Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route west usa 2012

Discussie gestart

Joyced

Vanmorgen hebben we geboekt :D ;D nog 244 dagen, en we gaan onderweg naar Amerika. Twee jaar geleden zijn we ook geweest, toen was ik 6 maanden zwanger. Nu gaan we weer, met een kind van 21 maanden! Hieronder staat de (inmiddels al 4e versie) van onze route. Er zitten waarschijnlijk een paar rare kronkels in, dus ik ben heel benieuwd naar jullie ideeen om de route te optimaliseren!

Ter info:
we hebben bewust gekozen om twee dagen in Hatch te verblijven, dit omdat het één van onze favoriete plekjes is van de vorige vakantie. Ditzelfde geld voor Sacramento en Carmel-By-The-Sea!
Ons eerste plan was om vanaf Yellowstone naar Portland te rijden, en zo via de kust af te zakken naar San Francisco, het bleek echter dat dit veel meer tijd in beslag neemt (jammer, had me heel mooi geleken, maar het staat nog op ons lijstje!). Om toch een beetje kust te zien gaan we nu vanaf de grens tussen Oregon en California alsnog een stuk kust pakken! Tussen San Francisco en Las Vegas gaan we nog een binnenlandse vlucht boeken, zodat we de laatste dagen heerlijk in alle rust kunnen uitrusten van onze vakantie!

datum   dag   start   eind   miles   tijd   
2-sep   1   Brussel   las vegas   ?   ?   
3-sep   2   las vegas   las vegas   -   -   
4-sep   3   las vegas   las vegas   -   -   
5-sep   4   las vegas   Grand Canyon   357,80   5:34   
6-sep   5   Grand Canyon   Page   140,10   2:23   
7-sep   6   Page   Hatch   125,90   1:59   
8-sep   7   Hatch   hatch   -   -   
9-sep   8   Hatch   Pocatello   412,50   6:05   
10-sep   9   dag speling   dag speling   ?   ?   
11-sep   10   Pocatello   Jackson   139,70   2:17   
12-sep   11   Jackson   Yellowstone   ?   ?   Afhankelijk van overnachting
13-sep   12   Yellowstone   Yellowstone   -   -   
14-sep   13   Yellowstone   Yellowstone   -   -   
15-sep   14   Yellowstone   Yellowstone   -   -   
16-sep   15   Yellowstone   Yellowstone   -   -   
17-sep   16   Yellowstone   Yellowstone   -   -   
18-sep   17   Yellowstone   twin falls   284,00   4:16   
19-sep   18   Twin falls   winnemucca   287,60   4:11   
20-sep   19   Winnemucca   Lakeview   211,5   3:15   
21-sep   20   Lakeview   grants pass   203,00   3:28   
22-sep   21   Grants Pass   Leggett   255,30   4:17   
23-sep   22   dag speling   dag speling   ?   ?   
24-sep   23   Leggett   petaluma   180,60   3:34   
25-sep   24   Petaluma   Sacramento   80,50   1:24   
26-sep   25   Sacramento   Carmel-By-The-Sea   189,40   2:47   
27-sep   26   Carmel-By-The-Sea   San francisco   126,50   2:15   
28-sep   27   San francisco   San francisco   -   -   
29-sep   28   San francisco   San francisco   -   -   
30-sep   29   San francisco   las vegas   -   -   
1-okt   30   las vegas   las vegas   -   -   
2-okt   31   las vegas   las vegas   -   -   
3-okt   32   las vegas   las vegas   -   -   
4-okt   33   las vegas   antwerpen   ?   ?   

#1 - 02-01-2012, 19:52 uur

Marianne

Hallo, er zitten zeker wat onlogische kronkels in, maar je doet dat bewust (zoals Carmel). Hatch begrijp ik niet, daar is helemaal niets voorzover ik me herinner. Waarom eindigen jullie niet in SF? Dat had je een vlucht bespaard. Beginnen in SF en eindigen in Las Vegas was ook een optie geweest.
Het zijn allemaal wat vluchtige bezoeken, behalve yellowstone en de steden, ik zou zelf liever op wat meer plaatsen langer blijven. Ik zou hoe dan ook zo snel mogelijk naar Yellowstone gaan, veel voorzieningen daar sluiten al in de loop van september.

Marianne
#2 - 04-01-2012, 21:30 uur

Joyced

Hoi Marianne,

Dank je voor je reactie! Je zet me wel aan het denken over Hatch, er is eigenlijk inderdaad niets, maar we dachten dat het een goede (en goedkope) plek zou zijn om zowel Bryce als Zion te bezoeken, tips zijn altijd welkom! De hele route vanaf Yellowstone is niet 'bewust' gekozen, maar hier hebben we gekeken naar de snelste route naar de kust. Ik heb eigenlijk niet gekeken naar leuke stadjes, mooie natuur of mooie routes, tips zijn dus ook hier meer dan welkom!

Toen we begonnen met de reis te plannen hebben we een 'must-see' lijstje gemaakt. Voor mij is dat Las Vegas en de kustroute, voor mijn man is het Las Vegas, Yellowstone en San Francisco. Las Vegas hebben we vorig jaar ervaren als een plek waar we lekker uit konden rusten van werk/thuis, en alles even achter ons konden laten. Omdat we best een drukke route hebben lijkt het ons heerlijk om hier aan het eind van de vakantie ook lekker uit te rusten, zodat we niet doodmoe thuiskomen ;)

Over Sacramento en Carmel ben ik nog niet helemaal zeker, als we dit schrappen hebben we nog 2 of 3 dagen over om tussen yellowstone en San francisco te besteden. Heb je tips om deze dagen in te vullen?

Ik ben heel benieuwd!
Groetjes joyce
#3 - 05-01-2012, 10:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15