Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route zomer 2009 steden, stranden, 2 parken

Discussie gestart

marjoleinw

Hallo, ik wil komende zomervakantie met man en twee zoons (dan 12 en 15 jaar)voor het eerst naar Amerika.
Nou waren we eerst van plan 2 weken west Amerika te doen en dan een week Hawaii maar dat Hawaii laten we toch maar zitten.
Echter zijn wij geen natuurwandelaars! Een park vind ik best leuk maar geen uren wandelen en na twee parken in 1 reis vind ik het wel weer mooi geweest. ;D

Nou heb ik een route bedacht met steden maar ook met stranden want af en toe een dagje op mijn rug in de zon lijkt mij ook wel relaxed.
Dit is mijn voorlopige plan. Als er iemand opmerkingen, tips (leuke stranden, hotels e.d.) heeft, hoor ik dat graag.
Grand Canyon zit er nu niet bij. Mis ik daar iets heel erg aan?? Vinden jongens dat leuk?

Vrij 7/8     vertrek=> San Francisco
Za   8/8     San Francisco/Pier 39/Fisherman’s wharf
Zon 9/8    San Francisco=> Yosemite Park
Maa 10/8    Yosemite Park
Din 11/8    Yosemite =>Death Valley                  
Wo  12/8      Death Valley=> Las Vegas
Don 13/8    Las Vegas
Vrij 14/8   Las Vegas
Za   15/8   Las Vegas =>San Diego            
Zo   16/8   San Diego
Maa 17/8   San Diego
Din  18/8  San Diego=> Los Angeles/Anaheim /Beverly Hills      
Woe 19/8   Los Angeles  /Disneypark
Don 20/8    Los Angeles Venice Beach/Hollywood etc
Vrij  21/8   Los Angeles=> Santa Barbara      
Za    22/8    Santa Barbara  strand/relaxen
Zon  23/8    Santa Barbara =>Monterey /Carmel/Seaside   
Maa  24/8    Monterey
Dins  25/8   Monterey =>Santa Cruz                  
Woe  26/8  Santa Cruz=> San Francisco /Alcatraz/Goldegate Bridge 
Don   27/8  San Francisco => shoppen/Chinatown etc.
Vrij   28/8  naar huis

Vast bedankt en groetjes,
Marjolein
#1 - 22-11-2008, 18:10 uur
« Laatst bewerkt op: 22-11-2008, 19:31 uur door marjoleinw »
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Pete.Z

Lijkt mij een fantastische route als je niet te veel natuur kan hebben,lekker de tijd voor de steden zo.

Ik zie eigenlijk weinig verbeter puntjes verder,al zou ik er wel heel ernstig over denken om een dag San Diego op te offeren en toch de Grand Canyon mee te nemen,dat is iets wat je echt gezien moet hebben.
#2 - 22-11-2008, 18:26 uur

hdeweert

Hallo Marjolein
De route ziet er best goed uit. Veel parken zijn te bezoeken zonder er grote wandelingen te maken Maar de Grand Canyon is wel een van de 7 wereldwonderen. Ik heb er niets mee maar er zijn plaatsen waar je geweest moet zijn en gezien moet hebben de Grand Canyon is daar een van. Elke keer als ik op de tv Monument Valley voorbij zie gaan ben ik weer heel even op vakantie.
Ik zou wel overwegen om de route andersom te rijden, dus eerst van San Francisco via de 1 naar San Diego en dan verder. Je rijd dan aan de rechterkant van de weg en hoeft dan bij een stop de weg niet over te steken als je even wilt stoppen voor het maken van foto’s of bekijken van de op het strand liggende zeeleeuwen.

Harm
#3 - 22-11-2008, 19:12 uur
« Laatst bewerkt op: 22-11-2008, 19:16 uur door hdeweert »

Ruud2004

Ik ben het met de vorige schrijvers eens. Ik weet niet of je in San Diego ook een dagje strand hebt gepland, want dat is ons erg slecht bevallen. Het strand, "Mission Beach" lag vol met grote hopen stinkend zeewier en in zee krioelde het van de kwallen. Niet voor herhaling vatbaar voor ons. Het is wel een geweldig leuke stad trouwens. 's-avonds lekker eten in het "Gaslamp Quarter" ! Je kan er zelfs een dagje Miexico (Tijuana) van maken. Met de auto naar de grens en lopend naar Tijuana. Wij vonden het wel een belevenis, maar daar zijn de meningen wel over verdeeld.
#4 - 22-11-2008, 19:17 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

marjoleinw

Bedankt voor de snelle tips! Leuk! ;D

De reden dat ik de route rechtsom neem is omdat ik de stranden etc voor het laatst wil bewaren... maar als dat niet handig is qua weg kan het natuurlijk ook andersom.

