Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

RV Trip West USA

Discussie gestart

Ginger

Hallo iedereen,
In juli maakt ons gezin (2 jonge vijftigers & 3 jonge twintigers) een RV trip door het Westen van de USA. We hebben een RV (CS 30) vastgelegd bij El Monte. Voor de dagen in LA hebben we een wagen gehuurd bij Alamo. De vluchten, het hotel en de campgrounds zijn reeds geboekt. We zijn enkel nog op zoek naar een campground tussen San Francisco en Malibu (19/07). We hebben niet echt een strak uitgewerkt roadbook. We hebben enkel een idee van de kilometers/uren rijden per dag en de parken en steden die we zeker een bezoekje willen brengen. Is deze werkwijze aan te raden, of is het toch beter om een goed uitgewerkte dagplanning te maken? We willen zo veel mogelijk meepikken, maar in een ontspannen vakantiesfeer. Onze planning is nogal strak (bv. Las Vegas-Yosemite), maar we denken wel dat het doenbaar is.
==> Alle tips, waarschuwingen, opmerkingen, weetjes,… zijn welkom!

04/07: Brussel – Philadelphia – Los Angeles (US Airways) (Hacienda Hotel (LAX))
05/07: Los Angeles (HH)
06/07: Los Angeles (HH)
07/07: Los Angeles – Desert Springs (Emerald Desert RV Resort)
08/07: Desert Springs –Sedona (Rancho Sedona RV Park)
09/07: Sedona – Grand Canyon (Mather Campground)
10/07: Grand Canyon (Mather Campground)
11/07: Grand Canyon – Page (Wahweap RV Park)
12/07: Page – Bryce (Ruby’s Inn RV Park)
13/07: Bryce – Zion – Las Vegas (KOA Circus Circus)
14/07: Las Vegas (KOA Circus Circus)
15/07: Las Vegas – Yosemite (KOA Mariposa)
16/07: Yosemite (KOA Mariposa)
17/07: Yosemite – San Francisco (San Francisco RV Resort)
18/07: San Francisco (San Francisco RV Resort)
19/07: San Francisco – ??? (???)
20/07: ??? – Malibu (Malibu Beach RV Park)
21/07: Malibu – Los Angeles (Hacienda Hotel)
22-23/07: Los Angeles – Philadelphia – Brussel

Alvast bedankt!
Superinteressant forum!  :afro:

Groetjes Ginger!
#1 - 15-04-2010, 15:38 uur

Marianne

Nogal strak inderdaad.  ???

Las Vegas - Mariposa is via de meest snelle maar oninteressante route al een behoorlijk eind, zeker met een RV, en je mist dan de Tioga Road. Waarom niet naar Lee Vining rijden vanuit Las Vegas, en de tijd nemen om door het park te rijden. Mariposa is ook al een eind van het park vandaan, reken een uur rijden en dan het gedoe om hem ergens te parkeren. Niet ideaal, maar te laat voor iets anders ben ik bang.
Vergeet Zion, je bent erg veel tijd kwijt met de wegwerkzaamheden en tijd voor het park is er toch niet als je het tussen Bryce en LV gaat proppen.
De KOA in LV wordt meestal ontraden door de camperexperts; het is een betonnen plaat aan het einde van de strip. Er zijn mensen die een hotel nemen voor het echte LV gevoel, maar je kunt ook op Sam's Town gaan staan.
Maar eigenlijk moet je met een camper de natuur in.
Ik weet niet waar Desert Springs is en waarom je daar naar toe gaat, maar als je nog wat kunt en wilt verzetten zou ik een overnachting minder tussen LA en de GC doen, en wat meer tijd en rust nemen voor de rest. Of rij in een keer door van de GC naar Bryce. Wat zijn jullie in Page van plan? Het is er vooral heet in juli, en Antelope Canyon kun je op doorreis bezoeken.
Of het nog lukt om iets te vinden weet ik niet, maar ik zou een nacht Big Sur aanraden tussen SF en LA. Er zijn meerdere campings, bijvoorbeeld in het Pfeiffer Big Sur Statepark.  Zie hier voor alle mogelijkheden (het lijkt veel maar zit snel vol).

