Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2daagse hike (in buurt van) Grand Canyon

Discussie gestart

Nell

Hey,

Half mei vertrekken we naar de westkust en zouden graag een paar hikes doen. Maar we zijn hopeloos te laat voor de permits (voor Yosemite hebben we één, maar daar moeten de weercondities het toelaten).
Heeft iemand een idee voor een mooie 2daagse hike in de Grand Canyon die niet zo snel vol zit? Ik weet niet of die er wel zijn trouwens...
Havasupai zal wel al geen optie meer zijn (maar we gaan toch eens bellen), Bright Angel&South Kaibab ook niet.

Alle tips welkom!
#1 - 13-04-2010, 12:02 uur

allard

Havasupai is commercieel. Je bent in de USA en afhankelijk van wat je wilt betalen is er vast wel wat mogelijk  ;)

De permit in de GC betreft de overnachting op de Bright Angel Campground. Indien niet meer voorradig is een tweedaagse hike niet (goed) mogelijk. Dat wordt dus een one day hike. Indien je de bodem wilt bereiken wordt dat sterk afgeraden. Hoewel het door conditioneel sterke krachtpatsers wel gedaan wordt.

Een twee (of meerdaagse) hike in de buurt van de GC zou de Paria Canyon kunnen zijn. Met de Buckskin Gulch erbij. Het regelen van vervoer is wel een noodzaak omdat je deze hike doorgaans op een ander punt eindigt dan dat je die begint. Meestal begint men bij de Wire Pass. Dan de Buckskin Gulch. Overnachting vlak voor de confluence met de Paria Rivier. Bij een tweedaagse hike volg je de Paria naar het noorden. Bij meerdere dagen volg je de Paria naar het zuiden (Lees Ferry). In ieder geval zeer avontuurlijk en zeker koeler en minder inspannend dan twee dagen door de GC.

Er zijn vele meerdaagse hikes mogelijk in Arizona en Nevada maar in het bijzonder in Utah. Lees je eens in. Heel praktisch vind ik "Utah's Favorite Hiking Trails" van David Day. ISBN 0-9660858-1-7. Alleen in de parken en populaire stukken Wilderness is er een permit systeem. Daarbuiten is nog veel moois te zien zonder (beperkte) permits.

Succes, Allard
#2 - 13-04-2010, 19:17 uur

Nell

Thnx Allard,

Ik heb Buckskin Gulch eens bekeken, en ziet er prachtig uit. Maar de overnight permits zijn uiteraard ook weer de deur uit.
We overwegen nu om een daghike te doen in GC, en eentje in de Paria Canyon (permits nodig maar ongelimiteerd in aantal) tussen Page en Bryce.

Het jammere is dan wel weer dat we speciaal een tent meesleuren uit Belgie, twee slaapzakken en twee slaapmatjes, om dan maximaal één tweedaagse te doen (Half Dome, in Yosemite). Deze laatste kan dan mogelijks nog wegvallen door weersomstandigheden begin juni...

groetjes
#3 - 14-04-2010, 11:41 uur

Lilo

Hoi,

Ik zou toch voor een dayhike in GC gaan! ALs je in topvorm bent zou ik south kaibab naar beneden en bright angel naar boven doen. Afdalen duurde voor ons net geen 5u naar boven 5,5u in juli. Wij hebben toen wel overnacht in de phantom ranch. Maar als je conditie goed is, moet het te doen zijn op 1 dag. (Alleen als je conditie top is, onderschat het niet!) Anders zou ik gaan voor het bright angel trail met plateau point.

Lilo
#4 - 14-04-2010, 16:43 uur

allard

Citaat
Het jammere is dan wel weer dat we speciaal een tent meesleuren uit Belgie, twee slaapzakken en twee slaapmatjes, ......................

Je vermeldt niet hoelang je verblijf in het zuidwesten zal  zijn en wat je allemaal denkt te gaan bezoeken maar er zijn heel veel (boeiende!) hikes mogelijk die eigenlijk alleen goed te doen zijn met een backcountry overnachting. Zowel in Zion als in Grand Staircase-Escalante als in Lake Powell NRA. Daarnaast heeft elk (State)Park wel één of meerdere campgrounds. Indien je alle overmaatse kampeervrachtwagens  (helaas vaak met generator) wegdenkt dan kan het zelfs heel idyllisch zijn. Dus die spullen zijn vast wel meervoudig te gebruiken.

Groet, Allard
#5 - 15-04-2010, 22:06 uur
« Laatst bewerkt op: 15-04-2010, 22:08 uur door allard »

Nell

Het is ons eerste bezoek, dus we willen zeker zoveel mogelijk zien. We zijn 3 weken daar, en doen een typische toer met de highlights zoals hier eigenlijk wel veel voorkomen op dit forum, vertrekkend en eindigend in SF.

Ik kan mij heel goed inbeelden dat er vele schitterende 2daagses zijn te doen, maar we hadden dat graag gedaan op plaatsen waar we ook echt 2 dagen wilden blijven, zodanig dat we geen regio volledig moeten overslaan om ergens anders langer te kunnen blijven... we hebben al zoveel mogelijk uit het programma gehaald (zefls Arches en Canyonlands) om het allemaal wat minder 'been there, done that' te maken, maar meer willen we er niet uitsmijten...

Langs de andere kant staat dankzij jou Buckskin Gulch (als daghike) nu wel in de planning tussen Page en Bryce  ;) En dus wel een dagje minder in Grand Canyon NP..maar wel nog 2 nachten, en dus een volledige daghike, Lilo!
Over een tweedaagse in Zion wil ik eventueel ook wel wat meer details, voorlopig staan enkel kortere hikes + Angel's landing op de planning.

*Nell*
#6 - 16-04-2010, 09:32 uur

Zofsky

Je hebt bij de Grand Canyon voor de echte hikers ook nog The Hermits Trail (in princiepe niet onderhouden) je hebt hier ook een permit nodig. Het lijkt me een prachtige route.
Op youtube je filmpjes zien.
en op wikipedia informatie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hermit_Trail
#7 - 16-04-2010, 13:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15