Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route voor April/Mei bijna klaar. Wie werpt er een blik op??

Discussie gestart

houtsmaaa

Oke, hier even een stuk van de route voor hoever wij eruit zijn dan en een link naar de kaart hoe wij denken te gaan (moeten)
rijden. Alle tips m.b.t onderstaand zijn welkom. We hebben vaak de tip gehad om voor overnachtingen in de NPs vooraf te boeken
maar omdat we echt graag op de "bonnefooi" willen hebben we dit niet gedaan. We weten dus dat we buiten te parken gaan slapen..

Ma       Dag 01         Vertrek Amsterdam en aankomst San Francisco. (2200 uur) Auto oppikken en naar hotel.
                               (2 dagen geboekt)

Di         Dag 02         SF verkennen en bijkomen van de reis. (Alcatraz boeken)

Wo       Dag 03         Vroeg vertrekken richting Monterey (Whale watching)
                               Overnachting in Cambria.

Do       Dag 04         Six Flags Magic Mountain

Vr       Dag 05         Venice Beach, Universal Studio's, Hollywood verkennen etc..
                  
Za/Zo    Dag 06/07      L.A-San Diego
                               Sea World en ...

Ma/Di   Dag 09/10      Las Vegas 5uur 30min (misschien ook 1 dag en terug 2)

Wo/Do   Dag 11/12      Grand Canyon ( dag 11 onderweg, dag 12 kijken e.d.) (Nog geen overnachting dus tips voor buiten het NP zijn welkom)

Vr      Dag 13         Rustig naar page rijden, omgeving bekijken.

Za/Zo   Dag 14/15      Zion. (Nog geen overnachting dus tips voor buiten het NP zijn welkom)

Ma      Dag 16         Weer langs LV (Misschien niet lang, hangt van dag 9/10 af ..


Ok, zo ver zijn we gekomen. En dan hebben we nog 5 dagen voordat we weer terug gaan vanaf SF. Het is geen vast schema, als we
ergens langer of korter willen blijven dan kan dat.

Zit ik een beetje goed met m'n dagen? Mis ik iets, misschien zegt er wel iemand HOE KUN JE DAT OVERSLAAN??
We willen op het laatst nog wel even door SF heen en nog  naar Alcatraz. De route van LV naar SF zijn we dus nog niet uit
maar ook hier zijn tips welkom!!

Hieronder een link naar de route (google maps) Ben niet zeker over de route GC-ZION.
Sorry dat het zo'n grote link is maar weet ander niet hoe ik dit moet hebben ...

http://tinyurl.com/ydrylpr

Admin: Zie www.tinyurl.com  ;)
 
embarressed Alvast bedankt ...

#1 - 10-03-2010, 20:28 uur
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 10:39 uur door usa4all »

Ine

Bij mij werkt de link van de map niet, msischien bij een ander wel.
Je kunt overwegen de auto pas op te halen (bijv. in de stad) op de dag van vertrek naar Monterey. Scheelt in de parkeerkosten e.d. en openbaar vervoer in SF is uitstekend.
Parkeren in de stad is duur en soms moeilijk.
Verder zou ik vanuit San Diego niet naar Las Vegas rijden (je komt er later toch weer langs), maar meteen door richting Joshua Tree of zelfs Sedona. Dan zit je meteen dichterbij Gr. Canyon. Accommodateis buiten her park zijn o.a. in Tusayan net ten zuiden van de ingang. Meteen als je er langs rijdt reserveren voor die avond, dan weet je zeker dat je een bed hebt. Anders moet je meteen een heel eind verder terugrijden...

