Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route Zuidwest, graag jullie mening

Discussie gestart

retlaw

Hallo,

Op 19 augustus is het zover, dan we vertrekken we met vier vrienden (25 jaar oud) naar de States voor een drieweekse rondreis doorheen het zuidwesten (LA-SF). Bedoeling is deze afstand af te leggen in een gehuurde Chevrolet Trailblazer, en zowel een aantal dagen te kamperen (vooral in de parken dan) als op hotel/motel te overnachten. Kamperen doen we nie zozeer uit budgettaire overwegingen maar eerder om echt te midden van de natuur in parken te kunnen overnachten. We zijn ten slotte allemaal nog jong dus kunnen het heus een aantal nachten met iets minder comfort stellen. Tent en basic kampeermateriaal zouden we ter plaatse bij Wallmart aankopen en zijn daar echt niet duur heb ik al gezien.

Hieronder onze planning. Graag jullie opmerkingen, tips, suggesties,... betreffende onze route:
(Tussen haakjes steeds de geplande activiteit voor die dag, vervolgens waar we zouden overnachten.)

19/08 Aankomst in LA rond 14u  :) LA (beetje sightseeing in Hollywood) / Orchid Suites of Travellodge
20/08 LA (Universal Studios) / Orchid Suites of Travellodge
21/08 Hollywood - Lake Havasu (op weg naar Grand Canyon) = 496km / overnachten op motel in Lake Havasu City?
22/08 Lake Havasu - Grand Canyon (met tssstop in Seligman) = 376km / Mather Campgr (Grand Canyon)
23/08 ... / Mather Campgr(Grand Canyon)
24/08 Naar Page met (serieuze) omweg langs/door Momumental Valley = 600km / Motel in Page
25/08 Motorbootje huren op Lake Powell / Motel in Page
26/08 Antelope Canyon, Horseshoe bend en event. de Wave bezoeken / Motel in Page
27/08 Hier zijn er twee mogelijkheden, wat denken jullie?:
          -rechstreeks naar Zion / Watchman Campground =190km
          -via Cottonwood Canyon Rd, door Bryce nr Zion = 269km (71km dirt) / Watchman Campgrt
28/08 Hike naar Angel's landing / Watchman campgr
29/08 Verplaatsing naar Las Vegas (eventueel tssstop in Valley of Fire NP?) = 274km / MGM Grand Las Vegas
30/08 ... / MGM Grand Las Vegas
31/08 Death Valley = 203km / Motel in Beatty (of missch toch beter Furnace creek?)
01/09 Mono Lake + Bodie bezoeken = 400km / Motel in Lee Vining of Mono Cuty
02/09 Tuolumne Meadows = 25km / Tuolumne Meadows Lodge
03/09 Yosemite = 100km / Housekeeping Camp
04/09 Yosemite / Housekeeping Camp
05/09 Sequoia National Park = 277 km / Lodgepole Campground
06/09 Sequoia National Park / Lodgepole Campground
07/09 San Francisco = 427 km (49mile scenic drive of beetje sightseeing) / Motel
08/09 San Francisco (Alcatraz + ...) / Motel
09/09 Om 17u terug richting België vanuit SFO  :(
#1 - 22-06-2009, 18:01 uur
« Laatst bewerkt op: 23-06-2009, 09:52 uur door retlaw »

Marianne

Mooi!
En gelukkig 3 weken en geen 3 dagen!  ;)

Hebben jullie al iets gereserveerd? Die Tuolumne Lodge lijkt mij geweldig, maar is ons nog nooit gelukt te reserveren. Housekeeping camp is ook prachtig, en mooi gelegen.
Bryce zou ik toch opnemen als het even kan, daar zou ik die boottocht voor laten zitten, maar ik kan me voorstellen dat Lake Powell ook wel trekt.
In Death Valley is Furnace Creek echt een aanrader, je zit vlakbij alle uitzichtpunten, neem zeker een zonsopgang mee.

