Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco - Los Angeles 9 tot 30 mei 2010

Discussie gestart

carine58

Hoi,
De hotels en vluchten zijn geboekt via een reisbureau. Het is de eerste maal Amerika en we durfden niet alles zelf te reserveren. NU weet ik al beter, maar goed. Dat is dan voor een volgende keer.
Kunnen jullie nog tips geven wat we onderweg MOETEN zien of wat we kunnen overslaan ? Tips ?


9 mei San Francisco : landen SF - met BART systeem tot in SF Centrum en dan verder met taxi naar het hotel .
10 mei San Francisco : Embarcadero - Telegraph Hill met Coit Tower - Russian Hill - Lombards Street - Hyde Street = wandeling van 5,1 km
10 mei San Francisco namiddag : Alcatraz (reserveren vanaf februari)
11 mei San Francisco : met Powel Hyde-Line naar Union Square - China Town - Trans America Pyramide - Ferry Building
11 mei San Francisco namiddag : met fiets of te voet naar Golden Gate Bridge : kustweg tot Palace of Fine Arts - Presidio of San Francisco - Golden Gate
12 mei vertrek SF naar Yosemite : Lower Yosemite Fall Trail - overnachten Yosemite
13 mei Yosemite : Upper Yosemite of Mist Trail  - vertrek naar Visalia - overnachten Visalia
14 mei Kings Canyon : Cedar Grove Area  -  via General Highway naar Moro Rock (400 treden !!!:)) - overnachten Visalia
15 mei hele dag rijden naar death valley - overnachten Death Valley
16 mei : Death Valley : Stove Pipe Wells, Zabriskie Point , Dante's View, Badwater
16 mei onderweg naar Las Vegas
16 mei avond : The strip , Las Vegas - overnachten Las Vegas
17 mei naar Bryce via Zion : Canyon Overlook Trail of Hidden Canyon Trail - overnachten Bryce Canyon City
18 mei Bryce Canyon : Paardrijden (Ruby's Inn of Bryce Canyon Lodge?)
18 mei namiddag : Peekaboo-Trail of Navajoo-loop Trail ? - overnachten Bryce Canyon City
19 mei Torrey : Quads ????? of Hickman Bridge Trail ??? of ander voorstel ????? - overnachten Torrey
20 mei Moab : stukje van de ColoradoRiver Way - verder rustige dag - overnachten in Moab
21 mei Fierny Furnace Wandeling (reeds gereserveerd) - Namiddag : Delicate Arch - overnachten in Moab
22 mei naar Kayenta : Dirt Road van 17 mijl in Monument Valley - overnachten Kayenta
23 mei onderweg van Kayenta naar Page : Lower Antelope Canyon - Glenn Canyon Dam - overnachten in Page
24 mei Page : Horse Bend Shoe - vertrek naar Grand Canyon - Desert View - Hopi Point zonsondergang - Overnachten Grand Canyon
25 mei helikoptervlucht Grand Canyon (tips?) - met bus naar Hermit's rest en te voet terug of gedeeltes ervan
26 mei hele dag rijden- via Kingsman ? - overnachten in Lake Havasu
27 mei hele dag rijden naar Marina del Rey
28 mei Los Angeles : ochtend : met auto : Rodeo Drive , Beverly Hills , Hollywood Boulevard, Walk of Fame , Canyon Lake Drive( proberen Hollywood Sign te zien), Sunset Boulevard, Bel Air
28 mei Los Angeles namiddag met de fiets : Venice Beach en omgeving.
29 mei Vertrek . Auto afleveren bij Alamo. Is hier een shuttle busje naar de luchthaven of moeten we een taxi naar de luchthaven nemen ????

Mijn man had graag geraft ? Is er een plaatst aan te raden ? Waar je ca. 2 uur ofzo kan raften ( meestal 1/2 dag of langer) en waar het water niet zomaar een kabbelend beekje is ?
IS er een beter plek om paard te rijden dan Bryce Canyon?
En quads ?

Wat denken jullie van deze planning ? Te doen ? of te veel?

