Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route voor volgend jaar.

Discussie gestart

Zofsky

Hoi allemaal,

We mogen dit jaar nog gaan, maar omdat we volgend jaar een rondreis willen maken met de ouders van mijn man heb ik al weer een opzetje gemaakt.
We gaan met 4 personen. Wij hebben al deze parken al bezocht, mijn schoonouders zijn nog nooit in Amerika geweest.

We gaan in de zomer dus het zal ook erg heet zijn.

dag 1: ams- san francisco
dag 2 : San Francisco
dag 3 : San Francisco
Dag 4 : van sf naar Yosemite
dag 5 : Yosemite
dag 6 : Yosemite - Las Vegas
dag 7 : Las Vegas
dag 8 : Zion
dag 9 : Zion
dag 10: page
dag 11: grand canron north rim
dag 12: Bryce
dag 14 : via capitool reef / goblin valley naar Moab
dag 15 : moab
dag 16:  moab
dag 17: idaho fall's
dag 18: grand teton
dag 19: Yellowstone
dag 20: Yellowstone
dag 21: yellowstone - salt lake city
dag 22: slc-ams

Eigenlijk hebben we nu nogsteeds een dag teveel  :-(.
Mijn schoonouders willen heel graag Yellowstone zien en daar had ik eigenlijk graag een dag meer.
Wat denken jullie? Een dag San Francisco laten vallen voor een dag Yellowstone?
Groetjes,
Margje
#1 - 23-05-2011, 17:42 uur
« Laatst bewerkt op: 08-06-2011, 15:58 uur door Zofsky »

Hans B

Een bijzonder stukje is Zion - Page - Gr.C. north rim - Bryce
Ik snap dat je San Francisco en Yosemite wilt zien, maar het beperkt je in de rest van je route.
10 jaar terug heb ik mijn ouders mee op sleeptouw genomen.
Mijn rondje was destijds:
SLC (1) - naar Bryce via Goblin Valley (2) - Zion (2) - Las Vegas (3) - Grand Canyon (2) - Page (1) - Arches via Mon.Val. (3) - Dinosaur (1) - Grand Teton (1) - Yellowstone (4) - SLC/huis (2).
#2 - 23-05-2011, 19:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Zofsky

Hoi,

Naar aanleiding van de reactie va Hans (nog bedankt  :afro:) hebben we de route veranderd.
We hebben san francisco en Yosemite helaas moeten laten vallen en zijn nu op dit rondje uitgekomen.

We hebben natuurlijk weer graag tips! We zijn nog nooit op de north rim geweest van de Grand Canyon, hopelijk is dat ook de moeite waard...

Bij deze de route die we in gedachte hebben:

Dag 1:  AMS - Las Vegas
dag 2:  Las Vegas
dag 3 : Las Vegas - Zion 2.15 uur
dag 4 : Zion
dag 5:  Zion - grand canyon north rim 2.45 uur
dag 6: grand canyon North rim - page 2.31 uur
dag 7: page -moab via monument valley 5 uur
dag 8 : moab
dag 9 : moab
dag 10: naar Bryce via Goblin Valley 4.45 uur
dag 11:  Bryce
dag 12: bryce - Ogden (5.30 uur )
dag 13: Ogden - Yellowstone (5.30 uur)
dag 14: Yellowstone
dag 15:  Yellowstone
dag 16: Yellowstone
dag 17: Grand Teton
Dag 18: grand teton naar Salt lake city
Dag 19: SLC-AMS naar huis
#3 - 08-06-2011, 16:08 uur

Thomas-cool

Ja deze is inderdaag beter... En dagje minder Zion maar wel een dagje meer Bryce. En starten in LV is wel handig want het ligt natuurlijk heel centraal tussen alles.
#4 - 08-06-2011, 17:05 uur

Yessica

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou liever een dag langer in Zion zijn dan in Bryce.
#5 - 08-06-2011, 17:18 uur



martinm

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zou liever een dag langer in Zion zijn dan in Bryce.

+1
#6 - 08-06-2011, 17:45 uur

Zofsky

Ik ben zelf ook meer voor Zion, we gaan er nu de dag zijn dat we uit las vegas komen en de dag er na.
Ik heb de dag extra in Bryce genomen omdat we anders 3 lange reisdagen achter elkaar hebben. Maar andere tips zijn altijd goed hoor!

Ik heb nu het rondje gemaakt van page en moab aan de ene kant door monument valley en aan de andere kant over de 12. Een goed idee van Hans B.

