Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco naar Boise (Idaho) Mei 2008

Discussie gestart

gyatso

Wil graag tips!
Wij gaan eind mei 2008 naar Amerika, we gaan eerst vier dagen San Francisco, halen daarna een huurauto en gaan dan door naar Boise Idaho (familie bezoek) om daarna weer terug te vliegen. Wij nemen een paar dagen de tijd om deze afstand tussen San Francisco en Boise te overbruggen. Ben eigenlijk op zoek naar de tips, welke route, wat wel of juist niet bezoeken (wij dachten zelf over Salt Lake City te gaan, echter kreeg van enkelen te horen dat dit zonde van de tijd is). Alvast bedankt!
#1 - 25-11-2007, 20:25 uur

allard

Die twee dagen heb je minimaal wel nodig. Wil je nog wat gaan zien neem nog een dagje extra. Wij deden september 1993 het volgende traject dat overeenkomt met jullie reisrichting: SFO - de golden gate over - Chico (studentenstadje) - Lassen Volcanic NP (leuk park maar mei mogelijk nog gesloten)- Reno - Hwy50 ("the loneliest" prachtige afwisseling bergruggen/valleien en de goed zichtbare  fairview peak  breuk - Great Basin NP (mogelijk ook nog dicht vanwege de sneeuw) - SLC/Ogden - Golden Spike NM. Je kunt ook nog naar 's werelds grootste open mijn. (Bingham Copper Mine) Het is niet de meest mooie route in het westen maar als je toch die kant uit moet is er best wel wat te doen.

Allard



#2 - 25-11-2007, 21:37 uur

Marianne

De route die Allard voorstelt is zeker mooi, maar zal best wat tijd in beslag nemen. Je hebt het over een paar dagen: wil jhe echt ene mooie route nemen en ook nog tijd hebben om wat te bekijken moet je toch misten 4 of 5 dagen de tijd nemen.

Andere mogelijheden zijn:
1. stuk langs de kust omhoog, Lassen Volcanic (indien sneeuwvrij), Crater Lake, Bend, Boise.
2. Yosemite, Lake Tahoe (als tioga Pass open is via Mono Lake en Bodie, anders via de 49 en bv de 88), Elko, Craters of the Moon, Boise.

Yosemite is prachtig eind mei/begin juni, maar ook wel druk. Blijf er minstens een nacht en reserveer ruim van te voren.

Kijk eens in ons 2006 verslag voor ideeen over de route.

Marianne
#3 - 25-11-2007, 22:11 uur

Ine

Nog een optie:
Via Napa Valley (wijngebied) naar het noorden en de "Avenue of the Giants" rijden, een schittterende weg met hoge Sequioabomen. Hierna of landinwaarts richting Lassen (dat hoogstwaarschijnlijk voor een groot deel nog gesloten zal ijn) en dan verder zoals marianne aangeeft.
Of na the Giants noordwaarts richting Redwoods NP en via Crater Lake (ook misschien nog voor een deel gesloten), weer zoals Marianne aangeeft.
Informatie over de nat. parken e.d. kan je vinden op www.nps.gov, waar je kunt nakijken hoe de laatste jaren de data van opening van de routes waren.
Zowel in Lassen als Crater blijft altijs een klein deel van de route het hele jaar open.
#4 - 26-11-2007, 08:57 uur

Hans B

Hallo Gyatso,
na alle tips heb ik een vraag HOEVEEL bedoel je precies met EEN PAAR DAGEN
Tussen 2 of 5 dagen zit nogal wat verschil.
Wellicht dat men je dan beter van adviezen kan voorzien.

Hans
#5 - 26-11-2007, 13:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

gyatso

Hoi, San Francisco -> Boise, zou in twee dagen te doen zijn. Wij willen er vier of vijf dagen over doen.
#6 - 26-11-2007, 20:19 uur

Hans B

Als je 5 dagen hebt, kun je een behoorlijke rit maken.
Waar je voorkeur naar uitgaat ...??? weet ik niet.
Plaatsen en parken waar ik geweest ben en die ik mooi vond zijn.
Old Sacramento, Lake Tahoe, Reno, Lassen Vulcanic, Redwood NP (Avenue of Giants), Crater Lake.
Van daar naar Bend en Boise, tenzij je nog naar bv Mt.St.Helens en/of Mt.Rainier wilt.
Het is wel een aardige slinger, maar toch ..

succes, Hans
#7 - 28-11-2007, 12:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Gezien de kans op sneeuw bij Lassen Volcanic en Crater Lake (in 2006 waren in beide parken begin juli nog wegen afgesloten), zou ik voor een route met Yosemite kiezen (daar heb ik altijd wel een goed excuus voor  ^-^).
Je kunt daar ook Sequoia's zien, de watervallen zijn prachtig, met een beetje geluk rijd je de Tioga Pass over, en anders doe je de goudzoekersroute op weg naar Lake Tahoe.
Het laatste stuk is dan echter niet het meest interessante.

Marianne
#8 - 28-11-2007, 14:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15