag even snel de highlights en weer uren in de auto naar de volgende plaats enz,enz
Eenieder heeft natuurlijk zijn eigen idee over vakantie invulling, en misschien houden jullie er wel van om om 7 uur op te staan en om 8 uur alweer op pad te gaan.
Wij hebben lekker rustig aan gedaan en hadden bv in Page lekker tijd om even bij de pool te zitten en 'n boekje te lezen en ik moet zeggen dat dat heel erg goed is bevallen!

Ik wens jullie succes met het maken van de keuzes.

groet
Andrea

#12 - 27-12-2012, 17:44 uur
1993 - Berkeley => Los Angeles
2007 - NYC
2008 - NYC

Ings

Eens met de bovenstaande meningen. De reis is te vol gepropt wat erg zonde is.
Wij hebben een vergelijkbare ronde gedaan in 4 weken, waarbij we ook veel hebben gedaan en gezien.
Zelfs voor 4 weken was het een soms wat gehaaste en vermoeiende reis.
Volgend jaar gaan we weer naar Amerika en ik ben nu bezig met onze planning. Het niet te vol plannen
van de reis is iets waar ik nu erg op ga letten.

Zion is erg de moeite waard om langer te blijven. Je zou ook de reis andersom kunnen doen om de kans te vergroten
dat de Tioga pass open is.
In Page is Horseshoe Bend een niet te missen natuurwonder! 1 nachtje in Page vond ik voldoende.

Succes met de planning!

Groetjes Ings
#13 - 27-12-2012, 20:12 uur
« Laatst bewerkt op: 27-12-2012, 20:17 uur door Ings »
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Sus

Ik heb de route al wel eens vaker geplaatst, maar hierbij nog eens de in mijn ogen optimale route voor een 3-weekse vakantie langs de Southern Highlights.

PHX - Grand Canyon NP - Page - Bryce Canyon NP - Zion NP - Las Vegas - Death Valley NP - Tioga Pass - Yosemite NP - San Francisco - Highway 1 - Los Angeles - AMS

Starten in Los Angeles kan ook.
Ik kan Hans bijtreden, dit is ongeveer de route die wij vorige zomer gedaan hebben in 21 dagen. Meer in die tijdspanne willen zien is echt niet verantwoord, je bent doodop op't einde en hebt sommige dingen dan alleen maar vanuit de wagen gezien.
Monterey is niks vergeleken met Yosemite dus gebruik je die dag liever daar naar mijn mening. Ook Arches, Capitol Reef en Canyonsland hebben wij op aanraden van de mensen hier links laten liggen en maar goed ook. Neem liever een extra dag in Zion en Vegas. Al kan je overal wel meer als 1 dag volkrijgen, in Page hadden we alleen al in de voormiddag Antelope Canyon en Horseshoe Bend bezocht en in de namiddag de dam en we hadden nog tijd over, dus een extra dag Page kan je weer veel beter elders gebruiken.
Wij gaan waarschijnlijk deze zomer Sedona, Capitol Reef en Moab doen icm een paar dagen New York.

Sus

#14 - 10-01-2013, 22:41 uur



Lilo


 in Page hadden we alleen al in de voormiddag Antelope Canyon en Horseshoe Bend bezocht en in de namiddag de dam en we hadden nog tijd over, dus een extra dag Page kan je weer veel beter elders gebruiken.

Sus

Ben het hier niet mee eens! In Page en omgeving is zoveel meer te doen. Er zijn o.a. : The Wave, Buckskin Gulch, White Pocket, Wahweap Hoodoos, Toadstool Hoodoo, Ed Maier Secret,  Upper en Lower Antelope Canyon, Waterholes SLot Canyons, Lake Powell, Rainbow Bridge...

Te veel om op te noemen dus.

Zie ook mijn site www.usa4ever.com

Groetjes,

Lilo
#15 - 11-01-2013, 18:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15