Zion buiten het park wordt of Springdale of Hurricane. Eigenlijk hetzelfde als boven, niet te lang wachten die dag met reserveren. Beide plaatsen ligeen wat betr. jouw route NA het park, dus als je neit reserverrt dan niet te laat aankomen zodat je kamers hebt.
Dan dus 1-2 dagen Las Vegas.
Logisch is eigenlijk om op de heenreis in SF meteen Alcatraz e.d. te doen, dus alles 1 dag later te beginnen. waarom SF in 2 delen doen?
Terug vanuit LV kan je dan via Death Valley naar bijv. Lone Pin of Bishop rijden, daar overnachten.
Verder naar Yosemite NP - 2 nachten in bijv. El Portal - net buiten het park.
Vandaar kan je in 1 dag naar SF rijden en eventueel die nacht een hotel bij de airport nemen.
#2 - 10-03-2010, 23:04 uur

Tet14

Tja......
Als je een rechtstreekse vlucht naar SF hebt en nog door immigration etc moet, dan nog de auto ophalen...zal een latertje worden.  Ik zou bij de luchthaven gaan logeren en dan de volgende morgen de auto ophalen en dan door naar Monterey. Zou SF tot het eind van de reis bewaren. Alcatraz kan je toch ook on line boeken?
Zoals jij het voorstelt, ligt de boot al klaar voor de whalewatch cruise, geen problemen met parkeren, meteen inchecken. In de praktijk zal het heel wat langer duren en dan nog naar Cambria met Point Lobos en Big Sur onderweg?
Dus ik zou:
a. Bij luchthaven overnachten
b. Naar Monterey en de Whale watch cruise
c. Naar Cambria en je tijd nemen.
Wij zijn nooit in pretparken geweest maar volgens mij is die 6 Flags in Valencia. Dat is nog ongeveer 3.5-4 uur rijden van Cambria dus voor dat park zal je heel weinig tijd hebben.
Venice, Hollywood en Universal alles in een dag?? Denk het niet.
Naar San Diego en dan Sea World dezelfde dag. Kan, maar een beetje krap.
En ik denk dat je toch ook wel een volle dag in Las Vegas wil doorbrengen. Dat kan je beter doen door na San Diego (of LA) meteen naar GCNPte rijden ipv via Las Vegas. 8-9 uur rijden.
Terug naar SF zou ik via Death Valley (1 overnachting naar Yosemite (2 overnachtingen) en naar SF rijden (3 overnachtingen. Helaas zal Tioga Pass hoogstwaarschinlijk tot eind mei nog gesloten zijn dus moet je via de southern sierras.
Helaas kom je zo tijd tekort ben ik bang.
Voor GC neem je mooi de tijd.
Je vergeet een bezoek aan Bryce, een ander natuurwonder. Velen doen het zo: GC-Page, Page-Bryce-Bryce-Zion, Zion- Las Vegas.
Ik zou om te beginnen San Diego uit deze route schrappen.
Tet
#3 - 10-03-2010, 23:12 uur

houtsmaaa

Bedankt voor jullie berichten,

Bij het hotel in sf zit gratis parkeren en het is volgens mij een half uur rijden vanaf de luchthaven dus vandaar mijn keuze om niet bij de luchthaven te slapen. Misschien was het achteraf toch beter geweest. Alcatraz is inderdaad online te boeken natuurlijk. Bedoelde je monterey en cambria in 1 of 2 dagen dan? Ik had in mijn hoofd, van SF naar monterey in de ochtend, 2.5 uur boottocht, vervolgens overnachten in cambria?? Omdat we vrij zijn m.b.t overnachten is de trip nog een beetje aan tepassen onderweg, ik vind dit een erg fijn gevoel. Datuniversal studios en venice beach e.d. niet in een dag te doen is had ik wel verwacht, misschien 2 dagen van maken. San diego zou ik toch wel willen zien, ook omdat we vrijkaarten hebben voor sea world. Je tip (Ted) om LV de heenweg over te slaan neem ik mee, is denk ik inderdaad handiger. Wat betreft valencia (six flags) Ik dacht we rijden vanaf cambria vroeg aan, regel een kamer nabij het park en we gaan naar binnen. (Park opend om 1030uur) Of zit ik er weer eens vreselijk naast? Erg leuk dit plannen maar je blijft een beetje aan het twijfelen wat de beste optie's zijn. Of heb ik dat alleen ? Point lobos had ik bijvoorbeeld over het hoofd gezien. (Bedankt voor de tip ted) !

