Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Francisco - San Francisco juli 2010

Discussie gestart

Damien666

Hallo,

in juli ga ik samen met nog 3 mensen een tour maken in het Westen. De vluchten, huurwagen en hotels zijn al geboekt.
Dit is het schema:
11 jul : San Francisco - The Prescott hotel - 2 nachten
13 Jul : Santa Maria - Santa Maria Inn - 1 nacht
14 Jul : Los Angeles - Hilton Anaheim - 2 nachten
16 Jul ; Palm Springs - Palm Moutnain resort & spa - 1 nacht
17 Jul : Flagstaff - Radisson Woodlands hotel - 1 nacht
18 Jul : Mesa Verde - Far View Lodge - 1 nacht
19 Jul : Moab - Red Stone inn - 1 nacht
20 Jul : Vernal - Weston Plaza Vernal - 1 nacht
21 Jul : Yellowstone - Mammoth hot springs hotel - 2 nachten
23 Jul : Salt Lake City - Sheraton Salt lake city hotel - 1 nacht
24 Jul : Capitol Reef - BW Capitol Reef - 1 nacht
25 Jul : Bryce Canyon - Bryce canyon lodge - 1 nacht
26 Jul : Zion/springdale - Zion Lodge - 1 nacht
27 Jul : Las Vegas - Planet Hollywood - 2 nachten
29 Jul : Death Valley - Furnace creek ranch - 1 nacht
30 Jul : Yosemite - Yosemite view lodge - 1 nacht
31 Jul : San Francisco - Hilton san francisco airport - 1 nacht

Misschien (is momenteel aangevraagd) wordt Mesa Verde nog geschrapt en vervangen door Page, zodat we meer tijd voor de Grand Canyon hebben en Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Monument Valley kunnen bezoeken.

Iemand nog tips waar we onderweg zeker eens moeten stoppen? Leuke bars en restaurants zijn ook altijd welkom.

Voor de huurwagen hebben we gekozen voor een medium full size (type Chevrolet Impala). Zou dit groot genoeg zijn voor 4 personen en bagage? Of zouden we toch beter nog upgraden naar een SUV?
#1 - 21-01-2010, 15:19 uur

Marianne

Heel eerlijk? Ik zou niet weten waar je de tijd vandaan moet halen om onderweg te stoppen.
Als je nog meer aan kunt passen dan niet alleen Mesa Verde eruit, maar ook in een keer van LA naar de GC rijden. En in Yellowstone iets centralers zoeken.
Page en omgeving is mooi, maar brengt niet meer rust in de route.
Van Yosemite ga je helemaal niets zien.

Marianne

#2 - 21-01-2010, 15:34 uur

Hans B

Huur je deze?


#3 - 21-01-2010, 15:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

En ook wel jammer dat je in Bryce en Zion wel in het park overnacht, maar in Yosemite niet. Juist daar is het ver rijden van buiten het park.

Marianne
#4 - 21-01-2010, 15:39 uur

Tet14

Damien, je kan de route op nog wel 10 forums zetten maar de reakties zullen steeds dezelfde zijn.....
Tet
#5 - 21-01-2010, 15:50 uur

Damien666

Buiten Mesa Verde ga ik niets meer wijzigen aan deze trip. Ik heb nog iemand gesproken die identiek dezelfde trip heeft gemaakt, en eigenlijk niks dan positiefs over gehoord.

Ik ben er ook wel van bewust dat deze trip beter in 4 a 5 weken gebeurd. Maar nu kan ik toch al heel wat plekken zien en later terugkomen om de mooiste plekken opnieuw (en uitgebreider) te doen.

Ik zou gewoon willen weten of het te doen is met dat type van wagen.

Tips voor leuke bars en restaurants blijven ook welkom...
#6 - 21-01-2010, 16:47 uur

Marianne

In ons 2008-verslag hebben wij een groot deel van jouw route gedaan, dus daar kun je wel wat tips over restaurants vinden.
Aanraders:
The Brewery in Moab,
Spotted Dog in Springdale (maar de lodge is ook prima),
Yosemite: Mountain Room bij Yosemite Lodge, maar de Foodcourt is wat betaalbaarder en de pizza's bij Curry Village zijn ook prima.
Yellowstone: Old Faithful Inn Dining Room (van te voren reserveren)
Bryce: buiten het park is het niet veel bijzonders, dus probeer de lodge.

