Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco - Las Vegas - LA - beginners vragen ;)

Discussie gestart

phusebox

We hebben het er al een paar jaar over om een rondreisje te maken in West-USA. Hopelijk gaat het er in 2009 dan ook echt van komen, ben daarom nu bezig met route uitstippelen.

Nu lees ik hier opeens veel over de 1 van SF naar LA, die heb ik niet in mij route opgenomen, ik had namelijk het volgende idee:

   
DagPlaats (van/naar)AfstandReistijdAankomst
1San Francisco (aank. ca. 13u vliegtuig)
2San Francisco
3San Francisco
4San Francisco
5San Francisco > Yosemite320km4,5u14u YOS
6Yosemite NP
7Yosemite > Death Valley of Sequoia525 km6u16u DVAL
8?? > Las Vegas225 km3u12u VEG
9Las Vegas
10Las Vegas > Bryce Canyon380 km5u14u BRYCE
11Bryce >  Lake Powell270km3,5u16u LPOW
12Lake Powell > Grand Canyon/Sedona515km6u21u CANY
13Grand Canyon
14Grand Canyon > LA780km9u20u LA
15LA
16LA (vertrek ca. 17u vliegtuig)


Na dit gelezen te hebben over de highway 1 heb ik een nieuwe route gemaakt:

DagPlaats (van/naar)AfstandReistijdAankomst
1San Francisco (aank. ca. 13u vliegtuig)
2San Francisco
3San Francisco
4San Francisco
5San Francisco > Yosemite320km4,5u14u YOS
6Yosemite NP
7Yosemite > Death Valley of Sequoia525 km6u16u DVAL
8?? > Las Vegas225 km3u12u VEG
9Las Vegas
10Las Vegas > Grand Canyon440 km5,5u15u Grand Canyon
11Grand Canyon
12Grand Canyon > LA780km9u21u LA
13LA
14LA
15LA > ?? Ergens aan de 1???
16? > San Francisco (vertrek ca. 17u vliegtuig)???



Maar zoals ik al schreef ben ik een echte noob op dit gebied, weet alleen dat we beiden maximaal ca. 2 weken vrij zullen krijgen dus heb helaas niet meer tijd.
Maar misschien doe ik domme dingen in mijn planning, vergeet ik iets; zijn er plekken die meer de moeite waard zijn etc. Vandaar dat ik om advies vraag.

#1 - 03-08-2008, 10:54 uur

MiamiHeat

Hey....wij hebben ooit ook last minute twee weken door West US gereden......veel kilometers maar wel veel gezien en genoeg tijd gehad om overal te lopen, bezichtigen en vakantie te hebben.

Ik zeg het uit mijn hoofd maar dit is toen wat we gedaan hebben:

Dag 1: Aankomst LAX
Dag 2: Los Angeles via de kust naar San Simeon
Dag 3: San Simeon via Monterey naar San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco - Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite via Tioga Road - Mono Lake -  naar Tonopah
Dag 9: Tonopah via Area 51 naar St. George
Dag 10: St.George - Zion - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Page
Dag 12: Page via Grand Canyon naar Williams
Dag 13: Williams via Hoover Dam naar Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas naar Los Angeles
Dag 16: Los Angeles

Het lijkt allemaal erg veel maar ik weet dat wij iedere dag genoeg tijd hadden om veel te zien, zelfs gewoon wat wandelingen te maken, is dit prima te doen. Zeker als je veel wilt zien. Succes ermee!
#2 - 03-08-2008, 11:47 uur

phusebox

tis niet lastminute hoor, wil alleen de vlucht wel deze maand uiterlijk vastleggen
de hotels komt later dan wel. Maar de vraag is gaan we dan dus heen op San Francisco en terug vanaf LA, of gewoon retour SanFrancisco (dus doen we de highway 1 wel of niet)
#3 - 03-08-2008, 12:21 uur

MiamiHeat

WEL DOEN!!!
#4 - 03-08-2008, 12:26 uur

phusebox

Ik ben bang dat de Tioga Pass eind mei dicht zal zijn en we niet die mooie weg kunnen rijden, dus vandaar dat ik twijfel tussen Death Valley of Sequoia NP.

En welke plaatsen kan ik het besten aanhouden voor een overnachting bij:
Death Valley, Sequoia NP, Grand Canyon?
Als ik op Google Maps (icm TYRE) kijk zie ik allemaal wegen door die parken en langs die parken, maar weet niet wat een handig overnachtingsplaats is die redelijk op de route ligt...

Maar denk dus dat het beter is om een retourtje San Francisco te boeken, en dan wel de Highway 1 te doen en maar daarvoor 2 dagen ergens anders wegpakken (en dus Bryce NP bijvoorbeeld te skippen)
#5 - 03-08-2008, 12:46 uur

