Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slangen

Discussie gestart

henderie

Ik zit net National Geographic channel te kijken....een docu over slangenin Amerika....
Het waren de laatste 5 minuten van het programma, maar het deed me wel ineens denken.

Ik ben namelijk erg bang voor slangen  bloos
Kom je veel slangen tegen in het Westen??? Wij doen de route SF- Yosemite - Sequioa- Ridgecrest - DeathValley - Las Vegas - Zion-Bryce - Page - Grand canyon - kingman - Las vegas......

En zitten ze wel eens in hotels?!?!?!

En wat moet ej doen als je er een ziet (behalve heel bang zijn?!?!)

 embarressed
#1 - 06-07-2006, 13:06 uur

BbimmerR

Die slangen zitten daar gerust, maar ligt er een beetje aan wanneer je gaat. meestal liggen ze gewoon in hun schuilplaats. Ik ben toen in maart geweest en niks tegengekomen.

Slangen zijn eerder bang voor jou. Ze zullen je dus niet gaan opzoeken. Ze bijten eigenlijk alleen als zij zich bedreigd voelen, net als wespen enzo. Als je ze tegenkomt niet in de ogen aankijken en probeer zonder ze te storen weg te lopen.
#2 - 06-07-2006, 13:30 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

henderie

Dank voorje antwoord. wij gaan in september is dat anders dan in maart?
#3 - 06-07-2006, 13:41 uur

Chiefram

Het klinkt misschien vreemd, maar ik ben juist gek op slangen en wil niets liever dan ze wel zien! :)
(Spinnen is een ander verhaal, daar loop ik voor weg. Hoe klein ze ook zijn).

Wij zijn al zovaak ik het westen geweest, met name in de woestijnen en we zijn slangen zelden tegengekomen. Eigenlijk zijn de slangen die we wel gezien hebben slangen in Arizona die de weg overstaken. Vaak liggen ze gewoon ergens onder een rotsblok waar het lekker koel is waar normaal geproken mensen niet zo snel zullen komen.

Waar wij wonen (Colorado) heb je ratelslangen, omdat onze wijk in een natuurgebied is gebouwd. Dit bordje zie je dan ook staan als je over het looppad wilt gaan lopen:



Maar ik moet eerlijk zeggen dat wij er helaas nog geen een hebben gezien hier.

Dus maak je maar geen zorgen... de kans dat je oog in oog met een slang komt te staan is vrij klein. Hou er alleen wel rekening mee dat als je in een natuurwater gaat zwemmen, dat ze daar ook in het water kunnen rondzwemmen!
#4 - 06-07-2006, 14:36 uur

GoGriz

in Western Montana:  We komen geregeld slangen tegen, maar dat zijn bijna altijd Garter snakes.  Dit zijn gifloze slangen, dus eigenlijk totaal ongevaarlijk.  Meestal kan je ze zien in of rond water.  Ratelslangen zijn ook aanwezig, maar die heb ik zelf nog nooit gezien. 

#5 - 06-07-2006, 15:23 uur

DennisH

Wij hebben vorig jaar September zo'n beetje dezelfde reis als jij gemaakt, en geen slang gezien.
Zoals al gezegd is,  de slang is banger van jou dan omgekeerd.
#6 - 06-07-2006, 21:16 uur

PetraVS

Hier in het oosten zie ik regelmatig slangen, maar vrijwel altijd de zwarte Garter snake of de Corn snake, ik ben nog nooit een giftige slang tegengekomen (even afkloppen).  Op onze reizen door het westen hebben we ook alleen maar niet giftige slangen gezien en die racen weg van je!
#7 - 09-07-2006, 02:35 uur

Bakvet

Slangen kruipen overdag weg voor de zon: onder struiken, stenen, of in een hol onder een motel bijvoorbeeld. Daardoor kom je ze overdag meestal niet tegen.

Ben een keer in de woestijn in Utah op een slang gestuit. Het was op een lange wandelroute over een oude trail. Op een zeker moment kwam je langs overhangende rotsen waar volgens de routebeschrijving een primitieve schuilplaats geweest was.

