Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

september 2010, ruwe opzet

Discussie gestart

Tet14

Dat lukt gemakkelijk in Las Vegas!
Mooie route!
#16 - 01-01-2010, 21:09 uur

Hans B

Zit netjes in elkaar.
Hans
#17 - 02-01-2010, 22:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wim312

Gm,

De route van onze eerste amerikareis reis (met zn 4en, leeftijd tussen 55 en 61))  staat in principe vast. Zie hierboven.
Welke dagen (de reis is van 11 september - 1 oktober) raden de 'kenners' aan om de hotels (overnachtingen) te boeken?
Het is de 1ste keer USA dus ik wil stap voor stap alles op een rij zetten.

Zag trouwens net een vlucht Continental van A'dam - Phoenix - SF - A'dam voor € 648 incl.
Kun je dat scharen onder een 'redelijke'  prijs voor de tijd van het jaar? Blijft natuurlijk altijd koffiedik kijken w.b.de ontwikkeling
van de prijzen.  Is het zinvol om huurauto (SUV) en vlucht in 1 pakket te nemen?

Hopelijk geven de Amerikakenners weer hun advies en mening. Geweldig zoals jullie mensen adviseren en hen helpen van hun
reis een waar feest te maken.

Gr. Wim
#18 - 03-01-2010, 16:33 uur

Hans B

In deze periode zou ik niets bespreken aan hotels, afgezien van de eerste en de laatste.
€648 is een hele redelijke rpijs.
Ik heb zelf eventjes gekeken op de site van DELTA Airlines en UNITED Airlines, deze bieden nu rond de € 725 aan.
Internet aanbieders kunnen vaak wat goedkoper.
Mijn ervaring met vliegen is, dat het op DI-WO-DO veelal goedkoper is dan VR-ZA-ZO.
#19 - 03-01-2010, 16:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Reserveren is inderdaad niet nodig, behalve voor Yosemite. Zou ik echt nu al doen, zeker als je er in het weekend zit. Misschien kun je de route ook omdraaien als dat qua weekenden beter uitkomt. Ik zou zelf de neiging hebben om in SF te beginnen en in Phoenix te eindigen, omdat je dan globaal gezien naar een warmere omgeving gaat, maar veel maakt het natuurlijk niet uit.

Marianne
#20 - 03-01-2010, 17:42 uur

wim312

Dus geen probleem om ook in Grand Canyon en Zion betaalbare accomodatie te vinden?

Ik draai de reis maar niet om, Marianne, kunnen we vast wennen aan het Hollandse weer  >:D

Weet iemand wat globaal het benzineverbruik van een SUV (Trailblazer, Grand Cherokee) is ivm globaal berekenen van bezinekosten?

Dan zoek ik nog een mooi betaalbaar hotel in San Francisco. Iemand suggesties?

Is het wijsheid om de auto bij aankomst in SF gelijk in te leveren en de rest van de dagen met het openbaar vervoer
dan wel de benenwagen te doen?  Bespaart enkele dagen huur en ik heb begrepen dat de parkeerkosten
(soms) de pan uitreizen.

Gr. Wim
#21 - 03-01-2010, 18:44 uur

Marianne

Ik zie dat je in het weekend in Zion zit, misschien is het niet zo gek om toch iets te reserveren. In Springdale heb je aardig wat keus, heel betaalbaar en goed gelegen is de Canyon Ranch Motel. Ik neem aan dat het bij de Grand Canyon wel mee zal vallen door de week. Ik zou wel iets in het park nemen, reservren kan via www.xanterra.com . Check desnoods regelmatig de beschikbaarheid en als je het idee krijgt dat het otch wel vol begint te raken, kun je toch gaan reservern. Als je route nagenoeg vaststaat is er natuurlijk ook niets op tegen om alvast te reserveren. Annuleren kan altijd nog, tenzij je bij Priceline of Hotwire reserveert. Die laatste mogelijkheden zou je voor SF kunnen proberen, maar je moet je er wel even in verdiepen.

