Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco - Las Vegas - LA - beginners vragen ;)

Discussie gestart

phusebox

Ik raad altijd aan om een extra overnachting te plannentussen Death Valley en Yosemite. Niet alleen omdat er nog zoveel te zien is (Mono Lake, Bodie, Tioga Road|) maar ook omdat je dan niet in de problemen komt als de Tioga Pass dicht is.
Zoals Wim al zegt kun je via google maps wat uitproberen. Vanuit Death Valley is er de mogelijkheid om toch via de 395 naar het noorden te gaan, en dan via de Sonora Pass, of nog noordelijker. De passen ten noorden van de Tioga Pass zijn normaal gesproken langer open dan de Tioga Pass. Het is dan wel omrijden, maar niet zo hele erg veel (2,5 a 3 uur).
Als de andere passen echter ook nog gesloten zijn moet je via het zuiden. Dit kost via de snelwegen iets minder tijd dan via de Sonora Pass en je komt dan via de zuidwestingang Yosemite binnen. Voordeel: je kunt ook de sequoia's bekijken in de Mariposa Grove.

Als je in Death Valley gaat overnachten, kies dan voor Stovepipe Wells, dan zit je 3 kwartier verder naar het westen vergeleken met Furnace Creek. Scheelt toch weer als je een lange dag voor de boeg hebt.

Marianne
maar waar plan je dan de 2e overnachting? want vanuit death valley is het toch niet zo ver meer naar tioga pass?

ik denk erover om of gewoon beide opties te boeken (zuid route en de tioga pass route)
of om death valley en tioga pass maar gewoon te skippen en het sowieso over de zuid route te gooien

en daarom snap ik ook niet dat mensen de hotels daar pas op t laatste moment boeken, al die nationale parken zitten al snel vol, dus die moet je vastleggen, dan liggen je tussenstops en data toch ook al min of meer vast?
waarom dan risico nemen? ik boek alles gewoon van te voren
#16 - 19-08-2008, 08:57 uur

Freddytex

Van Stovepipe wells village is het ongeveer 5h30 te rijden indien je echter via Bakersfield en Fresno rijdt is het ongeveer 2 uur langer en 145 miles verder maar door het soort weg kan je iets sneller rijden
#17 - 19-08-2008, 09:10 uur

phusebox

Van Stovepipe wells village is het ongeveer 5h30 te rijden indien je echter via Bakersfield en Fresno rijdt is het ongeveer 2 uur langer en 145 miles verder maar door het soort weg kan je iets sneller rijden
bedoel je dan vanuit stovepipe wells via fresno? want dan moet je toch eerst een heel stuk terug?
#18 - 19-08-2008, 09:12 uur

Marianne

Ik raad altijd aan om een extra overnachting te plannentussen Death Valley en Yosemite. Niet alleen omdat er nog zoveel te zien is (Mono Lake, Bodie, Tioga Road|) maar ook omdat je dan niet in de problemen komt als de Tioga Pass dicht is.
Zoals Wim al zegt kun je via google maps wat uitproberen. Vanuit Death Valley is er de mogelijkheid om toch via de 395 naar het noorden te gaan, en dan via de Sonora Pass, of nog noordelijker. De passen ten noorden van de Tioga Pass zijn normaal gesproken langer open dan de Tioga Pass. Het is dan wel omrijden, maar niet zo hele erg veel (2,5 a 3 uur).
Als de andere passen echter ook nog gesloten zijn moet je via het zuiden. Dit kost via de snelwegen iets minder tijd dan via de Sonora Pass en je komt dan via de zuidwestingang Yosemite binnen. Voordeel: je kunt ook de sequoia's bekijken in de Mariposa Grove.

Als je in Death Valley gaat overnachten, kies dan voor Stovepipe Wells, dan zit je 3 kwartier verder naar het westen vergeleken met Furnace Creek. Scheelt toch weer als je een lange dag voor de boeg hebt.

Marianne
maar waar plan je dan de 2e overnachting? want vanuit death valley is het toch niet zo ver meer naar tioga pass?

ik denk erover om of gewoon beide opties te boeken (zuid route en de tioga pass route)
of om death valley en tioga pass maar gewoon te skippen en het sowieso over de zuid route te gooien

en daarom snap ik ook niet dat mensen de hotels daar pas op t laatste moment boeken, al die nationale parken zitten al snel vol, dus die moet je vastleggen, dan liggen je tussenstops en data toch ook al min of meer vast?
waarom dan risico nemen? ik boek alles gewoon van te voren

Naar de Tioga Pass is het inderdaad wel te doen, maar je bent dan nog niet in Yosemite Valley. vanaf de Tioga Pass is dat nog ruim 2 uur rijden, en dat is zonder wandelingen en uitstapjes onderweg in het park. Denk er aan dat dat deel van het park ook prachtig is, zonde als je er alleen maar doorheen rijdt als je daar op het eind van de dag nog langs moet. Als je niet in Yosemite zelf overnacht maar aan de westkant van het park, is het nog verder rijden vnaf de Tioga Pass.
Daarom is een stop vlak voor de Tioga Pass aan te raden. Als je nog tijd over hebt vanaf death Valley is het prachtig om Bodie te bezoeken. Onderweg heb je ook nog de Alabama Hills bij Lone Pine, en Mono Lake bij Lee Vining. Als je Bodie wilt bezoeken en de Tioga Pass is geslotne, dan kun je het beste via het noorden omrijden, die route liijkt me ook mooier.
Via de zuidelijke route kun je via Lake Isabelle rijden, maar dan ben je weer wat langer onderweg.