Hebben jullie ervaring met de North Rim van de grand canyon? Is deze ook prachtig?
#7 - 08-06-2011, 18:03 uur

Tet14

North rim is prachtig maar je moet een jaar van tevoren reserveren. Er is slechts 1 lodge in het park.
Je onderschat de afstanden. Las Vegas-Zion is 3 uur en je verliest een uur door tijdsverschil. Zion-North rim is tenminste 3 uur als je tenminste niet vastzit voor de tunnel en Page-Moab neemt een hele dag, voorals als je stops maakt en via de Moki Dugway rijdt. Ik zal je verder niet vermoeien met meer tijdsverschillen maar tussen Page en Moab verlies je ook weer een uur (winst tussen Zion en NR)
Moab naar Bryce neemt eveneens de hele dag met een stop in Goblin Valley en langs ut12 zal je nog veel meer stops willen maken.
Tet
#8 - 08-06-2011, 18:23 uur

Zofsky

Ik heb alleen de tijden aangehouden van gogle maps. Ik weet wel dat we de hele dag reizen als er 5 uur of meer staat doordat je onderweg veel wilt zien.

@ Tet14, vind je de route te gehaast? Ik had inderdaad geen rekening gehouden met tijdsverschillen. Maar we hebben de reis al eerder gedaan (zonder schoonouders) en toen hebben we daar eigenlijk helemaal geen weet van gehad ... 
#9 - 09-06-2011, 17:14 uur

Tet14

Te gehaast? We zijn allemaal verschilllend maar ik zou deze route toch iets rustiger willen doen bv Las Vegas-Zion-Bryce-Torrey-Moab of Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Valley-Moab. Kennelijk ben je al bij GCNP geweest.
#10 - 15-06-2011, 16:35 uur

Zofsky

Bedankt voor je reactie.
Ja, dat klopt, we zijn er al geweest en gaan dit jaar zelfs afdalen en in Phantom Ranch slapen. We gaan de reis volgend jaar met mijn schoonouders doen en die willen graag ook de grand canyon zien, vandaar dat ik hem er tussen
heb gezet. Voor hen wordt dit de grootste reis die ze ooit gaan doen. We willen ze daarom ook veel laten zien, maar we wilen inderdaad niet teveel overhaasten dus miischien niet het hele rondje doen bij Bryce en moab??
#11 - 15-06-2011, 16:48 uur

Tet14

Ja, ik kan begrijpen dat je schoonouders de GC willen zien. Ik zou dat aan het begin van de reis doen en GC south rim kiezen.
Bv
1. Aankomst
2. Las Vegas
3. Naar Grand Canyon
4. Naar Page
5. Naar Zion
6. Zion
7. Naar Bryce
8. Naar Torrey
9. Naar Moab
10,11 Moab
Daarna naar GTNP en Yell.
2 nachten Vegas, 2 nachten Zion en 3 nachten Moab geeft wat rust in de route. Je mist dan Monument Valley. Choices, choices...
#12 - 15-06-2011, 17:18 uur

petravv

Wij hebben twee jaar geleden in één reis zowel de North als de South Rim gedaan, dit omdatwe graag een helikoptervlucht wilden doen en die dus vanaf de South Rim hebben gedaan. Maarwij vonden de North Rim echt vele malen mooier. We hadden idd een cabin vlakbijde Rim, dus we konden mooi naar de Rim lopen voor de zonsopgang, spectaculair!
Wat ons vooral heel erg "tegenstond" (in zoverre dat mogelijk is bij zoiets moois) was de enorme hoeveelheid toeristen bij de South Rim, echt, je kan er over de hoofden lopen, daarentegen bij de North Rimwas het een heel stuk rustiger, zeker als je daar overnacht en de dagjes mensen er nog niet zijn of al weg zijn :-)
#13 - 15-06-2011, 17:23 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Zofsky

Ik ben weer even bezig geweest met de route en zag in het Yellowstone topic dat het heel handig is om op bozeman te vliegen ipv op Salt lake city. Wat een goed idee!
Ik heb nu de route vanaf Bozeman genomen. Dus ik heb de reis andersom gedaan (misschien minder heet in het zuiden, we gaan in augustus).
Ik heb nu een dag over! Dus misschien een dag extra Yellowstone of misschien Zion?


1 bozeman
2 yellowstone
3 yellowstone
4 Yellowstone
5 grand teton
6 grand teton -  slc
7 SLC – bryce
8 Bryce
9 naar Moab via Goblin Valley
10 moab
11 moab
12 naar Page via monument Valley
13 page – grand canyon north rim
14 Grand canyon North rim - Zion
15 Zion
16 Zion – Las vegas
17 Las Vegas
18 las vegas - ams
#14 - 17-06-2011, 12:51 uur

Hans B

Is 07. SLC - Moab
08. Moab
09. Moab
10. Moab  - Mon.Val. - Page
11. Page
12. Page - Gr.C. NR
13 Gr.C. NR - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion
16 Zion - LV
17 LV
18 LV - AMS
niet handiger.
#15 - 17-06-2011, 13:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15