Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Westen juli 2017 (Yellowstone, Moab, Bryce, Zion e.a.)

Discussie gestart

Cees A

Ten opzichte van het routeplan in je openingsbericht is dit een hele verbetering.
Deze route is, zoals Old Faithful ook al schrijft, in principe op deze manier goed te doen.
Toch zou ik nog een paar kleine aanpassingen willen voorstellen. Kijk maar wat je ermee doet.

Vraagje:
Waarom blijf je op dag 2 in Las Vegas als je op het einde van je trip ook al 3 volle dagen in Las Vegas bent ?
De meeste mensen zijn de 1e ochtend in Amerika, vanwege het tijdverschil met NL, al om 4 uur klaarwakker.
Je zou dat gegeven kunnen gebruiken door die dag vroeg te gaan rijden richting Salt Lake City.
Want vergis je niet, naar Salt Lake City is nog een flink eind rijden.  420 mijl, oftewel 680 km en daar doe je 6 uur over.
Die 6 uur zijn excl. lunch-, plas-, rust- en andere pauzes en stops onderweg. Tel bij die 6 uur dus maar gerust een paar uur bij.

De dag die je hiermee wint kun je mooi als extra dag bij Yellowstone voegen.
3 dagen voor dit park is zeker geen overbodige luxe. Niet alleen vanwege de grootte van Yellowstone, er gewoon veel te zien en te doen.
Wat betreft de grootte van Yellowstone: Qua oppervlakte moet je ongeveer denken aan ongeveer 2X de oppervlakte van de provincie Noord Brabant.
Alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt is al 250 km lang.
Zie kaartje:----> https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap2.pdf

Vanwege die grootte ben ik persoonlijk een voorstander van het bekijken van Yellowstone vanuit verschillende overnachtingsplaatsen.
Hiermee voorkom je het onnodig op en neer rijden dat je hebt wanneer je dit park vanuit 1 vaste basis bezoekt.
In jouw geval zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met 2 nachten West Yellowstone. (dat is inclusief de nacht na aankomst uit Salt Lake City)
Je 1e volle dag in Yellowstone kun je dan helemaal besteden aan de Upper, de Midway en de Lower geyserbasins in het zuidwesten van het park.
De 2e dag rij je van West Yellowstone via Norris Geyserbasin, Roaring Mt. en Mammoth Hot Springs naar Gardiner voor je volgende overnachting.
De 3e dag rij je  van Gardiner via Tower en de Dunraven Pass naar de Yellowstone Canyon. Overnachting in Canyon of bij Lake Yellowstone.
Op de 4e dag rij je langs de oever van het meer naar West Thumb geyserbasin en je verlaat het park via de zuidelijke ingang richting Grand Teton.

Hierboven beweerde iemand dat er bij de parkingang bij West Yellowstone altijd file staat.
Ik ben net terug van mijn 4e bezoek aan Yellowstone en net als de vorige 3 keren heb ik ook dit jaar geen file gezien.
Misschien dat die file er is als je (veel) langer uitslaapt, maar uitslapen is sowieso geen goed idee als je "maar" 3 dagen hebt voor dit park.
Ik reed (evenals vorige jaren) steeds tussen 08.00 en 08.30 uur het park in en had dan nooit meer dan 3 of 4 auto's voor me.

Nu nog een tip van een andere orde.
Ik zie dat je 2 volle dagen in Moab blijft en da's goed. Die 2 dagen heb je daar ook nodig.
Als je naar overnachtingsplaatsen gaat zoeken in Moab zul je erachter komen dat Moab een dure plaats begint te worden.
Als je zwemt in het geld hoef je je daar niet druk om te maken, maar als dat niet het geval is wil ik je toch een kleine besparingstip geven.
Als je je 2e Moab-dag gebruikt om Canyonlands en Dead Horse Point te bezoeken zou je je laatste Moab-overnachting ook in Green River kunnen doen.
Green River ligt, gezien vanuit Canyonlands, maar 15 minuten verder rijden dan Moab, maar de hotels zijn er veel goedkoper.
Bovendien ligt Green river in de rijrichting naar Torrey zodat je op de dag dat je naar Torrey rijdt minder km hoeft te maken of tijd hebt voor een bezoekje aan Goblin Valley

Diezelfde "truc" kun je ook toepassen bij Zion. Springdale is namelijk ook niet echt goedkoop te noemen.
Als je je laatste overnachting bij Zion verplaatst naar St.George zit je ook weer in een goedkopere plaats en tegelijk een stuk dichter bij Las Vegas.
Maar ...... zoals gezegd, als je zwemt in het geld, een hekel hebt aan steeds verhuizen of locatie voor jou belangrijk is, moet je gewoon je eigen plannen houden zoals ze zijn
#16 - 24-06-2016, 09:24 uur

Hans B

Je route ziet er een stuk beter uit, maar ook ik zou op dag 2 naar SLC gaan rijden.