Groeten Johannes & Milou

Ps, de auto is al geboekt!
#4 - 11-03-2010, 05:33 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 05:35 uur door houtsmaaa »

Tet14

In Monterey is veel te zien en te doen. Het Bay Aquarium is worldclass, daar is de 17 miles drive (zou ik niet doen als je Point Lobos SR gaat bezoeken,) Cannery Row, Carmel dichtbij en die Whale Watchcruise. Tevens is bij Cambria (San Simeon) Hearst Castle en dat zou je ook eigenlijk niet mogen missen dus ik zou zeker Monterey en Cambria splitsen en niet op een dag van SF naar Monterey en dan naar Cambria tenzij je het whalewatching overslaat en dan is het nog een hele rit met de stops langs hw1 onderweg.   
#5 - 11-03-2010, 10:24 uur

Marianne

Hallo Johannes,

Eerst even een tip voor de link: je kunt dit netter doen door de link aanklikbaar te  maken in een stuk tekst. Je kunt dan eits schrijven als: hier zie je de route. Voor de link zet je dan [url = en achter de link plaats je ]hier[/url] . (en dan geen spatie tussen url en = zetten).
Het is wat lastig uitleggen, maar probeer het maar eens uit.

Even de route: jullie gaan al naar een pretpark, dus je zou kunnen overwegen om niet naar Universal te gaan. Dit kost je namelijk een volle dag en voor de rest blijft er weinig of geen tijd over. Om wel iets mee te krijgen van een studio kun je een studiotour bij Warner Bros overwegen, of bij een van de andere studiotours, zie hier voor een overzicht (wij deden in 2008 Sony en Paramount).
Maar als jullie vooral voor de pretparken gaan, dan Universal er gewoon inhouden!

Zoals de anderen al zeiden: eerst naar de GC en Las Vegas na Zion. En dan als je genoeg tijd hebt via Death Valley weer richting SF. Je hoeft niets vast te leggen, maar schrijf ook de rest even van dag tot dag uit om te zien wat er wel en niet mogelijk is. En maak wat alternatieve routes, zodat je ter plekke kunt switchen als bijvoorbeeld het weer of de ervaringen daartoe aanleiding geven.
SF niet in tweeën knippen inderdaad. Je zou de eerste nacht bij het vliegveld kunnen overnachten of al iets naar het zuiden, en dan meteen naar Monterey. Zit je vast aan het hotel? Je kunt dan meteen meerdere nachten in SF blijven en aan het einde van de reis in de buurt van het vliegveld eindigen. Maar ik zou die dagen voor het laatst bewaren, dan heb je ook wat speling op de route.

Marianne
#6 - 11-03-2010, 11:03 uur

houtsmaaa

Ted en marianne bedankt, dat van de url zal ik eens proberen. Ted ik denk dat ik de mooie dingen onderweg op HW1 onderschat en dat als ik er daadwerkelijk sta zal denken dat "die Ted" toch gelijk had. Ik wil absoluut niet te snel maar wel als een ieder zo veel mogelijk bekijken. Ik krijg ook van meerdere het advies om SF niet op te splitsen en ik hecht hier ook waarde aan maar ik dacht, voordat  ik op dag 1 in m'n bedje lig is het 12 uur geweest en je zit met het tijdverschil dus ik zie het voor me dat ik met een heel duf hoofd bij Monterey op een boot sta hahaha.. Plus mijn vriendin kan daar ook niet zo goed tegen (niet verder vertellen hoor ;)) Dan zit ik nog met Bryce.. Natuurlijk de moeite waard, maar is het een zonde om het over te slaan als je met de tijd in de knoei komt? En een overnachting net BUITEN DV en Yosemite park zoek ik nog. Ik weet dat ik met google ook een eind kom maar DAAR is niemand die mij verteld of daar waarschijnlijk plek is. San Diego - GC gaan we in 1 keer doen is nu de bedoeling dus NIET via LV !

