Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route zuid-west USA

Discussie gestart

rianne

Wij willen komende zomer (eind juli t/m medio augustus) met onze 2 zonen van 10 en 13 met een camper door het zuid-westen van de USA trekken. De route die wij nu in gedachte hebben is:
Dag 1 t/m 3 San Francisco
Dag 4          Sonora     goud zoeken in Columbia
Dag 5 en 6  Yosemite
Dag 7          Visalia      Sequoia NP
Dag 8          Visalia      raften op de Kern river
Dag 9          Barstow  op doorreis naar Las Vegas
Dag 10        Las Vegas
Dag 11        Zion
Dag 12        Bryce
Dag 13        Page       Antelope canyon
Dag 14        Grand Canyon
dag 15        Sedona    Slide Rock SP
dag 16        Laughlin/Twentynine Palms/Lake Havasu   op doorreis naar San Diego
dag 17        San Diego
dag 18        San Diego    Seaworld
dag 19        Los Angeles Universal Studios
dag 20        Pismo Beach/San Simeon  op doorreis naar Monterey
dag 21        Monterey
dag 22        San Francisco

Wij hebben een paar twijfels m.b.t. deze route:
- is Barstow een goede keuze om te overnachten op weg van Sequoia naar Las Vegas
- waar kunnen we het best overnachten als we van Sedona naar San Diego reizen ?
- Welke route kunnen we dan het best kiezen (via Phoenix of niet), ook i.v.m. de hitte ?

Uiteraard zijn ook andere tips en/of suggesties van harte welkom.

Groeten,

Rianne
#1 - 03-01-2009, 14:15 uur

hdeweert

Hallo Rianne
Je route ziet er best aardig uit.



De afstanden per dag zijn goed te doen. het stuk tussen de Grand Canyon en San Diego zou ik eens nader bekijken. Daar zit voor veel vakantiegangers een probleem.
Parken als Zion en Brice krijgen weinig aandacht
Persoonlijk zou ik Sedona laten vallen zodat er wat ruimte komt voor andere  dingen
Barstow is een gat maar om te overnachten is er niets mis mee.
Waarom zou je meer last van de hitte hebben als je via Phoenix reist? Je hebt kans dat het in Las Vegas warmer is.
Harm
#2 - 03-01-2009, 17:14 uur

Marianne

Het is met een camper wel anders reizen dan met een auto en motels, maar ik vind toch dat je erg weinig ergens langer dan een nacht bent. Lijkt me best vermoeiend om elke dag te reizen.
Hebben jullie vlucht en camper al geboekt? Je zou misschien in LA kunnen eindigen om zo voor de rest meer tijd te hebben. De tijd voor Zion vind ik erg kort, terwijl dat zowel qua campings als qua wandelingen een mooi park is voor kinderen.

Doe Seaworld liever de eerste dag in Dan Diego, het is te veel om dag 19 naar Seaworld te gaan en de volgende dag naar Univesral, bij beide parken ben je een volle dag zoet.

Schrijf de route eens wat uitgebreider uit en zet de reistijden erbij, dan zie je wat je daadwerkelijk ter plekke overhoudt om nog iets te doen. AHoudt er rekening mee dat je 10 - 20 % extra reistijd moet rekenen met een camper.

Barstow is geen aantrekkelijke overnachtingsplaats, je kunt ook makkelijk verder rijden, maar dat hangt ook af van de overnachtingsplaats in Sequoia.

Marianne
#3 - 03-01-2009, 18:51 uur

rianne

Bedankt voor je reactie !

De afstanden per dag zijn goed te doen. het stuk tussen de Grand Canyon en San Diego zou ik eens nader bekijken.
heb je hier suggesties voor ? Welk route vind jij aantrekkelijk c.q snel ?

