Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ruud1968:reis 2010 Arizona ,Utah en New Mexico

Discussie gestart

ruud1968

Hallo allemaal

Hier heb ik een voorlopige planning van onze reis in mei 2010.
Graag hoor ik van de kenners of dit allemaal wel haalbaar is en of we nog eventuele "highlights" moeten/kunnen toevoegen.
Antelope canyon , Grand canyon ,Bryce ,Arches en Sedona hebben we in 2007 al bezocht ,evenals omgeving Durango en Bisti Badlands in mei van dit jaar.
Bisti willen we dit jaar eventueel wel weer aandoen,alleen ditmaal dan met GPS.De dagen dat we in Page of Kanab zijn willen we meedoen
met de loterij voor de Wave als dit via internet niet lukt.

1  Amsterdam - Phoenix
2  Phoenix - Winslow   (Apache trail)
3  Winslow - Tubacity   (little painted dessert,blue canyon,coalmine canyon)
4  Tuba City - Kanab   (Water holes canyon  en horse shoe bend (nog maar een keer)
5  Kanab - Kanab (naar White Pocket met Terry Alderman , dit ligt al vast)
6  Kanab - Zion - Kanab (Angels Landing ,was vorige keer gesloten)
7  Kanab - Page (Buckskin Gulch )
8  Page  (De Wave)
9  Page  (Wahweap hoodoos en Alstrom point)
10 Page - Escalante (Cottonwood Road en Yellowrock)
11 Escalante - Boulder (Peekaboo , Spooky canyon en eventueel Devils Garden)
12 Boulder - Torrey (Burr Trail en Capitol Reef)
13 Torrey - Torrey  (Cathedral Valley Loop)
14 Torrey - Moab (Goblin Valley,LWHC )
15 Moab (Shafer Trail)
16 Moab (Fiery Furnace en Delicate Arch)
17 Moab - Farmington  (muley point , moki dugway en Natural bridges NM)
18 Farmington (Bisti)
19 Farmington - Santa Fe (Ah Shi Sle Pah)
20 Santa Fe - Alamogordo (Kasha Katuwe Tent Racks en White Sands)
21 Alamogordo - Willcox (White Sands en City of Rocks SP)
22 Willcox - Tucson (Chiricahua en Saguaro(oost))
23 Tucson - Phoenix (saguaro(west))
24 Phoenix - Amsterdam

Graag jullie reacties!!!
Alvast bedankt.
#1 - 25-12-2009, 13:04 uur

Hans B

Er staat al zo veel in, wat is er nog toe te voegen?

Doe de wandeling naar de Delicate Arch bij zonsondergang (±3/4 uur omhoog).
#2 - 25-12-2009, 13:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik zie dat je je route hebt aangepast Ruud. Goede verbeteringen-lol-
2 Nachten Farmington zou voor mij wat te lang zijn maar dat is een keus. Als je Burr Trail helemaal gaat rijden (Incl.Notom Bullfrog en Capitol reef) van Boulder mis je het stuk Boulder -Torrey. Probeer dat toch op een of andere manier te rijden. Vooral de uitzichten van het hoogste punt op 9600 ft op Capitol Reef in de middag zijn onvergetelijk. Tuba City ipv Page. Persoonlijk zou ik naar Page rijden. TC....wat zal ik zeggen, niet onze favoriete.  Misschien zou je met Blue en Coalmine nog naar 2nd Mesa kunnen gaan. Centrum van Hopi Res. Geen foto's nemen op de tour en het hotel/museum zal gauw vol zitten maar als er plaats is zou ik overwegen hier te logeren. Je hebt dan nog tijd genoeg tussen 2nd mesa en Kanab de volgende dag. Goed idee om de ranger stroll in White Sands te doen diezelfde dag. En vergeet Gooseneck SP niet na Moki Dugway en wellicht Valley of the Gods.
En welkom op dit forum. Ook nieuw voor mij.
Tet
#3 - 25-12-2009, 14:18 uur

