Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

slaapplekken canyons

Discussie gestart

geldropusa

Hallo allemaal
Wij zijn een gezin van 5 personen  en gaan deze zomer naar west amerika. Nu willen we hotels boeken en in de canyons zoeken we ook slaapplekken voor 5 personen. Dit hoeven geen hotels te zijn, een leuke cabin of iets dergelijks lijkt ons ook leuk.
Heeft iemand een goede tip waar we dit het beste kunnen boeken. We willen in de grand canyon, Bryce, zion en yosemite overnachten. Wat zijn goede sites om hotels op te boeken?
Alle tips zijn welkom!
Mariette ;D
#1 - 04-02-2010, 11:23 uur

Marianne

Hallo Mariette,

Welkom op het forum!

Kijk eens rond in de andere topics hier, er zijn meerdere recente topics van gezinnen die ook met z'n vijven zijn, daar zul je al wel informatie kunnen vinden.
Boeken voor yosemite gaat via www.yosemitepark.com en voor de Grand canyon via www.xanterra.com .
In Zion vind ik Springdale aan te raden, vlak buiten het park, met een gratis shuttlebusverbinding. De Desert Pearl Inn heeft prachtige kamers, en voldoende bedden voor 5 personen.
Voor Bryce kun je ook vlak buiten het park terecht (Ruby's Inn, Bryce View Lodge, de BW) of je kijkt in Tropic. In Tropic zijn er motelkamers en cabins.
Cabins in Yosemite zijn niet groot genoeg voor 5 pesonen, er zijn wel 5-persoons tenten. De Lodge heeft familiy rooms. Tijdig reserveren (nu) is aanbevolen, maar voor de lodge zul je wel te laat zijn. Hoewel er regelmatig wel weer iets vrij komt. Erg leuk is Housekeeping Camp; dat is meer kamperen (incl houtvuurtje).
Wij hebben ook vaak overnacht in KOA-cabins. Je moet dan wel zelf een slaapzak meenemen.

Marianne
#2 - 04-02-2010, 12:21 uur

geldropusa

Bedankt Marianne voor deze adviezen. Ik zal eens op al deze sites gaan snuffelen!Met drie kids in een hotel kamer is toch vaak een probleem.
We willen twee nachten doorbrengen in Las Vegas. Nu heb ik een aanbieding gezien in het Luxor.Weet iemand of dit een aanrader is of is het inmiddels een verouderd hotel. Ligt wel op de strip dacht ik. Wij zijn jaren geleden in Vegas geweest, maar hadden toen nog geen kids. :D
Voor San Francisco zijn ook nog tips welkom. Bij het vliegveld is wel te betalen, maar ik kan in het centrum geen hotels vinden voor 5 pers.
Mariette
#3 - 04-02-2010, 12:45 uur

Marianne

Je zult waarschijnlijk niet of nauwelijks hotels voor 5 personen kunnen vinden. Gewoon een hotel met 2 bedden nemen en dan een luchtbed erbij plaatsen.

Kijk even naar de topics waar ik al naar verwees, hier en hier.

Hoe ziet julile route er uit, staat die al vast? (We zijn erg nieuwsgierig hier, ik in elk geval wel  ^-^)

Marianne
#4 - 04-02-2010, 14:02 uur

Ine

Kijk in Las Vegas naar de Tuscany Suites, vlakbij de strip - achter Bally's. Niet zo'n mega hotel, parkeren vlakbij de kamer.
Echtg hele  grote kamers met 2 bedden, (geen kingsize nemen dus), ruime zithoek, soms kitchenette. Daar kan met gemak een luchtbed bij.
Loopafstand van de strip.
#5 - 04-02-2010, 14:56 uur

Frasi

De vorige keer in Springdale (Zion NP) viel het me om dat er veel meer hotels/pensions zijn, dan ik vooraf thuis via de bekende boekingssites kon vinden.
Recent heb ik een website gevonden met redelijk ruime overzichten van hotels en lodges in Utah:
http://www.go-utah.com/Hotels/
De meeste hotels hebben eigen websites met veel informatie en online boekingsmogelijkheden.

Voor de Grand Canyon is de bright Angel Lodge erg leuk: eenvoudig maar authentiek en direct aan de rim (20meter!). Deze is te boeken via www.xanterra.com

#6 - 04-02-2010, 23:18 uur

geldropusa

Hallo Allemaal
Bedankt voor jullie snelle reakties tot nu toe! Vooral de site van Frasi kan ik iets mee, en de geweldige tips van de rest.

Heeft er iemand toevallig in de canyons in  byzondere acco's geslapen met kinderen? Het hoeven voor ons niet altijd hotels te zijn. Het lijkt ons wel leuk een nachtje in totaal iets anders.

Heeft er iemand gerafd in bv Yosemite of bij Moab? Waar moet je dan zijn en kan dit met kids?
Toevallig nog andere tips van wat  betreft aparte aktiviteiten met kinderen? We moeten het wel een beetje spannend houden, te veel in de auto is voor kinderen ook niet  wenselijk.