Parken als Zion en Brice krijgen weinig aandacht Persoonlijk zou ik Sedona laten vallen zodat er wat ruimte komt voor andere  dingen
Ons voornemen is om vroeg uit Las Vegas te vertrekken zodat we in elk geval nog voor de middag in Zion zijn. We willen een camping in het park reserveren. Op die manier winnen we wat tijd. Bryce is vervolgens maar een relatief klein stukje en onze ervaring uit 1992 is dat we in Bryce niet perse een hele dag nodig hebben (we hebben zowel Zion als Bryce in 1992 ook bezocht, weliswaar zonder kinderen). Sedona hebben we in 1992 niet gezien en ik lees hierover toch heel positieve berichten. Bovendien lijkt het Slide Rock SP erg leuk voor de kinderen.

Barstow is een gat maar om te overnachten is er niets mis mee.

Waarom zou je meer last van de hitte hebben als je via Phoenix reist? Je hebt kans dat het in Las Vegas warmer is.

Harm


Groeten, Rianne
#4 - 04-01-2009, 12:21 uur

rianne

Bedankt voor je reactie !
Het is met een camper wel anders reizen dan met een auto en motels, maar ik vind toch dat je erg weinig ergens langer dan een nacht bent. Lijkt me best vermoeiend om elke dag te reizen.
Hebben jullie vlucht en camper al geboekt? Je zou misschien in LA kunnen eindigen om zo voor de rest meer tijd te hebben. De tijd voor Zion vind ik erg kort, terwijl dat zowel qua campings als qua wandelingen een mooi park is voor kinderen.
We hebben inderdaad de camper en de vluchten al geboekt. Ook Harm vindt dat we te weinig tijd hebben voor Zion, ik denk dat dit inderdaad wel zo is, maar dat het wel moet kunnen. Ook in 1992 zijn we maar 1 dag/nacht in Zion geweest en hebben we zelfs nog een groot deel van de Narrows gelopen. Het alternatief is Sedona laten vallen.

Doe Seaworld liever de eerste dag in Dan Diego, het is te veel om dag 19 naar Seaworld te gaan en de volgende dag naar Univesral, bij beide parken ben je een volle dag zoet.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar planningstechnisch (ik heb inderdaad de rijtijden + km's ernaast gezet) is dit niet mogelijk. De dag dat we in San Diego arriveren, komen we nl. van Laughlin/Twentynine Palms o.i.d. en dus moeten we die dag een flink stuk rijden, en houden we maximaal een 1/2 dag over voor Seaworld, wat ons te weinig ljkt. Om dit probleem op te lossen willen we 's morgens vroeg uit San Diego vertrekken en zgn. front-on-line-passen kopen voor de Universal Studio's. Op die manier winnen we ook tijd. Wat vind je van dit alternatief ?

Schrijf de route eens wat uitgebreider uit en zet de reistijden erbij, dan zie je wat je daadwerkelijk ter plekke overhoudt om nog iets te doen. AHoudt er rekening mee dat je 10 - 20 % extra reistijd moet rekenen met een camper.

Barstow is geen aantrekkelijke overnachtingsplaats, je kunt ook makkelijk verder rijden, maar dat hangt ook af van de overnachtingsplaats in Sequoia.
Heb je suggesties ?

Groetjes, Rianne
#5 - 04-01-2009, 12:45 uur

Mrjn

Mocht je toch in Barstow willen overnachten, neem dan niet de Days Inn. Ik heb nog nooit zulke slechte bedden gehad.
#6 - 04-01-2009, 15:58 uur

