Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

starten in SF/LA of ergens anders?

Discussie gestart

anja

Hallo,

Volgend jaar willen wij de (klassieke) rondreis door het Zuidwesten doen.

In eerste instantie ben ik echt uitgegaan van een rondje maar door al het lezen op het forum en het bekijken van de routekaartjes zie ik dat er ook andere opties zijn.

Wat vinden jullie "de beste"optie voor start en einde van deze route, die overigens nog lang niet volledig vaststaat.

Wat kleine "voorwaarden" van mijn kant, wij zouden graag disney niet helemaal aan het begin willen hebben en eigenlijk natuur en pret met elkaar af willen wisselen, een van de ideen is daarom om bij Sedona het slide rock state park te bezoeken.

Wij gaan met 2 kinderen van dan 11 en 12 jaar oud, ivm een lichte beperking van de jongste kunnen wij niet al te lange hikes maken (alhoewel ze vorig jaar in Finland 10 km zonder al te grote problemen heeft gelopen). Welke hikes zijn bijvoorbeeld fijn om te lopen met een kind met een lichte beperking (mist in 1 been spierkracht en loopt een beetje moeilijk)

Mijn ideen zijn:
San Francisco - San Francisco
LA - LA
SF - LA
Phoenix - LA

Wat zijn de voors- en tegens van deze opties, wij zijn geen strandgangers dus stranddagen hebben wij niet nodig maar zou bij Phoenix - LA bijv biosphere te doen zijn?

Dag 1 : aankomst San Francisco
Dag 2 : SF, sightseeing + bijkomen; (evt bezoeken alcatraz)
Dag 3 : SF- Yosemite
Dag 4,5 , 6 : Yosemite (evt laatste dag richting DV)
Dag 7 : Yosemite naar Death Valley
Dag 8 : Death Valley naar Las Vegas
Dag 9/10 : Las Vegas (valt waarschijnlijk 1 dag af)
Dag 11: : Las Vegas naar Zion
Dag 12 : Zion
Dag 13 : Zion naar Bryce
Dag 14 : bryce (willen daar graag paardrijden)
dag 15 : Bryce - Monument Valley -Page
Dag 16 : Page -Antilope Canyon - Grand Canyon (is MV - antilope te doen, overnachten in MV lijkt mij erg leuk)
Dag 17 : Grand Canyon
Dag 18 : Grand canyon - sedona?
Dag 19 : Sedona - naar San Diego
Dag 20 : San diego (seaworld)
Dag 21 : San Diego – anaheim (disney)
Dag 22 : Disney
Dag 23 : LA (shoppen)
Dag 24 : ??
Dag 25 : ?? - San Francisco
#1 - 24-07-2007, 18:19 uur

Woodside

Wij vliegen op Phoenix met een tussenstop in Houston. Dit scheelde aanzienlijk in de kosten.
Omdat wij ook het rondje west-amerika maken, maakt het ons niet uit waar we starten.
De tickets zijn wel in oktober 2006 al gekocht. Goed zoeken op internet dus... cheer cheerb cheerg cheerr
#2 - 02-08-2007, 13:43 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Marianne

Hallo Anja,

Ik vind de route mooi zo. Als je dit zo aanhoudt heb je verschillende mogelijkheden om naar toe te vliegen. Phoenix is inderdaad vaak goedkooper, maar of het veel scheelt weet ik niet. Waar je naar toe vliegt is ook afhankelijk van of je rechtstreeks wilt vliegen of dat je dat niet belangrijk vindt. Wil je het liefst rechtstreeks, dan zal het San Francisco of Los Angeles worden.
Mocht je de route nog anders in wllen delen en bv de kust niet willen doen, dan kun je ook naar SF vliegen en vanaf LA terugvliegen. Voor de autohuur maakt het niet uit; binenn Californie heb je geen achterlatingskosten. Ook voor het vliegticket maakt het niet uit, je betaalt het gemiddelde van een retour SF en LA.

Misschien is Phoenix - LA of Phoenix - San Diego nog de beste optie, dan doe je jouw route in omgekeerde volgorde, vanaf de Grand Canyon, en je mist het relatief saaie stuk tussen Phoenix en San Diego.
Maar de verschillen zijn niet groot, laat het gewoon afhangen van de prijzen van de tickets.