Mariette



#7 - 05-02-2010, 16:12 uur

Ine

In Moab zie je ..tig aanbiedingen voor raften. In de zomer is de Colodaro meestal erg rustig en wordt raften soms meer dobberen, Bekijk het dus lokaal.
Op deze link staan veel acoommodaties in Moab, ook condos', huizen en cabins. Misschien leuker dan een hotel inderdaad.
http://www.moab-utah.com/
#8 - 05-02-2010, 16:30 uur

Marianne

Hallo Mariette,

Misschien kun je iets meer vertellen over de periode wanneer julie gaan (juli of augustus) en hoe oud de kinderen zijn? En hoeveel tijd hebben jullie voor de parken (je hebt het over cayons, maar het zijn niet allemaal canyons)?
Begin juli zal het raften wat spannender zijn dan eind augustus. Behalve bij Moab en in Yosemite zou je het ook bij Page kunnen doen als dat op je route ligt. Met jonge kinderen allemaal goed te doen, maar met oudere kinderen wil je misschien iets spectaculairders?
Wij hebben al een aantal keren in Yosemtie geraft, maar in juli stelt dat al niet veel meer voor. Leuk is het wel, je ziet de vallei vanuit een heel ander standpunt. Zie onze reisverslagen voor foto's en een beschrijving en ook voor andere activiteiten in de parken.

Wat accommodatie betreft: het verschilt per park wat de mogelijkheden zijn. In Yosemite heb je tenten, cabins en lodges. Zoals gezegd vind ik Housekeeping Camp erg leuk, aan de Merced river. Hoe dan ook, je zult snel moeten boeken. Of kijk buiten het park naar een cabin, bijvoorbeeld bij de yosemite bug.
Bij de Grand Canyon heb je lodges en cabins. Bij Bryce zou je in een tipi kunnen overnachten op Ruby's CG, maar volgens mij moet je dan zelf beddengoed en misschien ook wel een luchtbed meenemen.
In de buurt van Zion heb je ook cabins of tipis (zie bijvoorbeeld hier), maar je zit dan echter wel verder van het park, ik zou daar voor Springdale kiezen, en dan wordt het al gauw een motel. Ik had de Desert Pearl Inn al  genoemd, lijkt zoiets je iets of zoek je iets goedkopers?

Marianne
#9 - 05-02-2010, 17:07 uur

geldropusa

Hallo Marianne
wij gaan deze zomer vanaf 20 juli en dan 4 weken door het westen trekken. Onze kinderen zijn 9, 12 en 14 jaar en we reizen met twee families. Ook zij hebben drie kids. Het reisprogramma van ons is hetzelfde aLs de fam. bemmelusa. Het reisprogramma hebben we na alle goede adviezen van jullie inmiddels al aangepast. De slaan sequoia over en ook Canyon de Chelly laten we varen. We plakken hiermee een extra dag aan Bryce en Yosemite.
We proberen een zo gevarieerd , mooi en betaalbare reis in elkaar te steken. Wat wel veel leeswerk vergt en uitzoekerij.
Allemaal heel leuk om te doen en we zijn heel blij met de adviezen en tips die we via dit forum krijgen!

Vraagje: heeft iemand wel eens in de yosemite bug geslapen?
#10 - 06-02-2010, 14:03 uur

Marianne

Gebruik de zoekfunctie eens voor de Yosemite bug, ik dadht dat er iemand van het forum gezeten heeft.
Waarom niet in het park zelf overnachten? Scheelt toch aardig wat heen en weer rijden en je kunt dan ook nog eens een avondprogramma bijwonen en lekker vroeg het park in, of Half Dome zien bij ondergaande zon.
Ik vind Housekeeping camp erg gezellig, hoewel het er wel rumoerig kan zijn. Maar voor de kinderen erg leuk.

Marianne
#11 - 06-02-2010, 17:01 uur

Bas_en_Es

Hi,
misschien nog een idee om op de site van Zion ponderosa te kijken. Je slaapt er in cabins en het is op kinderen gericht. Geen idee of je er met zn vijven kunt slapen.
Het had een enorm zwembad, helaas regende het het bij ons. De locatie is erg bijzonder (hoog op een berg), voor ons achteraf niet zo handig, hadden beter in Springdale kunnen overnachten. Het was wel iets heel anders en hadden het ook niet willen missen!
suc6!
Gr,
Es.
#12 - 08-02-2010, 19:35 uur

geldropusa

 :afro:Hoi Es

Volgens mij een hele goede tip in Zion!
Ziet er leuk uit. Waarom wsr het voor jullie niet zo'n goede lokatie? Moeilijk te bereiken of zo?
Weet je nog wat voor een lodge jullie hadden en of het beddengoed erbij zit? Dat hebben wij  nl. niet bij ons. Kom er via de site niet zo goed achter.

We willen ook nog een nacht in Bryce blijven, heb je daar misschien ook nog een goede tip voor?

Alvast bedankt
Groetjes Mariette
#13 - 08-02-2010, 23:06 uur

Marianne

Als je in Springdale zit heb je een shuttlebus naar Zion, dat is erg handig, je kunt ook makkelijk even van het park naar je motel en terug. Parkeren bij het park kan in de zomermaanden lastig zijn, zeker als het wat later op de dag is, dus als je van buiten Zion/Springdale komt is dat een nadeel.
Ik had je de Desert Pearl Inn in Springdale aangeraden, is dat niet iets? Laat eens weten wat je van onze tips vindt, dan kunnen we je beter adviseren.

Marianne
#14 - 09-02-2010, 10:02 uur

Tet14

Met de Ponderosa is niets mis maar ligt wel ten oosten van de tunnel. Houd ook rekening met:  http://www.nps.gov/zion/parknews/major-roadwork-will-occur-on-the-zion-mount-carmel-highway-in-2010.htm  Het gemakkelijks is om 2 nachten in Springdale te logeren. In Bryce zou ik Ruby's of BW Grand proberen. 1 nacht Bryce, dan Bryce bekijken en in de middag naar Zion en 2 nachten Zion imo.
Tet
#15 - 09-02-2010, 11:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15