Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seattle

Discussie gestart

Jez

In september zijn we in Seattle. Dit is het begin- en eindpunt van onze rondreis door Washington, Oregon en Noord-California. Natuurlijk gaan we ook Seattle verkennen; dat doen we aan het begin van de vakantie. Met het oog op boeken van een huurauto zou ik graag tips krijgen hoe te reizen in Seattle.

We komen aan op TAC, hebben dan een hotel nodig voor 2 nachten en een manier om ons de volgende dag heen en weer te bewegen naar de stad. We hoeven niet persé in hartje Seattle te overnachten, mag wel, maar we vinden het ook prima om van hotel naar stad en terug met OV of shuttle te reizen. We hoeven geen luxe hotel, een schoon bed & douche is voldoende.

Wat we in elk geval niet willen is bij aankomst met onze bagage te moeten zeulen, dan halen we liever meteen de huurauto op. Dat kost ca. 50 piek meer, maar als dat meer gemak biedt, betaal ik liever meer. Dat betekent: of een hotel in de buurt van het vliegveld, of eentje downtown waarbij we dan meteen een auto huren en dus ook kunnen parkeren.

Wie heeft ideeën?
#1 - 19-01-2013, 01:35 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2013, 07:10 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi


Vorig jaar hebben we op 2 plaatsen in Seattle overnacht:

Na aankomst op Seattle-Tacoma airport (30 min rijden):
Hampton Inn & Suites Tacoma-Mall
8203 South Hosmer Street, Tacoma, WA

Noord Seattle, vlakbij Boeing (35 min van de airport, 20 min van Boeing)
Hampton Inn & Suites Seattle-North/Lynnwood
19324 Alderwood Mall Parkway, Lynnwood, WA

Als je naar het centrum van Seattle wil, neem je gewoon de HOV lanes (hier links) voor 2+ personen:    :afro:



 
 
 
 
#2 - 21-01-2013, 22:15 uur

Marianne

Wij hebben in 2006 in de University Inn overnacht. Dat wa toen met gratis parkeren. Ze hadden een gratis shuttlebus naar het centrum, maar er rijden ook bussen. Wij vonden het een prettige wijk.
Zie ook ons reisverslag.

Marianne
#3 - 22-01-2013, 08:58 uur

Chris RTA

Toen wij dit gebied hebben bezocht hebben wij als eerste en laatste hotel een Best Western in Auburn gehad. Wij hadden dan ook gekozen om meteen een auto te hebben. dan kun je iets makkelijker schakelen. En je moet weer naar het vliegveld om de auto op te halen. Kost ook weer tijd.

Vanuit Auburn kun je kiezen waar je heen gaat. Dit omdat je daar erg het weer in de gaten moet houden. Als het bewolkt is hoef je niet naar Mt Rainier te gaan, dan zie je niets.
Wij hebben ook de planning om moeten gooien vanwege het weer. En zijn eerst door Olympia Park gegaan en pas op het eind vd vakantie naar de bergen en toen hadden we prachtig weer.


#4 - 22-01-2013, 11:54 uur

MiamiHeat

Ik lees aandachtig mee want wij zitten in juni voor een dag of 3 in Seattle.
#5 - 22-01-2013, 17:09 uur

Jez

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de tips onderzocht, maar kom toch zelf met een andere oplossing. We zijn namelijk al tevreden met een Travelodge (en die is ook goed voor onze airmiles) en die heb ik voor minimaal de helft van de hotelprijzen die jullie opteren. Ik denk dat het het volgende wordt:

* Travelodge Sea-TAC Airport North, ca. 10 miles vanaf downtown
* Prijs voor 2 nachten: € 123,40
* Gratis airportshuttle, dus vanuit het vliegveld in de bus en even later inchecken hotel
* Op loopafstand van de Link Light Rail, die ons in ca. 20 minuten naar downtown brengt
* Een retourtje kost $ 5,- per persoon.
* Op de ochtend van vertrek met de shuttle naar het vliegveld, auto ophalen en meteen op pad.

Zijn we voor $ 133,40 klaar (2 overnachtingen + 2x retourtje downtown) en besparen we € 50,- aan autohuur. En mochten we besluiten om op de avond van aankomst al de auto op te halen, kunnen we die in elk geval gratis parkeren bij deze Travelodge.
#6 - 23-01-2013, 22:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Heerlijk toch die puzzeluurtje en voorpret voordat een vakantie echt begint.  ;)
#7 - 24-01-2013, 10:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Heerlijk toch die puzzeluurtje en voorpret voordat een vakantie echt begint.  ;)

Daar geniet ik van!
#8 - 24-01-2013, 21:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Wij zijn er ook uit voor Seattle. Ook wij zullen dicht bij de luchthaven verblijven in de Sleep Inn. Een bijna nieuw hotel en zeer goede recencies op tripadvisor. Ook goed voor spaarpunten want het is een Choice Hotel. Tis 5 minuutjes rijden naar de gratis parkeer plaats van de Link Light Rail die ons in 30 minuutjes naar Pioneer Square in downtown Seattle brengt. De hotels in downtown Seattle zijn erg duur eind juni en daarnaast komen er ook nog behoorlijke parkeergelden bovenop. Een voordeel van een airport hotel is dat je meestal wel een kamer kunt krijgen en dus niets van te voren hoeft vast te leggen. En dat is precies wat we willen.

Als we terug zijn zal ik onze ervaringen wel even vermelden.
#9 - 10-03-2013, 16:00 uur

Pieter79

De meeste hotels bieden een gratis shuttle van en naar de Airport, dat zou dus goed moeten komen. Ik kijk altijd dat je bijvoorbeeld 7 dagen kunt huren; is vaak net zo duur als 5 dagen.

Gr. Pieter
#10 - 11-03-2013, 17:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15