ALvast bedankt !
Carine
#1 - 12-01-2010, 16:29 uur

Bas_en_Es

Hallo,

ziet er leuk uit! Wel druk, maar ja er is ook zoveel te zien. Zelf vonde wij yosemite geweldig en zou dus als tip geven om er langer te blijven. hier kun je ook veel activiteiten doen. Marianne van het forum weet hier nog meer van ;D
Andere tip is om wat langer in Zion te zijn, mogelijk daar ook te overnachten. nu ben je vrij lang in de buurt van Bryce, terwijl wij Zion nog wat leuker en actiever vonden. Volgens mij kun je daar wel paardrijden, voor de rest zou ik het niet weten waar je kunt paardrijden.
SFO hadden wij snel gezien, maar dat kwam dnek ik omdat we dit als laatste hebben gedaan en btje moe waren van alles indrukken. Drie nachten vonden wij echt genoeg, maar ja dat is ook persoonlijk.
suc6 ermee!
Groetjes,
Bas en Es.
#2 - 12-01-2010, 20:19 uur

Marianne

het ziet er heel mooi uit! Ik weet niet waar jullie voeral overnachten: het nadeel van dat door een reisbureau laten doen is dat je vaak buiten de parken zit (Visalia, Kayenta). Wel iets weinig tijd voor Yosemite (maar dat zeg ik altijd). Vergeet die Upper Fall, dat is veel klimmen en watervallen zijn van onderen mooier dan van boven, dus alleen de wandeling naar de Lower Fall is voldoende. De Vernal Fall is een must, in elk geval tot aan de brug, maar liever nog verder langs de Mist trail omhoog. Als de Glacier Point road open is is het prachtig om naar GP te rijden. Misschien nog een wandeling naar Sentinel Dome voor een 360 graden uitzicht. Waar overnacht je, in het park? Het maakt voor de mogelijkheden wel uit waar je zit.
Visalia ligt echt heel ongunstig, kun je dat nog veranderen (nog een nacht Yosemite)? Je zit dan aan de zuidkant van Sequoia/Kings canyon dus om vandaaruit weer naar Cedar Grove te gaan is niet handig. Bekijk het eens op een kaart van het park (zie de NPS-site) of met googlemaps. Je kunt bijna net zo snel vanuit Yosemite naar Cedar grove rijden als vanuit Visali lijkt me. (Is niet helemaal waar, scheelt 2 uur, maar toch.)

Raften kan in Yosemite (is in juli dobberen, maar ik kan me voorstellen dat het in mei beter is, maar nog steeds niet spectaculair denk ik). Ook in Moab kun je raften, geen idee hoe dat in mei is. Verder heb je bij de Kern River bij Lake Isabella mogelijkheden dacht ik.
Paardrijden: in Yosemite (zie ons 2008-verslag), Bryce of Zion, en natuurlijk bij Monument valley.

Marianne
#3 - 12-01-2010, 23:18 uur

carine58

Hoi,
Al heel hartelijk bedankt voor jullie antwoord en advies. Dan laten we de tocht naar de Upper Fall vallen . je hebt daar wel gelijk in .
Ik probeer 2 nachten in Yosemite te krijgen ( ...???) . We logeren in : Yosemite View Lodge , El Portal.
Ik laat me horen of het lukt ...Of niet :(
grtjs
Carine
#4 - 13-01-2010, 09:44 uur

Juulina

Is er geen plek meer in Yosemite zelf? Daar zou ik altijd voor kiezen ipv El Portal.

Wbt je paardrij-vraag. Ben je een goede rijder? Want dan vraag ik me af of het het geld waard is. De paarden die wij gezien hebben waren afgejakkerde uitgebluste knollen. Daar ging ik uit principe niet eens meer op zitten. En zo'n toeristenritje met een beetje stappen... tja, ik verveel me dan al snel te pletter als echte rijder zijnde.  ;)
#5 - 13-01-2010, 12:50 uur

Marianne

Het paardrijden stelt inderdaad niets voor, je gaat alleen maar stapvoets (wat ik wel prima vond  :)). Wel is leuk dat je heel andere delen van het park ziet, dat is ten minste mijn ervairng in Yellowstone (ook nog een beer gezien onderweg) en in Yosemite (waar ik na 5 bezoeken toch nog langs een onbekend stukje kwam).

Marianne
#6 - 13-01-2010, 18:11 uur

carine58

Nee, ik ben absoluut geen paardrijder. Nog maar 1 keer gedaan : in de Camargue , Frankrijk. Het leek me wel leuk. We kunnen misschien best eerst eens naar de beestjes zien of het idd.jammer is van ze te ge(mis?)bruiken.....

IN Yosemite zelf kan ik niet vragen om te veranderen. Heb vraag gesteld in reisbureau en ze bekijken of 2 dagen Yosemite mogelijk is ipv 2 dagen Visalia.

