Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slangen

Discussie gestart

Chiefram

Hahaha, dat laatste hadden wij een paar maanden geleden toen de aannemer bij ons thuis bezig was. We zaten in de tuin van het zonnetje te genieten, zeg ik ineens tegen mijn vrouw en zoon: "Oh kijk, een slang in de tuin!"

Vlogen ze ineens 3 meter de lucht in van schrik en vroegen waar de slang zat, waarop ik ze verwees naar de tuinslang, hahahaha... Echt leuk vonden ze dit grapje niet, maar ik lag helemaal dubbel van het lachen. Prachtig, zulke situaties!
#16 - 10-07-2006, 18:38 uur

jaborg

Chiefram  ny-angry

Nee hoor, ik vind het wel een stunt, maar ik geloof dat ik ook zo hoog gesprongen zou zijn.

#17 - 10-07-2006, 18:40 uur

Chiefram

Chiefram  ny-angry

Nee hoor, ik vind het wel een stunt, maar ik geloof dat ik ook zo hoog gesprongen zou zijn.

Nou, ik kan je verzekeren dat als het een spin geweest zou zijn, dan zag je me helemaal nergens meer!!!
Dus ik kan me die reaktie van 300 meter verderop dan ook heel goed voorstellen.

Ik zal ook NOOIT, maar dan ook NOOIT iemand die bang is van slangen met een slang achterna lopen om te kunnen lachen om iemands angst. Dit, omdat ik dit ook niet op prijs zou stellen als iemand mij met een spin achterna zou lopen. Ik of vermoord die persoon uit totale paniek of ik doe mezelf iets aan om dit niet mee te hoeven maken.

Maar mocht zoiets onverwachts gebeuren als ik iemand op een slang ziet staan die dan vervolgens een sprintje van 300 meter trekt, dan zou ik het echt in mijn broek doen van het lachen.

 ;D
#18 - 11-07-2006, 02:45 uur

Verelle

Tijdens ons verblijf hier ben ik al meerder slangen tegen gekomen, ook een paar keer bijna op gestapt. Ook hebben we raterlslangen gezien, maar nooit in gebieden waar ze voor waarschuwen. Slangen zijn actiever 's nachts dan overdag, omdat het dan gewoon te warm is. En in het najaar zie je ze overdag de laatste zonnestralen opvangen, soms ook midden iop de weg of op een trail. Maar ze kruipen altijd snel weg. Wees gewoon alert als je in hoog gras gaat lopen en steek geen handen achter rotsen ed.

De enige keer dat een slang ons heeft aangevallen is in OZ geweest en dat was een Copperhead en die hebben de reputatie om agressief te zijn. Maar die komen volgens mij niet in Amerika voor.
#19 - 19-07-2006, 02:01 uur
In april terug naar Amerika

Chiefram

Jee, zijn jullie aangevallen door een slang??!! Dat zal ontzettend schrikken geweest zijn. Hadden jullie hem niet gezien en hoe is het afgelopen? Zijn jullie ook gebeten of nog net niet?
#20 - 19-07-2006, 02:03 uur

Verelle

nee we zijn niet gebeten, gelukkig was hij nog te ver weg, ik ben weggesprongen en daarna weggerend.
Meteen daarna zag ik overal slangen, zelfs in het zwembad.......not. Twee dagen heb ik mijn vakantie daar door laten beinvloeden en daarna niet meer. Maar ik ben nog steeds geen grote fan van slangen, ook al fasineren die beesten mij wel.
#21 - 19-07-2006, 06:03 uur
In april terug naar Amerika

Loek

De enige keer dat een slang ons heeft aangevallen is in OZ geweest en dat was een Copperhead en die hebben de reputatie om agressief te zijn. Maar die komen volgens mij niet in Amerika voor.

Toch wel.  De amerikaanse Copperhead (Agkistrodon contortrix), komt voor op de volgende plaatsen:
"Eastern United States, from southern New England westward through southern Pennsylvania, Ohio, Indiana and Illinois, and southward in the upland interior to northern Alabama, Georgia and South Carolina."

Maar ik denk dat jij het hebt over de Australische Copperhead (Austrelaps), echter deze zijn over hel algemeen toch niet aggresief, tenzij ze in het nauw worden gedreven.


