Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle

Discussie gestart

DLee

Hoi,

misschien staat er al iets vanop het forum en heb ik erover gekeken, mijn excuses dan.

Wij gaan enkele dagen Seattle bezoeken en nu had ik enkele vragen:
We hebben geen auto gehuurd, is het goed te doen via openbaar vervoer of taxi (betaalbaar?)
de stad te bezoeken?
Je kan een citypass aankopen voor 60 dollas met daarin toegang tot space needle, aquarium, harbor tour, science center, zoo and flight museum
is dit een aanrader?
Moest iemand nog tips hebben, altijd welkom.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen met jullie ervaringen!
Alvast bedankt

groetjes
#1 - 13-03-2010, 19:47 uur

Marianne

Seattle is heel goed te doen met het openbaar vervoer, maar het hangt er natuurlijk wel van af waar je overnacht.
Wij zijn er in 2006 een dag geweest (zie ons reisverslag). We heben geen pas genomen, je zult zelf moeten bekijken of dat vestandig is in jouw geval. Wil je al die attracties doen? Wij hebben de Spaceneedle overgeslagen omdat het toen erg bewolkt was. We hebebn wel de Ducktour gedaan wat erg leuk was, en de underground tour, die mis ik in jouw lijstje.

Marianne
#2 - 13-03-2010, 21:26 uur

maryde

Wij waren er in 2008, wij overnachtten in Kirkland en gingen met de bus een paar dagen naar Seattle (dat was zo'n 20 minuten). We stapten in het centrum uit en deden vandaar te voet Seattle, prima te doen. De Ducktour is erg leuk , verder zou ik het van het weer aflaten hangen wat je doet. Zonde om de  Needle op te gaan als het bewolkt is, in ons geval was het zonnig.Wij bezochten ook het Experience Music Project, maar dat zou ik niet nog eens doen, maar als je gek op muziek bent ... wij wilden naar de Boeingfabrieken maar daar werd toen gestaakt. Wij vonden het ook leuk om de Seattle Public Library, ook in het centrum, te bezoeken, een ontwerp van Rem Koolhaas.met heel veel glas.
#3 - 14-03-2010, 10:06 uur

DLee

Hei

bedankt al voor jullie advies
We zitten niet al te ver van het centrum op hotel, dus verplaatsing zullen we met het openbaar vervoer kunnen doen.

Space needle kunnen we inderdaad beter beslissen aan de hand van het weer, daar had ik nog niet bij stilgestaan.

Idd de library gaan we zeker bezoeken

Nogmaals dank voor de raad!
groetjes
#4 - 14-03-2010, 11:38 uur

Hans B

Als je iets met sport hebt, is het zeker leuk een wedstrijd te bezoeken.
Het ligt even aan de periode wanneer je gaat wat er te doen is.
NBA Seatlle Supersonics (basketbal),
MLB Seattle Mariners (honkbal),
NFL Seattle Seahawks (american football).
#5 - 14-03-2010, 11:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

maryde

Ja Hans heeft gelijk, heb je iets met sport : doen! Wij gingen naar een wedstrijd van de Seattle Marineers en kijk ook of er bv een concert is, zo waren wij in de USA bij Norah Jones en Santana.
#6 - 14-03-2010, 14:10 uur

Mirjam

Mocht je van fotograveren houden, kan je de shuttertour doen. Een wandeling door het centrum met een proffesionele fotograaf die je informatie geeft over Seattle, maar ook tips over fotografie. Hoe je de stad anders dan normaal op de foto kan zetten. Wij vonden het erg leuk en leerzaam.

http://www.shuttertours.com/

Groetjes, Mirjam
#7 - 14-03-2010, 14:33 uur

koosv

Ongeveer 30 jaar geleden heb ik ontdekt dat het openbaar vervoer in het centrum van Seattle gratis is. Dat is nog steeds zo. :afro: Het gaat om het gebied tussen de baai en Interstate 5, begrensd  door Battery Str in het noorden en S. Jackson Str in het zuiden. De space needle valt er net een stukje buiten.
#8 - 14-03-2010, 17:05 uur

Lilo

Als je iets met sport hebt, is het zeker leuk een wedstrijd te bezoeken.
Het ligt even aan de periode wanneer je gaat wat er te doen is.
NBA Seatlle Supersonics (basketbal),
MLB Seattle Mariners (honkbal),
NFL Seattle Seahawks (american football).

Wat betreft NBA Seattle Supersonics, dat zal moeilijk zijn... Die bestaan namelijk niet meer! :'(

Lilo
#9 - 14-03-2010, 19:54 uur

Hans B

Wat betreft NBA Seattle Supersonics, dat zal moeilijk zijn... Die bestaan namelijk niet meer! :'(

Oei, wordt ik al zo oud dat ik mij deze goede ploeg nog herinner.  :-\

Ze zijn verkocht en heten nu Oklahoma City Thunder.
#10 - 14-03-2010, 21:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DLee

waaw, dat van die sportwedstrijd is een leuke tip! bedankt!
we zijn in Seattle zat 10 en zon 11 juli, maandag trekken we verder naar Canada

Fotograferen doe ik graag dus mss dat zo'n tour wel leuk kan zijn

nogmaals dank voor de goede ideën

grts D
#11 - 14-03-2010, 22:08 uur

babarage

de Seattle Mariners (baseball) spelen zaterdagavond en zondagmiddag thuis.  de Seattle Sounders (ik gok nog zonder Blaise n'Kufo) spelen zondagavond thuis. Altijd een aanrader om naar een sportwedstrijd te gaan!

Seattle heeft zoals al gezegd goed busvervoer en ook lopend kun je een hoop zien en doen.

Aanradertje voor ontbijt vlakbij Pike Market Place is the crumpet shop
#12 - 15-03-2010, 21:29 uur

DLee

Ah das goed om weten
Kunnen we daar nog tickets voor krijgen als we daar aankomen of
kunnen we deze best op voorhand kopen?

dankje
#13 - 16-03-2010, 14:44 uur

Hans B

Ticket kopen is afhankelijk van de stand op de ranglijst, staan ze bovenaan is er meer belangstelling (logisch).
Hebben ze een aantrekkelijkere tegenstander ook.

Wij heben het ticket aan het stadoin gekocht voor aanvang van de wedstrijd. Er was toen keus genoeg.

Onderstaand de link:
http://seattle.mariners.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=sea&m=7&y=2010

Ze spelen tegen de New York Yankees (zaterdag 1900 uur, zondag 1300 uur)
Dat is wel een aantrekkelijke tegenstander (kampioen van 2009).
Ik zou de tickets vooraf kopen.
#14 - 16-03-2010, 18:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

DLee

Ah leuk tegen de Yankees!
Ja ik dacht dus tickets te bestellen en ben naar de site gegaan
ik heb enkel helemaal geen idee in welke zone ik best tickets koop
er zijn er zo veel...

Het hoeven voor ons geen goede plaatsen zijn, enkel wel zittend (weet niet of er staan plaatsen zijn, mss een domme opmerking maar
ben nog nooit naar zo'n wedstrijd geweest) en zonder gezichtsobstuctie, verder hoeven het dan dus niet de duurste zijn hoor

is er iemand die me kan aanraden welke plaatsen ik best kies?

Nogmaals dank, jullie hebben me al heel goed verder geholpen!

grts
#15 - 16-03-2010, 19:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15