Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis 8/06/2010 - 22/06/2010

Discussie gestart

Jill

Hallo iedereen,

samen met twee vriendinnen ga ik deze zomer naar NYC en de West-kust. We zouden graag later deze week de eerste hotels/cabins beginnen boeken. Ik heb zonet, gebaseerd op vele van jullie reisverhalen, twee mogelijke routes gemaakt. Mijn (persoonlijke) voorkeur gaat uit naar route 2, aangezien die toch iιts rustiger rijdt.

Ik ben op zoek naar advies - zo hoor ik bijvoorbeeld dat Lake Havasu niet echt de moeite is, maar rechtstreeks van Grand Canyon naar LA lijkt me nogal overmoedig. Zijn er andere dingen die de moeite waard zijn onderweg? Dingen die we beter overslaan, anders doen? Alvast hιιl erg bedankt voor jullie advies! En moesten jullie nog hoteltips hebben... Altijd welkom :)

Ik heb met Google maps de gemiddelde reistijd uitgerekend, die staat tussen haakjes.


Reisroute 1:

02/06 - 08/06: Bxl - NYC
08/06: NYC - San Francisco (aankomst SF: 10:40am)
09/06: SF
10/06: SF – Yosemite (3u40)
11/06: Yosemite
12/06: Yosemite - Death Valley (6u00)
13/06: Death Valley - Las Vegas (3u30)
14/06: Las Vegas
15/06: Las Vegas – Zion - Bryce Canyon (4u45)
16/06: Bryce Canyon – Lake Powell (3u00)
17/06: Lake Powell - Grand Canyon (3u00)
18/06: Grand Canyon – Lake Havasu (4u30)
19/06: Lake Havasu – LA (5u20)
20/06: LA
21/06: LA - Hearst Castle (4u09) – Monterey (1u45)
22/06: Monterey - San Francisco (2u06) (vertrek 11:30am OF 10:30pm)

Reisroute 2:
02/06 - 08/06: Bxl - NYC
08/06: NYC - San Francisco (aankomst SF: 10:40am)
09/06: SF
10/06: SF – Yosemite (3u40)
11/06: Yosemite
12/06: Yosemite - Death Valley (6u00) ('s ochtends vroeg vertrekken)
13/06: Death Valley - Las Vegas (3u30)
14/06: Las Vegas
15/06: Las Vegas – Grand Canyon (5u) ('s ochtends vroeg vertrekken)
16/06: Grand Canyon – Lake Havasu (4u26)
17/06: Lake Havasu – Joshua Tree (3u20) – Palm Springs (1u21)
18/06: Palm Springs – LA (1u53) ('s ochtends vroeg vertrekken)
19/06: LA
20/06: LA – Santa Barbara (1u39) (in de late namiddag vertrekken)
21/06: Santa Barbara – Hearst Castle (2u36) – Monterey (1u46)
22/06: Monterey – San Francisco (2u06) (vertrek 11:30am OF 10:30pm)
#1 - 04-04-2010, 16:52 uur
« Laatst bewerkt op: 04-04-2010, 17:47 uur door Jill »

Jill

Nog een bijkomende vraag:


Ik maak me sowieso een beetje zorgen om slaapplaatsen in of nabij de parken. Ik meen te weten dat het wel handig is om in/rond Mariposa te slapen bij Yosemite. Hebben jullie aanraders? (Goedkope) hotels? En waar zoek je best naar hotels in de buurt van de Grand Canyon?

Zowel in Yosemite als in de Grand Canyon zouden we eventueel willen kamperen. Hebben jullie tips voor leuke campings?
#2 - 04-04-2010, 17:10 uur

leendert en maria

Over de route krijg je vast van anderen nog reactie, ik kan alleenwat zeggen over je laatste vraag.
Komende zomer overnachten wij in White Wolf en in Camp Curry, de laatste ligt in Yosemite village, in de vallei. Je kunt daar een tent huren, lekker makkelijk. Op de site www.Yosemitepark.com kun je lezen over de mogelijkheden.
Succes! Maria
#3 - 04-04-2010, 21:14 uur

Jill

Bedankt, Maria! Inderdaad een handige website.

