Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route van 21 dagen -> is dit wat?

Discussie gestart

Mieke&Theo

Hallo USA ervaringsdeskundigen,

Wij zijn van plan volgend jaar voor het eerst op vakantie te gaan naar USA en willen dan de westkant bezoeken.
Met veel plezier hebben alle tips en adviezen via deze site gelezen. Superhandig!
Op basis hiervan en natuurlijk onze wensen hebben we onderstaande opzetje van onze mogelijke rondreis gemaakt. We willen mn overdonderd worden door de natuur, met een beetje citytrip gevoel in Las Vegas, San Francisco en een heel klein beetje LA.

Voordat we verder gaan met de invulling (hotels, auto, of toch een camper, leuke weetjes/plekjes etc) zijn wij reuze benieuwd wat jullie van deze route vinden..............

grtjes
Mieke&Theo

dag   datum   van                                naar                                  miles   tijd
1    11-mei   Amsterdam                    Phoenix                             -      
2    12-mei   Phoenix                         Sedona                              124    2.04
3    13-mei   Sedona                          Grand Canyon NP               113    2.11
4    14-mei   Grand Canyon NP         Grand Canyon NP                -      
5    15-mei   Grand Canyon NP         Monument Valley                154    2.41
6    16-mei   Monument Valley            Lake Powell                       122    2.06
7    17-mei   Lake Powell                    Page Antelope Canyon         -      
8    18-mei   Page Antelope Canyon    Bryce Canyon NP                155    2.53
9    19-mei   Bryce Canyon NP            Bryce Canyon NP                -      
10   20-mei   Bryce Canyon NP            Zion NP                             88    1.59
11   21-mei   Zion NP                         Zion NP                             -      
12   22-mei   Zion NP                         Las Vegas                         164    2.45
13   23-mei   Las Vegas                        Las Vegas                           -      
14   24-mei   Las Vegas                       Death Valley NP                 149    2.20
15   25-mei   Death Valley NP              Yosemite Park                    244    4.13
16   26-mei   Yosemite Park                Yosemite Park                      -      
17   27-mei   Yosemite Park                San Francisco                    218    4.04
18   28-mei   San Francisco                 San Francisco                  -      
19   29-mei   San Francisco                 Santa Maria                        284    5.10
20   30-mei   Santa Maria                    Los Angeles                       158    2.39
21   31-mei   Los Angeles                    Amsterdam                         -      

(een beetje rommelig overzicht, maar vlgs ons nog wel leesbaar :-\)
#1 - 01-12-2012, 20:42 uur

Marianne

Hallo Mieke & Theo, welkom op het forum!
Jullie hebben een prachtige route uitgestippeld, met als enige mogelijk verbeterpuntje de lange rit van Death Valley naar Yosemite. Zowel via de Tioga Pass (die nog gesloten kan zijn in mei) als onderlangs is het een behoorlijke rit, met ook nog eens veel bezienswaardigheden, dus ik zou daar een tussenstop incalculeren. Eventueel zou Bryce met een nacht minder kunnen; de afstand van Page naar Bryce is niet zo groot, en van Bryce naar Zion is ook niet zo lang, dus met één overnachting hou je daar toch nog een middag en ochtend over. het kan daar nog koud zijn in mei1
De kustroute zou ik iets anders verdelen, met wat meer ruimte voor het noordelijkste deel, maar wellicht is het bewust zo gekozen om nog wat tijd voor LA te houden?

Marianne
#2 - 01-12-2012, 23:26 uur

Old Faithful

Welkom op het forum.

Ik denk niet dat je in vier uur en een kwartier van Death Valley naar Yosemite Village rijdt. Bovendien moet je rekening houden met de mogelijkheid dat de Tioga Pass nog gesloten is. Dat geldt ook voor de Glacier Point Road, hoewel die kans iets kleiner is. Je kunt hier zien wanneer ze de afgelopen jaren open zijn gegaan. Zoals Marianne al schrijft, zou je een overnachting bij Bryce weg kunnen halen en die tussen Death Valley en Yosemite kunnen plannen. Op die manier heb je ook wat meer tijd voor Death Valley.

