Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Diego - Las Vegas - San Francisco en Veel Natuurparken !!!

Discussie gestart

Jef Van Looveren

Onze planning voor de roadtrip door het Zuidwesten van mei 14 tot juni 07:



dag 1: Vertrek: 10u30 / BRU – ATL – SD / Aankomst: 17u34
dag 2: Huurauto ophalen / San Diego - 29 Palms
dag 3: 29 Palms - Grand Canyon Village
dag 4: Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon - Kayenta + bezoek Monument Valley
dag 6: Kayenta - Las Vegas
dag 7: Las Vegas

dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas - Death Valley - Independence
dag 10: Independence - Tioga Pass - Yosemite Village
dag 11: Yosemite NP
dag 12: Yosemite Village - Tioga Pass - Emerald Bay (Lake Tahoe)
dag 13: Lake Tahoe
dag 14: Emerald Bay - Napa

dag 15: Napa Valley
dag 16: San Francisco
dag 17: San Francisco
dag 18: Highway 1
dag 19: Highway 1
dag 20: Highway 1
dag 21: Santa Barbara

dag 22: Los Angeles
dag 23: San Diego
dag 24: San Diego
dag 25: Vertrek: 9u20 / SD – JFK – BRU

Misschien dat we een dag extra inplannen ergens in een NP en een dagje aan de kust (Highway 1) laten vallen.

Heeft er iemand opmerkingen / tips ... Please help us .....

#1 - 20-01-2007, 17:19 uur

Hans B

Hallo Jef,
waarom helemaal vliegen naar San Diego?
Je zou ook naar Phoenix kunnen gaan en vandaar van de Grand Canyon.
Is ca.4-5 uur rijden, scheelt je 1 1/2 dag.
In voorgaande berichten op het forum meen ik me te herinneren dat er geen drop-off kosten voor de auto zijn.
Waarom niet van Monument Valley via Page naar Bryce NP en Zion NP ?
Zomaar enkele dingetjes die me opvielen.
succes Hans
#2 - 20-01-2007, 20:39 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Alweer eens met Hans: jammer van al die extra kilometers als je in San diego begint. Ook zou ik Bryce en Zion mee nemen, kan makkelijk op weg naar Las Vegas - desnoods een dag minder Las Vegas of kustweg. Verder mooie route, en niet te vol.

Independence? Ik ben er al een keer of 3 langsgereden maar heeft geen indruk achtergelaten. Overnachten in Death Valley is mooier denk ik, en zeker aparter.

Als je nog een extra dag in een in NP neemt zou ik Yosemite kiezen, groot, veelzijdig, mijn favouriete park. Wel zou ik als ik jullie was overwegen om niet weer de Tioga Pas te nemen op weg naar Lake tahoe, maar om via de oude goudzoekersroute te rijden (Hwy 49). Er zijn dan een aantal routes mogelijk naar Lake Tahoe, die allemaal parallel lopen aan de Tioga Road. Wij hebben afgelopen zomer de SR 88 genomen, erg mooi. zie ons verslag op 31 juli: www.vanneck.web-log.nl.
(kijk ook bij 10 augustus voor een mooie route van Las Vegas naar Death Valley).

Er bestaat ook een kans dat de Tioga Pas niet open is, is eigenlijk wel een redelijk grote kans, hoewel er tot nu toe nog maar weinig sneeuw is gevallen. Kijk eens op www.nps.gov/archive/yose/trip/tioga.htm#dates voor openingsdagen in de afgelopen jaren.

Marianne
#3 - 20-01-2007, 22:51 uur

Jef Van Looveren

We vliegen op San Diego omdat ik daar een vriend van me woont. Overnachten bij hem bij aankomst en laatste dagen in San Diego. Bryce en Zion ga ik laten vallen, zijn toch weer extra kilometers en wil niet TE veel doen. Iemand ervaring met route van 29 Palms naar Grand Canyon via ROUTE 66 ?
#4 - 21-01-2007, 00:58 uur

Marianne

Ik vind het heel goed om niet te veel te doen, meestal heeft iedereen de neiging om te veel te willen zien en doen.
Het is wel jammer van Bryce en Zion, je zou ook Lake tahoe kunnen laten vallen, en wel naar Bryce en Zion gaan. Of een extra dag Yosemite!
En maak in elk geval een alternatief schema voor als de Tioga Pass nog gesloten is.

Wat route 66 betreft: is natuurlijk altijd leuk als je er toch in de buurt bent. Een mooiere route is langs Sedona denk ik. Maar dat is voor ons al erg lang geleden, misschien dat iemand anders daar iets zinnigs over kan zeggen.

Marianne
#5 - 21-01-2007, 08:41 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2007, 20:09 uur door Marianne »

Sjak

Afgelopen mei wilden wij ook naar Yosemite en over de Tioga Pass rijden. Wat denk je???? Alles afgesloten in verband met sneeuw! De tioga pass zat dicht en we konden ook niet via een omweg in Yosemite komen want de meeste andere wegen zaten ook dicht. Uiteindelijk hebben we een heel aantal kilometers omhoog moeten rijden om toch nog door de Sierra Nevada te geraken en in California te komen (we kwamen vanuit Las Vegas en we hadden Death Valley ook al overgeslagen omdat het daar veel te heet was  :o). Aangezien jullie ook in mei die kant op gaan is het misschien niet onverstandig om de weerberichten voor die streek een beetje in de gaten te houden vlak vantevoren zodat jullie niet ineens voor een vervelende verrassing komen te staan.
#6 - 22-01-2007, 12:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15