Ik had van een collega gehoord dat zij San Diego zo leuk vond en dat mijn jongens vast de surfers daar op de stranden wel cool zouden vinden.
Maar als het er stikt van de kwallen...daar ben ik als de dood voor! (ooit eens gebeten door een kwal en hysterisch rennend het water uitgekomen, deed echt pijn!)

Ik denk dat we inderdaad toch maar de Grand Canyon gaan toevoegen, manlief wil 'm eigenlijk ook wel zien. Leek mij eigenlijk niks. :-\
#5 - 22-11-2008, 19:28 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Ruud2004

Mijn jongens (toen 15 en 18) waren ook helemaal wild van surfen. Nu we daar toch waren, moest dat geprobeerd worden. Je hebt daar allerlei mogelijkheden voor weinig geld. Ze werden echter helemaal gek van die kleine kwalletjes die er in grote getalen ronddreven. We kunnen het ook slecht getroffen hebben die dag, maar dan hoop ik dat iemand dat wil aangeven.

Nog een idee. Google eens op het plaatsje "Oatman". Mooi stukje weg en een leuk dorpje.
#6 - 22-11-2008, 19:38 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Hans B

Goede route indien jullie geen natuur liefhebbers zijn.
Mocht je echter toch onder de natuur indruk van Yosemite raken dan komt er vast wel een kans om nog eens te gaan.
Als je in Las Vegas verblijft, maak overdag dan een klein tripje naar Valley of Fire State Park, een uurtje ten noorden van de stad.
Mocht dat park jullie aantrekken dan weet je zeker dat je nog een keer terug moet komen.
Dit mini rode rotsen parkje geeft je een klein voorproefje van Zion - Bryce - Cedar Breaks - Arches - Monument Valley en Grand Canyon.

Verder zou ik me bij het voorgenomen plan houden.

Hans
#7 - 22-11-2008, 20:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

De route is prima, maar misschein zou een dag minder langs de kust ook kunnen - en dan een dag yosemite of tussen Yosemite en Death valley er bij. Het hangt er van af waar je overnacht, maar het is wel een behoorlijk eind rijden van yosemite naar death valley en er zijn leuke stops onderweg. Bodie is ook een beozek waard.

Een park bekijken doe je meestal het beste te voet, ook een prima anier om de drukte te ontwijken. Het hoeft echt geen uren te zijn, maar een paar wandelingn maken is toch echt leuk. Onze kinderen zijn absoluut geen wandelliefhebbers, maar in een park is het toch heel anders, zeker als het wat avontuurlijk is.
Jullie zijn in Yosemite te laat voor de meeste watervallen, maar loop wel naar de Vernal Fall, die doet het ook in augustus nog. Fietsen of paardrijden is ook een optie.
Kijk eens in onze reisverslagen, we hebben tijdens al onze reizen het zuidwesten bezocht.

Din  18/8  San Diego=> Los Angeles/Anaheim /Beverly Hills     
Woe 19/8   Los Angeles  /Disneypark
Don 20/8    Los Angeles Venice Beach/Hollywood etc
Vrij  21/8   Los Angeles=> Santa Barbara     
Za    22/8    Santa Barbara  strand/relaxen


Vanuit San Diego kom je eerst in Anaheim (Disneyland). Dus eerst daar een stop en dan door naar LA. Wij hebben de afgelopen zomer in 3 verschillende hotels overnacht in en bij LA om te voorkomen dat we te veel heen en weer moesten rijden - vna Hollywood naar Aanheim heeft ons 2 uur gekost.
Een aanrader in LA is Univesral Studios, maar als je disneyland al voldoende vindt qua pretparken, dan is een studiotour bij warner Bros of een andere studio ook een aanrader (zie ons 2006 en 2008 verslag).
Mischien kun je op de 18e aan het eind van de dag al naar Anaheim rijden zodat je vroeg naar disneyland kunt. Misschieni is een bezoek aan de LA Angels ook een tip? Wij vonden het geweldig om een wedstrijd mee te maken.
Wij zijn bij Venice Beach naar het strand geweest, geen kwallen geizen, maar dat zal wel van het weer/de wind afhangen denk ik.

