Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

september 2010, ruwe opzet

Discussie gestart

wim312

Eautohuur gebeld. Gelijk een offerte gekregen, 17 dagen Jeep Grand Cherokee met platina pakket en navigatie voor € 799,-
Behoorlijk goedkoper dan usareisen.de op zijn site geeft.

Wil vandaag de tickets reserveren. Kan nog wel langer wachten maar wie zegt me dat de tickets
goedkoper worden. Blijft toch koffiedik kijken.
Na heel veel zoeken en vergelijken zijn er 2 opties.
Beide vanuit Brussel want dat blijft toch goedkoper dan vanuit Amsterdam.
Ene site is cheaptickets (€ 590,-) en de ander orbitz.com (€ 550,-)
Is Orbitz.com een betriouwbare site?

Verschil zit um ook in vluchttijden. Prettig om 'op tijd' in Phoenix aan te komen maar ook om 's morgens 8 uur in Brussel terug te zijn.
Tja, keuzes maken in het leven blijft nou eenmaal een moeilijke bezigheid  :)

Wim
#46 - 22-02-2010, 13:23 uur

koosv

Denk eraan dat je op de heenvlucht bij een tussenstop 2 uur tussenruimte neemt voor je volgende vlucht.

Orbitz is een hele betrouwbare, reeds lang bestaande amerikaanse site.
Bedenk dat cheaptickets bij boeking plotseling met een  "customer service tax" toeslag komt.
Dit is vergelijkbaar met de gemeente waar ik woon, en die een "Parkeer service bureau" kent, het enige wat binnen in het sobere etablissement staat is een hele grote pinpas machine. Als je zoekt op de term customer service tax, dan kom je direct op de site van tros radar terecht....... Ik zal de krachttermen niet herhalen die je daar vindt.
#47 - 22-02-2010, 14:42 uur

wim312

Minimaal 2 uur tussen de vluchten?  Oepssss, de vlucht die ik net wilde boeken geeft anderhalf uur aan. Zou dat niet voldoende zijn?
Tussenstation is Chicago.  Aankomst 1.05pm, Vertrek 2.30pm
De vlucht is heen (Phoenix) American Airlines, terug (San Francisco) British Airways.

Heb ook een vlucht US Airways waar 2.10 uur tussenruimte zit.
Zijn er (misschien zijn hier ervaringsdeskundigen) verschillen tussen de bovengenoemde maatschappijen?

Wim
#48 - 22-02-2010, 15:23 uur

Tet14

Er vertrekt elke 2 uur een vlucht van Chicago naar Phoenix dus als je de eerste mist is er nog een tweede, en een derde. 1.5 uur is vrij kort. Soms lukt het soms niet....Op de terugweg heb je veel korter voor de tussenstops nodig omdat je niet meer door de douane etc. moet en de bagage wordt doorgelabeld.
#49 - 22-02-2010, 15:40 uur

koosv

Bij een tussenstop in Philadelphia met US Airways, moest je, nadat je door de grenscontrole was gegaan en je bagage van de lopende band had gehaald en weer had afgegeven, naar een ander gebouw voor de vervolgvlucht. Daar weer in een rij en vervolgens weer door de controle, schoenen uit etc. Dat is mij twee keer overkomen, maar wellicht is het nu verbeterd.
#50 - 22-02-2010, 16:24 uur

leendert en maria

Over je autohuur met navigatie.
Toevallig belde mij net nog iemand van eautohuur en ik vroeg haar voor onszelf iets over navigatie erbij. Zij vertelde dat het goedkoper is om bij aankomst een goede navigatie te kopen (ong. 90 dollar dacht ze, bij wallmart) ipv dit er bij te huren (ong. 10 dollar per dag). Misschien de moeite om bij jou ook navraag te doen?
maria
#51 - 22-02-2010, 16:46 uur

Bas_en_Es

Hi,

wij hadden vorig jaar met us airways 2 u er tussen, maar dit was later ingekort, dacht iets van vijf kwartier. We haalden het makkelijk, hoefden volgens mij niet naar een ander gebouw, wel in de rij voor controle. Terug was het idd korter, maar dan hoef je idd je bagage niet meer op te halen en weer in te leveren.
US airways vloog mooi op tijd, dus geen stress  ;)
Gr,
Es.
#52 - 22-02-2010, 19:54 uur

wim312

Hoera, de tickets zijn geboekt (USAirways) en de auto gehuurd (Jeep Grand Cherokee o.i.d.). :D

Ook de Cedar Lodge geboekt.  Kijken we in de loop der tijd wel of er soms in Curry Village een cabin MET private bath vrijkomt.
De dames zijn bang dat wanneer ze 's nachts naar het toiletgebouw moeten ze een beer tegen het lijf lopen  ;D

Nu hebben we nog ruim een half jaar de tijd om de route uit te pluizen. Daarvoor zal ik me waarschijnlijk regelmatig hier melden.
Tot nu toe alvast bedankt allemaal voor alle adviezen en opmerkingen.

Wim
#53 - 22-02-2010, 20:57 uur

Nici

Hoi Wim,

Wij hebben 1 keer overnacht in Curry Village en zijn 's nachts richting de wc een raccoon tegengekomen. Die ging ons niet uit de weg, dus hebben we een rondje rond het gebouw gelopen... Daarna was ie weg en konden we rustig naar de wc. Een beer zijn we niet tegengekomen (maar zou wel kunnen).