Wat de overnachtingen betreft: langs de 395 is het zeker in het weekend wel handig om te reserveren, maar als je via Bakersfield en Fresno rijdt zijn er genoeg mogelijkheden, dat zou ik open laten zodat je kunt kijken hoever je komt. Jammer om al om 16.00 in bijvoorbeeld Bakersfield te moeten stoppen omdat je daar gereserveerd hebt terwijl je nog wel verder had kunnen rijden.

Marianne
#19 - 19-08-2008, 09:51 uur

phusebox

We hebben nog veel om over na te denken wat de route betreft; maar de tickets zijn geboekt dus de reis ligt al vast. Nu maar hopen dat eind mei/begin juni de tioga pass open is.

De beste optie lijkt me inderdaad zoals Marianne zegt, om maar een extra overnachting te nemen bij Mono Lake, en dan als de Tioga Pass dicht is via het noorden om te rijden.
#20 - 19-08-2008, 21:43 uur

phusebox

weet iemand goede plekken om te overnachten in (of nabij) yosemite, en dan wel komende vanaf de tioga pass of vanaf het noorden (dus niet bijvoorbeeld Wawona want dat ligt er naar mijn idee ver vandaan)

Een overnachting die ik vond was Ahwahnee, maar dat kost 500+ USD per nacht
#21 - 20-08-2008, 16:13 uur

Freddytex

Om te helpen in verband met de hotels en hotelprijzen moeten we wel weten welke periode (datum) je daar wil zijn want dit maakt een groot verschil
#22 - 20-08-2008, 17:12 uur

Marianne

Om te helpen in verband met de hotels en hotelprijzen moeten we wel weten welke periode (datum) je daar wil zijn want dit maakt een groot verschil

De prijzen in het park liggen vast.

Citaat
Een overnachting die ik vond was Ahwahnee, maar dat kost 500+ USD per nacht

De Ahwahnee is inderdaad de duurste optie. Wat gek dat je niet meer hebt gevonden. Ik zou de Lodge of Curry Village proberen. Zie voor mogelijkheden en reserveringen www.yosemitepark.com

Marianne
#23 - 20-08-2008, 17:46 uur

phusebox

periode voor yosemite is rond 1 juni...

lodge is vol, curry is maar een tent?
#24 - 20-08-2008, 22:12 uur

Marianne

Op 1 juni is er nog iets in de lodge vrij.

Curry Village heeft tenten maar ook cabins met of zonder bath, en een paar gewone kamers. Als alle kamer vol zijn, boek dan een tent, en check regelmatig of er iets anders vrij komt - er zijn altijd afzeggingen. De tent is ook gene ramp, maar vraag in juni wel extra dekens. Er zijn ook tenten in Housekeeping Camp, dat is echt leuk, meer een camping-gevoel, met een kamprvuurtje, lekker aan de rivier.

Marianne
#25 - 20-08-2008, 23:54 uur

phusebox

we wilden er 2 nachten blijven, maar er was maar 1 nacht vrij. Dus hebben we voor die ene nacht maar de Yosemite Lodge at the Falls geboekt, die Ahwahnee was onbetaalbaar. Curry en Wawona liggen toch verder weg of niet?

Desnoods boeken we de 2e overnachting ergens net buiten het park, de dag erna vertrekken we toch richting San Francisco...
#26 - 21-08-2008, 07:58 uur

phusebox

hier onze (semi) definitieve route:

#27 - 21-08-2008, 08:27 uur

Marianne

we wilden er 2 nachten blijven, maar er was maar 1 nacht vrij. Dus hebben we voor die ene nacht maar de Yosemite Lodge at the Falls geboekt, die Ahwahnee was onbetaalbaar. Curry en Wawona liggen toch verder weg of niet?

Desnoods boeken we de 2e overnachting ergens net buiten het park, de dag erna vertrekken we toch richting San Francisco...

Curry Village ligt in de vallei, pak er eens een van de kaarten bij die je op www.nps.gov/yose kunt vinden. Er zijn maps van het hele park, en van alleen de vallei. Als je daar toch kijkt, bekijk dan ook eens de Yosemite Guide, dit is het krantje dat je bij binnenkomst in het park krijgt, met veel praktische informatie. Je kunt de krantjes van de afgleopen periode op de NPS-site vinden.
Wawona ligt inderdaad verder weg, in het zuiden van het park. Mooi als je naar de Mariposa Grove gaat, maar voor de andere delen van Yosemite niet zo handig.

Marianne
#28 - 21-08-2008, 08:29 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2008, 08:31 uur door Marianne »

phusebox

Thanks again. Onze oplossing is nu 1 nacht in Yosemite Lodge, en de nacht erna in een Cabin van Curry Village. FF koffers verhuizen over de korte afstand maar ach, je moet er wat voor over hebben.

Iemand nog tips voor hotels in Vegas? Wij willen eigenlijk wel een beetje een bijzonder hotel, dat er leuk uitziet. Niet gewoon een standaard gebouw, al zou dat misschien beter zijn qua kwaliteit, we willen ook dat het een beetje speciaal is.
Denken zelf aan New York New York, Paris of Venetian.
Misschien MGM Grand?
#29 - 22-08-2008, 09:52 uur

Matthe

Ja: Stratosphere, ;D  ligt centraal tussen Strip en freemontstreet en als je er zit hoef je geen ticket te kopen de toren in wat ook de moeite waard is!
Als je daar niet in het weekend zit zou ik een paar dagen tevoren pas boeken via expedia of hotels.com.
Wij zaten daar 3 nachten voor 90 euri en alles is prima in orde daar. :afro:
#30 - 23-08-2008, 10:41 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15