Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

San Juan Capistrano

Discussie gestart

penelope

Heeft iemand voor mij wat tips wat ik daar in de buurt kan doen blijf maar 10 dagen dus dat wordt denk ik rennen, Stern is gek op fotograferen en winkelen, we huren een auto maar ik houdt niet zo van uren achtereen autorijden, we verblijven in een hotel in Irvine. groetjes
#1 - 19-01-2007, 09:30 uur

Marianne

Hallo Penelope, welkom hier!

Misschien kun je wat meer vertelllen over wat je precies in gedachten hebt? Wil je vanuit Irvine dagtochtjes maken, of wil je gaan rondtrekken? En wat vinden jullie leuk behalve winkelen? Pretparken, strand, natuur, studio's? Er is natuurlijk meer dan genoeg te doen!

Marianne
#2 - 19-01-2007, 18:51 uur

penelope

Ha Marianne, inderdaad wil ik dagtochtjes gaan maken en als het lukt ook 2 dagen naar san francisco maar dan gaan we vliegen.1 Dag gaan we daar een school bekijken en voor de rest is de tijd aan mij, pretparken vindt Stern uiteraard erg leuk maar mag met zijn lengte van 2 meter niet meer in alle 8banen zielig he.Verder heb ik dus geen flauw idee wat er zeg maar op zo,n maximaal uurtje tot anderhalf te doen is daar. Alle tips zijn welkom, groetjes
#3 - 19-01-2007, 20:54 uur

Marianne

Wat triest van die achtbanen, ik wist helemaal niet dat je daar niet in mag boven een bepaalde lengte. Geen Disneyland dus. Je kunt nog een kijken of Knotts Berry Farm iets is; het is in elk geval in de buurt (Anaheim).
Natuurlijk mag je de studio’s niet overslaan. Universal Studios is leuk, wel veel pretparkachtige dingen, maar ook leuke shows. Het mooiste vind ik de tramtour door en langs de studio’s.
De afgelopen zomer hebben wij de VIP tour bij Warner Bros gedaan. Je gaat dan in een klein groepje met een gids langs de studio’s. Het is veel persoonlijker dan bij Universal, omdat de gids ook rekening houdt met wat de groep leuke films of series vindt. Bij ons waren nogal wat fans van de gilmore Girls en Friends, dus wij hebben het huis van Lorelai van dichtbij kunnen bekijken. Helaas niet het plein gezien, waar daar waren ze aan het filmen toen wij er waren. De tour is dan ook altijd anders, want er moet rekening worden gehouden met opnames. Hoogtepunt voor onze dochters was de bank van Friends, waarop wij vereeuwigd zijn.

San Diego is ook goed te doen qua afstand. Ik ken de stad zelf niet, maar het oude deel is de moeite waard om te bezoeken. En natuurlijk Seaworld, of de Zoo.
Iets verder rijden, maar wel mooi, is Joshua Tree NP. Informatie over nationale parken kun je vinden op www.nps.gov.

Mischien is het handig om een Lonely PLanet of een andere reisgids van Californie te kopen, of te lenen. Zeker in de LP staat uitgebreide informatie over Los Angeles en omgeving.

Marianne
#4 - 20-01-2007, 00:05 uur

Tekkel

Dana Point ligt tegen San Juan Capistrano aan.
Daar hebben wij in December 2005 een paar daagjes gezeten vanwege een bruiloft.
Gezellig haventje, van daar uit kan je whale watchen als je in het goede seizoen bent.
Vanuit Dana Point. kan je langs de kust naar boven rijden, naar Laguna Beach, erg mooi.
Op onze site, kan je op 16,17 en 18 December wat van onze belevenissen aldaar vinden.
Als Stern ook graag hotrods fotografeert, kan je op zaterdag ochtend eens gaan kijken op Huntington Beach. Wij hadden er toen jammer genoeg geen tijd voor.
En in San Juan Capistrano heb je natuurlijk "The Mission", hadden we ook geen tijd voor :(

Bart


#5 - 20-01-2007, 11:25 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

penelope

Leuke site, Dana Point is een goed idee. 2 Daagjes San Francisco moet genoeg zijn volgens mij. Mooie foto,s trouwens Stern vraagt wat voor camera je gebruikt, hebt we gaan ook naar Six Flags en verder zie ik het daar wel heb ook nog wat afspreken in verband met de school daar (ook met Nederlanders). Heb er zin in wou dat het woensdag was. Groetjes
#6 - 21-01-2007, 11:26 uur

Tekkel

Penelope,

De camera is een Sony DSC-F828


Veel plezier alvast,

Bart
#7 - 21-01-2007, 11:42 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15