Marianne
Marianne
 
#2 - 15-04-2010, 16:33 uur

Tet14

Hi Ginger, welkom op het forum.
Eerlijk gezegd ken ik Desert Spings niet. Bedoel je Palm Desert?
Van Palm Desert naar Sedona is ook een lange rit. Als je denkt dat het via Prescott een kortere weg is kom je bedrogen uit. De kortste weg is naar Phoenix, dan de west loop 101 naar I17 en afslag 298 naar Sedona.
Je tijd voor Page/Bryce/Zion is wel erg beperkt. Van Bryce naar Las Vegas via Zion neemt nog heel wat tijd en van Zion zal je niet veel zien. Houd ook rekening met wegwerkzaamheden in Zion en restricties voor een RV door Zion tunnel.  www.nps.gov/zion
Je zegt het zelf al, Las Vegas naar Yosemite is een lange rit. Heel vroeg vertrekken dus. Daar komt nog bij dat het van Mariposa wel een uurtje rijden is naar de Valley en het zal razend druk zijn.
Tussen San Francisco en Malibu zou ik proberen in de buurt van Cambria of San Simeon te overnachten maar aan campings kan ik je niet helpen. Reserveringen in het hoogseizoen zijn altijd aan te raden. Hoop dat je Yosemite al gereserveerd hebt.  www.nps.gov/yose  www.nps.gov/grca
Tet
#3 - 15-04-2010, 16:41 uur

Ginger

@Marianne
Bedankt voor de informatie!
Er zitten een paar foutjes in het schema. We gaan naar Palm Desert (niet Desert Springs) om familie op te zoeken.
Met Page bedoel ik Lake Powell. Hopelijk is alles nu wat duidelijker.
Het is inderdaad een goed idee om Zion dan maar te skippen.

@Tet14
Inderdaad, ik bedoel Palm Desert en we gaan die route nemen.
Aanvankelijk hadden we andere plannen, maar omdat we nergens een campgground vonden, hebben we dan maar gekozen voor KOA Mariposa (23 miles tot aan Yosemite).
Bedankt voor de info!
#4 - 15-04-2010, 17:01 uur

Marianne

Lake Powell is inderdaad bij Page, maar of je daar tijd voor uit moet trekken is weer een tweede. Je kunt er varen, maar dat kost je gauw een volle dag, en aardig wat geld. Mariposa is misschien 23 mijl tot aan de rand van het park, maar dan ben je nog niet waar je wezen wilt en je moet hopen dat je een parkeerplaats kunt vinden in de vallei. Ik zit te bedenken dat het misschien wel verstandiger is om Yosemite te laten voor wat het is, en naar Sequoia te gaan. Maar of dat met die camper lukt weet ik niet. Je komt er wel langs als je onderlangs naar Yosemite rijdt (was dat de bedoeling?). Je hoeft dan niet zo lang te rijden, het is er rustiger en net zo mooi.

Marianne
#5 - 15-04-2010, 17:28 uur

Hans B

Ginger,
uiteindelijk heb je 'maar' 14 dagen voor je rondreis.
Beperk je tot de échte hoogtepunten.

Bijvoorbeeld: Sedona is wel mooi, maar volgens mij is de Grand Canyon je doel.
Zoek die dan zo snel mogelijk op, zodat je voor je verdere rit in de parken ook wat tijd hebt.

Eén dag SF?
Wandeling door het Golden Gate Park, excursie naar Alcatraz, bezoekje aan Chinatown, ritje met de Cable Car, wandeling over de Golden Gate Bridge, zwerven langs de pieren bij Fisherman's Wharf, een afdaling in Lombart Street en dan ben ik nog veel vergeten.
Je hebt helaas niet eens de tijd om het allemaal te zien.

Eén dag Yosemite?
Even de valley zien en een waterval en dan moet je al weer weg. Dat is toch zonde.

Je doet je zelf te kort door zo veel in je reis te stoppen.
#6 - 15-04-2010, 20:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15