Marianne

#2 - 22-06-2009, 19:31 uur

retlaw

Hehe, drie dagen zou inderdaad beetje kort geweest zijn  ;D

Op de campings zijn onze plaatsjes al gereserveerd, komt meestal op zo'n 10$ per nacht voor een plaatsje dus raken we achter op schema is het niet zo'n groot verlies als we niet op de camping raken (op tripadvisor kan je trouwens meestal wel te weten komen welke de mooiste plekjes zijn op een camping en via de reservatiesite van national park service kan je vanaf aantal maanden voor vertrek een bepaald plaatsje reserveren  :afro:, prachtig systeem!)

Tuolomne Lodge is eveneens al gereserveerd. Net die dag dat wij daar passeren was nog vrij, rest stond inderdaad reeds goed volboekt dus kan me voorstellen dat je een beetje meeval moet hebben om daar een gaatje te vinden tijdens het seizoen. Plan was eerst om daar te kamperen maar vrees dat het wel eens serieus koud zou kunnen worden 's nachts op zo'n hoogte dus toch maar wijselijk voor het canvas hutje gekozen.

Tot slot heb ik ook in Las Vegas twee kamers in MGM Grand gereserveerd. We komen daar zaterdags aan en dan kan het heb ik gehoord soms erg druk zijn in Vegas dus leek het me beter om reeds iets in de hand te hebbben. Voorschot is trouwens 100% refundable indien je 48u voor aankomst annuleert dus moest er via hotwire op het laatste moment nog iets interessanters uit de bus vallen...

Onze kamers in LA ga ik ook zeker nog vastleggen voor vertrek. Kwestie van daar na een lange vlucht geen hotel meer te moeten zoeken. Ben echter nog een beetje aan het twijfelen om nu reeds de Travellodge of Orchid Suites te reserveren of een weekje voor vertrek via Hotwire iets sjiekers op de kop te proberen tikken. Wat denk jij?

Had ook al zo'n gedacht dat het misschien beter zou zijn in de Furnace Creek Ranch te reserveren. Die zonsopgang willen we immers zeker meepikken en als je dan 's morgens nog van Beatty moet komen moet je wel erg vroeg uit de veren...

ret
#3 - 23-06-2009, 09:50 uur
« Laatst bewerkt op: 23-06-2009, 13:27 uur door retlaw »

Marianne

Het zal inderdaad wel koud zijn, ook in de canvas tent bij Tuolumne Meadows. Wij zaten vorig jaar in zo'n tent bij White Wolf (zie ons reisverslag), ook hoog gelegen en dat merk je wel. Wij hadden wel de gelegenheid om de kachel aan te doen, maar dat was niet nodig.
In LA ken ik alleen de Orchid Suites, is ons prima bevallen. Je kunt ook wat dichter bij LAX gaan zitten. Wij zaten vorig jaar de laatste nacht in Marina del Rey,  leuk hotel en we hebben daar nog heerlijk gefietst langs het strand. Ik heb geen ervaring met Hotwirde of Priceline maar je zou het kunnen proberen.

Marianne
#4 - 23-06-2009, 19:17 uur

retlaw

Kwestie van onze reis in stijl in te zetten ben ik gisteren op priceline opzoek gegaan naar één van de duurdere hotels in de omgeving Hollywood/West-Hollywood.

Uiteindelijk werd m'n vierde bod aanvaard en bleek het Andaz West Hollywood te zijn (waar m'n voorkeur naar uitging) : 2 kamers, 2 nachten aan 472$, omgerekend een kleine 43 EUR per persoon per nacht. Mooie prijs voor een dergelijk hotel en lijkt me goed gelegen. Orchid Suites zouden ons wss niet zo heel veel minder gekost hebben...

Dit weekend eens een bodje doen op een hotel in SFO, als ik de gegevens op betterbidding mag geloven moet het daar mogelijk zijn voor minder dan 90$+taxes/nacht in één van de 4* hotels te overnachten.
#5 - 26-06-2009, 10:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15