Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route zuid-west USA

Discussie gestart

kim

Hoi,

In september 2008 gaan we drie weken door de vs reizen met auto en tent.

We vliegen op LA en willen via Las Vegas naar San Fran en terug naar LA. Ik wilde in ieder geval eindigen met de route langs de kust tussen San Fran en LA.
We willen graag de Grand Canyon en Yosemite zien maar hebben verder nog geen plannen.

Graag wil ik wat tips over de route, wat is leuk, mooi, interssant om te doen, zien etc?
#1 - 31-08-2007, 12:03 uur

Hans B

Kim,
zoveel mensen zoveel wensen.
Wat vind je mooi, steden, natuur, veel kilometers maken, rust, aan het strand liggen, actief bezig zijn.
Het is niet moeilijk aan te geven wat ik leuk vind (natuur), maar ik weet niet waar jou prioriteiten liggen.

LA vind ik niet bijster interseeant, heeft natuurlijk wel enkele puntjes waar je langs moet rijden, maar dat is het dan ook voor mij. Santa Monica Beach, Hollywood Blv, fotootje van Hollywood Sign, misschien een pretpark en dan gauw wegwezen, maar iemand die van een stad houdt zal waarschijnlijk veel meer willen zien.
LV vind ik zeer interessant vanwege zijn totaal 'iets anders zijn' dan een normale stad. Ozu ik gauw twee nachtjes blijven.
Lake Mead even uitrusten, Hooverdam rondleidng.
Grand Canyon in ieder geval hiken langs de rand (richting west rim Hermits rest) en misschien een stukje naar beneden.
Page / Lake Powel, Antilope Canyon, bootje varen.
Bryce Canyon wandeling Navajo/Queens Garden trail.
Zion enkele wandelingen waaronder wellicht de Narrows.
Death Valley overnachten moet iets bijzonders zijn, heb ik nooit gedaan.
Yosemite, 2 dagen Tioga Road, reuzenbomen zien in het zuiden van het park, enkele wandelingen maken in de valley.
San Fransisco is wel een mooie stad, 2 a 3 dagen en alle bekende punten langs gaan
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Hans
#2 - 31-08-2007, 13:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kim

thanks, is al meteen veel info!
Als aanvulling: we houden van natuur (vandaar die tent), actief en cultuur, maar een paar dagen strand is ook lekker. Plan is om alleen in de NP (geen koa's) te overnachten en vooral voor mijn comfort af en toe een hotel/motel. Disney en dat soort dingen hoeft van ons niet zo.
#3 - 31-08-2007, 13:20 uur

Hans B

In alle Nationale Parken zijn campings.
Deze zijn 'basic' maar voor een kampeerder ok.
Je kunt ze vinden door te gaan naar NPS.GOV, dit is de algemene site voor alle Nationale Parken.
Volgens mij moet het helemaal geen probleem zijn om in september iets te vinden.
Ook in amerika zijn de vakanties dan voorbij.
Wel kan het al wat kouder zijn op grote hoogte.
Vergeet niet dat de Grand Canyon op ±2000 meter ligt en Yellowstone op ±2500.
Dan wordt het 's nacht al aardig koud.
Wij hadden afgelopen ½ augustus in Yellowstone al 5°C.
Maar wij hebben een camper en daarin is het iets warmer.

Hans
#4 - 31-08-2007, 13:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Patrick1971

In Yosemity zou ik zeker 2 dagen blijven.
De tweede dag kan je een wandeling (panorama trail van 9 mile ) maken vanuit Glacier point.
De bus nemen vanuit de valley (zeven dagen op voorhand boeken) naar het Glacier point.
Een ongelooflijk knappe wandeling langs 3 watervallen waarna je aankomt terug in de valley.
Hier kan je dan weer de gratis shuttle bus nemen naar je auto of indien je in de valley slaapt
naar je hotel.
Een échte "must do " voor natuur liefhebbers.
#5 - 04-09-2007, 03:21 uur

Marianne

Hallo Kim,

Hans heeft al prachtige tips gegeven, als je al die plaatsen en parken aan elkaar rijgt, krijg je een mooie route.
Yosemite verdient inderdaad wel twee maar liever nog veel meer dagen. Maar in een vakantie van 3 weken meot je keuzes maken. De Panorama trail hebben wij al twee keer gelopen en is inderdaad de moeite waard (wordt wel omschreven als strenuous, maar gaat grotendeels naar beneden (de bus doet het zware werk). Toch zit er nog een aardige klim in. De bus kun je ook de avond van te voren reserveren, neem wel de eerste bus, dan heb je voldoende tijd voor de wandeling.
In september zullen een aantal watervallen droog staan, maar de Nevada en Vernal Falls (waar je rijdes de Panorama trail langs komt) zijn ook in september prachtig.
In het weekend moet je zelfs in september in parken als Yosemite en Grand Canyon reserveren. Of zorg ervoor dat je er vroeg bent.

Marianne
#6 - 04-09-2007, 07:03 uur

allard

Dag Kim,

Ik kan me het meest vinden in de tips van Hans B. Wij hebben twee maal in Death Valley overnacht en vonden dat niet zo heel bijzonder behalve het ervaren van de nachtelijke warmte.

Het is een uitstekend idee om de tent mee te nemen. Wij hebben hem vanwege de koude en natte nachten in het voorjaar niet zo veel gebruikt maar het was een heel prettige aanvulling. De campgrounds in het zuidwesten zijn niet altijd even romantisch vanwege de harde rotsige ondergrond, campers op touringcar formaat met bijbehorende generatoren als buren en de voorliefde van Amerikanen tot het stoken van kampvuurtjes tot diep in de nacht. Desondanks geen spijt. Ik heb zelfs een aparte kampeerpagina gemaakt op mijn website.

Allard.
#7 - 05-09-2007, 11:26 uur

em590

Wij zijn dit jaar in West-USA geweest en hebben in San Fransisco fietsen gehuurd om over de Golden Gatebrug te gaan; geweldig leuk. Alcatraz was trouwens ook zéér de moeite waard. Audiotour in Nederlands, dus goed te volgen. Verder zijn er al veel tips genoemd....
Veel plezier met de voorbereidingen....ben een beetje jaloers.......wil ook wel weer die kant op!
Groetjes, Emmy  ::)
#8 - 06-09-2007, 15:21 uur

kim

Beetje late reactie maar bedankt voor jullie tips, heb vandaag geboekt, auto en vlucht en dus heeeel blij! Nu dus de rest van het jaar voorpret!
#9 - 06-10-2007, 22:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15