Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

SF - LV - SF en tussenliggende parken: hoe van Grand Canyon naar SF terug?

Discussie gestart

Naoom

Hallo,

Ik heb een vraag over een deel van onze reis. We gaan van 9 t/m 25 oktober naar de westkust van de USA en vliegen naar en van SF. We hebben nog geen hotels geboekt, dus alles ligt nog open. Op basis van alle reacties weet ik dat het verstandig is vooraf overnachtingen in de verschillende parken te boeken, maar ik wil eerst de route grotendeels in beeld hebben. We willen graag de tijd hebben om alles te zien en niet alles vanuit de auto voorbij zien flitsen en dat betekent keuzes maken. Onderstaand staat de eerste opzet, maar ik weet niet zo goed hoe we het beste van Grand Canyon terug naar SF kunnen rijden zonder dubbelingen met de heenreis  :-\. LA willen we niet heen, Monteray lijkt me wel mooi (en deel van Route 1). Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt  :afro:!!!

Groeten, Naomi

Dag   Datum   Plaats
1    9-10   A’dam - San Francisco
2    10-10   San Francisco
3    11-10   San Francisco
4    12-10   San Francisco - Yosemite
5    13-10   Yosemite
6    14-10   Yosemite - Death Valley (hopelijk is de Tioga pas nog open?)
7    15-10   Death Valley - Las Vegas
8    16-10   Las Vegas
9    17-10   Las Vegas – Zion (Springdale)
10    18-10   Zion - Bryce
11    19-10   Bryce - Grand Canyon
12    20-10   Grand Canyon
13    21-10   ?
14    22-10   ?
15    23-10   ?
16    24-10   ?
17    25-10   San Francisco – A’dam
#1 - 26-07-2008, 11:11 uur

jaroen

zeker de moeite waard de US 1 tussen LA en san francisco, ga naar hearst castle bijvoorbeeld. En monterey is ook zeker de moeite waard. Eventueel ook onderlangs via Joshua tree/palm springs. en dan net boven la op de US 1
#2 - 26-07-2008, 14:40 uur

Ine

21.10- Grand Canyon- Barstow (is een lange rit, Barstow is een klein stadje, alleen genoemd om te overnachten.)
22.10 Barstow-Cambria (bovenlangs via L.A.) ik neem aan dat je L.A. niet wilt bezoeken?
23.10 Cambria-Monterey- de mooise rit langs de kust - eventueel bezoek aan Hearst Castle.
24.10 Monterey-s. Francisco - in Monterey bezoek aan Aquarium en Fishermans Wharf.
#3 - 26-07-2008, 18:03 uur

MiamiHeat

13 - Grand Canyon - Barstow (+/- 375 mile dus een uurtje of 6 karren)
14 - Barstow - Santa Monica ( +/- 130 mile dus gemiddeld 3 uurtjes rijden)
15 - Santa Monica  - San Simeon ( +/- 250 mile dus een uurtje of 4 rijden, rij je via San Luis Obispo dan kan je nog even langs Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij) http://www.utopiabakery.com/)
16 - San Simeon - San Francisco via Monterey en dan helemaal via de US1 naar SF ( +/- 225 mile dus een uurtje of 5 rijden. Bezoek inderdaad het Monterey Sea Aquarium)

#4 - 26-07-2008, 20:26 uur
« Laatst bewerkt op: 26-07-2008, 20:29 uur door The Grove »

Naoom

Wauw, bedankt voor jullie reacties  >:D! Ik heb nog wat vragen...
Klinkt het geheel nu als een logische route? Dus ook met het eerste deel erbij?
En qua hoe lang we overal willen blijven, hebben we dat een beetje goed ingeschat?
Zijn er in het eerste stuk (voor Grand Canyon) nog andere locaties die we in zouden kunnen voegen?

Ik ga iig onze route aanpassen met jullie suggesties!
#5 - 27-07-2008, 11:26 uur

meistershof

Hallo
Het is een mooie route ,Ik zelf zou toch voor wat extra dagen gaan .
Als je door yosemite kunt, dat moet nog kunnen ,maar er is niets verandelijker dan het weer, dan
zou ik langs mono leek rijden naar een heel leuke spook stadje bodie.
Heb je tijd over na lasvegas dan kun je langs leek mead naar Zion ,dan passeer je de valley of fire, erg mooi maar
vergeet niet in de meeste parken een kleine wandeling te maken .
groeten Wim.






