Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

san francisco en omgeving

Discussie gestart

neo1

Hallo Iedereen !,

Ik heb het plan opgezet deze zomer samen met een vriendin richting San Francisco te gaan en vandaar uit naar boven richting Oregon te gaan en ergens te eindigen in Seattle en vandaar uit terug naar Nederland. Ik ben een paar jaar met een rondreis  in San Francisco en de stad sprak mij zo erg aan dat ik nog een keer terug wilde om de tijd te nemen wat meer te zien. Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste regelen moet ik alle hotels apart gaan boeken of zijn er betere en wellicht goedkopere tarieven. Ik vind namelijk best vaak dat er veel prijsverschil zit tussen hotels. Als ik een kamer boek bij een bekend reisbureau wordt er vaak per persoon per nacht gerekend terwijl als ik bijv. Hotels.com opsla zie ik hetzelfde hotel voor 78 euro per kamer in plaats van 78 euro per persoon per nacht.
En hoe regel ik dit met tickets etc en met name bij wie ?

#1 - 06-02-2010, 21:57 uur

Jez

Waarom zou je alle hotels willen boeken? Dat beperkt je erg in je vrijheid. Vooral omdat zo te lezen je plannen nog vaag zijn. Amerika is het land bij uitstek om op de bonnefooi te gaan. Als je alle hotels tevoren boekt, moet je je reisplan van dag tot dag klaar hebben, goed inschatten hoe lang je wilt rijden en hoe lang je ergens wilt blijven en je daaraan houden. Tuurlijk, als je rechtsreeks hebt geboekt, kun je meestal tot 24 uur kosteloos annuleren, maar dat betekent dat je de daarop volgende nachten ook moet aanpassen/annuleren. Lijkt me geen leuke bezigheid, op vakantie. Ik boek altijd alleen de 1e nacht, als ik heel zeker weet dat ik ergens op een bepaalde dag ben en als ik in een NP wil slapen ipv erbuiten.

Wil je toch alle hotels boeken, dan kun je 2 dingen doen:
1. Bij een reisburo een rondreis boeken. Dan betaal je inderdaad pp, maar ben je in 1x klaar.
2. Zelf alle hotels boeken. Ik vind zelf booking.com een handige site. Voordeel is dat je geen boekingskosten betaalt, niet aan of vooruit hoeft te betalen en dat je tot 48 (of 24?) uur nog kosteloos kunt annuleren.

Tickets boek je via de bekende boekingssites. Als Brussel een optie is, is connections.be een goede. Voor Schiphol vliegtarieven.nl, expedia.nl, worldticketcenter, etc. Kies de optie multi city voor aankomst SF en vertrek Seattle.
#2 - 06-02-2010, 22:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

neo1

Dit is omdat ik er niet zo van hou bij elk hotel met mijn credit kaart te moeten zwaaien plus dat ik het idee heb dat je duurder uit bent als je ter plekke wat boekt dan al ver van tevoren. Het scenario is voor ons is niet ondenkbaar dat we in de avond ergens in de middle of nowhere aan het rond rijden zijn voor een hotel en dat is wat te vermoeiend.
Maar het is vooral het kosten plaatje denk ik los alle hotels is veel duurder. Ticket ligt al op 800 euro ongeveer terwijl dat bij een combinatie reis een stuk voordeliger is.
Ik zie trouwens bijna geen enkele site die de multi city optie heeft voor vliegtickets.
#3 - 07-02-2010, 17:37 uur

Marianne

Ik weet niet of je per definitie meer geld lkwijt bent als je ter plekke een motel opzoekt. Als het niet vol is, lijkt het mij dat je juist goedkoper uit bent. En je hebt ook kans dat je iets vindt wat niet tot een keten behoort en niet op  internet te vinden is.
Wij boeken meestal alles in de parken en ni de steden van te voren, en op lange stukken laten we het vaak open zodat we kunnen kijken hoever we komen. We hebbn op die manier wel eens een BW gehad vcoor midner geld dan we op internet hadden gevoinden (we kijken wel altijd van te voren wat de mogelijkehden in de omgeiving zijn).
Boeken via een reisbureau is soms duuder of soms goedkoper dan zelf rechtstreeks boeken. De koers kan nu wat verschil maken  - misschien hebben de reisorganisaties tegen een goede dollarkoers ingekocht. Of je nu per persoon betaalt of per kamer maakt niet uit, de reisbureaus gaan ook uit van een prijs per kamer, maar presenteren die pp (een kamer van 90 euro pp bij 1 persoon, kost 45 euro pp bij 2 personen op een kamer).
Je kunt eens in ons 2006-verslag kijken voor onze reis tussen SF en Seattle, misschien heb je daar iets aan.
Wat de tickets betreft: probeer eens www.kayak.com en gebruik de multicity mogelijkheid. Ik dacht dat je die mogelijkheid overal wel had, de benaming verschilt wel eens.
Als je het idee hebt dat een combinatiereis goedkoper is vraag dan eens een offerte bij bij een aantal organisaties (bv Tioga Tours).
Hou er wel rekening mee dat de hotels van een reisorganisatie vaak minder gunstig liggen, althans dat is in het zuidwesten vaak het geval.

Marianne
#4 - 07-02-2010, 20:30 uur

Jez

Onze ervaring is dat we vaak voordeliger uit zijn als we op de bonnefooi gaan. We hebben zelfs een paar keer gehad dat we een dag eerder bij een geboekt hotel waren; vorige maand was dat bij 2 hotels, en die niet-gereserveerde nachten waren goedkoper dan de gereserveerde via internet.