Je zou ook kunnen overwegen om een overnachting bij de Grand Canyon in te ruilen voor een extra overnachting in Yosemite, zeker als de Glacier Point Road al open zou zijn. Komende van Sedona, heb je tijd genoeg om het gedeelte tussen Grand Canyon en Hermit's Rest te bezoeken en op weg naar Monument Valley kom je sowieso langs de uitzichtpunten aan de East Rim Drive. Het wordt overigens anders als je van plan zou zijn om in de Grand Canyon flink te gaan wandelen of een helikoptervlucht te maken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 02-12-2012, 01:26 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Naast de al genoemde punten wil ik je er op wijzen dat je in je schema op een zaterdag in Yosemite aankomt.
In Yosemite kan het enorm druk zijn in het weekend.
De smalle wegen in de vallei en het gebrek aan voldoende parkeerplaatsen zorgen dan regelmatig voor opstoppingen en files.
Als je nog niets geboekt hebt, probeer dan met wat datums te schuiven of zorg voor een overnachtingsplaats waarbij je zo min mogelijk hoeft te rijden

Een andere plaats die je eigenlijk moet mijden in het weekend is Las Vegas. (maar dat doe je ook zie ik)
Hotelprijzen verdubbelen of verdriedubbelen daar is het weekend.

Steden zoals bijvoorbeeld San Francisco zijn juist weer wel aantrekkelijker in de weekends.
In de weekends zijn er in zo'n plaats meestal vele activiteiten en er is bovendien veel minder verkeer, want alle kantoren in het centrum zijn dicht.

Ik weet het, 't zal een beetje puzzelen zijn om overal rekening mee te houden en waarschijnlijk lukt dat ook niet helemaal, maar ik zou zeker even kijken naar de mogelijkheden.                         
#4 - 02-12-2012, 08:41 uur
« Laatst bewerkt op: 02-12-2012, 09:08 uur door Cees A »

Mieke&Theo

Hi Marianne, Old Faithful, en Cees A,

Wow klasse tips hoor, fijn dat we jullie advies kunnen inwinnen, hoe zouden we dit soort dingen anders moeten achterhalen  :afro:
We hebben nog niets geboekt, dus we gaan weer verder met puzzelen en komen zeker weer terug met volgende vragen.

grt
Mieke&Theo

#5 - 02-12-2012, 09:20 uur

Dirc

Ik herken mijn route van dit jaar hierin:
http://america2013.muijsenberg.eu/#home

Een zeer nette, bijna complete route zou ik zeggen. In tegenstelling tot veel andere routes hebben jullie de verstandige beslissing genomen Moab deze route niet mee te nemen, ook al is hier heel veel te zien. Hierdoor heb je meer tijd voor de dingen die je wel bezoekt.

Hetzelfde geld voor de Grand Canyon. Mits je niet naar beneden gaat hiken naar de Colorado river, is 1 hele dag ruim voldoende. Wij zijn dag 1 via Williams naar de GC gereden. Dat geeft je bijna een hele dag. Daarna zijn we via de 64 richting Page gereden. Hier heb je voldoende mogelijkheden om te stoppen en de GC vanuit diverse hoeken te bekijken.
Ik zou denk ik ook een dag minder Bryce pakken.

Dit geeft je 2 extra dagen waarvan ik er zeker 1 in Yosemite zou indelen enerzijds omdat hier veel te zien is, anderzijds omdat je wellicht om moet rijden ivm een gesloten Tioga.
De andere kun je dan tussen Death Valley en Yosemite plannen. Dit wordt anders erg ver rijden. Met 1 extra overnachting kun je bijvoorbeeld bij Lake Powel overnachten en Bodie nog bezoeken.

Ik zie in je route niet direct terug waar je wilt stoppen tussendoor, dus bij deze wat ervaringen van dit jaar:
-In en rondom Phoenix is het erg warm, alhoewel de kans in mei iets minder groot is natuurlijk. Mocht het alsnog een warme dag zijn, zou je bij Slide Rock SP kunnen afkoelen. Je komt ook nog langs Montezuma Castle.
-De dag naar Sedona zou je ook door kunnen rijden tot Williams, zodat je de dag erna minder reisafstand hebt.
-Voor de Grand Canyon kom je langs een Imax theatre waar de een documentaire laten zien over de Grand Canyon. Ik vond deze zeker de moeite waard.
-Op de route van de Grand Canyon naar Page kom je langs Navajo Bridges en als het niet de warm is eventueel Marble Canyon
-Tussen Zion en Vegas kom je langs de Valley of Fire
-Van San Francisco naar Santa Maria kun je over Highway 1 en de 27 mile drive bij Carmel

mvg,
Dirk
#6 - 02-12-2012, 09:57 uur

Old Faithful


De andere kun je dan tussen Death Valley en Yosemite plannen. Dit wordt anders erg ver rijden. Met 1 extra overnachting kun je bijvoorbeeld bij Lake Powel overnachten en Bodie nog bezoeken.


