Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sedona

Discussie gestart

AnnPhil

Hey allen,
Nog twee maanden en we kunnen beginnen aan onze droomreis : drie weken het Zuidwesten van VS.
Alles is klaar behalve het Estaformulier nog. Toch nog een vraagje.
Een bepaalde dag vertrekken we 's morgens van Tusayan (GC) over de Route 66 (met al haar bezienswaardigheden) tot bij Amboy. De dag nadien zouden we dan Joshua Tree bekijken en doorrijden naar LA. Een "kenner" zegt dat Joshua Tree niet de moeite loont, doch wel Sedona met een jeeptocht door het Red Rock Canyon Park. Indien ik dat zou doen, moet ik wel een hotel annuleren en een ander boeken om de afstand wat in te korten. Maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Is Sedona met het Park de moeite waard voor een omweg? Indien wel, graag info over Sedona en de jeeptocht.
Graag advies van de echte kenners.
Hartelijk dank,
AnnPhil
#1 - 08-06-2016, 14:06 uur

Dirc

En weet niet wie die "kenner" is maar wij vonden Joshua Tree zeker de moeite waard, maar ook Sedona. Sedona is ook leuk zonder jeep Tour.
Zeker als je ook de Apache Trail nog neemt maar dan moet je helemaal naar Phoenix.
#2 - 08-06-2016, 14:11 uur

Chris RTA

Joshua tree vonden wij ook een heel mooi park. Maar ik denk dat als ze in een top 10 zouden staan dat Sedona toch iets hoger zou eindigen.
Zoek bij google even op deze parken en klik dan op afbeeldingen. Dan krijg je een berg foto's van wat je kan verwachten en wellicht zie je dan hetgeen jou het meeste aanspreekt.

Check voor Sedona mijn 2005 reisverslag en voor Joshua het 2014 reisverslag.
#3 - 08-06-2016, 14:50 uur

Cees A

Ieder park / plaats heeft z'n charme.  Voor zowel Joshua Tree als Sedona is iets te zeggen
De periode waarin je ergens bent speelt een rol.
Joshua Tree is een woestijnpark en op z'n mooist in het voorjaar, als de woestijn in bloei staat.
In de warme zomermaanden ziet dit park er wat anders uit, want je mist dan de bloeiende planten.

Sedona is een toeristisch plaatsje. Vooral in de weekends kan het er flink druk zijn.
Als je Sedona-bezoek toevallig in een weekend valt zou ik me nog eens bezinnen.

Je moet vooral kijken welke plaats / park het beste in je route past.
Als je voor een plaats een heel stuk moet gaan omrijden moet je het gewoon niet doen.
#4 - 08-06-2016, 15:14 uur

Jimmy

Hallo,

Toevallig gisteren in Sedona geweest, de weg erheen vanuit Flagstaff was echt schitterend met hele mooie vergezichten op de rode rotsen. Gestopt bij een viewpoint en even een stukje gelopen. Het was heel warm maar dat was geen probleem. In Sedona gelunched met uitzicht op de rotsen. Hebben er een stukje voor heen en weer gereden, maar geen spijt van, integendeel....

Waren 2 dagen eerder in Joshua Tree en dat was ook schitterend. Totaal anders maar ook zeker de moeite waard. Hebben de Hidden Trail gelopen ondanks dat het heel heet was. Daarna nog even uitgerust op picknickplek in de schades.

Succes met het maken van je keus, ik zit nu toevallig in Tusayan.

Groetjes,
Jimmy
#5 - 08-06-2016, 19:22 uur

AnnPhil

Allen reeds bedankt voor de leuke reacties.
Ik zou in Sedona een halve dag kunnen verblijven, ik bedoel er zondagavond aankomen, er slapen en 's anderendaags tot de middag blijven (eventueel voor een jeeptocht). Daarna vervolgen we onze weg via Route 66 tot ergens tot Kingman of Seligman (weet ik nog niet, afhankelijk van mijn keuze).

Jimmy, leuk dat je daar nu bent. Ik leef het een stuk mee. Laat je ervaringen en indrukken maar komen hoor.

Iemand ervaringen met een jeeptocht in Red Rock Park? De moeite waard? Of zelf een ritje doen ook interessant?

En heel juist wat Cees zegt : elke plaats heeft zijn charme. Ik denk, maar het weet het niet, dat Red Rock Canyon Park een zelfde type is als de GC of Bryce. Don't kill me if I'm wrong....
Joshua Tree lijkt me totaal verschillend en daarom ook de moeite waard.
Ik zie wel wat jullie reacties zijn.