Marianne

Hallo Rianne,

Ik dacht dat dag 17 een volle dag San Diego was, maar als je dan nog vanuit Lake Havasu oid moet komen is het niet handig om die dag nog naar Seaworld te gaan - hoewel je daar in de zomer wel tot 's avonds laat terecht kunt. Overigens zou je misschien in 1 dag van Sedona naar San Diego kunnen rijden. San Diego is wel een must neem ik aan? En Universal ook? De front of line passen zijn inderdaad erg handig, maar dan nog kun je er makkelijk een volle dag doorbrengen. Wij vonden de studiotour bij Warner Bros ook geweldig, en dat kost  je maar 2 uur. Maar je mist dan wel het pretpark-deel.
Ik heb zitten kijken waar je eventueel wat tijd kunt winnen.
Voor Bryce heb je inderdaad niet heel veel tijd nodig, hoewel onze kinderen de camping zo heerlijk vonden dat ze daar nog wel langer hadden willen blijven.
Je zou tijd kunnen winnen door Sonora op weg naar Yosemite te doen, wij hebben dat in 2006 op weg van Lake Tahoe naar Yosemite gedaan.Dan heb je op dag 5 ook een volle dag Yosemite. Je kunt in Yosemite ook raften maar dat is waarschijnlijk niet spannend genoeg? In de zomer is dat meer peddelen dan raften.
Ook Bryce - Grand Canyon zou je misschien in 1 dag kunnen doen, met een stop in Page voor Antelope Canyon.
Heb je nog een 23e dag op moet je al op dag 22 de camper inleveren?

Voor Zion heb je ook in Springdale campings. Er is een camping met een riviertje er naast (ik weet de naam niet meer) waar je met een autoband de rivier af kunt.

Ik heb de route  even wat meer uitgeschreven met de reistijden (globaal, ik weet niet hoeveel extra je moet rekenen met een camper), en dan zie je dat er weinig tijd overblijft om ergens iets te bekijken en op je gemak te genieten.

Dag 1 t/m 3 San Francisco
Dag 4          SF - Sonora     goud zoeken in Columbia ca 3 uur rijden.
Dag 5 Sonora - Yosemite ca 2 uur (op tijd klaarzitten om de camping te reserveren!)
Dag 6  Yosemite
Dag 7      yosemite - Sequoia - de campings in het park zijn mooi, daar zit je ook veel gunstiger voor een bezoek aan het park, vanuit Visalia moet je weer terug rijden.    
Dag 8     Sequoia -     Visalia      raften op de Kern river
Dag 9      Visalia -   Barstow  op doorreis naar Las Vegas - als je vanuit Visalia vertrekt kun je in 1 dag naar Las Vegas ijden, er is weinig te zien onderweg (eventueel Calico)
Dag 10        (Bartow -) Las Vegas (3 uur)
Dag 11        Las Vegas - Zion (3 uur)
Dag 12       Zion - Bryce (2 a 3 uur)
Dag 13        Bryce - Page       Antelope canyon (3 a 4 uur)
Dag 14        Page - Grand Canyon (3 uur)
dag 15        Grand Canyon - Sedona    Slide Rock SP (2 a 3 uu)
dag 16        Sedona - Laughlin/Twentynine Palms/Lake Havasu   op doorreis naar San Diego. De  snelste route is via Phoenix, die route ken ik niet. Als je via Twentynine Palms gaat kun je nog door Joshua Tree NP rijden.
dag 17        xx - San Diego
dag 18        San Diego    Seaworld
dag 19        San Diego - Los Angeles Universal Studios (2 a 3 uur)
dag 20        LA - Pismo Beach/San Simeon  op doorreis naar Monterey (4 uur)
dag 21        Pisomo Beach - Monterey (4 uur)
dag 22        Monterey - San Francisco (2 a 3 uur)
dag 23  camper inleveren? Terugvlucht?

Marianne
#7 - 04-01-2009, 16:10 uur

rianne

Dank je Marianne voor je uitgebreide reactie. Fijn als iemand met je meedenkt.

Overigens zou je misschien in 1 dag van Sedona naar San Diego kunnen rijden.
Als dit mogelijk is willen we dit in elk geval proberen.

Voor Bryce heb je inderdaad niet heel veel tijd nodig, hoewel onze kinderen de camping zo heerlijk vonden dat ze daar nog wel langer hadden willen blijven.
Welke camping was dit ?

