Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route van Phoenix naar San Francisco

Discussie gestart

mirav5410

 ;) Hee... Amerika liefhebbers!

Ik heb me al aardig verdiept in de route die ik mogelijk volgend jaar (anders in 2013) wil gaan rijden met mijn man en kids (dan 9 en 7)
Misschien heeft iemand nog wat leuke tips of dingen die ik vooral moet gaan doen met de kids, of juist laten.
Misschien vernadering van route. Dit heb ik tot nu toe:
Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Sedona
Dag 3: Sedona
Dag 4: Sedona - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Torrey
Dag 12: Torrey - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Death Valley
Dag 18: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 19: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite
Dag 22: Yosemite - San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco - Terugreis

Ik hoor graag van jullie!
Mira
#1 - 29-06-2011, 14:25 uur

Yessica

Ik heb me al aardig verdiept in de route..........

Dat is wel te zien :-) Ziet er goed uit!

Je vraagt om tips voor de kinderen, Slide Rock bij Sedona kan leuk voor ze zijn, maar ik denk dat je dat al weet aangezien je je goed hebt ingelezen :-)
#2 - 29-06-2011, 14:37 uur



Hans B

Goed ingelezen Mira. Voor een eerste USA-bezoek prima zo.
Hoewel, 25 dagen.....  mocht je een extra dag kunnen 'versieren' is dat altijd welkom  ;)
Wellicht kun je eens kijken in de topic van Dirk, hij heeft zijn trip tot op de minuut gepland (ha, ha) met heel veel bijzonderheden langs een nagenoeg gelijke route.

#3 - 29-06-2011, 14:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Dit wordt ongetwijfeld een prachtige reis.  :afro:
#4 - 29-06-2011, 15:00 uur
Groet,

Old Faithful

mirav5410

 Bedankt voor de tip om te kijken bij Dirc. Ik zie veel dingen voorbij komen die we ook willen gaan doen.
Ik zal nog eens verder lezen.

Gr Mira
#5 - 29-06-2011, 15:12 uur

Tet14

Mooie route.
Zal eens in mijn geheugen graven voor leuke dingen voor de kinderen:
Tussen Phx en Sedona: Kop koffie/limonade drinken bij Rock Springs Cafe exit 242 off I17 Niet alleen voor de drinks maar ook omdat je fotos van de Saguaro cacti kan maken. Die zal je verder op niet meer tegenkomen. Rock Springs Cafe heeft ook geweldige pies. Om mee te nemen. (beetje raar woord maar "gebakje" is niet de juiste benaming ;)) In Camp Verde is Out of Africa maar ik weet niet of je hier de tijd voor zult hebben.
Sedona: Slide Rock SP. Kan druk zijn. Jeep tour in Sedona.
Sedona-Grand Canyon. In Valle tussen Williams en Tusayan staat een grote Fred Flintstone langs kant van de weg. Je hebt hier ook nog Bedrock City maar een foto van Fred met de kinderen is ook al leuk.
GC: Ranger tours voor de kids. Ze zullen het geweldig vinden. Imax theater Tusayan.
Tussen GC en Page: Cameron Trading Post. Van de goedkoopste prullaria tot de duurste Navajo art.  
In Page de zonsondergang vanaf Wahweap point
Monument Valley naar Moab:  Voor allemaal: Stop bij mm13 off 163 eerst. Daarna Mexican Hat rock voorbij Mexican Hat. Gooseneck SP en Moki Dugway. Is nog veel meer te zien onderweg. Stop vlak voor Moab even bij Hole in the Rock. Tourist Trap? Jazeker maar geen reden om niet te stoppen.
Tussen Moab en Torrey.   In Green River zou je meloenen moeten kopen. Staat het plaatsje bekend om. In het John Wesley Powell  museum wordt een buitengewoon fraaie korte film vertoond in een soort 3D.
Goblin Valley SP. Laat de kinderen tussen de boulders spelen. Vlakbij is ook nog Little Wild Horse Canyon. Een slotcanyon. Waarschijnlijk zie je in Page ook al een slotcanyon maar hier is het vaak heel wat rustiger.Tussen Torrey en Bryce: Voor allemaal: Koffie drinken/limonade en wat eten bij Kiva Koffeehouse tussen milemarkers 73 en 74.  De uitzichten zijn gratis.
Tussen Bryce en Zion. Een kleine omweg (richting Kanab) brengt je naar Best Friends Animal Sanctuary. Groot terrein en ze verdienen alle steun. Mis de pet cemetary niet.
Zion-Las Vegas: Valley of Fire SP. Heel mooi. Rijd daarna langs Lake Mead naar Las Vegas. Mis in Las Vegas de fonteinen van Bellagio niet en maak een trip naar de Stratosphere tower.
Tussen Death Valley en Yosemite. Maak een wandelingetje naar de south tufas bij Mono Lake. Genoeg te ontdekken.  In Bishop is een Nederlandse bakkerij. Erik Schat. Wereldberoemd in California.  In Lee Vining is Whoa Nellie Deli bij het gasstation langs 120. Ook prima voedsel. Tank eerder bv in Bishop.
Tet
#6 - 29-06-2011, 16:10 uur
« Laatst bewerkt op: 29-06-2011, 16:15 uur door Tet14 »

mirav5410

 :D

Hier word ik vrolijk van, bedankt voor je tips Tet. Gaan er zeker een aantal mee nemen in onze route.