Ik zorg dat ik altijd een (gratis aan te vragen) gids van Super 8, Motel 6 en dat soort ketens bij me heb, zodat ik weet waar de hotels zitten. Waar deze hotels zitten, zitten er altijd meer. Ook pik ik onderweg nog wel eens een travel coupon guide op, heb ik meteen kortingsbonnen. Bij het bepalen hoever we rijden, houden we er dan rekening mee waar we een hotel vinden. Trouwens, we zitten regelmatig (en bij voorkeur) in the middle of nowhere, en tot nu toe (na 10 vakanties Amerika en Canada) hebben we nog nooit in de auto hoeven slapen.

Dat met je creditcard zwaaien moet je ook als je wel hebt gereserveerd. Bij het inchecken vragen ze altijd je credit card. Veel hotels verlangen tegenwoordig een soort borg, die ze op je credit card reserveren. Maar je kunt natuurlijk ook cash betalen.

Maar 't is geen must, als je liever van tevoren boekt, dan heb je de opties van bij een reisburo een complete reis te boeken of zelf elk hotel uitzoeken.

De multi city optie vind je meestal bij de maatschappijen zelf. Bij de zoeksites kun je een andere vertrekplaats dan aankomstplaats invullen (soms moet je dan de optie uitgebreid zoeken kiezen). Wanneer ga je eigenlijk? Als je buiten het hoogseizoen gaat, dan ben je veel minder voor een ticket kwijt. Mocht je de ruimte hebben, speel dan eens met data bij het zoeken, kan soms erg veel schelen.
#5 - 07-02-2010, 22:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

neo1

Ik kan in principe gaan wanneer ik wil maar de tickets vallen me vies tegen allemaal rond de 750 euro en dan heb je niet niet eens wat gedaan........
#6 - 10-02-2010, 18:40 uur

Bas_en_Es

ligt er ook aan of je in het hoogseizoen gaat of in het laagseizoen. Het kan een hoop geld schelen door een tussenstop te nemen. zo hadden wij vorig jaar twee tickets bij us airways naar SFO waar we bij klm 1 ticket hadden. Voor ons was de keuze toen snel gemaakt. Hadden trouwens geboekt bij e-bookers.
GR,
Es.
#7 - 10-02-2010, 19:45 uur

Hans B

NEO,
ben je gebonden aan het hoogseizoen? ± Vanaf ½ juni - begin September
Dan zijn de tickets namelijk een stuk duurder.
Misschien zijn er wel eens acties, maar de € 750 in het hoogseizoen is heel normaal en nog niet eens vreselijk duur.
Als je daarbuiten kunt kan het zeker voordeliger.
Wij gaan begin september voor € 500 naar Houston, geen aanbieding.
#8 - 10-02-2010, 22:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

neo1

Nee ik ben helemaal nergens aan tijd gebonden sterker nog ik ga dan buiten het hoogseizoen. Ik heb eens bij E-bookers gekeken maar als ik daar in septemer een vlucht kies zit ik nog totaal op 758 euro per persoon. Dan heb ik wel dat ik terug vlieg vanaf seattle natuurlijk. Waar moet ik gemiddeld kwa prijs op rekenen kwa hotels tussen san francisco en Seattle per nacht per kamer ??
#9 - 14-02-2010, 16:44 uur

wama

Heb even gekeken voor jou bij Connections.Een vlucht in september met Air France kost je 582 Euro.Hun website
http://www.connections.be/nl/
Veel succes
Guido
#10 - 14-02-2010, 17:07 uur

neo1

van wanneer tot wanneer heb je dan gekeken ik kom eigenlijk altijd wel rond de 750 euro uit. Ook als ik kies bijv van amsterdam naar denver ga en terug vanuit san francisco naar amsterdam. Eigenlijk een tweede route die me wel interessant lijkt
#11 - 16-02-2010, 21:36 uur

wama

Van 16-8 2010 tot 30-09-2010 kan jenaar San Francisco voor 495 €.
Wij hebben in sptember geboekt voor vertrek nu op 29 april voor 378.
Je kan eens kijken op volgende link.
http://www.connections.be/goedkoop-reizen/vlucht/usa-canada/CALIFORNIA/Brussel/San%20Francisco/
Veel succes

Guido
#12 - 16-02-2010, 23:02 uur

neo1

En wat is zeker de moeite waard om te zien en waar te verblijven als je de route tussen San Francisco en seattle maakt ? Wat zijn goede tussenstops zeg maar. Mij lijkt Astoria me wel leuk
#13 - 17-02-2010, 21:46 uur

Marianne

Waarom Astoria? Wij zijn er in 2006 geweest, maar dat alleen vanwege mijn Lewis & Clark fascinatie, verder niets van Astoria gezien.
Mischien heb je iets aan ons 2006-verslag.

Marianne
#14 - 17-02-2010, 23:35 uur

neo1

Voor mij is dat vanwege mijn film fascinatie  :afro: Aangezien er daar veel leuke films zijn opgenomen lijkt het me een goede plek om daar eens rond te kijken. Carmel lijkt me ook mooi maar dan moet je net weer naar het zuiden toe vanuit San Francisco
#15 - 18-02-2010, 09:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15