Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco Hostel Downtown of Fisherman's wharf?

Discussie gestart

Mjölnir

Voor mijn verblijf in SF ben ik gestuit op SF hostels, drie mogelijke locaties (http://sfhostels.com). Het lijken me allen prachtige locatie, alleen ik twijfel eraan om te reserveren bij Downtown of Fisherman's wharf.

Fototechnisch ziet Downtown er mooier uit. Op de plattegrond lijkt het daarnaast alsof BART niet stopt rond Fisherman's wharf. Ik wil namelijk wel graag een snelle verbinding met het vliegveld SFO. Onder beoordelingen lees ik alleen iets positiefs over Fisherman's wharf. Graag jullie adviezen! Een bruisen uitgaansleven in de buurt zou ook niet verkeerd zijn.

NB. In SF maak ik GEEN gebruik van een auto. Wellicht dat een van de locaties dan ook wat handiger is...?

#1 - 14-03-2011, 01:28 uur

Yessica

Ik ben zelf een paar keer in san Francisco geweest en heb altijd gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Ik heb steeds bewust gekozen voor een hotel downtown omdat ik dat centraler vond en bezienswaardigheden makkelijker te voet bereikbaar zijn.

Bovendien -maar ik weet nu al dat heel veel forumbezoekers het hier niet mee eens zullen zijn- vond ik Fisherman's wharf het minst bijzonder van heel San Francisco. Eén grote tourist trap.

Mocht je toch in Fisherman's wharf willen verblijven dan kan ik je restaurant Greens aanraden in Fort Mason, waar je een spectaculair uitzicht hebt op de Golden Gate Bridge. Een bruisend uitgaansleven vind je in little Italy, ook niet te ver van Fisherman's wharf. (Maar alles is met ov goed bereikbaar hoor.)
#2 - 14-03-2011, 07:51 uur



wama

Zelf zou ik kiezen voor Fhiserman's warf.
Daar liggen de meeste restaurants en is het zalig om s'avonds rond te kuieren.
Probeer zeker eens de Cham Chowder, vissoep die men opdient in brood.
Ook is er een goede bus en cable car verbinding met het centrum.
Veel succes met uw keuze
Ria en Guido

http://blog.seniorennet.be/1948guido/
 
#3 - 14-03-2011, 16:26 uur

leendert en maria

In SF zaten we in Union square (is dat down Towntown?) vlakbij Powell street station, de opstapplaats van de BART, en het  beginpunt van de cable car. Wij verbleven in Parc 55.
Een leuke buurt om te verblijven, ook met veel winkels. Vandaar uit ben je met de 'gewone' bus ook zo bij Fisherman's Warf.
Maria
#4 - 14-03-2011, 19:52 uur

Ansche

Wij heben in de Fishermans Wharf verbleven....15 jaar geleden en vonden het toen super.
6 april proberen we het nog eens. Nu in een kamer voor 4 met de kinderen is dit een betere optie.

Het is een goede prijs in een prachtige locatie. Parkeergelegenheid!!!
#5 - 20-03-2011, 10:30 uur

koosv

Ik heb ooit in het Fort Mason AYH gezeten, wat zij Fisherman's Wharf YH noemen. Qua openbaar vervoer is dat minder gemakkelijk te bereiken dan de downtown lokaties. Je moet verder lopen en hebt minder lijnen, en het ligt toch iets meer geïsoleerd is mijn ervaring, en ook 's-avonds is het min of meer wat desolaat. Als je precies alle haltes van het openbaar vervoer wilt zien, dan bekijk je de google map van san francisco, zoomt wat verder in, en zet openbaar vervoer aan rechts boven. Op street niveau zie je exact de omgeving.
#6 - 20-03-2011, 11:49 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15