Het is te laat , maar ik zal het niet meer doen via een reisbureau. Heb deze site te laat ontdekt. Voor een volgende reis eerst wat meer op Internet zoeken en DAN beslissen :(

Maar desondanks gaan we toch genieten van deze reis !!:) :D :D :D
Carine
#7 - 13-01-2010, 19:35 uur

Bas_en_Es

Precies, het is een prachtige reis!
als het goed is, kom je vast nog wel een keer terug  ;)
#8 - 14-01-2010, 10:29 uur

carine58

Hoi,
Het is gelukt. We hebben nu 2 nachten in El Portal en 1 nacht in Visalia. Meer kan ik niet bereiken in het reisbureau.
We vertrekken dus op woensdag 12 mei vanuuit San Francisco naar Yosemite en blijven er dus 2 nachten
hebben jullie tip s hoe we nu best Yosemite bekijken? En vooral: waar zijn de mooiste wandelingen?
En tip die ik van jullie al had meegekregen : niet noodzakelijk de Upper Falls hike, maar deze langs beneden bekijken ..
Alvast bedankt !
CArine
#9 - 20-01-2010, 13:10 uur

Hans B

Yosemite : 1 dag de valley (watervallen, museum, wandelen) en 1 dag wandeling Glacier Point-Valley (prachtig) bus te voren reserveren en wandelen ±5/6 uur, daarna naar de zuidelijke in/uitgang en reuzenbomen bekijken in de Mariposa Grove.
#10 - 20-01-2010, 14:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Kijk voor de wandelingen in Yosemite eens op www.yosemitehikes.com . Echt een geweldige site. Als je googelt op yosemite dayhikes vind je ook heel veel.
Jullie hebben nu een ruime dag. Als de Glacier Point road nog gesloten is, kun je het beste de hele dag in de vallei doorbrengen. Hetch Hetchy is ook nog een (rustiger) alternatief, met ook een mooie wandeling naar een waterval.
Als je van SF komt zou ik eerst via de 120 naar Yosemite valley rijden. Je komt dan niet langs El Portal. Breng eerste een bezoek aan het visitor center en neem even de tijd om de kaart en de guide die je bij de ingang krijgt te bestuderen – ik heb al erg vaak mensen meerdere rondjes met de hsuttlebus zien makene omdat ze geen idee hadden waar ze waren en war ze naar toe wilden. De guides zijn ook op de NPS site in te zien. Als voorbereiding zou je die van de afgelopen lente kunnen bekijken, zie hier voor de links naar de verschillende guides.
Wandel zeker naar de Vernal Falls (Mist Trail), een must in het voorjaar. Een andere must, en maar een klein stukje lopen: de Lower Yosemite Fall. Ook Mirror Lake (en dan langs het ruiterpad er naar toe lopen) is prachtig. Voor prachtige foto's: de Merced River vanaf Cathedral Beach, Tunenl View, en eigenlijk overal in de vallei. Bridalveil Fall is ook prachtig, en maar een klein stukje lopen vanaf de weg.

Als de Glacier Point road open is, dan is dat zeker een aanrader voor de volle dag die jullie hebben. Je rijdt dan naar GP waar je een prachtig uitzicht hebt, of je stop iets eerder en parkeert bij de trailhead van de trail naar Sentinel Dome en Taft Point. Vanaf Sentinel Dome (ongeveer een uur lopen) heb je een geweldig uitzicht over de vallei en nog veel meer. Als de Glacier Point Road open is, is ook de Panorama Trail een overweging waard. Je gaat dan met de bus omhoog (op zich al de moeite waard, zeker als je een chauffeur treft die leuk weet te vertellen) en je loopt via de Illilouette Fall, de Nevada Fall en Vernal fall naar de vallei terug. Vanuit El Portal wat lastiger omdat je eerst naar de vallei moet, de auto moet parkeren en de bus moet pakken, maar het is wel te doen.

Wat de laatste dag betreft hangt het er van af of jullie nog naar Sequoia gaan of niet. Als je via Sequoia NP naar Visalia rijdt heb je nog de tijd om daar sequoia’s te zien – ik zou dan naar de General Sherman gaan. Wil je echter nog wat tijd in Yosemite doorbrengen dan zou je ook pas in de loop van de dag naar Visalia kunnen rijden en Sequoia overslaan. In dat geval zou ik van El Portal weer het park inrijden en dan naar de zuidingang rijden zodat je de Mariposa Grove kunt bezoeken.
Wil je Sequoia bezoeken dan kun je vanaf El Portal ook door het park rijden, of je rijdt ten westen van Yosemite naar het zuiden. Maakt qua tijd weinig uit.