#22 - 20-07-2006, 01:17 uur

Chiefram

nee we zijn niet gebeten, gelukkig was hij nog te ver weg, ik ben weggesprongen en daarna weggerend.
Meteen daarna zag ik overal slangen, zelfs in het zwembad.......not. Twee dagen heb ik mijn vakantie daar door laten beinvloeden en daarna niet meer. Maar ik ben nog steeds geen grote fan van slangen, ook al fasineren die beesten mij wel.

Wow! Ik ben opzich niet echt bang voor slangen. Als er een in huis zit dan durf ik die wel te pakken en buiten neer te zetten, maar als ik overla slangen om me heen ziet en zelfs in het zwembad, dan denk ik dat ik ook wel weg zou gaan daar. LOL!
#23 - 22-07-2006, 03:27 uur

Verelle

De enige keer dat een slang ons heeft aangevallen is in OZ geweest en dat was een Copperhead en die hebben de reputatie om agressief te zijn. Maar die komen volgens mij niet in Amerika voor.
Maar ik denk dat jij het hebt over de Australische Copperhead (Austrelaps), echter deze zijn over hel algemeen toch niet aggresief, tenzij ze in het nauw worden gedreven.


Ik heb geen verstand van slangen, ik weet alleen dat deze slang helemaal niet in het nauw gedreven was en toch aggressieg gedrag vertoonde, iemand die het hele gebeuren zag zei dat het een Copperhead was. Het was een totaal andere ervaring dan met de slangen die ik hier ben tegen gekomen. Ook met de ratelslangen, en we zijn een aantal keer bijna op zo'n slang gaan staan, maar ze glijden altijd meteen weg.

De meeste aanvallen door slangen gebeuren trouwens bij jonge mannen, en altijd beten bij de hand of arm. Niet de voet of been wat veel logischer zou zijn. Mmmmh hoe zou dat nou kome? wink
#24 - 26-07-2006, 17:17 uur
In april terug naar Amerika

nati

Toen we door Joshua Tree Park reden zagen we een man die naar iets stond te turen op de weg.We zijn gestopt en het bleek een oranje bruine slang te zijn die daar lag.Volgens de man was het een Sidewinder en was ze nog niet zo lang dood.Hij zei ook dat het een rariteit is dat slangen overdag uit hun schuilplaats komen wegens de hitte ,dus was dit eigenlijk zeer toevallig dat die daar lag op het midden van de weg.
Tijdens onze stop op een parking van de Highway tussen LA en Palm Springs hebben we ook een bord zien staan dat waarschuwde voor ratelslangen.Maar bij het visitors center van Joshua tree ,als je dat pad afwandelt ,lopen daar een soort van grote hagedissen  die  je daar gewoon tegenkomt op je weg.Eigenlijk was dat ook wel best akelig.
#25 - 20-12-2006, 22:42 uur
« Laatst bewerkt op: 20-12-2006, 22:58 uur door nati »

ned in MO




In amerika raden ze je aan laarzen te dragen. Ze bijten namelijk niet boven de knie ;D

deze werd gevonden in de buurt van amarillo Texas (ratelslang)
#26 - 20-12-2006, 23:40 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

sanne

Gatverdamme wat een griezel op die foto!!!

(heb het over de slang en niet over de man voordat alle flauwe opmerking komen)

sanne
#27 - 29-12-2006, 20:19 uur

Kokopelli

Dit jaar voor het eerst slangen gezien, en geloof me ratelslangen heten niet voor niets zo. En als je het hoort, hoor je duidelijk het verschil tussen de krekels en een ratelslang! Ze waarschuwen dus gelukkig wel. Diegene die ratelde kwamen we tegen in Big Bend NP, Texas tijdens een korte hike. Lag gewoon vlak langs het pad.
De andere zagen we liggen onder een struik ook vlak langs het pad, dat was bij het Tonto National Monument in Arizona. Bij het visitors center vonden ze het ook bijzonder dat we er een gezien hebben, is dus blijkbaar niet heel gewoontjes.
Ik vond 2x meer dan genoeg!

http://www.op-reis.eu/reisverslagen/wp-content/DSC10048.jpg

Gelukkig trouwens niet zo'n grote als van ned in MO!



#28 - 29-12-2006, 23:55 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

ned in MO

Ik ben dat overigens niet hoor. Ik kreeg het van een kennis toegemaild.
Die is trouwens dood (door z'n kop geschoten)
#29 - 30-12-2006, 00:13 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Bertorelli

Ik ben dat overigens niet hoor. Ik kreeg het van een kennis toegemaild.
Die is trouwens dood (door z'n kop geschoten)

Die slang of die kennis ???
#30 - 30-12-2006, 10:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15