Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

seattle-yellowstone

Discussie gestart

Margaret

Hallo,
na 3 keer in Canada te zijn  geweest vliegen we komende vrijdag (wederom) naar Vancouver en halen daar op zaterdag de camper op. (C27)
Ik kijk er ontzettend naar uit.
We zijn van plan om al snel in zuidelijke richting te gaan, Seattle, dan of eerst naar het Olympic National Parc, of meteen naar het oosten,  richting Yellowstone NP.
We zijn niet echt mensen die een vaste route plannen, liever hebben we een richting in ons hoofd en bekijken per dag hoever we rijden. Ervaring leert dat je vooral onderweg veel informatie vergaart en tips krijgt. Wat ik graag van iemand wil horen is of beide opties gecombineerd kunnen worden of worden dat teveel kilometers? (en is Olympic NP echt de moeite waard?)
Een andere optie is om snel richting het oosten te gaan (via weg 90), dan ruim de tijd nemen voor het Yellowstone, dan rustig via Glacier NP en weg 2 en 20 weer terug. Heeft iemand ervaring met deze route en nog tips? We houden ons aanbevolen! O ja, we hebben de camper voor 18 dagen gehuurd.
Groeten, Jim en Margaret
#1 - 13-08-2007, 22:51 uur

Michiel77

We gaan over een paar dagen ook die hoek in. Maar we rijden nog een stuk door naar het zuiden en dan weer omhoog. Yellowstone is echt de moeite. Maar Olympic is ook zeer de moeite. Ik zou een rondje om olympic maken dan omlaag en via de columbia river richting yellowstone gaan en dan door Glacier terug naar Canada. Lijkt me een hele mooie route. De columbia River Gorge schijnt ook echt heel erg de moeite te zijn. Maar dat kan ik je over een paar weken wel vertellen. Bij Olympic zie ook erg uit naar de kust en de west kant van het park met het regenwoud.

Nog een paar nachtjes voor jullie. Veel plezier
#2 - 14-08-2007, 06:40 uur

DennisH

Ik vond Olympic erg mooi. Eigenlijk zijn het drie parken, er is een regenwoud, een kuststrook en een hevelachtig gedeelte.
Het regenwoud heb ik niet gezien, maar de kust en het heuvelgedeelte waren erg mooi, en heel, heel erg rustig. Er waren zelfs geen rangers, alleen een doosje om entreegeld in te stoppen.

Ga je ook naar de Boeing fabriek ?? Ook erg de moeite waard, heel indrukwekkend, grootste gebouw (qua overspanning ofzo) van amerika.
Kost 10 of 15 dollar, krijg je een film, rondrit en mag je het Future of Flight museum in.
#3 - 14-08-2007, 08:12 uur

ikee

Is het niet beter te landen in Calgary,de belastingen zijn daar toch goedkoper zodat je camper een stuk goedkoper is dan in Vancouver,ik dacht 14% btw in Vancouver en 7% in Calgary,wij hebben ook daar eens Cruise Canada c25 gehuurd,ons hotel Travelodge lag 200m verder,dit ter info
#4 - 14-08-2007, 15:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15