Groetjes,

J&M
#7 - 11-03-2010, 11:33 uur

houtsmaaa

Beste mensen,

Ik heb de route een beetje aangepast met jullie hulp natuurlijk. Bryce heb ik even overgeslagen want volgens mij paste het er niet in als ik niet wil haasten.
Op aanraden van Marianne neem ik de 88 door yosemite, lijkt me een mooie route als ik het verslag zo lees van 2006. Ik hoop dat ik hieronder een beetje goed zit met de tijden e.d. We zijn beide gewend om grote afstanden te rijden maar tja.. het is ook vakantie natuurlijk.

Vraagje, Is San Diego-Grand Canyon goed te doen in 1 dag?

(Het spijt me maar ik krijg het niet voor elkaar om het recht onder elkaar te krijgen, dat kan zo'n MacBook dan weer niet. (Maar wel een hyperlinkje naar de kaart nu ;))

De planning,

Ma          Dag 01         Vertrek Amsterdam en aankomst San Francisco. (2200 uur) Auto oppikken en naar hotel. (2 dagen geboekt)          15 mijl   25min
                          Aankomst zal wel 12 uur worden..

Di           Dag 02         SF verkennen en bijkomen van de reis.

Wo         Dag 03         Vroeg vertrekken richting Monterey (Whale watching of aquarium) tijden 1030, 1200, 1330,                                     120 mijl  2 uur 15 min
                             In de middag richting Cambria

                       Overnachting in Cambria.                                            Monterey-Cambria                                                                     102 mijl   2uur 30 min.

Do          Dag 04         Six Flags Magic Mountain (26101 Magic Mountain Parkway Valencia, CA 91355)                                                         204 mijl     4 uur 10 min
                           0700 vertrek, zijn we mooi op tijd!

Vr/Za     Dag 05/06      Foto maken hollywood sign (Canyon Lake Drive = best view?)                                                                                      34 mijl   1 uur ?
                          Venice Beach, Universal Studio's?
                          HW Sign-Venice = 30 min.
 
Zo          Dag 07             L.A-San Diego                                                                                                                                                                   120 mile    3uur
                              Sea World

Ma/Di     Dag 08/09          Grand Canyon ( dag 08 onderweg, dag 09 kijken e.d.) Overnachten in Tusayan                                                            546 mile    8uur 30 min
                              (Kan dit echt in 1 dag  San Diego-->GC ?!)

Wo         Dag 10             Page (antilope canyon                                                                                                                                                 140 mijl     3 uur  10 min

Do/Vr     Dag 11/12          Zion (+1uur tijdverschil)(Overnachten Springdale) Dag 11 onderweg, dag 12 wandelen enz..                                     70 mijl     1 uur 45 min

Z/Z/M     Dag 13/14/15      Las vegas ( als het 2 dagen word dan een dag langer yosemite  )                                                                                 163 mijl    3 uur

Di           Dag 16             Death Valley met overnachting bij Lee vinnig vlakbij Mono Lake                                                                                    372 mijl   7 uur 20 min
                      Of overnachten bij lone pine   (zien we  wel)                                                                                                                  250 mijl    4 uur 50 min

Wo         Dag 17             Lee vinnig naar Jackson (Yosemite dus.)en daar overnachten,                                                                                       180 mijl   zien we wel.
                                                       Overdag genieten van de omgeving.

Do          Dag 18             Terug naar SF vanaf Jackson.                                                                                                                                           130 mijl    2 uur  45 min                                                                                                                                      

Dag 21 s'middags auto inleveren en naar huis!!      

Dit is het globaal!! We hebben nog even de tijd maar die wil ik mede gebruiken om wandel route's uit te zoeken en de kleinere paadjes, mooie uitzichten enz enz...

De link naar de route staat hier

Reactie's zijn weer van harte welkom ook als er al gereageerd is door een ander hoor!

Groeten Johannes
#8 - 11-03-2010, 21:09 uur

Marianne

Ik begrijp Jackson niet, dat ligt niet in Yosemite en ook niet echt in de buurt. Je kunt in 1 dag van Lee Vining naar Yosemite via de 88. Dan in of vlakbij het park overnachten om nog de geelgenheid te hebebn er iets van te zien.Maar je hebt er nu helemaal geen tijd voor, ook niet als je in het park overnacht. Die dag Las Vegas zou ik bij Yosemite doen.
San Diego - Grand Canyon kan in 1 dag, of probeer zover mogelijk te komen.
En Universal én Venice Beach én Hollywood is echt te veel voor 1 dag.
Om het goed te bekijken is het makkelijker als je de route opschrijft in de vorm van x naar y, per dag.