Wat de richting van het rondje betreft: ik zou het zo houden, dus eerst naar Yosemite, dit in verband met de watervallen. De kustweg is net zo goed van zuid naar noord te rijden (en je hoeft dan ook niet tegen de zon in te kijken).

Mocht je de GC nog toe willen voegen dan zou het zoiets kunnen worden:

Vrij 7/8     vertrek=> San Francisco
Za   8/8     San Francisco/Pier 39/Fisherman’s wharf (fietsen over de golden gate brug?)
Zon 9/8    San Francisco=> Yosemite Park
Maa 10/8   Yosemite Park
Din 11/8   Yosemite =>Lee Vining (Bodie, Mono Lake)
Wo  12/8   Lee Vining =>Death Valley
Don 13/8   Death Valley=> Las Vegas
Vrij 14/8   Las Vegas
Za   15/8   Las Vegas
Zo   16/8   Las Vegas =>Grand Canyon
Maa 17/8   Grand Canyon => Sedona/Oatman/…
Din  18/8   … =>San Diego
Woe 19/8   San Diego
Don 20/8   San Diego
Vrij  21/8   San Diego=> Anaheim
Za    22/8   disneyland
Zon  23/8   Anaheim =>Los Angeles (studio/hollywood/Beverly Hills)
Maa  24/8   Los Angeles=> Santa Barbara
Dins  25/8   Santa Barbara =>Monterey /Carmel/Seasi
Woe  26/8   Monterey=> San Francisco /Alcatraz/Gol
Don   27/8   San Francisco => shoppen/Chinatown etc.
Vrij   28/8   naar huis

Mocht je nog een dag aan de kust willen toevoegen dan kun je bij San Diego nog een dag winnen.

Marianne
#8 - 22-11-2008, 21:22 uur

marjoleinw

Super bedankt weer voor de tips, ik zal het e.e.a. nog eens opzoeken en bekijken.
Het parkje bij Las Vegas is een goed plan en Oatman zal ik ook eens opzoeken!
Marianne bedankt voor je tips en aanvulling! Wat een eind nog twee uur van Anaheim naar Hollywood, dan kunnen we inderdaad beter de hotels daarop aanpassen!

Weet nog iemand wat kleinere "rustige" strandjes onderweg?
#9 - 23-11-2008, 13:29 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Marianne

Wij hebben de afgelopen zomer overnacht in Marina del Rey (zie ons verslag, laatste dag). Is ons prima bevallen. Mooi hotel, grote kamer, en op fietsafstand van het strand (het hotel verhuurt fietsen). We hebben heerlijk gefietst en onderweg aan het strand gelegen. Het was zondag en gezellig druk, maar niet te druk.
Verder naar het noorden toe heb je behoorlijk wat stranden, waar je soms met de auto op kunt rijden. Erg breed, en heel rustig. Het water is naar het noorden toe niet aangenaam meer om te zwemmen.

Marianne
#10 - 23-11-2008, 18:40 uur

josli

De route van Sanfrancisco richting Sandiego is ons mede op aanraden van anderen prima bevallen
plaatsjes als Solvank en Carmel en Monterey zou je eigenlijk niet mogen missen.Ook als je van noord naar zuid rijdt
kun je de 17 miles drive meepakken.In Sandiego zijn wij twee keer geweest en de Zoo is een aanrader.
Seaworld viel tegen in vergelijking met Orlando.De rit naar Oatman is een deel van de route 66 en Oatman
zelf is klein en bestaat uit twee rijen winkeltjes en er lopen wat ezels rond en daar bedoel ik geen touristen mee.
Grappig om een keer te zien.Dit jaar in de Valley of firestatepark geweest en dit park heeft diepe indruk op ons gemaakt.
Wij zelf zijn dus eerst naar LA geweest daarna naar Sandiego en toen via Ridgecrest even ook nog het spookstadje Barstow aangedaan,
dwars door Death Valley naar Las Vegas gereden en vanuit Las Vegas  Kun je dan naar de canyons en via Vegas weer terug naar huis
#11 - 23-11-2008, 21:07 uur
Groeten Jos Stolk