Nicoline
#54 - 22-02-2010, 21:42 uur

Bas_en_Es

Ik heb mn plas opgehouden tot het licht werd haha ;D!
's ochtend vroeg werden we gewekt door een hoop lawaai, er scheen een beer te lopen, die weggejaagd werd.  :D
#55 - 23-02-2010, 07:37 uur

wim312

Hallo beste lezer,

Afgelopen weken druk geweest met vastleggen route + hotels.
Wil jullie even deelgenoot maken van de resultaten tot nu toe;

11-9  Brussel                    -  Phoenix         met US Airways     Overnachting in Motel 6 te Scottsdale
12-9  Scottsdale              -  Grand Canyon via Sedona                    "                B right Angel Lodge
13-9  Grand Canyon        -                                                               "                Bright Angel Lodge
14-9  Grand Canyon        - Monument Valley                                    "               Gouldings Lodge
15-9  Monument Valley    - Page                                                       "                Days Inn
16-9  Page                       - Bryce Canyon                                         "                Bryce View Lodge
17-9 Bryce Canyon          - Zion N.P.                                                "                Desert Pearl Inn
18-9 Zion N.P.                                                                                   "                Desert Pearl Inn
19-9 Zion N.P.                 -  Las Vegas                                               "               Desert Rose Resort
20-9 Las Vegas                                                                                  "               Desert Rose Resort
21-9 Las Vegas                - Death Valley                                            "               Furnace Creek Ranch
22-9 Death Valley            - Mammoth Lakes                                      "               BW High Sierra Hotel
23-9 Mammoth LAkes      - El Portal   (Yosemite Park)                       "               Cedar Lodge
24-9 Yosemite Park                                                                           "                Cedar Lodge
25-9 Yosemite Park                                                                            "               Cedar Lodge
26-9 El Portal                   - San Simeon                                              "              BW Cavalier Oceanfront
27-9 San Simeon              - Monterey                                                 "              Stage Coach Lodge
28-9 Monterey                 - San Francisco                                          "              Coventry Motor Inn
29-9 San Francisco                                                                             "              Coventry Motor Inn
30-9 San Francisco                                                                            "               Coventry Motor Inn
1-10 San Francisco           - Brussel

Op- of aanmerkingen op zowel route als hotels zijn welkom.
Binnenkort gaan we de reis per dag uitspitten waarbij ik zeer waarschijnlijk de hulp van jullie broodnodig zal hebben.

Tot later.
Gr. Wim
#56 - 09-03-2010, 09:34 uur

Tet14

Ik kan er niets kwaads van zeggen Wim. Gewoon houden zo!
#57 - 09-03-2010, 09:40 uur

wim312

Hallo beste mensen. Bezig met route Scottsdale - Grand Canyon.

Is het in september mogelijk om via de Apache trail met een SUV naar Camp Verde te rijden? Bezoek Montezuma Castle.
Dan via 89A (Sedona) en Flagstaff naar G.C.
En wanneer dat mogelijk is kom je dan niet in tijdnood omdat we 's avonds Bright Angel Lodge bij G.C.
hebben geboekt. Mede ook gezien het feit dat er rondom Sedona ook nog wel het één en ander te zien is.

Google maps geeft via Apache Trail 462km aan met bijna 7 rijuren.  Beetje veel voor zo'n eerste dag.

Of toch beter in 1 ruk doorrijden naar Montezuma Castle via de 17?
Neem aan dat dat wat sneller gaat dan via de Apache Trail.

Zijn er tussen Scottsdale en M.C. ook nog bezienswaardigheden die een stop rechtvaardigen?

Benieuwd naar jullie reacties.

Gr. Wim
#58 - 12-03-2010, 19:46 uur

Tet14

AT ligt ten oosten van Phx en van Scottsdale naar Lake Roosevelt via AT ben je al gauw 3 uur onderweg. Je wil ook wel eens stoppen nietwaar? Dan is het via Payson en Strawberry nog gauw 2.5 uur naar Camp Verde, een uur voor Montezuma Castle en dan nog een dikke 2 uur naar south rim zonder een bezoek aan Sedona. Reken zelf maar uit......We hebben deze route wel meer gereden maar dan vanaf Sedona. Vertrek 10am en we waren bij onze vrienden in Scottsdale om ca. 6 pm. Wel met een bezoek aan Tonto Natural Bridge, maar dit SP wordt waarschijnlijk gesloten en over Apache Trail hadden we al eerder gereden dus geen stop bij Tortilla Flat dit keer.
Tussen Scottsdale en Montezuma Castle is niet veel maar je kan wel lekkere pies en koffie krijgen bij het Rock Springs Cafe onderweg http://www.rockspringscafe.com/ of bij de Starbucks in Camp Verde. I17 is helemaal geen lelijke route trouwens en goede introductie voor de SW.
Tet
#59 - 12-03-2010, 22:52 uur

wim312

Hallo,

Nog 4 1/2 maand voor DE reis.

Even een vraag tussendoor. Ik heb een Dodge Durango gereserveerd zonder navigatie. Ik wil zelf een nieuwe navigatie kopen omdat ik veel langs
de weg zit. Nu zijn ze in Amerika (Wallmart) behoorlijk goedkoop. Is het geen probleem wanneer ik in de US een TomTom koop met US kaart om daar
te gebruiken en na terugkomst een West-Midden Europa kaart bij TomTom aanschaf en die dan hier gebruik?
Of kun je beter hier een TomTom kopen en een apart kaartje van de US erbij kopen? (ivm garantie ofzo)

Gr Wim
#60 - 02-05-2010, 15:19 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15