Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route vanaf Phoenix

Discussie gestart

michelly

We hebben onze tickets voor volgend jaar geboekt. Nu heb ik een voorlopige route in elkaar geknutseld:

30/6 Düsseldorf - Londen - Phoenix
01/7 Phoenix - Casa Grande(?)     Apache Trail
02/7 Casa Grande - Tucson    Biosphere2/ Saguaro NP/ vliegtuigkerkhof
03/7 Tucson - Wilcox(?)    Mission San Xavier del Bac/ Tombstone/ Bisbee/ Chiricahua NM
04/7 Wilcox - Alamogordo    White Sands NM
05/7 Alamogordo - Albuquerque    VLA/ Old Town
06/7 Albuquerque - Santa Fe    Turquoise Trail/ Bandelier NM
07/7 Santa Fe    Kasha Katuwe TentRockNM/ Bradbury Science Museum
08/7 Santa Fe - Alamosa    Taos Pueblo's/ Great Sand Dunes
09/7 Alamosa - Georgetown
10/7 Georgetown - Estes Park    Rocky Mountain NP trail ridge road
11/7 Estes Park    wandeling Bear Lake
12/7 Estes Park - Torrington    Fort Laramie/ Oregon Trail Ruts SHS
13/7 Torrington - Rapid City    Scotts Bluf NM/ Chimney Rock/Carhenge/ Fort Robinson
14/7 t/m 16/7 Rapid City    Badlands NP/ Custer SP/ Mt Rushmore/ Crazy Horse/ WindcaveNP
17/7 Rapid City - Sheridan    Devils Tower
18/7 Sheridan - Cody    Bighorn Canyon
19/7 Cody - Yellowstone    via Beartooth Pass
20/7 t/m 22/7 Yellowstone
23/7 Yellowstone - Colter Bay
24/7 Colter Bay    Grand Teton NP
25/7 Colter Bay - Idaho Falls    Grand Teton-Jenny Lake
26/7 Idaho Falls - Twin Falls    Craters of the Moon
27/7 Twin Falls - Salt Lake City    Bonneville Flats/ Kennecott Coppermine/Temple Square
28/7 Salt Lake City - Springdale    Cedar Breaks NM
29/7 Springdale    Angels Landing
30/7 Springdale - Las Vegas
31/7 Las Vegas
01/8 Las Vegas - Phoenix
02/8 ?
03/8 Phoenix - naar huis

We reizen met onze 3 kinderen (15,13,11 jaar)
Heeft iemand nog tips voor overnachtingen? Dit kunnen zijn: hotels, b&b's, cabins of campings (we nemen ook een tent mee).
Nog tips voor mooie wandelingen in de NP's?
We hebben nog 1 dag niet gepland. Waar zou deze het beste gepland worden?
Alle op- en aanmerkingen zijn welkom.

Groetjes Elly
#1 - 09-09-2006, 08:15 uur
onze website www.michelly.nl

Hans B

Hallo Elly,
ziet er bijzonder goed uit, maar ...
er zijn dagen bij dat je aan 48 uur niet genoeg hebt, zoveel dingen wil je doen.
en ik mis arches, zion en bryce.

Ik ben nu op m'n werk en heb niet alle gegevens bij de hand.
Heb je hele route, zei het in verschillende jaren en andere volgorde gehad.
Zal je mijn bijzonderheden (wandelingen, tijdsduur) later even mailen.
Ik heb geen ervaring met (h)motels want wij reizen met onze camper.
Hans.
#2 - 09-09-2006, 20:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

michelly

Hoi Hans,

Zion, Bryce en Arches zijn we al 2x geweest. Overigens zijn we wel in Zion (Springdale) waar we Angels Landing willen doen. Ik heb het er idd niet zo duidelijk bijgezet. embarressed
Welke dagen denk jij dat te druk zijn?
Ik ben benieuwd naar de tips over wandelingen en tijdsduur.