Neem ook de overnachting tips van Cees ter harte.
#17 - 24-06-2016, 09:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lex77

Bedankt voor de tips!

Cees, de extra dag Las Vegas was eigenlijk vooral bedoeld om niet meteen de eerste dag 6 uur in de auto te moeten zitten maar inderdaad we zullen vroeg wakker zijn en dan beter die dag meteen tot aan SLC rijden.

Voor de 1e dagen het hotel bij Old Faithfull is dat dan een goede optie?

Heb de geldboom al veel water gegeven maar er groeit maar geen geld aan dus bedankt voor de overnachtingstips!
#18 - 26-06-2016, 22:11 uur

Cees A

Voor de 1e dagen het hotel bij Old Faithfull is dat dan een goede optie? 
Qua locatie zit je daar in ieder geval goed.
Of het qua prijs/kwaliteitsverhouding de beste keus is kun je zelf zien door prijzen en wat je daarvoor krijgt te vergelijken.

Heb de geldboom al veel water gegeven maar er groeit maar geen geld aan dus bedankt voor de overnachtingstips! 
Vreemd met de hoeveelheid regen van de laatste tijd.  Al met extra kunstmest geprobeerd ?   ;D
#19 - 27-06-2016, 22:07 uur

Lex77

Bedankt Cees, ik zal de prijzen eens vergelijken.

Extra kunstmest heb ik al geprobeerd maar dat hielp ook niet echt. ;-)
#20 - 28-06-2016, 21:10 uur

Lex77

Zo de eerste hotels zijn gereserveerd voor Yellowstone. Meeste hotels zaten al aardig vol en in Gadiner was al bijna niets meer te krijgen.

We slapen de eerste 2 nachten in het park (OF lodge frontier cabin) dan een nacht buiten het park (Gardiner of Cooke) en dan de laatste nacht weer in het park (Lake lodge pioneer cabin).

Wat raden jullie aan voor de nacht buiten het park? Heb nu in alletwee de plaatsen een hotel geboekt (Absaroke lodge en Soda Butte lodge)?
#21 - 03-07-2016, 22:38 uur

Cees A

Dat alles buiten Yellowstone nu al (bijna) vol zit kan ik me niet voorstellen.
Ik denk dat je voor een aantal hotels gewoon nog te vroeg bent om er een kamer te boeken.
Kijk vanaf halverwege het najaar nog maar eens. Ik denk dat je dan meer hotels ziet waar je iets kunt boeken.
Boek wel zodanig dat je gratis kunt annuleren zodat je opnieuw kunt boeken als de prijs daalt of kunt switchen van hotel als je iets beters vindt.

De hotels die je noemt zeggen me niets.   Ik ben 1½ maand geleden in Gardiner geweest.
Ik heb die Absaroke Lodge wel gezien maar ik ben er niet binnen geweest en heb er niet overnacht.
#22 - 04-07-2016, 08:24 uur

Lex77

Dank je Cees!

Ik heb nu de hotels ook allemaal geboekt met de mogelijkheid tot annuleren.
Ik hoop dat dat inderdaad het geval is en dat er in het najaar iets meer keuze is.

Is het in en rondom alle parken zo'n probleem om hotels te krijgen of is Yellowstone daar een uitzondering in?
#23 - 04-07-2016, 21:44 uur

Cees A

Het aantal overnachtingsplaatsen IN nationale parken is inderdaad beperkt en (dus) vrij snel volgeboekt.
Maar ik schreef op 25-04-2016 om 09.39 uur al dat je je niet moet beperken tot parkaccommodaties.
Buiten de parken is meestal plaats genoeg.

Wat bij jou nu vooral meespeelt is dat je gewoon te vroeg bent met zoeken naar hotels.
Boekingsystemen van veel hotels gaan niet zo ver vooruit.
Je krijgt dan of de maximale prijs te zien of het lijkt of het hotel al helemaal vol zit.
Kijk halverwege/eind van de herfst nog maar eens, dan krijg je een beter beeld.




#24 - 05-07-2016, 09:25 uur

Lex77

Ondertussen de tickets geboekt. We vliegen op LA en hebben 2 dagen extra om van en naar LA te rijden.

