Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route zuidwesten april 2011

Discussie gestart

arjandekrey

Beste Forumleden,

Ik ga April met twee vrienden naar het zuidwesten. We hebben voor 30 dagen een camper.
Ik heb via een routeplanner een route gemaakt. Langs alles wat wij misschien willen zien.
Is dit een beetje haalbaar of wordt het flink inkorten?

http://www.mapquest.com/mq/6-XZng6fcHuIQl

Alvast bedankt,

Arjan
#1 - 20-10-2010, 18:18 uur



Nici

Hallo Arjan,

Mooie route. Ik zou de volgorde wel iets aanpassen denk ik. De meeste mensen rijden van Moab via Capitol Reef naar Bryce/Zion, Las Vegas. Aan de andere kant kies je dan de volgorde San Diego - Sedona - GC- Page- MV- Moab. Als je de route uitschrijft per dag kun je ook zien hoeveel miles je moet rijden en hoeveel tijd je dan overhoudt om dingen te bekijken. Wij hebben afgelopen juni een groot deel van jullie route gereden, misschien heb je iets aan ons verslag.

Nici
#2 - 20-10-2010, 19:26 uur

Hans B

Route ziet er mooi uit.
Misschien is nog te overwegen de TIOGA pass te nemen, met een beetje geluk is die aan het eind van jullie vakantie open.
#3 - 21-10-2010, 09:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

arjandekrey

Hoi

 Nici: Ik ga zeker je reisverslag door lezen. Om tot een betere dag plannning te komen.

Hans B: Wij gaan van 31mrt tot 29apr en dan is de Tioga pass nog niet open.
#4 - 21-10-2010, 15:22 uur



Hans B

De TIOGA pass bestaat sinds 1933 en het gebeurt weinig dat deze al in APRIL open is, maar het is wel mogelijk.
1972   11 april
1976   10 april
1977   08 april
Als je in Las Vegas bent, zou je altijd even kunnen informeren.
Het is een prachtige route.
#5 - 21-10-2010, 16:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

arjandekrey

Het is wel iets om dan in de gaten te halen. Laten we hopen dat het na 34 jaar weer gebeurd.
Ik vind het jammer dat we niet later in het seizoen gaan. Dan hadden we het zeker mee genomen.
#6 - 21-10-2010, 19:06 uur



allard

Indien het alleen maar om de Tioga Pass gaat dan moet je beslist geen spijt hebben van reizen in April. Er zitten zo veel andere voordelen aan het reizen in deze maand. Alleen al de temperatuur is een verademing in vergelijking met de vaak verlammende hitte in de zomer maanden. De Amerikaanse natuur ga je pas echt beleven indien je het ge-aircode voertuig kan verlaten voor een hike van een paar uurtjes. Maar goed, misschien willen jullie alleen maar van viewpoint naar viewpoint rijden......  Dertig dagen is lekker lang en biedt ruime mogelijkheden om er wat meer van te maken. Daarnaast hebben alle toppen in het zuidwesten in April meestal een mooie sneeuwkap, je ziet ze van heel ver al liggen en dat maakt het reizen nog mooier.

Ik ben het het Nici eens om je route mogelijk wat in die richting aan te passen. In het bijzonder in zuid Utah liggen hele mooie trajecten die eigenlijk al een bestemming op zich zijn. Twee van deze trajecten heb ik wat proberen te visualiseren in Trail of the Ancients (Monument Valley - Hanksville) en Capitol Reef Country - & Journey through Time (Hanksville - Bryce Canyon). Deze routes hebben wij ook in April gereden en zo kan je zien wat je in die maand te wachten staat :)

Groet, Allard
#7 - 21-10-2010, 22:23 uur

arjandekrey

De tiogapass was al geen optie in die periode.We gaan zeker al jullie advies nakijken. De foto zien er prachtig uit.
De route die we willen rijden is. LA-CARLSBAD-SAN DIEGO-BLYTHE-SEDONA-PETRIFIED FOREST-CANYON CHELLY-FOUR CORNERS-MESA VERDE-MOAB-
MONUMENT VALLEY-GRAND CANYON- PAGE-BRYCE-ZION-LAS VEGAS-DEATHVALLEY-SEQUOIA-YOSEMITE-SF-BIG SUR-MALIBU-LA.
Sommige stukken zullen we wat sneller afgaan en sommige delen willen we wat meer de tijd voor nemen.
We moeten nog een tijd planning maken.
#8 - 22-10-2010, 14:21 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15