Elly
#3 - 10-09-2006, 00:27 uur
onze website www.michelly.nl

pw.van.andel@hccne

ik neem maar aan dat de 3 kinderen, 3 technische dochters zijn en dan is daarvoor Tucson wel een technisch hoogtepunt: begin in in Sahuarita,NM het  Titan Missile Mus, We-Su 9-5 on the Hour I19@69, 25mi South of Tucson. Fascinerende raket-bunker waar de Russen dan bang voor moesten zijn. In Tucson het Pima Air Museum (beetje langdradig, maar ruimte genoeg om eens te rennen) waar op de ingangs-stoep de bus naar het vliegtuig kerkhof vertrekt. Merkwaardig hoeveel wederopstandingen jaarlijks op dit kerkhof plaats vinden.

In Alamogordo zit je wel vlakbij Los Alamos, de geboorteplaats van de atoombom met fascinerende musea. Zeker voor 3 dochters (goed verhaal over de boys school) en complementart op het Bradbury Scienc Mus

Cody,WY > Yellowstone: is via de Chief Joseph en niet via de BearTooth. Wij vonden Cody teleurstellend (behalve de fabrieksmatige rodeo) en zouden de volgende keer in Red Lodge,WY slapen (is culinair veel meer te doen) en dan via de BearTooth naar Yellowstone gaan.

Idahio Falls > Twin Falls,ID: via de 20 en 93 Arco city: stop bij EBR1 en doe de do it yourself tour. Een echte atoomcentrale waar je overal in mag. Beloof je dochters dat ze licht geven na afloop van de tour. Dit is een van de meest fascinerende plaatsen in de US. Meest belangrijke verhaal in Craters of the moon? De gevonden grizzly beren skeletten. Niemand wist dat die hier voorkwamen.

Voor SLC rijd je langs de Golden Spike site in Promontary. Wij vinden dit veel mooier (stoomlokomotieven) dan de tempels in SLC tenzij je 3 kinderen ook jongens bevat: de rondleidsters zijn handpicked beautifull. Springdale weet ik niet te liggen, wel de weg van SLC > LAS en wij rijden altijd door de Nevada desert omdat daar zoveel niks is. Maar met 3 teenage dochters weet ik het niet zo, die willen waarschijnlijk juist elke avond iets. Maar wat doe je dan met 3 kinders in LAS????   
#4 - 10-09-2006, 14:59 uur

vana

Citaat
Cody,WY > Yellowstone: is via de Chief Joseph en niet via de BearTooth. Wij vonden Cody teleurstellend (behalve de fabrieksmatige rodeo) en zouden de volgende keer in Red Lodge,WY slapen (is culinair veel meer te doen) en dan via de BearTooth naar Yellowstone gaan.

Dat kan wel via de Beartooth Pass hoor Peter, dat hebben wij ook gedaan.
Je neemt vanaf Cody de 120 north, dan de 72.  Halverwege bij Belfry neem je de 308 naar Red Lodge. En vervolgens neem je de 212 omlaag  en rijdt je over de Beartooth Pass.

 Dit is echt een hele mooie route en absoluut aan te raden.
Kijk maar eens naar ons reisverslag van 2006 bij dag 16.
Wij zijn daarna weer terug naar Powell gereden via de Chief Joseph Scenic Byway.

Ik vond Cody trouwens ook erg tegenvallen.

Marjon
#5 - 10-09-2006, 15:48 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

michelly


Dat kan wel via de Beartooth Pass hoor Peter, dat hebben wij ook gedaan.
Je neemt vanaf Cody de 120 north, dan de 72.  Halverwege bij Belfry neem je de 308 naar Red Lodge. En vervolgens neem je de 212 omlaag  en rijdt je over de Beartooth Pass.

Zo was het ook de bedoeling Marjon. Ik had dit in jullie reisverslag gelezen.

@Peter W.
Bedankt voor de tips. Onze kinderen zijn zeker wel geïnteresseerd in de "technische" dingen. Het zijn overigens 2 jongens en een meisje  2006-02

Elly
#6 - 10-09-2006, 18:48 uur
onze website www.michelly.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15