Mira
#7 - 29-06-2011, 16:37 uur

meistershof

Hallo .
Er is al veel leuks gemeld , ik wil nog wat toe voegen bij P.age hebben we met onze kinderen een georganiseerde slow raft gemaakt
die vertrok onder aan de stuw dam en die komt met een tussen stop bij indiane tekens uit bij lees ferry ,vandaar ga je met een bus
via een prachtige route weer terug naar Page.
Verder is er voor Yosemite nog een erg goed bewaard spookstadje (Bodie)
Ik zou ook nog wat extra dagen er bij regelen ,indien mogelijk.
Verder een leuke route ,veel plezier met de voorbereiding.
Groeten Wim.
#8 - 16-07-2011, 23:04 uur

Dirc

He wat leuk dat mijn route al gebruikt wordt voordat ik hem zelf gereden heb ;D

Ik zal volgend jaar ook meteen de ervaringen plaatsen zodat jullie die mee kunnen nemen!
#9 - 17-07-2011, 22:27 uur

Marianne

Hallo Mira, mooie route!
In 2002 waren onze kinderen ook 7 en 9, misschien is ons reisverslag leuk om te lezen. Voor de route is ons verslag van 2008 ook wel handig.
Als je volgend jaar gaat zou ik nu al gaan kijken naar accommodatie in Yosemite (en als je niet gaat annuleer je het gewoon), het is er erg duur om in het park te zitten, maar hoe eerder je er bij bent, hoe meer kans je hebt op een betaalbare optie. en in het park zitten is toch wel prettig, zeker als het druk is (probeer het weekend te vermijden).
Als je nog wilt raften en de watervallen wilt zien lopen is het handig om de route om te draaien en Yosemite in het begin te doen.
Kijk voor Arches eens naar de Fiery Furnace Walk. Misschein dat de kinderen net te klein zijn, maar ik denk dat het wel kan. Zie de NPS site voor meer informatie. En ons 2008-verslag.
De kinderen kunnen in de parken meedoen aan het junior ranger programma, erg leuk om te doen.

Zie voor wandelingen die voor de hele familie te doen zijn op www.wandelingen-usa.nl .

Marianne
#10 - 17-07-2011, 23:10 uur

allard

Die route van Dirc zit wel goed in elkaar. Die zou je zonder meer kunnen kopiëren.

Ik sta nog even stil bij dag 6. Velen doen dit op één dag maar persoonlijk vind ik dit een beetje jammer omdat zo zowel Natural Bridges als Needles niet goed uit de verf zullen komen.

Natural Bridges doen velen alleen maar vanaf de rim en vanaf de viewpoints. Ik ben het er dan mee eens dat het parkje wat tegenvalt. Het loont naar mijn idee echt de moeite bij één van de bruggen in de canyon af te dalen. Het is een relatief makkelijke manier om een canyon ook als een canyon te gaan ervaren. Ook voor kinderen. De bruggen zijn (van onderen) zonder meer imposant. Daarnaast vind ik een rit via de weergaloos mooie 95 north naar Hite Overlook een bestemming op zich. De rit terug is geen straf maar je zou van hieruit ook nog een rondje kunnen maken via de 276 en de Ferry over Lake Powell bij Bullfrog.

In één dag red je het dan niet naar Moab maar je zou kunnen overnachten in Blanding. Van hier uit zou je dan een dag kunnen invullen in de, naar mijn idee zwaar ondergewaardeerde, Needles sectie van Canyonlands. De rit door Indian Creek vinden wij heel mooi maar Needles is bij uitstek een wandelpark. De Chesler Park  Hike is weergaloos. Je hoeft hem niet helemaal uit te lopen om hem mooi te vinden.


#11 - 17-07-2011, 23:30 uur

Dirc

Je moet er wel rekening mee houden (zeker met kinderen ook) dat je soms afwegingen moet maken.
Mijn planning staat inderdaad redelijk vol, maar dat houdt niet in dat we niet een keer iets laten vallen omdat we rustig aan willen doen bijvoorbeeld.
#12 - 18-07-2011, 14:51 uur

Nici

Hallo Mira,

Als ik me niet vergis gaan jullie precies dezelfde route doen als wij in juni 2010 hebben gedaan (alleen reden wij van SF naar PHX en hadden we een dag minder SF).
Misschien heb je nog iets aan ons reisverslag: http://juliannicoline.blogspot.com/?

groetjes, Nici
#13 - 19-07-2011, 15:31 uur

leendert en maria

Mira - ik weet niet wat je voor plannen hebt in Page, je kan ook een paar uurtjes zwemmen in Lake Powell kunnen (ingang via Antelope Canyon, je AtB pass is geldig) Wij (gezin met kinderen van 12 en 14) vonden het er heerlijk. Je loopt via de rotsen naar beneden. De omgeving is prachtig, het water heerlijk en de overige mensen op één hand te tellen.
Op dag 2 kun je eerst een stop maken bij Montezuma casle, oude rotswoningen, ligt op de route. Kost niet veel tijd en toch leuk om te zien.

Allard - wat ben ik blij met jou foto's! Nu weet ik eindelijk weer hoe de wandeling heet die we 16 jaar geleden hebben gelopen in Needles (Chesler Park Hike). En inderdaad, een ongelooflijk mooie wandeling! Dank!

Maria
#14 - 20-07-2011, 14:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15