Wat de bezinekosten betref: ik geloof dat er een topic is over de benzineprijzen. Als je uitgaat van 1 op 7 of 1 op 8 (liter/km) en een gallonprijs van 3 dollar, zit je aardig ruim denk ik, maar er zullen vast wel mensen zijn die het beter weten dan ik.
Ik weet niet hoeveel kilometers je gaat rijden maar met 250 euro kom je al een eind waarschijnlijk.

Marianne
#22 - 03-01-2010, 19:54 uur

Tet14

Ik heb die route van jou nog eens bekeken maar ik zou toch meer plaatsen reserveren. Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce en Zion en Death Valley.  September is een populaire maand om rond te reizen. Als je niet wil reserveren zorg dan voor 4pm/5pm bij een hotel te zijn.  Las Vegas en de omgeving van Mammoth kan je op de bonnefooi doen maar een Yosemitereservering is een must.
Om vast te wennen:  "Onze" SUV's  (midsize) verbruikten ongeveer 18-20 miles per gallon. Het gemiddelde voor de gehele reis zal tussen 40 en 50 mph zijn.
Tet
#23 - 05-01-2010, 12:48 uur

wim312

Hallo weer,

Ik heb even een vraag over het boeken van hotels.
Je moet daarbij je creditcard gegevens vermelden.
Wordt het verschuldigde bedrag direct afgeschreven of gebruikt men de gegevens
enkel voor de eventuele annuleringskosten en reken je bij het uitchecken pas af?

Kan er trouwens niet achter komen hoe je in Curry Village een 'gewone' kamer kunt boeken.
Of hebben ze alleen maar (verwarmde) 'tenten' en hebben deze 'tenten' private bathrooms
of net als op ' onze' campings gezamenlijke was- en toiletgelegenheden.'

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Wim
#24 - 10-01-2010, 12:45 uur

wim312

Hallo, onderstaand de route + hotels.
Graag eventuele op- of aanmerkingen wat betreft de hotels. Misschien zijn er die
hun ervaring over genoemde hotels kunnen geven.


Route:


11 september   Amsterdam         Phoenix

Motel 6 Scottsdale
------------------------------------------------------------------------------
12 september   Phoenix         Grand Canyon
13 september   Grand Canyon

Bright Angel Lodge
------------------------------------------------------------------------------
14 september   Grand Canyon      Monument Valley

Hampton Inn Kayenta
------------------------------------------------------------------------------
15 september   Monument Valley      Page

Quality Inn Page
------------------------------------------------------------------------------
16 september   Page         Bryce Canyon

Bryce View Lodge
------------------------------------------------------------------------------
17 september   Bryce Canyon      Zion N.P.
18 september    Zion N.P.

Canyon Ranch Motel
------------------------------------------------------------------------------
19 september   Zion N.P.         Las Vegas
20 september   Las Vegas

Flamingo Hotel
------------------------------------------------------------------------------


21 september   Las Vegas         Death Valley

Furnace Creek Ranch
------------------------------------------------------------------------------

22 september   Death Valley         Mammoth Lakes

Mammoth Lakes Travelodge
------------------------------------------------------------------------------
23 september   Mammoth Lakes      Yosemite N.P.
24 september   Yosemite N.P.
25 september   Yosemite N.P.

Cedar Lodge
------------------------------------------------------------------------------
26 september   Yosemite N.P.      San Simeon

BW Cavalier Oceanfront
------------------------------------------------------------------------------
27 september   San Simeon         Monterey

Stage Coach Lodge
------------------------------------------------------------------------------
28 september   Monterey         San Francisco
29 september   San Francisco
30 september   San Francisco

Coventry Motor Inn
------------------------------------------------------------------------------
1   oktober      San Francisco         Amsterdam

Wim
#25 - 10-01-2010, 14:15 uur

Max_91

Hi wim,

Zit net even je forum te lezen. Zie veel vragen die ook ook eerste keer had. (www.penpamerika2008.blogspot.com).