Marianne

Het is wandelroutes, geen wandel route's - waarom wil iedereen tegenwoordig toch zo graag die onnodige ' gebruiken???

#9 - 11-03-2010, 21:44 uur

Tet14

File's ipv files ;)
#10 - 11-03-2010, 22:19 uur

houtsmaaa

Marianne,

ik heb op het eind van de reis op zich ook nog wel een dag over die zou ik in yosemite kunnen gebruiken. Zou je mij een tip kunnen geven (of iemand anders) waar ik zou kunnen overnachten, in of buiten het park, zonder te boeken. Als je er nog nooit bent geweest kun je veel uit een kaart halen maar uit ervaringen haal je meer vind ik. Als je kijkt in mijn planning heb ik 2 dagen gepland voor hollywood/universal/venice beach. Dat x en y waar je het over hebt begrijp ik niet maar vogel ik nog even uit. De WANDELROUTES begrijp ik wel  ;)

Vinden jullie de route voor de rest een beetje kloppen? (marianne/ted14 a.o.)
Ik begrijp dat er misschien mensen zijn die meer uit de NP's zouden halen maar wij vinden (of denken te vinden) de andere punten op de route ook erg leuk.

Ik had trouwens zelf al een beetje gezocht maar weten jullie ook hoe het zit met bepaalde kortingen als je militair bent?

Groet,  Johannes
#11 - 11-03-2010, 23:07 uur
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 07:03 uur door houtsmaaa »

Marianne

Ik schrijf het wel wat onduidelijk  ^-^, ik bedoel dit met mijn van x naar y:

dag 1 SF - Monterey
dag 2 Monterey - Cambria
dag 3 Cambria - LA

etc

Voor Yosemite heb ik alleen ervaring met accommodatie in het park (Housekeeping Camp, Curry Village, Yosemite Lodge) en niet erbuiten. Ik vind zelf Groveland er erg leuk uitzien, daar zijn meerdere mogelijkheden.
Of kijk bij El Portal, maar daar zijn maar 2 hotels. Er is ook nog de Yosemtie Bug, iets verder aan de 140.

Marianne
#12 - 12-03-2010, 09:15 uur

houtsmaaa

Ik begrijp wat je bedoelt, heb ook de slaapplekken opgezocht op de kaart. Een aantal die jij noemt liggen op de 120, aan het begin daarvan zit toch de tioga pass? Hoe kom ik daar dan als die nog afgesloten is. Of bedoel je het op een ander manier dat ik eerst via de 88 ga ofzo? Kan het daar natuurlijk altijd vragen als we overnachten bij mono lake of lone pine..

Johannes.
#13 - 12-03-2010, 09:36 uur

Marianne

Ik ga er van uit dat je of bovenlangs (88) of onderlangs rijdt, en dan via een van de westingangen het park binnenkomt. De 120 is afgesloten in de winter tussen Crane Flat en de Tioga Pass in het oosten. Je kunt dus wel via de 120 het park/de vallei binnen komen. Ook de 140 en de 41 zijn open. Zie hier voor een kaartje met de genoemde wegen.

Marianne
#14 - 12-03-2010, 09:46 uur

Tet14

April/mei zou ik niet noord van de Sierras gaan. Ook de wegen 108. 4 en 88 kunnen nog (tijdelijk) gesloten zijn. Neem van Death Valley de zuidelijke route via Bakersfield en probeer een eerste overnachting bij Yosemite in bv Oakhurst. Wij maken vrijwel geen reserveringen en hebben die tijd van het jaar lodging kunnen  vinden in zowel Oakhurst als Mariposa zonder te boeken. Kan ik niet garanderen natuurlijk.
Tet
#15 - 12-03-2010, 09:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15