Dirc bedoelt hier ongetwijfeld Mono Lake.  ;)
#7 - 02-12-2012, 11:32 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Yep, bedankt voor de correctie, anders zit je wel een stuk uit de route  :afro:
#8 - 02-12-2012, 11:58 uur

Marianne

Ik denk niet dat je in vier uur en een kwartier van Death Valley naar Yosemite Village rijdt. Bovendien moet je rekening houden met de mogelijkheid dat de Tioga Pass nog gesloten is. Dat geldt ook voor de Glacier Point Road, hoewel die kans iets kleiner is. Je kunt hier zien wanneer ze de afgelopen jaren open zijn gegaan.
Inderdaad, ik had er niet naar gekeken, maar die tijd klopt niet. Ik zie dat googlemaps die 4.13 geeft als je Death Valley NP en Yosemite NP invoert. Dat gaat bij Yosemite mis, want hij laat je dan op de Tioga Pass eindigen. Nog afgezien van het feit dat die dicht kan zijn zul je in de praktijk veel verder moeten rijden. Je kunt het beste Yosemite Village gebruiken in de routeplanner,  of de plaats waar je gaat overnachten.
Ook bij de GC kun je beter Grand Canyon Village invoeren.

De dag naar Sedona zou je ook door kunnen rijden tot Williams, zodat je de dag erna minder reisafstand hebt.
Sedona is mooi om te overnachten, en met 2 nachten GC is het helemaal niet erg om nog een stukje te rijden vanaf Sedona. Dat zou ik zo laten! Geeft je ook tijd om naar Oak Creek Canyon en SLide Rock sP te gaan. Williams ligt ook niet op de route.

Marianne
#9 - 02-12-2012, 12:42 uur

Dirc

Sedona - Grand Canyon kom je toch echt langs Williams of je moet de 180 nemen, maar ik zie niet in waarom je dat zou doen.
#10 - 02-12-2012, 14:43 uur

Marianne

Je hebt helemaal gelijk. Wij namen vorig jaar de 180 omdat die korter en mooier is. Maar via WIlliams is sneller.

Marianne
#11 - 02-12-2012, 15:02 uur

Dirc

Scheelt 5 mijl  ;D
#12 - 02-12-2012, 15:09 uur

Hans B

Hallo Mieke&Theo,
perfecte route om een eerste keer de highlights te zien.

In deze route van 'maar' 3 weken zou ik er niet voor kiezen om van San Francisco naar Los Angeles te rijden.
Deze dagen zou ik gebruiken om bijvoorbeeld extra dag in Zion, Las Vegas, Yosemite of San Francisco te blijven.
Een klein stukje van de kustroute zou je kunnen inplannen door van Yosemite naar Monterey te rijden en dan naar San Francisco.

#13 - 02-12-2012, 15:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Santa Maria is niets imo.  Met slechts een overnachting tussen SF en LA zou ik voor Cambria kiezen.
#14 - 03-12-2012, 17:07 uur

Mieke&Theo

Hallo Mieke&Theo,
perfecte route om een eerste keer de highlights te zien.

In deze route van 'maar' 3 weken zou ik er niet voor kiezen om van San Francisco naar Los Angeles te rijden.
Deze dagen zou ik gebruiken om bijvoorbeeld extra dag in Zion, Las Vegas, Yosemite of San Francisco te blijven.
Een klein stukje van de kustroute zou je kunnen inplannen door van Yosemite naar Monterey te rijden en dan naar San Francisco.

Hallo Hans B, en juist op dit punt zijn wij er zelf dus ook nog niet uit. We zorgen sowieso voor meer ruimte/tijd tussen Death Valley en Yosemite, maar ja die kust he: we lezen hier dat de kustroute prachtig is, daarom willen we dat ook nog meemaken. Maar als we 'slechts' het stuk Monterey -> SF pakken is dat dan wel een mooi gedeelte? En: is de route Yosemite -> Monterey wel de moeite waard? We waren nu in overweging om juist een dag Zion en LV in te leveren zodat we meer tijd hebben voor de kustroute, maar missch is het inderdaad veel in die 3 weken......................
#15 - 03-12-2012, 21:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15