Zelf zijn we ook bezig met het uitstippelen van een route voor volgend jaar, en omdat we graag altijd in de parken willen overnachten hebben we al gekeken wat er vrij is in Yosemite. Dat was wel even schrikken want het bleek dat de accommodatie die wij op het oog hadden (motelkamers in Curry Village of de goedkopere kamers in de Yosemite Lodge) al voor heel veel dagen volgeboekt waren.
Wat je dus ook kunt doen is kijken of je ergens speciale overnachtingswensen hebt en kijken wanneer iets vrij is, en dan daar de route op afstemmen. Je kunt ook kijken wanneer de weekends vallen; het beste kun je proberen de weekenden in Las Vegas en in Yosemite proberen te vermijden; in LV vanwege de prijs van de kamers, en in Yosemite vanwege de grotere drukte. Dat laatste geldt ook voor de Grand Canyon, maar als je in het park overnacht zul je minder last hebben van de drukte.

Nog een opmerking over de invulling van de route: Disneyland is natuurlijk geweldig, maar je loopt wel ontzettend veel. Is Univesral Studios niet een beter alternatief? Ook de nodige attracties, maar ook met een studiotour en verschillende shows. Je loopt veel minder, en met een Front of Line Pass heb je overal de beste plaatsen en geen wachttijden. Onze kinderen vonden de studio tour geweldig, en ze waren ook enthousiast over de verschillende shows zoals Water World, animal actors en de special effects.

Als je de kustweg doet, dan zou ik daar nog een nacht extra plannen. Monterey (whale watchen, aquarium) is leuk als stop, en dan zul je nog een extra stop nodig hebben tussen LA en Monterey.

Marianne
#3 - 02-08-2007, 22:14 uur

anja

Hallo Marianne,

Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord.

Een vraagje over het boeken van de kamers in Yosemite, hoe kun je zien of er kamers in de Curry oid vrij zijn. Weet jij hoe de verschillen zijn tussen de accomodatie van Curry Village en Housekeeping Camp?

Universal zal een redelijk alternatief zijn maar wij hebben Disney beloofd aan de kinderen en wij zijn een paar jaar geleden in Disney parijs geweest en daar is ook een soort van tour met een treintje en daar ze nogal schrikachtig van en heeft de helft van de tijd zitten huilen.

Ik ga iig eens op zoek.

Groet Anja
#4 - 03-08-2007, 11:16 uur

Michiel77

Hoi,

Mooie reis hoor. Ik zou alleen iets meer tijd in San Francisco houden. Is een heerlijke stad om even rustig te beginnen. En qua startpunt beviel het me goed. Eerst rustig SF bekijken en dan door naar Yosemity. We zijn  ook al eens in LA begonnen, maar zijn toen de volgende dag gelijk door gereden naar Santa Barbera en hebben aan het einde van de vakantie LA gedaan. Dit jaar beginnen we in Seattle.

Veel plezier
#5 - 03-08-2007, 11:35 uur

Marianne

Hallo Marianne,

Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord.

Een vraagje over het boeken van de kamers in Yosemite, hoe kun je zien of er kamers in de Curry oid vrij zijn. Weet jij hoe de verschillen zijn tussen de accomodatie van Curry Village en Housekeeping Camp?

Alle info is te vinden op www.yosemitepark.com. Als je accomodations aanklikt kun je de verschillende mogelijkheden zien. Zelf vinden wij Housekeeping Camp erg leuk. Dit lijkt het meest op kamperen, maar er staan wel bedden in de tent. Je moet slaapzakken meenemen, of ter plekke lakens en dekens huren. Er is elektriciteit en je hebt een picknicktafel en je kunt een kampvuurtje maken. Het ligt aan de Merced river, waar je een strandje hebt. Ook lekker om even te pootjebaden.

Curry Village is groter en heeft verschillende soorten accommodatie. De motelkamers zijn moeilijk te krijgen, er zijn er maar een paar. Wij hebben nu een cabin with bath geboekt: die heb je met 2 tweepersoonsbedden.  Er zijn ook cabins without bath: die zijn iets kleiner, en je maakt gebruik van gemeenschappelijke douches en wc's (zagen er erg schoon uit). Bij CV heb je een buffetrestaurant voor ontbijt en avondeten (erg massaal, maar ik vind het wel leuk) en verschillende kleinere foodcorners waar je pizza etc kunt halen. Er is ook een kleine supermarkt voor als je zelf je ontbijt/lunch wilt klaarmaken.
Bij HKC is ook een kleine winkel. Je kunt hier ook zelf je ontbijt klaarmaken, of met de shuttlebus of lopend naar CV of Yosemite Lodge (de food court)  gaan voor het ontbijt.