Route gaat er zo ongeveer uitzien;
Dag 1 vlucht naar Los Angeles en dan door naar Joshua Tree NP
Dag 2 Joshua Tree NP - Sint George
Dag 3 Sint George -Salt Lake City
Dag 4 Salt Lake City - West Yellowstone
Dag 5 Yellowstone NP
Dag 6 Yellowstone NP
Dag 7 Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 8 Grand Teton NP
Dag 9 Grand Teton NP - Vernal
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Torrey
Dag 14 Torrey - Bryce
Dag 15 Bryce - Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas - Los Angeles
Dag 22/23 Vlucht naar Düsseldorf

Plannen en boeken kan beginnen!
#25 - 16-09-2016, 10:03 uur

Hans B

Het zal wel zijn omdat je goedkope vliegtickets hebt gevonden, maar ik vind het wel en bijzondere route.
Eerst race je vanaf Los Angeles voorbij je onderste helft van het schema in één rechte lijn naar Yellowstone.
Waarom niet gestart vanaf SLC, BZN of zo, had je toch zeker 2 en misschien wel 3 dagen gehad die je elders had kunnen gebruiken.
#26 - 16-09-2016, 11:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lex77

Inderdaad, het verschil was te groot om dit te laten gaan (SLC was meer dan dubbele prijs en Las Vegas scheelde ook enkele honderden euros).
Heb om deze extra dagen op te vangen de vakantie wat verlengd.
#27 - 16-09-2016, 13:09 uur

Cees A

Starten in Seattle werd je eerder in dit topic afgeraden vanwege de afstand tot Yellowstone.
Nu start je in LA en da's ongeveer even ver van Yellowstone als Seattle ..........
Maar 't is jouw reis en als jij vindt dat de ticketprijs opweegt de 3 rij-dagen waar je vakantie nu mee begint is het goed.  Toch ?

Over je route is al genoeg geschreven. Die route is, afgezien van die eerste 3 (lange) reisdagen, best goed.
Hou er rekening mee dat je op de dag dat je van Joshua Tree naar St.George rijdt 1 uur "verliest".
Utah ligt namelijk in een andere tijdzone dan Californië.
Op dag 17, als je van Zion naar Las Vegas gaat krijg je dat uur weer terug.

St.George heeft een leuk shopping-gebied langs de Red Cliffs Drive
Of je kunt, als je geen shopper bent, eind van de middag of in de avond in St.George nog naar de Red Hills Desert Garden.
Of je wandelt en klimt wat over de rode rotsen in het aangrenzende Pioneer Park.
Als je niet te dik bent kun je zelfs kijken of je door "The Crack" kunt: http://www.saltproject.co/blog/crack-st-george
Zowel Pioneer park als de Red Hills Desert Garden zijn gratis toegankelijk.

Red Hills Desert Garden:  http://www.stgeorgeutah.com/news/archive/2015/05/20/mgk-red-hills-desert-garden-opens-to-public/#.VvjkP_mLSM8
Video van Pioneer Park: https://www.youtube.com/watch?v=30p1Qu6MPrg

Als je wat meer tijd hebt (wat ik eerlijk gezegd niet geloof) kun je in St.George naar Snow Canyon.
Info Snow Canyon:  http://www.verenigdestaten.info/snow-canyon-state-park/

In Salt lake City kun je naar Temple Square.
Tip: Vanaf de bovenste verdieping van het Church Office Building (gratis toegankelijk) heb je een mooi uitzicht over Salt Lake City.
Tip 2: Neem ook een kijkje in het Conference Center met 21000 zitplaatsen en bezoek de mooie daktuin van dit gebouw



#28 - 16-09-2016, 13:41 uur

Old Faithful

Kijk of doorrijden naar Joshua Tree na een lange vlucht wenselijk en haalbaar is. Ik zou dat niet graag doen, maar dat kan voor jou anders liggen. Houd ook rekening met het tijdstip. Onder gunstige omstandigheden rijd je er in 2 à 3 uur heen maar als je in de spits terecht komt, kan dit veel meer worden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#29 - 16-09-2016, 14:44 uur
Groet,

Old Faithful

Lex77

Bedankt voor de tips!

Voorkeur was ook om naar Las Vegas te vliegen maar in het hoogseizoen voor nog geen 500 euro een ticket vinden is het omrijden (voor mij dan) wel waard. Heb gelukkig geen hekel aan autorijden.

Reden om meteen naar Yellowstone te rijden en alle latere stops te laten schieten is dat we in het begin van de vakantie toch vaak vroeg wakker zijn en we dan is het vroeg wegrijden wat makkelijker en we kunnen het in de laatste 2 weken iets rustiger aan doen.

Bedankt voor de tips met betrekking tot St. George en Salt Lake City. Gaan we zeker even kijken.

Als alles goed gaat landen we om 13 uur. Zal dus beetje afhankelijk zijn van de douane en de autohuur of dat haalbaar blijkt of dat het verstandiger is om meteen richting Yellowstone te rijden.
#30 - 16-09-2016, 14:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15