Marianne
#11 - 20-01-2010, 16:13 uur

carine58

Hoi,
Ik heb alle raad voor Yosemite verwerkt in ons "Road Book" ;) Dankjewel hiervoor !

Ik probeer ook zoveel mogelijk eerst op het forum op te zoeken.

Dus heb ik gelezen dat je van Moab naar Page ( dus ook naar Monument Valley , wij slapen dan in Kayenta) , via de UY 95 het mooist kan rijden, Natural Bridges, Gooseneck NP en de Moki Dugway.
Die Dugway ziet er spectaculair uit. Rijden we naar beneden of naar boven ?

Hebben we dan nog genoeg tijd over voor Monument Valley als we via deze route rijden????

We plannen van de volgende ochtend verder ter rijden naar Antelope Canyon , dus niet meer in Monument Valley.

Nog een vraagje over Wal-Mart.

We vertrekken uit SF naar Yosemite. Ik vind een Wal-Mart in Tracy. Zijn alle Wal-Mart hetzelfde? Omdat er een was waar "Pharmacy" opstond.
Kunnen we daar ons voorzien van de berucht koelboxen en ijs ,???? en de Rand Mc Nally ?

Alweer bedankt voor het antwoord!!!!  :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro: :afro:
Carine
#12 - 30-01-2010, 19:05 uur

Hans B

Je hebt twee 'soorten' WALMARTs.
Een gewone WalMart en een WalMart Supercenter.
Bij de gewone Walmart kun je brood en melk krijgen.
Bij de Supercenter hebben ze een zeer uitgebreide supermarkt (grocery) waar je je dagelijkse boodschappen kunt doen.
Bij mijn weten heeft iedere WalMart een pharmacy afdeling.
#13 - 31-01-2010, 09:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Een koelbox kun je overal wel kopen. Het is wel leuk om eens een Walmart te bezoeken (in Page zit in elk geval een hele uitgebreide), maar ook tijdrovend, zeker als je eerst nog op zoek moet gaan naar eentje, dus ik zou gewoon de eerste de beste supermarkt bezoeken en daar je spullen inslaan. Kijk ook eens of je niet hier alvast een kaart kunt kopen, dan heb je er hier ook al iets aan. De hallwag is prima, je zult nr 5 en 6 nodg hebben. Ik vind persoonlijk die kaarten handiger dan een road atlas omdat je daarmee blijft bladeren. Maar in- en uivouwen is ook een kunst. ;)
Ook een idee: wij gingen in 2008 op weg naar Yosemite langs Manteca (iets verder dan Tracy) en hebben daar boodschappen ingeslagen en ook een AAA-kantoor bezocht. Dit is de Amerikaanse ANWB en als je een ANWB pasje hebt kun je daar gratis kaarten, plattegronden, tourbooks en anderes gidsen krijgen.

Ik denk dat ik Natural Bridges zou overslaan, maar je kunt natuurlijk kijken hoe vlot het allemaal gaat en dan ter plekke bekijken hoeveel tijd je er aan wilt besteden. Voor Gooseneck SP en de Moki Dugway (van boven naar beneden denk ik als je vanuit het westen komt) heb je niet zoveel tijd nodig. Als jullie in MV willen rondrijden moet je denk ik een uur of 2 rekenen, en dan wordt het misschien krap met Natural Bridges erbij.
Heb je deze site al eens gezien? Is heel nuttig!

Marianne
#14 - 31-01-2010, 13:31 uur

carine58

Dankjewel Hans en Marianne, Weeral heel nuttige informatie gekregen. Vraag me soms af of ik zonder deze site het allemaal wel in elkaar kreeg ????? Stukje per stukje verder plannen, maar altijd EERST hier eens piepen ... :afro: :afro: :afro: :afro: :afro:
Kaarten heb ik hier thuis wel al , vond dat wel nodig om een redelijk overzicht te krijgen. Maar in de Rand MacNally staan de wegen uitgebreider , dacht ik .
Ook "ontdek-Amerika" al gezien , maar zat me wat blind te staren op de natuurparken  ,en keek niet naar de rest  . Dus weeral schitterende tip.
Ik lees hier ook de tip over AAA-kantoor en de ANWB, maar ik ben Belgisch , dus geen ANWB ....
Maar goed, dankjwel, Vandaag lezen we uitgebreid de 4 reisverslagen van Marianne ....

grtjs
en fijne zondag
Carine ;)
#15 - 31-01-2010, 13:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15