Je zou tijd kunnen winnen door Sonora op weg naar Yosemite te doen, wij hebben dat in 2006 op weg van Lake Tahoe naar Yosemite gedaan.Dan heb je op dag 5 ook een volle dag Yosemite. Je kunt in Yosemite ook raften maar dat is waarschijnlijk niet spannend genoeg? In de zomer is dat meer peddelen dan raften.
In eerste instantie wilde we ook naar Lake Tahoe gaan, maar omdat we op dag 4 eerst de camper moeten ophalen, en volgens mij moet je hier wel een aantal uren voor rekenen, denk ik dat Yosemite op die dag niet haalbaar is. OOk is het rijden met een camper voor ons nieuw, en willen we ons zelf zo'n eerste dag niet al te veel druk opleggen. Daarom hebben we bedacht om een tussenstop te maken in Sonora.

Ook Bryce - Grand Canyon zou je misschien in 1 dag kunnen doen, met een stop in Page voor Antelope Canyon.
Dit is inderdaad misschien ook nog een optie.

Heb je nog een 23e dag op moet je al op dag 22 de camper inleveren?
De 23e dag moeten we de camper weer inleveren voor 10.00 uur 's morgen en vliegen we 's middags om 15.00 uur weer terug naar Nederland.

Voor Zion heb je ook in Springdale campings. Er is een camping met een riviertje er naast (ik weet de naam niet meer) waar je met een autoband de rivier af kunt.
Ik zal eens googlen of ik dit kan vinden. Het raften op de Kern river is nl. erg duur en het is niet helemaal zeker omdat onze jongste zoon pas 10 is. Afhankelijk van de watercondities mag hij mee of niet (eigenlijk is de minimumleeftijd 12 jaar).

Ik heb de route  even wat meer uitgeschreven met de reistijden (globaal, ik weet niet hoeveel extra je moet rekenen met een camper), en dan zie je dat er weinig tijd overblijft om ergens iets te bekijken en op je gemak te genieten.

Dag 1 t/m 3 San Francisco
Dag 4          SF - Sonora     goud zoeken in Columbia ca 3 uur rijden.
Dag 5 Sonora - Yosemite ca 2 uur (op tijd klaarzitten om de camping te reserveren!)
Dag 6  Yosemite
Dag 7      yosemite - Sequoia - de campings in het park zijn mooi, daar zit je ook veel gunstiger voor een bezoek aan het park, vanuit Visalia moet je weer terug rijden.    
Dag 8     Sequoia -     Visalia      raften op de Kern river
Dag 9      Visalia -   Barstow  op doorreis naar Las Vegas - als je vanuit Visalia vertrekt kun je in 1 dag naar Las Vegas ijden, er is weinig te zien onderweg (eventueel Calico)
Dag 10        (Bartow -) Las Vegas (3 uur)
Dag 11        Las Vegas - Zion (3 uur)
Dag 12       Zion - Bryce (2 a 3 uur)
Dag 13        Bryce - Page       Antelope canyon (3 a 4 uur)
Dag 14        Page - Grand Canyon (3 uur)
dag 15        Grand Canyon - Sedona    Slide Rock SP (2 a 3 uu)
dag 16        Sedona - Laughlin/Twentynine Palms/Lake Havasu   op doorreis naar San Diego. De  snelste route is via Phoenix, die route ken ik niet. Als je via Twentynine Palms gaat kun je nog door Joshua Tree NP rijden.
dag 17        xx - San Diego
dag 18        San Diego    Seaworld
dag 19        San Diego - Los Angeles Universal Studios (2 a 3 uur)
dag 20        LA - Pismo Beach/San Simeon  op doorreis naar Monterey (4 uur)
dag 21        Pisomo Beach - Monterey (4 uur)
dag 22        Monterey - San Francisco (2 a 3 uur)
dag 23  camper inleveren? Terugvlucht?
In bovenstaand planning zouden we dus een dag kunnen winnen door in 1 keer van Visalia naar Las Vegas te rijden. Is dit inderdaad te doen ? Als dit zo is, is dit misschien wel de gemakkelijkste manier om een dag te winnen.
Jij raadt ook aan om geen 2 nachten in Visalia te verblijven, maar 1 nacht in Sequioa zelf. Welke campings kun je ons aanraden ?