Marianne
#7 - 21-01-2010, 17:11 uur

Hans B

Buiten Mesa Verde ga ik niets meer wijzigen aan deze trip. Ik heb nog iemand gesproken die identiek dezelfde trip heeft gemaakt, en eigenlijk niks dan positiefs over gehoord.
Was dat voor deze persoon de eerste keer dat hij in Amerika was, dan kan ik mij dat wel voorstellen.
Alles is dan zo overweldigend en prachtig.
Wat je deze persoon moet vragen is of hij/zij dat de volgende keer ook weer zo zou doen.

99 van de 100 zeggen dan NEE.
Dat is onze ervaring als forumleden die er inmiddels vaker geweest zijn.

Neem kleine hapjes, goed kauwen dan verslik je je ook niet.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
#8 - 21-01-2010, 20:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Damien666

Dat wil ik allemaal wel best geloven (en je bent zeker niet de eerste die me dat zegt).

Maar je zegt het zelf wel: als ze het de volgende keer zouden doen, kiezen ze er zo goed als zeker voor om het anders te doen. Maar hebben ze er dan spijt van dat ze het de eerste keer zo gedaan hebben? Dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Voor ons is het ook de eerste keer dat we zo een trip gaan maken. En ik ben er zeker van dat ik nog terug zal gaan (ben 26, dus hoop nog vele jaren mooie reizen te maken).

En nu weet ik nog altijd niet of de wagen die we gekozen hebben groot genoeg zou zijn...  ;)
#9 - 22-01-2010, 01:24 uur

Tet14

Ach, die Chevy Impala ja. Nooit gehoord van "medium full" size maar deze auto is gewoon full size hoor. Zitruimte zal je in overvloed hebben met 4 personen. Enige punt is dat de bagage niet allemaal in de kofferruimte past als je 4 grote samsonites en handbagage gaat meenemen. Als je niet in een SUV wil rijden (vanaf standard size) maar in een full size sedan, neem dan grote tassen mee, die kan je beter proppen.
Tet
#10 - 22-01-2010, 10:31 uur

Yosemite Martin

Gezien het feit dat je met dit reisschema een groot gedeelte van je vakantie in de auto zal doorbrengen, zou ik in ieder geval gaan voor een ruime auto, bijvoorbeeld een minivan zoals de Toyota Sienna 7 Psgr.
#11 - 22-01-2010, 11:09 uur

Chieftain

Zoals hierboven ook al is geschreven, is de bagage ruimte van [met name] de full size wagens slecht; dat komt omdat er midden in de grote ruimte een reservewiel ligt, en dan kan je er haast niets met een harde shell in krijgen.
Een SUV komt dan beter uit, maar je kunt natuurlijk ook een ruime stationwagen huren, dan heb je geen probleem.

Ik spreek uit ervaring.....gelukkig wel op zaken reizen, dus kosten waren geen punt.
Cor
#12 - 25-01-2010, 18:55 uur

Tet14

Stationcars zijn, ten onrechte imo, niet populair bijde verhuurbedrijven. Ik zie ze eigenlijk zelden vermeld. Het is of een full size of een SUV.
#13 - 25-01-2010, 21:37 uur

wama

Wij doen dezelfde reis maar met vetrek op 29 april 2010.Deze reis hebben wij geboekt bij Connections.Het is een druk programma maar denk er toch van te genieten.Wij hebben juist 1 dag bijgeboekt in Las Vegas.En ok nog 2 dagen in Florence (Arizona) voor een familiebezoek.Laat je iets weten als we terug zijn en anders mail je maar eens terug.We zijn terug op 26 mei.
Groetjes en nog een fijne reisvoorbereiding.
Guido
#14 - 14-02-2010, 19:06 uur

Damien666

Net terug en een supervakantie gehad!

De bagageruimte van die Chevy Impala was echt meer dan groot genoeg. 4 grote sporttassen en 4 rugzakken pasten gemakkelijk in de koffer. Ook in de passagiersruimte was het comfortabel reizen.

Verslag hier te lezen: www.dimitrivdb.be
#15 - 04-08-2010, 14:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15