Als je op de site de datum invult krijg je een overzicht van wat er vrij is (via check availibility). Eerst zie je wat er in het park totaal beschikbaar is, en dan kun je verder kijken per hotel en dan soort kamer.


Universal zal een redelijk alternatief zijn maar wij hebben Disney beloofd aan de kinderen en wij zijn een paar jaar geleden in Disney parijs geweest en daar is ook een soort van tour met een treintje en daar ze nogal schrikachtig van en heeft de helft van de tijd zitten huilen.

Ik denk dat ik weet welk treintje je bedoelt (in Fantasyland, zo'n soort achtbaan voor kinderen?), maar dit is niet te vergelijken met de studiotour. Daar zit het niet in de tram zelf, maar in de onverwachte effecten waar je van zou kunnen schrikken, zoals de haai van Jaws die het water uit komt springen. Misschien dan maar niet doen inderdaad.

Marianne
#6 - 03-08-2007, 16:21 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2007, 16:24 uur door Marianne »

anja

Nou, ik heb het gedaan...........

Een Cabin without Bath geboekt in Curry Village.......

With Bath waren al niet meer beschikbaar en voor die 20 dollar per nacht loop ik wel naar de douche.

Ik heb voor de zekerheid maar 6 nachten geboekt, aangezien wij nog geen vlucht hebben weet ik niet precies wanneer wij daar dan zijn, kan later altijd nog annuleren.

Hoop dat er nog een Cabin with Bath beschikbaar komt, housekeeping Camp was ook al helemaal vol.

Wanneer gaan jullie en hebben jullie al een vlucht dan?
#7 - 03-08-2007, 16:40 uur

Marianne


Wanneer gaan jullie en hebben jullie al een vlucht dan?

Wij zijn een beetje vreselijk; net terug uit Frankrijk en onderweg naar huis een route bedacht en toen we thuis waren gekeken wat er aan accommodatie beschikbaar was in Yosemite en Yellowstone. Erg weinig dus. We hebben nog geen vlucht vastgelegd, dus we zijn wel erg voorbarig bezig, gewoon gekeken naar wat waar en wanneer vrij was. Maar als we niet uitkijken hebben we straks al zoveel vastgelegd dat we voor de vluchtdatum weinig speling hebben.
Zoals het er nu naar uitziet zitten we in de 3e week van juli in Yosemite; we willen dit zo snel mogelijk doen omdat dan de watervallen dan nog wat krachtiger zijn. (Maar wil je daar goed van genieten dan moet je eigenlijk in juni gaan - wij kijken al uit naar de tijd dat we met z'n tweeen kunnen, buiten de schoolvakanties  wink.)

Misschien komen we elkaar ergens tegen?


Marianne
#8 - 03-08-2007, 21:16 uur

anja

Voor zover het er nu uitziet gaan wij de tweede week van juli weg (10 of 11), ik heb yosemite geboekt voor 12 t/m 17 (of 18) juli.

Onze kinderen krijgen de 4e vakantie en standaard zijn wij de eerste week thuis en daarna weg, een week later weg zou ook nog een optie zijn maar dan komen wij net terug als op maandag de scholen weer beginnen en onze dochter start dan in groep 8 en ik wil haar de jetlag niet aandoen.

Lijkt mij super elkaar ergens te ontmoeten maar ben bang dat het er niet inzit.

Heb ook al naar de Grand Canyon gekeken en twijfel nog tussen Thunderbird lodge od Maswik lodge. Volgens mij zijn dit de enigste 2 parken die je vrij snel vast moet leggen.

Hoe gaat jullie rondje (of tour) eruit zien?
#9 - 04-08-2007, 11:06 uur

Marianne

Wij hebben eens in de Thunderbird Lodge gezeten. Geweldig wat de ligging betreft, de kamers zijn gewone stnadaard motelkamers staat mij bij, redelijk saai. Maar het gaat natuulijk om de ligging!
De Maswik Lodge ligt iets verder van de rim, 1/4 mijl (is ook nog te overzien).
Ik lees wel in mijn Fodor's gids dat de lounge bij de Maswik Lodge populair is bij teenagers - maar zover zijn die van jullie nog niet - vanwege oa de TV en de internetmogelijkheid.