Er lag inderdaad allerlei half verroest spul van minstens een halve eeuw oud: blikjes, gereedschap, een beddenspiraal, een gammele houten kast. Hadden hier ooit outlaws gezeten? Of cowboys? Was wel grappig om dit uit te vinden. Het was lekker koel daar. Ik liet m'n ogen over de rotswand glijden om te checken of er tekeningen of teksten op stonden. Toen zag ik opeens die ratelslang, die onderaan tegen de rots lag te slapen. Heb die gewoon laten liggen.
#8 - 09-07-2006, 08:47 uur
« Laatst bewerkt op: 09-07-2006, 11:39 uur door Bakvet »

Wop

Heb die gewoon laten liggen.

LOL , had je het anders willen doen dan ?  ;)
#9 - 09-07-2006, 10:05 uur

Jez

Heb die gewoon laten liggen.

LOL , had je het anders willen doen dan ?  ;)

Misschien speelt Bakvet fluit?  :hilarious:
#10 - 09-07-2006, 10:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet


En wat moet je doen als je er een ziet (behalve heel bang zijn?!?!)

 embarressed

Je moet zelf het heft in handen nemen. Ik pakte toen m'n Buck knife en schreeuwde tegen die slang: "EEN beweging - en ik maak Snake and Eggs van je!!!." Toen bleef dat beest dus echt doodstil liggen.

(Een waarschuwing is hier misschien wel op z'n plaats: ik weet niet zeker of alle slangen doof zijn.)
#11 - 09-07-2006, 11:48 uur

HenkM


En wat moet je doen als je er een ziet (behalve heel bang zijn?!?!)

 embarressed

Je moet zelf het heft in handen nemen. Ik pakte toen m'n Buck knife en schreeuwde tegen die slang: "EEN beweging - en ik maak Snake and Eggs van je!!!." Toen bleef dat beest dus echt doodstil liggen.

(Een waarschuwing is hier misschien wel op z'n plaats: ik weet niet zeker of alle slangen doof zijn.)

Ik heb nog nooit een slang met oren gezien  1smile


Maarre even serieus, ik ben in Utah, Nevada, Wyoming en Arizona nog nooit een slang tegengekomen. Waarschijnlijk blijven ze wel uit de buurt van mensen. Mocht je er één tegenkomen, dan rustig weg van de slang lopen. Ze zien mensen niet als prooi dus ze zullen niet achter je aankomen.
#12 - 09-07-2006, 21:19 uur
« Laatst bewerkt op: 09-07-2006, 21:27 uur door HenkM »

Anouk

Ik ben in Louisiana op een slang gaan staan en ben gelijk 300 meter verder gerent bloos ;D Later bleek dat die slang al dood was, waarschijnlijk door de hitte.. Maar goed, slangen kom je dus vrijwel overal wel tegen lijkt me.. Als je ze niks doet, doen ze ook niks terug - dus oogjes openhouden, uit hoog gras blijven en ze met rust laten wink Mocht er iets gebeuren - je word toch gebeten, die krengen zijn de besten in verstoppertje - gelijk naar het ziekenhuis wink
#13 - 09-07-2006, 21:58 uur

Chiefram

Citaat
Ik ben in Louisiana op een slang gaan staan en ben gelijk 300 meter verder gerent

HHAHAHAHA !!!!!!!

Schitterend! Ik wou dat ik dat gezien had, dan lag ik echt helemaal dubbel van het lachen, hahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!
#14 - 10-07-2006, 05:32 uur

kwaajknarie

Hoi,

Heb er ooit in een uur vier gezien in Mesa Verde NP. Aan het eind van de dag komen ze weer uit hun schuilplekken en warmen zich weer op aan de iets minder sterke zon denk ik.

Drie ervan lagen op enige afstand van het looppad te zonnen op een donkere rots, een ervan, volgens een paar zeer enthousiaste amerikanen  " It's a baby king snake it's a baby king snake, come and see, it's a baby king snake" een kleine King snake en (latijnse of nederlandse naam bij deze niet herptoloog onbekend)

Heb tot op heden meer last van de tuinslang gehad, bediend door de kinderen is een nat pak verzekerd ;D
#15 - 10-07-2006, 17:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15