Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Westen juli 2017 (Yellowstone, Moab, Bryce, Zion e.a.)

Discussie gestart

Lex77

Hallo,

Na 3 rondreizen door de VS willen we in 2017 weer terug gaan. Dit keer naar het Noordwesten. Las laatst ergens dat de hotels in Yellowstone de reservering voor 2017 al op 1 mei 2016 open zetten en dat de hotels dan redelijk snel vol raken dus wil toch al een en ander proberen vast te leggen.

De route is zo'n beetje als volgt:
Dag 1 Vlucht naar Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Portland
Dag 4 Portland - Spokane
Dag 5 Spokane -Glacier NP
Dag 6 Glacier NP
Dag 7 Glacier NP - Three Forks
Dag 8 Three Forks - Yellowstone NP
Dag 9 Yellowstone NP
Dag 10 Yellowstone NP
Dag 11 Yellowstone NP - Salt Lake City
Dag 12 Salt Lake City - Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab - Bryce
Dag 15 Bryce
Dag 16 Bryce - Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Vlucht naar Amsterdam

Is deze route beetje haalbaar, zijn er dingen die we overslaan die we niet mogen missen of zijn er parken waar we teveel of te weinig tijd voor uitgetrokken hebben.
Welke hotels in Yellowstone zijn aan te raden en op welke dag van de reis (wat is een logische volgorde)?

We zijn gaan graag stukjes wandelen maar het hoeven geen hikes van een aantal uren te zijn.

Alvast bedankt voor de aanvullingen en tips!
#1 - 24-04-2016, 21:02 uur
« Laatst bewerkt op: 16-09-2016, 10:04 uur door Lex77 »

Old Faithful

Deze route lijkt wel wat op onze route in 2008. Voor ons waren toen Glacier N.P. en Yellowstone ook speerpunten. Probleem daarbij is dat Glacier nogal buiten de geijkte routes ligt. Er valt vrijwel niet te ontkomen aan de lange rit van Seattle naar Glacier. Jij last daar nog een stop in Portland in, maar daarover later meer.
Ik zou in jouw route zeker twee dingen veranderen. Ik zou een overnachting in Jackson plannen, zodat je tijd hebt voor Grand Teton N.P. Verder is de tijd voor Moab heel kort. Rond Moab is heel veel te zien en te beleven met Canyonlands, Dead Horse Point S.P., Arches N.P. en Ut-128 als "verplichte" onderdelen. Zeker als je Salt Lake City niet alleen als overnachtingsplaats wilt zien en op dag 12 daar nog iets wilt doen, heb je slechts één dag voor Moab. Op dag 14 heb je daarvoor ook geen tijd, want dan wacht de lange rit naar Bryce over de prachtige Ut-12. Je passeert die dag ook nog o.a Goblin Valley S.P. en Capitol Reef N.P.

Waar zou je die extra overnachtingen in Jackson en Moab vandaan kunnen halen? Ik zie daarvoor drie opties. Je zou Portland kunnen schrappen, je zou een dag Las Vegas minder kunnen doen of je zou een overnachting bij Bryce kunnen schrappen. Waarschijnlijk kom je op dag 14 vrij laat in Bryce aan. Je zou die dag al wat uitkijkpunten kunnen doen en eventueel een zonsondergang meemaken en de volgende dag na een wandeling tussen de hoodoos en de overige uitkijkpunten aan het eind van de middag de twee uur naar Zion rijden.

Wij hebben bij Yellowstone ervaring met overnachten in West Yellowstone en in het park. West Yellowstone heeft als voordeel dat het over veel hotelaccommodatie, restaurants en winkels beschikt, maar je zit wel wat verder van de bezienswaardigheden in het park af.  Overnachten in het park heeft als voordeel dingen te kunnen doen in de stille uren voordat de  grote meute er is of nadat die al weer weg is. Tussen de geisers bij Old Faithful lopen terwijl er verder (bijna) niemand is, moet heel mooi zijn.
In 2008 zaten wij drie nachten in een cabin in Canyon Village en in 2010 drie nachten in een hotel in West Yellowstone. Mijn voorkeur gaat uit naar overnachten in het park (in 2010 niet, omdat er niets meer vrij was). De cabins waren klein en basic maar voldeden met o.a. een eigen badkamer wel aan onze eisen. Wakker worden met zoiets voor je cabin heeft ook zo zijn charme.




Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#2 - 25-04-2016, 01:12 uur
« Laatst bewerkt op: 25-04-2016, 01:14 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Terpies

Kun je aangeven wanneer je ongeveer gaat in 2017? In de zomer, voorjaar, herfst?

Je route in het noordwesten zal mede afhangen van de maand waarin je gaat, aangezien je er rekening mee zal moeten houden dat hoger gelegen wegen in parken wellicht dicht zullen zijn tot ver in mei....
#3 - 25-04-2016, 01:14 uur

Cees A

Terpies heeft een goed punt.
Yellowstone en Glacier hebben een vrij kort seizoen en het jaargetijde waarin je gaat is zeker iets om rekening mee te houden.

Je zou ook Seattle als startplaats eens moeten heroverwegen.
Reden ? Inclusief je bezoekjes aan Portland en Glacier moet je nu al ruim 2000 km rijden voordat je bij Yellowstone bent.
Mede omdat je verder toch geen plannen hebt om de parken in het noord-westen (Olympic, Mt.Rainier, Mt.St.Helen) te bezoeken zouden Bozeman, Billings of Salt Lake City betere startplaatsen zijn.
Delta vliegt sinds vorig jaar rechtstreeks op Salt Lake City en dan zit je op een halve dag rijden van Yellowstone.
Met het verleggen van je startplaats creeer je automatisch (meer) tijd voor Yellowstone, Grand Teton, Moab, Capitol Reef en ondervang je de bezwaren die Old Faithful over je route heeft.

Waarom zou je je bij het boeken van accommodaties beperken tot het park Yellowstone zelf ?
Locatie van parkaccommodaties is goed, maar daarmee zijn ook meteen alle voordelen genoemd.
Parkaccommodaties zijn vaak primitief (soms zelfs zonder eigen bad/wc) maar de prijs is helaas allesbehalve primitief.
Kijk bij het zoeken van overnachtingen ook eens buiten de parkgrens.
De plaatsjes West-Yellowstone, Gardiner en Cooke City liggen tegen de parkgrens aan en bieden een scala aan overnachtingsmogelijkheden.
De prijs/kwaliteitsverhouding van de hotelkamers in die plaatsjes is een heel stuk beter.
Bijkomend voordeel is dat in die plaatsjes meer keuze aan restaurants is dan in het park.
In de parken is de keuze beperkt en ben je aangewezen op het cafetaria-achtige voedsel dat men daar aanbiedt.
#4 - 25-04-2016, 09:39 uur

Lex77

Bedankt voor de reacties!

We willen deze reis in juli 2017 gaan maken.

Ik denk dat het inderdaad verstandig is om het beginpunt aan te passen.
Een rondje vanuit Salt Lake City of eventueel Las Vegas is misschien ook een goede optie.

Voor wat betreft het verblijven in het park als ik het zo lees dan misschien een of twee overnachtingen in het park en de overige er buiten.
#5 - 25-04-2016, 21:27 uur

Ikbenwalter

ik woon in Portland maar gezien je reisplannen zou ik in Salt lake beginnen. via de star valley en Bear lake omhoog naar Ystone etc.

houdt er wel rekening mee dat als je in west-Yellowstone in hotels etc gaat zitten er in de ochtend een heuse file staat bij de ingang van Yellowstone.
#6 - 26-04-2016, 19:59 uur

Lex77

Heb ondertussen de route wat aangepast.
De route zou eventueel ook in Las Vegas kunnen beginnen en eindigen maar de opzet zou hetzelfde blijven alleen dan rijden we dag 3 en 4 wat langer.

Dit is de route zoals ik hem in gedachte heb;

Dag 1  vlucht naar Salt Lake City
Dag 2  Salt Lake City - Idaho falls
Dag 3  Idaho falls - Yellowstone NP
Dag 4  Yellowstone NP   
Dag 5  Yellowstone NP   
Dag 6  Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 7  Grand Teton NP   
Dag 8  Grand Teton NP - Vernal
Dag 9  Vernal - Moab
Dag 10 Moab   
Dag 11 Moab - Torrey
Dag 12 Torrey - Bryce
Dag 13 Bryce   
Dag 14 Bryce - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Las Vegas
Dag 17 Las Vegas   
Dag 18 Las Vegas   
Dag 19 Las Vegas   
Dag 20 Las Vegas -   Salt Lake City
Dag 21 Vlucht naar Amsterdam

Is dit een route die realistischer is?