Weer hartelijke groeten,

Rianne
#8 - 04-01-2009, 20:02 uur

Marianne

Wij hebben ooit eens met onze tent in Sequoia gestaan, naast een riviertje, maar ik geloof dat daar geen RV's stonden.
Kijk even http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/campgrounds.htmhier voor de mogelijkheden, als je wilt reserveren lijkt Lodgepole de beste optie.
Kampreen in Kings CAnyon lijkt me ook prachtig, maar dan zit je wat afgelegen en dat lijkt me alleen hadnig als je meer tijd hebt voor Sequoia/Kings Canyon.

In Bryce heb je campings in het park, en je hebt Ruby's CG vlak bij de ingang (met een shuttlebushalte zodat je met de shuttlebus het park in kunt). Er is een zwembad, en er zijn veel voorzieningen vlakbij. Hier hebben wij in 2002 in een cabin overnacht.

Ik had me niet gerealiseerd dat je pas op dag 4 de camper ophaalt. Het wordt dan inderdaad te ver om naar Yosemite te rijden. Een dag eerder de camper halen is geen optie? Hebben jullie nu 3 volle dagen SF of zit ook de dag van aankomst hierbij in?

Marianne
#9 - 04-01-2009, 22:21 uur

rianne

Na een heleboel waardevolle reacties en heel veel gelezen te hebben op het forum is onze route in grote lijnen klaar. Als jullie nog op- en of aanmerkingen, maar ook tips of suggesties hebben horen we deze graag.

   van                     naar                miles                tijd                  activiteit
1   amsterdam- san francisco         
2   san francisco                                                                                o.a. alcatraz
3   san francisco                                                                                fietsen golden gate bridge
4   san francisco-sonora                  111                    2,15                   camper ophalen/evt. goud zoeken in columbia
5   sonora-yosemite                         76                     1,33                  Yosemite NP
6   yosemite                                                                                     Yosemite NP
7   yosemite-three rivers                 137                    2,28                   sequoia NP
8   three rivers                                                                                 raften
9   three rivers-las vegas                374                     5,48                  Las Vegas
10   las vegas-zion                         162                     2,5                    Zion NP
11   zion                                                                                           Zion NP
12   zion-bryce                                85                     1,56                   Bryce NP
13   bryce-page                             153                     3,05                   Lower Antelope Canyon
14   page-grand canyon                  140                    2,43                   Horseshoe Bend/Grand Canyon NP
15   grand canyon-sedona              115                     2,19                  helicoptervlucht Grand Canyon
16   sedona-blythe                         221                     5,03                  Slide Rock SP (via prescott, jerome)
17   blythe-san diego                     291                      5,2                    evt. Joshua Tree NP
18   san diego                                                                                   Seaworld
19   san diego-los angeles              150                     2,32                   Universal Studios
20   los angeles-san simeon            246                     4,3                    hearst castle
21   san simeon-monterey                98                     2,33                  monterey bay aquarium
23   monterey-san francisco            118                     2,03   
23   san francisco-amsterdam                                                             camper inleveren

Waar we nog steeds een beetje over twijfelen is de route van Sedona naar San Diego. Dit zijn 2 vrij lange reisdagen, zeker omdat we Prescott/Jerome in de route hebben opgenomen én omdat we evt. Joshua Tree NP willen bezoeken. Dus als iemand hier nog advies over kan geven: graag !

Groeten,

Rianne
                     
#10 - 30-01-2009, 20:46 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 21:34 uur door rianne »

jerbia

Waar we nog steeds een beetje over twijfelen is de route van Sedona naar San Diego. Dit zijn 2 vrij lange reisdagen, zeker omdat we Prescott/Jerome in de route hebben opgenomen én omdat we evt. Joshua Tree NP willen bezoeken. Dus als iemand hier nog advies over kan geven: graag !
                  

Dat is prima te doen. Wij hebben in 2007 dezelfde route gereden, maar dan andersom. Zie ons reisverslag dag 5 & 6.
#11 - 30-01-2009, 21:54 uur

USA fan


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15