Ik zal binnenkort onze route gaan plaatsen, we zijn er nog niet helemaal uit, misschien krijgen we nog goede tips. Wij hebben nu Yosemite geboekt van 16 - 19 juli, maar eigenlijk staat alles nog open.

Marianne
#10 - 04-08-2007, 13:01 uur

anja

Zojuist de Maswik lodge gereserveerd, voor de zekerheid ook maar 5 nachten, dan annuleer ik wel weer.

Wel raar hoor, om zo hotels te boeken en nog geen tickets te hebben, vind je niet?

New York lijkt mij ook wel leuk maar dat zou ik dan apart doen, aan de ander kant, jullie hebben nu al zoveel van het westen gezien, misschien wel een leuke afwisseling, en het omdraaien, eerst de rondreis en daarna NY?

Ik had erover gedacht om eerst een paar dagen naar Orlando te gaan en daar Disney en Seaworld etc te doen, maar vind het zo zonde om daar 5 dagen voor uit te trekken, 4 weken vakantie is ook zo weinig 2006-01

#11 - 05-08-2007, 12:08 uur

DennisH

Persoonlijk zou ik niet meer met een overstap vliegen. Vorig jaar zijn we naar Seattle gevlogen en hadden we een drie uur overstap in Cincinnatti. Volgens Jan Doets ging dat prima, ook volgens de website van de immigratiedienst waren de wachttijden niet langer dan een half uur. Eenmaal daar hebben we twee uur in de rij gestaan om te immigreren en een uur in de rij om weer het vliegveld op te mogen voor de aansluitende vlucht. We hebben ons de benen uit het lijf gerend over het vliegveld heen op weg naar de gate. De gate was al dicht en we mochten bij gods gratie nog net mee.
Daarom zou ik liever iets meer betalen en dan lekker direct vliegen. Geen gestress met overstappen enzo.

Maar goed, da's mijn insteek :D
#12 - 06-08-2007, 09:08 uur

Michiel77

Helemaal mee eens. Heb 1x met een overstap in Dullus naar LA gevlogen. Was een ramp door de duane duurde lang. Heb de benen onder mijn lijf vandaan gelopen. Daarna telkens vanaf Londen gevlogen en dan rechtstreeks naar de Eindbestemming, dat bevalt me prima. Doen we dit jaar weer.
#13 - 06-08-2007, 16:53 uur

Yosemite Martin

Ik vind het een mooi rondje zo en ik zou in San Francisco beginnen en dan inderdaad het rondje rechtsom doen, dus  eerst naar Yosemite. Dat heeft twee voordelen, hoe eerder je in Yosemite bent hoe krachtiger de watervallen nog zijn en ten tweede: er staat meer water in de Merced River en je hebt dan een grotere kans dat je nog kan raften (hoewel het meer peddelen en dobberen is). Onze kinderen vinden dat altjd heel leuk.

Wat onze kinderen ook leuk vonden was een optreden van MacKing in Harrah's in Las Vegas. Een soort goochelaar maar heel grappig. Treedt 's middags op en kost met flyer verkirjgbaar buiten het hotel $19,95 inclusief drankje voor 2 personen. Daarnaast vonden zij de studiotour bij Warner Bros in LA een absoluut hoogtepunt van de reis. Je wordt rondgereden in een karretje met 12 personen en op diverse plaatsen maak je een kleine wandeling door de verschillende studio's, inclusief de sets van Friends en de Gilmore Girls. De tour duurt 2,5 uur. Je kan op internet reserveren.

Martin
#14 - 08-08-2007, 00:13 uur

Willem goes Miami

dus  eerst naar Yosemite.

Inderdaad, voor zonsopgang naar Half Dome en na Sunset terug naar base.
Spooky terug wandeling maar akelig mooi. Helemaal leuk als er base jumpers bezig zijn.
Eerste keer was in 1973 en sindsdien bijna elke keer als ik in Calif was daar naartoe geweest met mijn familie.
Ook universal is leuk.

Ja ik hou van SW Calif maar de toekomst ligt in FL.
#15 - 08-08-2007, 10:09 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15