Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route vraagje...

Discussie gestart

eponine

Hoi allemaal  welkom,

Na het afgelopen jaar vooral de bezoekers van het Canadaforum bestookt te hebben met vragen, komen we nu jullie lastig vallen!!
Afgelopen zomer hebben we door BC getrokken met ons tentje en...we zijn om..!!!
Wat een land!!
Maar, volgend jaar willen we een stuk USA meepakken.
We willen landen in Calgary, en dan zuidwaarts de grens over.
We willen door Yellowstone, en dan naar het Westen, Olympic Park en naar de San Juan Islands om orca's te spotten.
Voor dit traject hebben we ruim 2 weken.
Ons doel is veel zien, vooral wild en we willen graag gletsjers en geysers zien.

Onze eerste vragen zijn:
- Is dit haalbaar?
- Hoe is kamperen in de USA, vergelijkbaar met Canada, veel campings?
- Is reserveren van campings noodzakelijk(met een tentje)?
- Wat is jullie ervaring met de San Juan Islands?
- Kun je daarvandaan ook oversteken naar victoria?

Nou, we zijn erg benieuwd naar de reacties, dus kom maar op! ;D

Groetjes Chris en Linda
#1 - 28-10-2008, 18:59 uur

tino

Hallo Chris en Linda,
 welkom op het Forum.

Is het haalbaar? Ik denk dat je voor dat antwoord iets concreter moet zijn over hoeveel tijd er precies is. Ruim 2 weken voor dit traject geven jullie aan. Het is me niet duidelijk of jullie nog tijd daarvan willen doorbrengen in Calgary en of dit inclusief de San Juan Islands is. Verder komt daarbij dat je eventueel ook nog wilt oversteken naar Victoria Islands. En dan komt ook de vraag bij me op waar vandaan willen jullie terugvliegen en valt dit dan ook binnen de ruime 2 weken.

Als ik puur de route Calgary - Yellowstone en de main entrance van Olympic NP in de street en trips invoer kom ik uit op ruim 2400 kilometer.

 Kun je daarvandaan ook oversteken naar victoria? Er vaart een ferry vanaf Fidalgo Island, washington via de San Juan Islands naar Sidney, Victoria Islands.

Groeten Tino

#2 - 28-10-2008, 19:35 uur

Hans B

Waarom starten in Calgary?
Denk eens aan Salt Lake City - Seattle.
Grand Teton NP, Yellowstone NP, Glacier NP, Grand Coulee dam, Mount Rainier, Mt.St.Helens, Seattle, Olympic NP.
Of in omgekeerde volgorde.
14 dagen is nog te kort.

Hans
#3 - 28-10-2008, 21:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

eponine

Nou,
We hebben in totaal 3 weken, waarvan we de laatste dagen op Vancouver Island willen verblijven om orca's te spotten , vanuit Telegraph Cove.
Daarna willen we vanuit Vancouver terugvliegen naar Amsterdam.
Dus zo hebben we ruim 2 weken om vanaf Calgary, via Yellowstone naar de San Juan Islands te reizen.
Ik wil ook erg graag het Lime Kiln Whalwatch park bezoeken, en vandaar door naar Victoria, vandaar mijn vraag over een ferry tussen beide eilanden...

Het vliegen op USA schijnt duurder te zijn dan op Canada, En beide liggen vlakbij de grens, vandaar onze keuze van vliegroute.
#4 - 29-10-2008, 19:24 uur

tino

#5 - 30-10-2008, 10:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15