Zou iemand me nog advies kunnen geven over de haalbaarheid van de route?
#4 - 05-04-2010, 11:57 uur

Yessica

Bij route 1 vind ik het jammer dat je geen tijd besteedt aan Zion en bij route 2 vind ik het eeuwig zonde dat zowel Bryce als Zion er niet in zitten.

Ik zou bij route 2 van Santa Barbara doorrijden naar San Francisco en van Lake Havasu naar LA zodat ik 2 nachten extra had voor bovengenoemde parken. En dan niet eerst naar San Francisco gaan, maar meteen naar Yosemite zodat je die dag San Francisco aan het einde kunt doen. Maar dan is het nog steeds niet ideaal want eigenlijk moet je de parken beleven door er goed de tijd voor te nemen.

Hoewel ik begrijp waarom sommigen ervoor kiezen dat wel zo te doen, zou ik nooit New York en de westkust combineren. Je hebt die dagen zo hard nodig aan de westkust, zeker als je veel wil zien. Die dagen die je in New York bent kom je nu eigenlijk te kort. New York kan altijd nog als citytrip worden aangedaan.
#5 - 05-04-2010, 12:31 uur



Ine

Genoemde rijtijden zijn erg krap, doe er minstens 1/4 tot 1/2 keer zoveel bij. Bijv. LA-S. Barbara - ligt er aan waar je vertrekt vanuit LA. Alleen de stad uit is soms al een uur...
Doe Gr. Canyon-LA in 1 dag en besteed die gewonne dag in Zion NP. Nu race je er doorheen en voordat je in Bryce aankomt is de dag al een eind om.
LA-Hearst castle- Monterey--- vergeet het maar. Hearst castle betekent de kustweg, die grotendeels 2-baans is met veel bochten, daar kan je echt niet opschieten. Zelfs zonder Hearst is het flink doorrijden.
In principe spreekt mij route 2 meer aan, die is iets rustiger, maar dan mis je wat mooie parken. Sla dan lake havasu over, weinig tot niets te zien. Alleen een gerenoveerde brug over een stuk omgelegde Colorado...Gebruik die dag aan de Gr. Canyon en rij de volgende dag in 1 lange dag van de Canyon naar Palm Springs. Niet in Santa Barbara overnachten, maar noordelijker om de volgende dag beter te kunnen indelen.
et blijft keuzes maken...
#6 - 05-04-2010, 13:30 uur

Hans B

Hallo Jill,
voor een rondrit van 14 dagen, want meer heb je niet, vind ik dit echt wat veel.
Ik zou me beperken tot enkele punten en dan de rest voor een volgende keer bewaren.
Ik heb nog geen mensen ontmoet die zeggen: Amerika daar kom ik nooit weer.
Ik zou voldoende tijd nemen voor:
San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Los Angeles en de kustweg.
Daar heb je je handen al aan vol en je zult tijd te kort komen.
Bewaar svp Zion, Bryce, Grand Canyon, Monument Valley, Arches en de prachtige natuur voor een volgende keer.
Anders wordt het ιcht een racewedtrijd.
#7 - 05-04-2010, 19:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik vind de tweede route het beste. Je zou daar een dag minder kunnen besteden aan het stuk tussen de GC en LA, die stop in Lake Havasu zou ik schrappen. Je zou het zelfs in 1 keer kunnen rijden, maar met een stop in Palm Springs heb je ook al een onderbreking. In plaats daarvan kun je meer tijd nemen voor Yosemite, of voor het stuk tussen Yosemite en Death valley door een overnachting aan de oostkant van het park te nemen.

Mariposa ligt niet handig voor Yosemite, het is darvandaan een uur rijden naar de vallei. Probeer iets in het park te vinden. Hetzelfde geldt voor de Grand Canyon, in het park zit je het mooist, seker voor een zonsondergang. Kijk op www.xanterra.com voor accommodatie in het park. Je zult tijdig moeten boeken, liefst direct.

Marianne
#8 - 05-04-2010, 19:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15