Assy

Kijk eens naar mijn route (staat momenteel 1post boven de jouwe)...
Wij gaan wel 3weken, maar laatste week is Hawaii erbij, dus is te vergelijken!?
We doen wel meer met minder tijd, maar we zijn niet zo een grote wandelaars, hier en daar een kleine hike ok...
Voor de Tioga road zal het idd afwachten zijn of ie open is, hier is de link waar je opening/sluiting van de voorbije jaren kan volgen!  Overigens een site met heel wat info over de parken, ook voor hotels!!
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
#6 - 03-08-2008, 13:35 uur

phusebox

thanks voor de link. Denk dat ik de route ga omgooien, en eerst van San Francisco naar LA en dan op het einde pas Tioga Road en Yellowstone NP. Dit zou dan eind mei zijn en hopelijk is de weg dan open.
#7 - 03-08-2008, 21:33 uur

sandrochka

Persoonlijk vond ik Bryce en Lake Powel (Antilope Canyon) mooier dan Highway 1. Je wilt ook in 1 dag highway 1 rijden, dat is best pittig. En dan heb je dus niet veel tijd om uit de auto te stappen en even rond te kijken. Wij zijn vanaf Monterey naar LA over de 1 gereden. Daar hebben we al 2 dagen over gedaan. Dus nog even uit de auto om op het strand te kijken enzo.
#8 - 03-08-2008, 23:07 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

MiamiHeat

thanks voor de link. Denk dat ik de route ga omgooien, en eerst van San Francisco naar LA en dan op het einde pas Tioga Road en Yellowstone NP. Dit zou dan eind mei zijn en hopelijk is de weg dan open.

Ik denk dat je Yosemite bedoeld ipv Yellowstone :-))  Eind Mei is de Tioga meestal al open maar je kunt ook pech hebben. Gewoon tijdens de reis af en toe ff op internet controleren. Ik zou wel een round trip doen.
#9 - 04-08-2008, 17:28 uur

phusebox

Ja idd sorry, bedoelde ik ook.

nou ja vakantie is weer indefinetely postponed omdat mijn vriendin niet binnen nu en zeg 2 weken kan/wil beslissen over haar vakantie voor volgend jaar...
#10 - 05-08-2008, 19:03 uur

phusebox

we zijn toch weer verder aan het plannen en ik heb een schematje gemaakt in pdf formaat

is dit haalbaar: http://www.phuse.nl/got/schema2009.pdf

we willen de grand canyon wel zien maar dat gaan we met een 1 daagse tour doen met vliegtuig/helikopter en bus.
Verder denk ik dat we de tweede dag bij death valley schrappen en ergens anders inzetten
#11 - 16-08-2008, 13:22 uur

phusebox

hmm ik denk dat we die ene dag in Death Valley gaan schrappen maar de vraag waar alles mee staat of valt:

Wat als de Tioga Pass dicht is? Hoe kom ik dan van Death Valley naar Yosemite NP?

mijn grootste dilemma is: ik moet zaken als Death Valley NP, Yosemite NP of Sequoia NP zeker van te voren boeken ivm de drukte...

Maar als de tioga pass dicht is, wil ik dus niet via Death Valley, en als de Tioga Pass open is wil ik dus niet via Seqouia NP.
Moet ik dan maar gewoon beiden boeken en 1 van de 2 als 'weggegooid geld' beschouwen? Ik zie geen andere optie namelijk...
#12 - 18-08-2008, 23:18 uur
« Laatst bewerkt op: 18-08-2008, 23:31 uur door phusebox »

wim put

hmm ik denk dat we die ene dag in Death Valley gaan schrappen maar de vraag waar alles mee staat of valt:

Wat als de Tioga Pass dicht is? Hoe kom ik dan van Death Valley naar Yosemite NP?

mijn grootste dilemma is: ik moet zaken als Death Valley NP, Yosemite NP of Sequoia NP zeker van te voren boeken ivm de drukte...

Maar als de tioga pass dicht is, wil ik dus niet via Death Valley, en als de Tioga Pass open is wil ik dus niet via Seqouia NP.
Moet ik dan maar gewoon beiden boeken en 1 van de 2 als 'weggegooid geld' beschouwen? Ik zie geen andere optie namelijk...
Kijk maar eens naar google map.
#13 - 19-08-2008, 06:43 uur
usa.eigenstart.nl

phusebox

Wat als de Tioga Pass dicht is? Hoe kom ik dan van Death Valley naar Yosemite NP?
Kijk maar eens naar google map.
volgens de yosemite site is het vanuit Death Valley ca. 400 km omrijden als de tioga pass dicht is, is dus geen reeele optie.

Dus als je weet dat de tioga pass dicht is vermijd je het liefst death valley en ga je onderlangs via fresno, tenminste lijkt mij....
#14 - 19-08-2008, 07:08 uur

Marianne

Ik raad altijd aan om een extra overnachting te plannentussen Death Valley en Yosemite. Niet alleen omdat er nog zoveel te zien is (Mono Lake, Bodie, Tioga Road|) maar ook omdat je dan niet in de problemen komt als de Tioga Pass dicht is.
Zoals Wim al zegt kun je via google maps wat uitproberen. Vanuit Death Valley is er de mogelijkheid om toch via de 395 naar het noorden te gaan, en dan via de Sonora Pass, of nog noordelijker. De passen ten noorden van de Tioga Pass zijn normaal gesproken langer open dan de Tioga Pass. Het is dan wel omrijden, maar niet zo hele erg veel (2,5 a 3 uur).
Als de andere passen echter ook nog gesloten zijn moet je via het zuiden. Dit kost via de snelwegen iets minder tijd dan via de Sonora Pass en je komt dan via de zuidwestingang Yosemite binnen. Voordeel: je kunt ook de sequoia's bekijken in de Mariposa Grove.

Als je in Death Valley gaat overnachten, kies dan voor Stovepipe Wells, dan zit je 3 kwartier verder naar het westen vergeleken met Furnace Creek. Scheelt toch weer als je een lange dag voor de boeg hebt.

Marianne
#15 - 19-08-2008, 08:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15