Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Santa cruz - Cambria - Wawona Yosimite

Discussie gestart

vanpoecke

Vraagje over volgende. Ik wil graag vanuit Santa cruz naar big Sur (kijken wandelen. Daarna naar Yosinite Wawona. Wat is wijsheid
santa cruz -  naar big sur rijden dan weer terug naar santa cruz en de volgende dag naar wawona  OF
santa cruz - big sur - doorrijden naar Cambria daar overnachten dan volgende dag naar Wawona.

Vanuit santa Cruz is het dichterbij ij het stuk Big sur -Cambria de moeite waard?

Graag advies
#1 - 23-06-2011, 12:09 uur

Tet14

Ik zou Santa Cruz-Big Sur-Cambria doen. Hearst Castle bekijken en naar Yosemite alles in 2 dagen.   Big Sur Cambria is zeker de moeite waard en vergeet een bezoek aan Point Lobos SR niet vlak ten zuiden van Carmel.
#2 - 23-06-2011, 12:28 uur

vanpoecke

Bedankt tet voor je reactie. Hoe is de weg van cambria naar Yosimite? Ik kom door Fresno zie ik is dat wat? Zie ik onderweg nog wat of word dit heel saai?   Als ik vanaf santa cruz kom rij ik nog langs san luis reservoir  dat is misschien toch ook wel leuk
#3 - 23-06-2011, 12:50 uur

Marianne

Eigenlijk is kamperen bij Big Sur heel mooi, maar dat red je niet die eerste dag. Als je de kust mee wilt nemen, dan inderdaad bij Cambria of San Simeon overnachten. Vandaaruit zou ik zo snel mogelijk naar Yosemite gaan, dan kun je 's middags nog naar de Mariposa Grove, en de volgende dag meteen vroeg naar de vallei (of eerst naar Glacier Point).
Ik blijf het wel krap vindne om op een route van 17 dagen om dan nog 2 dagen kust mee te nemen.

Marianne
#4 - 23-06-2011, 13:21 uur

vanpoecke

In mijn schema lukte het . Alleen dit stukje is inderdaad twijfelend omdat Cambria op minimaal  5 uur en santa cruz op minimaal4 uur rijden ligt van Wawona. Scheelt toch 1 uur. Maar ik wil toch graag naar Big Sur. Daarom wilde ik naar Big sur en terug en weer op dezelfde camping. Waar zie ik in dit stuk dieren zoals zeekoeien? Of zijn deze er niet in deze tijd.   Hearts castle is misschien helaas geen must.
#5 - 23-06-2011, 13:51 uur

Hans B

In mijn schema lukte het . Alleen dit stukje is inderdaad twijfelend omdat Cambria op minimaal  5 uur en santa cruz op minimaal4 uur rijden ligt van Wawona. Scheelt toch 1 uur. Maar ik wil toch graag naar Big Sur. Daarom wilde ik naar Big sur en terug en weer op dezelfde camping. Waar zie ik in dit stuk dieren zoals zeekoeien? Of zijn deze er niet in deze tijd.   Hearts castle is misschien helaas geen must.
Volgens mij lukt jou alles, niet negatief bedoeld, maar wel een kritische noot, zoals ik ze wel vaker plaats.
Denk je er onderweg nog om om boodschappen te doen? Weet je hoeveel tijd dat kost? Wel eens in de WalMart geweest?

Zeekoeien heb ik op het bovenste stuk nog nooit gezien.
Wel in de buurt van Santa Barbera.
Soms zie je wel eens wat zeehonden in het water.

Als je zo weinig tijd hebt, waarom helemaal door naar Cambria terwijl je alleen maar zo snel mogelijk wilt 'racen'?
Rij vanaf SF naar Monterey/Carmel/17mile drive en ga dan richting Yosemite (152), heb je toch een stukje kust gehad en iets meer 'lucht' voor de rest van je reis.
#6 - 23-06-2011, 16:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vanpoecke

Boodschappen bij de wallmart?, tuurlijk is onze favoriete winkel in de USA. Snap wat je bedoelt alleen probeert iedereen het beste uit hun reis te halen voor alle familieleden. Niet iedereen gaat elk jaar voor 4  weken die kant op dus ik probeer er in mijn ogen voor iedereen iets leuks te vinden. Als ik alleen in 15 dagen de NP s bezoek met wandelingen weet ik zeker dat mijn zoons van 9 en 12 hier niet blij mee zullen zijn. Zo is een camping met zwembad of rivier of meertje een must. Graag waterlokaties in de hitte. Verder zoek ik wat leuks  op de route naar de volgende lokatie. Wij kunnen al genieten van kleine dingen, zelfs boodschappen doen bij de wallmart of met de rollercoaster bij santa cruz. 
#7 - 23-06-2011, 20:10 uur

Hans B

Camping in Las Vegas: Sam's Town heeft een gratis shuttle naar de Strip + klein zwembad
Camping vlak naast het ZION NP met riviertje waarin je kunt 'tubben' klein zwembad + bushalte voor de deur gratis shuttel naar ZION.
Volgens mij heette het de Quality Inn.
#8 - 23-06-2011, 22:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

7,7 mile boven San Simeon ligt het 'Elephant seal viewing Point'. Er is een grote P. Er lopot een pad met prachtig zicht (dichtbij) op de dieren.
Maria
#9 - 24-06-2011, 08:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15