Bedankt voor alle reacties!
#7 - 16-06-2016, 21:29 uur

Terpies

Je hebt in dit schema nog steeds maar twee volle dagen Yellowstone....maar als je vroeg weggaat als je uit Idaho Falls weg rijdt kun je misschien ook nog een gedeelte van die dag gebruiken...voor de 4e (reis) dag geldt hetzelfde....

Ik persoonlijk zou de keuze voor de aankomst/vertrek plaats (LV of SLC) af laten hangen van prijs ticket, prijs huurauto en reisduur. Als je zodanig flexibel bent in je begin/eindpunt van je route zou dat zomaar een verschil kunnen maken....

Mijn ervaring leert dat LV op de een of andere manier altijd erg goedkoop is qua ticket, in vergelijking met 'omliggende' bestemmingen. De auto scheelt meestal wel minder in kosten.

Succes met je keuzes.
#8 - 16-06-2016, 21:37 uur

Lex77

Wil inderdaad vroeg aankomen in Yellowstone en die dag ook daar besteden.

Is inderdaad ook de afweging. Als we starten in Las Vegas zullen we er waarschijnlijk een volle dag blijven en dan aan het eind een dag minder Las Vegas doen.
#9 - 16-06-2016, 21:59 uur

Old Faithful

Wat zijn je plannen in Idaho Falls? Je zou ook rechtstreeks naar Yellowstone kunnen rijden.
Ik zou één nacht Bryce minder doen en die gebruiken voor Moab. Bryce is een vrij klein park, terwijl je bij Moab waarschijnlijk minstens Arches, Canyonlands en Dead Horse Point zult willen doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 16-06-2016, 23:52 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Eens met de opmerkingen van Terpies en Old Faitful.

Bekijk ook eens de vluchtprijzen zoals ze nu zijn.
Starten en eindigen in Las Vegas scheelt over het algemeen veel met Salt Lake City qua ticketprijs.

Juli is altijd de hoofdprijs betalen. Kun je uitwijken naar juni of september, zou al veel schelen.
#11 - 17-06-2016, 14:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Snel even gekeken op Google Flights.
Voor dit jaar 02 juli - 30 juli
Amsterdam - Salt Lake City 1400 euro
Amsterdam - Las Vegas 1100 euro
#12 - 17-06-2016, 14:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lex77

Bedankt voor de reacties.

Idaho Falls hebben we geen plannen. Is meer om de eerste dag niet meteen 6 uur in de auto te hoeven zitten.
De ticketprijzen zal bepalend zijn waar we gaan starten (SLC of Las Vegas).

Voor wat betreft de reisperiode heb ik de pech dat ik vastzit aan de bouw vakantie en dan dus aan de maand juli vastzit.
Ik ben 2 jaar geleden voor een redelijk mooie prijs naar de VS kunnen vliegen in juli en hoop dat nu ook tegen te komen.
#13 - 18-06-2016, 23:31 uur

Lex77

Heb even de Las Vegas route gemaakt aangezien dat de vermoedelijke startplaats gaat worden;

Dag 1 vlucht naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Salt Lake City
Dag 4 Salt Lake City - Yellowstone NP
Dag 5 Yellowstone NP
Dag 6 Yellowstone NP
Dag 7 Yellowstone NP - Grand Teton NP
Dag 8 Grand Teton NP
Dag 9 Grand Teton NP - Vernal
Dag 10 Vernal - Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab - Torrey
Dag 14 Torrey - Bryce
Dag 15 Bryce - Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion - Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Vlucht naar Amsterdam

Voor Yellowstone wil ik nog even bekijken wat we daar willen gaan zien en hoe lang we daar vermoedelijk over doen maar een extra dag zou dan ten koste gaan van een dag Las Vegas of een dag langer blijven.
#14 - 23-06-2016, 21:20 uur

Old Faithful

Het zou een route van mij kunnen zijn.  :afro:
#15 - 24-06-2016, 00:51 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15