hdeweert

Ter overweging.
Maak een kleine omweg naar Holbrook i.p.v. naar Winslow en je kunt Painted desert en Petrified Forest National Park nog bezoeken.
Ga eerst naar Page en daarna naar Kanab, je bent anders aan het heen en weer rijden.
Het rijden van de Cottonwood Rd is net als de Apache trail door de verhuurbedrijven niet toegestaan.
Dit is dus op eigen risico. De Apache trail is met een auto wel te doen de Cottonwood Rd is wel zwaarder.
Je kunt overwegen om van Kanab naar Zion te rijden en vandaar via Zion National Park-Kolob Canyons,
Cedar Breaks National Monument , Kodachrome Basin State Park naar Escalante te rijden.
Bij Farmington een kleine omweg naar Aztec voor een bezoek aan de Aztec ruins.
Verder kun je tussen Tucson en Phoenix de Casa Grande Ruins National Monument aandoen.
Het is een prachtige route maar wel erg vermoeiend je bent continu bezig.
Succes
Harm
#4 - 25-12-2009, 15:22 uur

JoeSee

Kanab is een mormomen stadje. Hou er rekening mee dat de supermarkt (family Dollar dacht ik) daar op zondag gesloten is.
#5 - 26-12-2009, 10:34 uur

JoeSee

Ik zou ook Coral Pink Sand Dunes even bekijken. Je zit 3 dagen in Kanab en het is daar een half uurtje vandaan.
#6 - 26-12-2009, 10:35 uur

JoeSee

Bij Tuba City kun je pootafdrukken en botten van dinosaurussen bekijken. Hou de handgeschilderde witte borden met blauwe letters Dinosaur Tracks in de gaten. Je krijgt daar een rondleiding door indianen. Kost geen entree, men verwacht dat je een gift geeft of wat souvenirs koopt. Trek er 3 kwartier voor uit. Ligt naast de weg, maar let op je rijdt er zomaar langs.
#7 - 26-12-2009, 10:37 uur

ruud1968


Hallo allemaal,bedankt voor de snelle reacties.

De reden omdat we eerst naar Kanab gaan en daarna weer terug naar Page is omdat de tocht naar White Pocket al geregeld is.
We gaan met Terry Alderman vanuit Kanab.
Painted dessert , petrified forest ,valley of the gods en coral pink sand dunes hebben we al op een eerdere reis bezocht.
Goosenecks SP en Dinosaurs Tracks zijn wel interessant om meet nemen mits we dan voldoende tijd hebben.
We willen eigenlijk veel dirtroads rijden en we twijfelen of we bv de Shafertrail met een bijv Chevrolet Equinox kunnen doen of dat we toch een maatje groter(cherokee of durango)
moeten huren???????

groetjes Ruud
#8 - 26-12-2009, 12:03 uur

Tet14

Hier is een verslag van een kennis uit Australia die Shafer Trail heeft gereden. Zij hadden een midsize SUV en zijn ervaren off road drivers.
On to the Shafer Trail. A stop at the Shafer Overlook to tell the mother in law “we’re going down there!”, another stop at the visitor center, last civilized restroom for a while then we’re on our way. At this stage we had hooked up with another couple from Detroit who were staying where we were staying and we promised to look out for each other while not getting in each other’s way. The trail is a lot of fun, bumpy but not too rough if you take your time and a high clearance vehicle is just about compulsory.
The road branches at the bottom of the canyon; left 31 miles to Moab via the Potash plant and road; right is more like 120 miles and a couple of days via the White Rim Trail. We went right anyway, a little way along here is the Gooseneck Overlook of the Colorado River and Musselman Arch. Two outstanding viewpoints; the Gooseneck Overlook is an easy third of a mile walk which rewards with a plunging view into the Colorado River and Musselman Arch is just by the road 3 miles further on. This road was rough, we wouldn’t recommend it to anything less than a proper high clearance 4WD. From the arch we returned to Moab via the Potash Road; too late in the day to take in any of the sights along this way but some we’ve seen before and for the others there’s always “next time”.
Tet
#9 - 26-12-2009, 13:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15