#6 - 27-07-2008, 18:46 uur

Hans B

Hallo,
route zit wel logisch in elkaar, maar ik hoop niet dat je te veel wilt in deze "korte" tijd.
Voor Zion/Bryce zou ik toch iets meer tijd reserveren.
Bryce-Grand Canyon is wel een erg lange rit, maar niets is onmogelijk.
Grand Canyon-Los Angeles ook, maar over de interstate moet dat wel kunnen.
Neem 1 dag voor LA (bv. beach, hollywood sign, rodeo drive) - San Luis Obispo
1 dag : San Luis Obispo - Monterey
1 dag : Monterey (4/5 uur SeaAquarium) - en na de middag naar San Francisco.

succes met puzzelen.
Hans
#7 - 27-07-2008, 19:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Naoom

Hallo!

De puzzel is al wat verder gevorderd...Extra nacht in Zion, extra nacht in Grand Canyon en dan terug via Route 1  8). LA willen we idd niet heen. Is dit wat?

Ik heb nog een vraag over overnachtingen boeken. Voor welke parken 'moeten' we echt vooraf boeken om in het park te kunnen slapen  :-\? Yosemite heb ik al gelezen op het forum, Death Valley waarschijnlijk ook (toch?), maar de andere parken zoals Zion, Bryce en Death Valley?

Dag   Datum   Plaats   
1   09-okt   A'dam - San Francisco
2   10-okt   San Francisco   
3   11-okt   San Francisco   
4   12-okt   San Francisco - Yosemite
5   13-okt   Yosemite   
6   14-okt   Yosemite - Death Valley
7   15-okt   Death Valley - Las Vegas
8   16-okt   Las Vegas   
9   17-okt   Las Vegas - Zion (Springdale)
10   18-okt   Zion   
11   19-okt   Zion - Bryce Canyon
12   20-okt   Bryce Canyon - Grand Canyon
13   21-okt   Grand Canyon   
14   22-okt   Grand Canyon - Barstow
15   23-okt   Barstow - Cambria
16   24-okt   Cambria - Monterey
17   25-okt   Monterey - SF - A'dam (we vliegen pas 7:20 PM)

Gr. Naomi
#8 - 28-07-2008, 11:00 uur

Ine

Prima reis, waarin je niet te veel rijdt en wel veel zult zien en kunnen doen.
Als je IN een park wilt slapen, moet je dat tevoren reserveren. Buiten het park zal je vaak nog wel wat vinden.
Death Valley heeft in de zomer maar 2 hotels open, dus absoluut reserveren. Het eenvoudigste hotel is springpipe wells, beter en uitgebreider is Furnace Creek Ranch.l
Veel van de hotels in de parken kan je reserveren via www.xanterra.com
Yosemite kan je via www.nps.gov naar lodging gaan en dan kijken welke accommodatie beschikbaar is.
In Bryce ligt een lodge, maar voor de ingang staat een groot Best Western Ruby's Inn.
#9 - 28-07-2008, 13:02 uur

Hans B

Ik zou proberen vanaf de Grand Canyon zo ver mogelijk naar LA te rijden.
Onderweg rij je door de woestijn en veel is er niet te beleven.
Eventjes LA aandoen en een stukje doorrijden is toch ook wel leuk.
Daarna kun je de volgende dag iets noordelike eindigen om de volgende hele dag uit te trekken voor het Highway 101 stuk naar Monterey.

In oktober verwacht ik niet super veel problemen met het overnachten in de parken.

INE heeft je twee links gegeven, kijk daar alvast eens op.

Ik heb net een berichtje geplaatst over het Yosemite NP (branden), maar deze zullen er in oktober hopelijk toch niet meer zijn.

succes.
#10 - 28-07-2008, 13:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Tja ik zou LA niet overslaan.......al is het alleen maar om even de hotspots te zien.....je scheurt in een halve dag langs deze plekken (Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, Sante Monica, Venice Beach...) Wij vonden het dit jaar toch weer leuk om er even te zijn.

#11 - 28-07-2008, 17:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15