Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

routebeschrijving Best of the West LA-Vegas-LA Holland International

Discussie gestart

stephan en janina

Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen aan een route beschrijving van de Best of the West.
Wij hebben voor de periode september een rondreis geboekt via Holland International
Nu kan ik pas 2 weken voor vertrek beschikken over een gedetailleerde routebeschrijving :-\
Dit vind ik een beetje aan de late kant om je goed te kunnen voorbereiden.
Is er toevallig iemand die mij een kopie kan verstrekken van een eerdere rondreis, dit zou ik geweldig vinden. ;D
De volgende route leggen wij af:
LA-Palm Springs-phoenix-Grand Canyon-Las Vegas- Death Valley-Yosemite -San Francisco-Monterey-Santa Barbara-LA

Alvast bedankt en tips zijn natuurlijk altijd welkom :afro:

Groet Stephan
#1 - 01-03-2008, 11:56 uur

Marianne

Hallo Stephan en Janine,

Welkom op het forum.

Ik weet niet precies wat ik mij moet voorstellen bij een dergelijke routebeschrijving (hoe je van A naar B rijdt? bezienswaardigheden onderweg?) maar het lijkt mij dat je met het lezen van reisverslagen, reisgidsen en de tips hier op het forum al een heel eind komt.
Koop ook alvast een kaart als je die nog niet hebt, erg leuk om alvast de mogelijkheden te bekijken. De hallwag nr 5 is voor deze route prima.
Je kunt ook eens op Google Maps of www.mapquest.com kijken hoe lang je er over doet van de ene overnachting naar de andere. Dan heb je een idee van de tijd die je overhoudt om iets te bekijken.
De voorbereidingen zijn het leukste, dus inderdaad niet wachten tot je een routebeschrijving krijgt!

Misschien aardig om de route hier te plaatsen (met het aantal dagen dat jullie per plaats hebben) dan zul je zien dat er genoeg tips komen.

Marianne
#2 - 01-03-2008, 12:31 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2008, 12:51 uur door Marianne »

Harry

Is het misschien een busrondreis?, dan bepaal je niet zelf je route, maar als je met een huurauto gaat, kun je toch helemaal zelf bepalen hoe je rijd, als je s'avonds maar bij je hotel bent.
Je bent zeker niet verplicht om de voorgestelde route te volgen, toen wij in 1997 de eerste keer gingen hadden we ook een voorgeboekte reis, we kregen toen alle vouchers en de routebeschrijving pas bij aankomst in het eerste hotel in San Francisco, maar we hadden inmiddels zelf al een route gemaakt m.b.v. een kaart van het zuid-westen.
Alle negen keren daarna hebben we gewoon alles helemaal zelf geboekt, ik kan namelijk geen enkele meerwaarde meer vinden in het boeken via een tussenpersoon.

Harry
#3 - 01-03-2008, 13:54 uur

stephan en janina

hoi Marianne en Harry,

bedankt voor de reactie,
Het is inderdaad een vastgestelde rondreis ( voor ons is dit namelijk de 1e keer dat wij dit ondernemen) wel rijden wij op eigen gelegeheid, dus geen busreis.
Ik wil wel het e.e.a. zelf bepalen en hoelang we onderweg ergens kunnen blijven, wel zo leuk dacht ik.
Ik dacht namelijk dat je een routebeschrijving zou krijgen van bijvoorbeeld van LA naar Palm Springs enz. enz.
er wordt namelijk in de gids gesproken over een routeboek!
Het spreekt inderdaad voor zich dat je kan gaan en staan waar je maar wilt als je maar optijd op plaats van bestemming aankomt.
Zoals ik het had begrepen was het allemaal wat strakker gestuurd, (route vooraf al een beetje bepaald) maar een beetje zelf pionieren is ook heel leuk.
Op de meeste plaatsen blijven wij inderdaad maar 1 nacht, bijvoorbeeld in Las Vegas  en San Francisco blijven wij 2 nachten.
Wat ik vooraf wilde bepalen/uitvogelen wat wij onderweg allemaal tegen kwamen en absoluut niet wilde missen en dit aan de hand van dat routeschema.
ik ga mapquest even bekijken --> goeie tip ;)

bedankt en tot horens
stephan

#4 - 01-03-2008, 15:13 uur

hdeweert

Bij een geheel verzorgde reis krijg je meestal een route boek met kaarten vouchers voor de hotels etc.  de hele trip is uitgestippeld en helaas ben je niet flexibel. Vaak zitten er ook afstanden tussen die niet te kort zijn.
Je route gaat er ongeveer zo uitzien en is ruim 3100 km lang



Harm
#5 - 05-03-2008, 11:23 uur

stephan en janina

hoi harm,

bedankt voor het kaartje, inderdaad dat kan de route wel eens worden. :afro:
om het slepen met de koffers tegen te gaan (hotel in, hotel uit) heeft iemand daar een goede tip voor
ik ben er geen voorstander van om een deel van je spullen in de auto te laten liggen.
Wij hebben op de  heenreis een tussen stop, moet je je koffers dan opnieuw inchecken?
bedankt voor de reacties
#6 - 07-03-2008, 19:19 uur

hdeweert

hallo
Wij hebben altijd heen 2 koffers bij ons. Bij de Hotels/ Motels onderweg kun je soms de auto vlak voor de deur zetten. Als ik het goed heb krijg je van Hol. Int. een volledig gedocumenteerde map met route beschrijving,  hotel vouchers, volders etc.   het gesleep met koffers valt over het algemeen wel mee. Alleen in Las Vegas is het soms een aardig eind slepen maar gelukkig hebben ze daar liften.
Harm
#7 - 07-03-2008, 19:56 uur

jerbia

Alleen in Las Vegas is het soms een aardig eind slepen maar gelukkig hebben ze daar liften.


En bellboys  :afro:
#8 - 07-03-2008, 22:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15