http//:rondjedenver2009.web-log.nl

marjoleinw

Okee, met dank aan iedereen is de route aangepast:
Datum      Route/plaats   Hotel   Km   Tijd   Activiteiten
vr-07-08      vertrek=> San Francisco            
za-08-08      San Francisco            Pier 39/Fisherman’s wharf
zo-09-08      San Francisco=> Yosemite Park      310   3:40   
ma-10-08      Yosemite =>Lee Vining      120   1:50    Bodie, Mono Lake
di-11-08      Lee Vining =>Death Valley, Furnace Creek      370   5:00   
wo-12-08      Death Valley=> Las Vegas      210   2:40   
do-13-08      Las Vegas            uitstapje Hoover Dam/Valley of Fire State Park
vr-14-08      Las Vegas            
za-15-08      Las Vegas =>Barstow (Calico)      275   2:35   
za-15-08      Barstow => San Diego      280   2:45   
zo-16-08      San Diego            dagje strand
ma-17-08      San Diego            San Diego Zoo
di-18-08      San Diego=> Anaheim       151   1:30   
wo-19-08      disneyland            pretpark
do-20-08      Anaheim =>Los Angeles      60   0:40   (bij drukte 2 uur) /hollywood/Beverly Hills)
vr-21-08      Los Angeles            tour Warner Bros/strand
za-22-08      Los Angeles=> Santa Barbara       145   1:30   
zo-23-08      Santa Barbara =>Monterey /Carmel/Seaside      390   5:30   touristische route
ma-24-08      Monterey/Carmel            diverse plaatsjes bezoeken
di-25-08      Monterey=> San Francisco /Alcatraz/Gol      190   2:00   
wo-26-08      San Francisco            Alcatraz/Golden Gate Bridge
do-27-08      San Francisco            shoppen/Chinatown etc.
vr-28-08      naar huis            
            2501      

Grand Canyon hebben we toch laten vallen, kost ons toch minstens twee dagen extra en een heleboel kilometers! Hoover Dam/Valley of Fire State Park zijn toegevoegd.
Zijn Monterey en Carmel plaatsen waar het ook nog strandweer is in augustus of moeten we daar niet op rekenen.
En de tours naar bijv. Alcatraz en Warner Bros en Disneyland. Hebben jullie dat ook al voor vertrek geboekt?
#12 - 26-11-2008, 21:57 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

josli

Alcatraz en WarnerBross moet je ruim van te voren boeken,wij hebben vorig jaar een vip tour door de Universalstudio's gemaakt,
en die vond ik eigenlijk leuker dan WB maar je kunt deze twee tours niet echt met elkaar vergelijken,het is maar waar je voorkeur naar uitgaat
Van het strandweer in augustus weet ik helaas niet zoveel
#13 - 26-11-2008, 22:20 uur
Groeten Jos Stolk

http//:rondjedenver2009.web-log.nl

marjoleinw

Ik heb de kids laten kiezen tussen Universal en Disney.
We hebben de websites erbij gezocht en Universal leek wat eng in het algemeen...
Ik vind 1 pretpark wel genoeg. Zo'n tour bij bv Warner lijkt me ook nog wel leuk en Las Vegas is al een pretpark op zich en San Diego Zoo ofzo lijkt me ook nog wel leuk.
Dan mogen ze niet zeuren, toch? ;)
#14 - 26-11-2008, 22:23 uur
West Amerika 2009 blog: http://www.aqaes.com/usa/
Florida 2010 blog: http://www.aqaes.com/florida/

Marianne

Jammer dat je nu eigenlijk geen tijd meer hebt voor Yosemite. Ik zou daar echt een volle dag plannen en twee is ook geen straf!
Je kunt nog een dag winnen door in een keer van Las Vegas naar San Diego te rijden of een dag tussen San Diego en LA of verderop aan de kust schrappen. Barstow zou ik niet aanraden. Calico is wel aardig maar erg heet en commercieel. Als je naar Bodie gaat zou ik daar niet meer langs gaan.

Ook wat jammer van alle tijd aan het strand. Onze kinderen hebben het nooit gemist tijdens onze reizen. Een motel met een zwembad is wel prettig maar dat is toch voldoende.
In Yosemite kun je ook langs de Merced River aan het strand zitten, en lekker door de rivier waden.

De meeste attracties in Universal Studios zijn niet eng. De bus tour is een must, en ook de diverse shows. Maar een combinatie van Disneyland en Warner Bros is misschien beter.
Wij hadden twee jaar geleden WB van te voren geboekt,maar ik hoor ook vaak genoeg mensen die er op goed geluk naar toe gegaan zijn en niet lang hoefden te wachten.

Marianne
#15 - 26-11-2008, 22:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15