Echt waar, dank voor jullie leuke en nuttige reacties.
#6 - 08-06-2016, 19:57 uur

Hans B

Sedona is mooi, maar als je de Grand Canyon, Arches, Canyonlands, Zion en Bryce ook gaat doen ben je misschien wel wat rode rotsen moe en is Joshua Tree misschien wel verfrissend omdat die anders is.
Niet qua temperatuur, want reken in de zomer op minimaal 40 tot 45 graden.

#7 - 09-06-2016, 10:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chris RTA

Ik ben verzot op rode rotsen.

Maar ik moet ook af en toe een mooie stad binnen rijden en ff geen bomen en rotsen zien. Gewoon weer even wat bakstenen om mij heen.
Wat Hans B aanhaalt is daarom ook een heel goed punt om in de gaten te houden.

Hans, scherp opgemerkt!
#8 - 09-06-2016, 11:31 uur

Jimmy

Hoi AnnPhil,

Als je dan toch richting Kingman gaat, is het ook heel mooi om van daaruit over de oude Route 66 naar Oatman te gaan. Vonden wij schitterend om te rijden en een heel leuk plaatsje om te bezoeken. Alles is daar nog zoals het vroeger was, en je gaat dus werkelijk terug in de tijd.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je ook een helikoptervlucht boven de Grand Canyon wilde maken, hebben wij ook gedaan en het was een geweldige ervaring.

Ik weet ook niet tot hoever je wilt en kunt gaan, maar wij zijn een paar dagen geleden in Page naar de Antelope Canyon geweest en hebben de Upper Canyon Tour gedaan. Dat was echt geweldig mooi en een welkome afwisseling op de al eerder genoemde veelvuldige rode rotsen. Ook de Horseshoe Bend in Page is zeker de moeite waard om te bezoeken.

Groetjes,
Jimmy
#9 - 13-06-2016, 08:07 uur

AnnPhil

Hey Jimmy,

Bedankt voor je "live"-reacties. Dat stuk Route 66 is voorzien in mijn route. Het lijkt echt de moeite te zijn. We willen die sfeer zeker opsnuiven.
En ja, een helicoptervlucht is ook voorzien, vanuit Tusayan. Mijn vrouwtje en de dochter willen dit absoluut doen, dus ik volg maar he  :D. Maar wees gerust, ik kijk er ook naar uit hoor.
In en om Page blijven we bijna 2 dagen en doen het volgende : Horseshoe Bend, Upper en Lower Antelope Canyon en ook een boottocht van 3 uren op Lake Powell. Misschien ook een strandje bezoeken aan Lake Powell om een beetje te relaxen, we zien wel.
Geniet nog verder van je reis en nogmaals bedankt.

AnnPhil
#10 - 13-06-2016, 08:32 uur

Jimmy

Hoi,

Wij zijn ook 2 nachten in Page geweest en hadden overwogen een boottocht te maken op Lake Powell. Omdat het echter heel erg warm was besloten we in plaats daarvan maar een strand bij het meer op te zoeken om wat af te koelen. Was heerlijk om even te zwemmen. Lake Powell is trouwens te bezoeken met de nationale parkenpas, waarvan ik aanneem dat je die ook aanschaft bij je eerste bezoek aan een Nationaal Park?

Groetjes,
Jimmy
#11 - 13-06-2016, 08:55 uur

Hans B

Eens wat anders doen ??

Ik heb al 2x een kajaktocht gemaakt naar de antelope canyon.
Rij vanaf Page naar de lower antelope canyon en blijf rechtdoor rijden naar de marina.

Huur daar een kajak, misschien is vooraf reserveren even verstandig.

Het is 2 uur peddelen naar de canyon en ook weer 2 uur terug.
Onderweg is het hier en daar mogelijk uit de kajak te klimmen en op de rotsen te zitten of te gaan zwemmen.

Kajakhuur is ± $ 30 per dag.
#12 - 13-06-2016, 10:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

AnnPhil

Hans, bedankt voor de tip. Als we tijd over hebben, zal ik dat zeker overwegen. Misschien lukt het wel.

Jimmy,
Onze boottocht is al gereserveerd, dus moeilijk om het niet te doen. Hoe warm is het daar nu?
Een strandje gaan we zeker ook doen. Waar juist kan je bij dat strandje? Moeilijk te vinden?
Laat je andere ervaringen ook maar komen hoor. Heel leuk om te lezen.

Mercikes,

AnnPhil
#13 - 14-06-2016, 12:23 uur

Hans B

Weather Page geeft aan deze week circa 35 graden.
De volgende week 40 en hoger.

Vrienden van ons zitten in Tuscon, wel wat zuidelijker, maar puffen in 45 graden.

De meeste mensen die kunnen en willen, 'verhuizen' eind april, begin mei  naar koelere oorden.
#14 - 14-06-2016, 13:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15