Bij zion hadden wij echt een heerlijk hotel , Desert pearl inn (vlakbij het park zion).

Misschien tipje om dat te doen, echt erg mooi!!! (in de hot tubb.. met mooie bergen van zion achter ja... is echt waanzinnig).

gr
#26 - 10-01-2010, 15:18 uur

Marianne

Hallo weer,

Ik heb even een vraag over het boeken van hotels.
Je moet daarbij je creditcard gegevens vermelden.
Wordt het verschuldigde bedrag direct afgeschreven of gebruikt men de gegevens
enkel voor de eventuele annuleringskosten en reken je bij het uitchecken pas af?

Het verschilt, je kunt het bij de boekin gin de voorwaarden wel zien. Bij de parken (in elk geval bij Yosemite en bij anterra) wordt de eerste nacht meteen afgeschreven. Als je annuleert krijg je het direct weer teruggestort. Bij de meeste andere hotels is mijn ervaring dat je pas betaalt als je vertrekt. Je kunt dan ook zelf aangeven hoe je wilt betalen.

Kan er trouwens niet achter komen hoe je in Curry Village een 'gewone' kamer kunt boeken.
Of hebben ze alleen maar (verwarmde) 'tenten' en hebben deze 'tenten' private bathrooms
of net als op ' onze' campings gezamenlijke was- en toiletgelegenheden.'

Er zijn ook gewone kamers (de Stoneman Rooms), maar die zijn meestal al heel lang van te voren volgeboekt. Als je een datum invult en dan bij rooms de Stoneman room aangeeft kun je op de kalender zien of er nog dagen zijn met beschikbaarheid.
Behalve tenten zijn er ook cabins, with or without bath. De tenten hebben geen bathroom. Je kunt dit allemaal vinden op www.yosemitepark.com onder accommodations.

Wat de hotels betreft: voor Monument Valley kan ik een overnachting in het park aanraden. En de Desert Pearl Inn vind ik geweldig, maar de Canyon Ranch Motel ligt net zo goed en is een prima en betaalbaarder alternatief (maar dan wel even bij de overburen kijken wat je mist).

Marianne

#27 - 10-01-2010, 16:14 uur

Bas_en_Es

Hallo de enige overeenkomst die wij met jullie hebben qua slaapplaats is Bryce View Lodge. We vonden het erg overpiced, maar ja dat is alles dichtbij een NP. Er zat geen ontbijt bij. De locatie is verder prima en je kunt van alles doen (eten/zwemmen) bij Ruby's Inn aan de overkant (zelfde eigenaar).
Slapen in curry Village is een belevenis : koud en beren! But unforgettable!!  ;D
Suc6 verder!
Gr,
Bas en Es.
#28 - 11-01-2010, 15:32 uur

wim312

Hallo

 Eerste overnachtingen geboekt.

Bright Angel Lodge in Grand Canyon
Red Rock Hill House in Monument Valley
Desert Pearl Inn bij Zion
Furnace Creek Ranch in Death Valley
Bryce View Lodge bij Bryce Canyon

Even een paar vragen (er zullen er komende maanden wel meer volgen);

We willen een ruime SUV waar we makkelijk onze spullen in kwijt kunnen.
Zit er veel ruimteverschil tussen een Jeep Cherokee en een Dodge Durango?

Is het wijs om een helicoptervlucht vanuit Tusayan reeds nu via internet te boeken?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.
Wim

#29 - 29-01-2010, 19:40 uur

Tet14

Een Dodge Durango is groter dan een Jeep Grand Cherokee maar die laatste kan ook groot genoeg zijn. Van het Red Rock Hill house heb ik nog nooit gehoord, maar ik ken ze ook niet allemaal. Bedoel je Goulding's Lodge. Ik leer graag;)  De helivlucht reserveren? Stel dat het bewolkt is. Nou ja, wij hebben die vlucht nooit gemaakt maar zijn wel op het vliegveld geweest voor info. Was geen probleem zonder reservering maar het was wel november.
#30 - 29-01-2010, 23:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15