Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route zomer 2006

Discussie gestart

karinita

Hallo,
Wij gaan komende zomer voor de 2e keer naar het westen van de USA. We zitten nog te puzzelen op de route (tot nu toe alleen de tickets nog maar gekocht) en dan vooral op het deel in South Dakota. Ook hebben we aan het einde van de route een aantal flinke dagafstanden.

Tot nu toe ziet onze route er als volgt uit (we willen campings (tent) en motels afwisselen):

5/7 Amsterdam - Las Vegas

6/7 Las Vegas

7/7 Las Vegas

8/7 naar Zion NP (maar een halve dag daar, maar we zijn hier zomer 2005 ook geweest) iemand ervaring met wandeling Angels landing? -258 km-

9/7 naar Grand Canyon North Rim -196 km-

10/7 naar Page -200 km-

11/7 t/m 13/7 in Page (Antilope Canyon, Wahweap hoodoos, the Wave?, Bisti Badlands)

14/7 door Monument Valley, overnachten Mexican Hat? -202 km-

15/7 via Burr Trail naar Boulder (overnachten Boulder Mountain Range) -..km-

16/7 in Boulder, hier vandaan naar Bryce (in 2005 ook bezocht) of de Hole in the rock road, of paardrijden, of...)

17/7 naar Moab -308 km-

18/7 Moab (Arches NP)

19/7 Moab (Canyonlands NP, Dead Horse SP)

20/7 naar Denver -570 km!- onderweg bezoek Silver Plume en ....?

21/7 Denver (één dag is genoeg?)

22/7 via Boulder en Nederland naar Rocky Mountains NP -164 km-

23/7 Rocky Mountains NP

24/7 naar camping in Hill City in South Dakota (dit is bijna 600 km rijden, is dit haalbaar?)

25/7 vanuit Hill City bezoek aan Mount Rushmore

26/7 via Custer SP en het plaatsje Wall richting Badlands NP (iemand een suggestie voor overnachtingsplaats?) -224 km-

27/7 bezoek Badlands NP

28/7 door Big Horn Mountains , overnachting in ? -..km-

29/7 verder door Big Horn Mountains, overnachting Buffalo KOA campground -..km-

30/7 naar Cody (bezoek Buffalo Bill Museum) -307 km-

31/7 naar Yellowstone NP -84 km-

1/8 Yellowstone

2/8 Yellowstone

3/8 naar Grand Teton NP -129 km-

4/8 Grand Teton NP (is dit park de moeite waard om er bijna 2 dagen te verblijven?)

5/8 naar Salt Lake City -532 km!- een lange rit, onderweg nog interessante stops?

6/8 Salt Lake City

7/8 naar Las Vegas -675 km! wel alleen snelweg-

8/8 Las Vegas

9/8 naar Amsterdam

Vinden jullie deze route wat? We komen in totaal op dik 5000 km rijden, maar we houden wel van autorijden en we hebben 5 weken. Of is het rondje toch te groot en moeten we South Dakota schrappen?

Nou een hoop vragen, ik hoop dat jullie tips hebben  ;D

Karin
#1 - 03-02-2006, 19:18 uur

Loek


21/7 Denver (één dag is genoeg?)


De laatste keer dat ik Denver voor een dagje bezocht ben ik er 12 jaar blijven hangen, maar ik denk dat de meeste andere toeristen het wel met een dag af kunnen ;)

Paar uurtjes in downtown, 16th street mall, state capitol, misschien nog even winkelen in Cherry Creek dan is je dag wel om.

#2 - 03-02-2006, 20:59 uur

jaborg

We hadden na 1 dag Denver wel gezien (downtown) Sorry Loek, het was wel een mooi winkelgebied en de cheescake is er uitstekend.

Het zal de lange reis wel geweest zijn, en de drukte (ik woon sinds 11 jaar in een heel klein plaatsje) Ik was blij dat we verderop gingen kijken.
#3 - 03-02-2006, 22:39 uur

Loek

Ik ben niet beledigd hoor, ik weet best dat niet iedereen zo gecharmeerd is van Denver.  Maar een dag kun je er zo doorbrengen, afhankelijk van waar je interesses liggen is er voor elk smaak wel iets te vinden: Capitol, Denver Zoo, Museum of Natural History, Fire Fighter's Museum, Childrens Museum, Molly Brown House, cabarets, cafe's, restaurants, enz.  En als je de directe omgeving van Denver ook wilt onderzoeken kun je hier meerdere dagen zoetbrengen.  Wat dacht je van Rocky Mountain NP, Littleton History Museum, Old Golden, Boulder, Park Meadows Mall, Flat Iron's Mall, Wings over the Rockies Air Museum, Barr Lake SP, Quincy Reservoir Recreation Area, Pawnie Graslands en ga zo maar door. 

Maar de meeste mensen die het (zuid)westen van de US bezoeken willen zoveel mogelijk zien in korte tijd, en die blijven niet meerder dagen in een stad als Denver hangen.  Meestal ligt de nadruk op indrukwekkende natuurwonderen zoals Grand Canyon, Bryce, Zion, Arches, Yellowstone, Mount Rushmore.  Overigens liggen dezen allen ongeveer een dag rijden van Denver af ;)

#4 - 04-02-2006, 23:03 uur
« Laatst bewerkt op: 04-02-2006, 23:05 uur door Loek »

uglybull

Karinita,

Wij zijn afgelopen zomer ook in Monument Valley geweest met een Camper en wij hebben overnacht in Goulding, dat even verder zuid op de 163 ligt, net op de grens van Utah en Arizona, bij de Monument Pass. Daar is een goed kampeer terrein met plek voor tenten en er is ook een leuk motel. Voordeel is dat je zeer dichtbij de bekendste rotsen zit, die je ook onder leiding van een indiaanse gids van zeer nabij kunt bezoeken. (tegen betaling). Het is ons zeer goed bevallen. Vooral de zonsondergangen zijn schitterend !! oor de rest van jullie route, behalve Las Vegas, zie ik geen overeenkomsten.

Groet,
#5 - 06-02-2006, 01:43 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15