Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Steden vragen

Discussie gestart

Huls

Van 2 augustus tot en met 23 augustus ga ik een rondreis maken in zuid west Amerika (voor de route zie mijn vorige topic). Deze route is inmiddels helemaal uitgewerkt, maar nu komen de vragen over de steden. Ik zal de vragen opslitsen per stad.

San Francisco
3 En 4 augustus zijn wij in San Francisco (5 augustus rijden we naar Yosemite). Ik ben van plan om voor deze dagen een ticket te boeken voor de Open Top Sightseeing tour, zodat we heel San Francisco kunnen doorkruisen.
Ook willen we Alcatraz bezoeken. Na wat informatie gevonden te hebben over de diverse tours, bleek dat de Night Tour door veel mensen werd aangeraden. Op dinsdag en woensdag is dit niet beschikbaar, en laten wij nou net dinsdag en woensdag in San Francisco verblijven...

Je hebt verder verschillende opties, de early bird tour, en gewoon een tour overdag. Wat is het beste moment om Alcatraz te bezoeken? Ik las namelijk dat je met de early bird tour nog wel eens last kan hebben van de mist. Is dat in augustus ook het geval?
Wat raden jullie aan om te doen, de early bird, of toch de "standaard" tour. En als de standaard tour wordt aanbevolen, dan zo vroeg mogelijk, of juist zo laat mogelijk?

Las Vegas
9 En 10 augustus (de 11e vertrekken we naar Zion) zijn we in Las Vegas, 2 volle dagen dus. We willen ook een outlet center bezoeken, maar ik zag dat je er best veel hebt in Las Vegas.
Wat is de beste keus voor een outlet center?

Los Angeles
17, 18 en 19 Augustus verblijven we in Los Angeles. We hebben een hotel in Downtown (Westin Bonaventure). De planning is om Downtown te bezoeken, een studiotour maken bij Warner Bros, Griffith Park bezoeken (voornamelijk voor het uitzicht), Hollywood/Beverly Hills en eventueel Santa Monica/Venice Beach. Ook plannen we een (volle) dag in voor een pretpark (Disneyland of Universal Studio's, daar zijn we nog aan uit).

Dan mijn vraag: wat is de makkelijkste indeling van deze 2 dagen (de dag voor het pretpark niet meegerekend)? Het liefst wil ik de Warner Bros Studiotour en Griffith park tegelijk bezoeken, en dan in de ochtend (eerst de tour, en dan Griffith Park). Is het dan verstandig om daarna naar Downtown te gaan, of naar Hollywood/Beverly Hills?
Ik heb echt geen idee waar je eerder een dag voor uit moet trekken, downtown of juist voor Hollywood/Beverly Hills.

Is het overigens veilig om 's avonds door downtown LA te lopen, of wordt dit juist afgeraden?

Verder willen we nog een wedstrijd van LA Dodgers bezoeken, en gelukkig spelen ze precies die dagen een thuiswedstrijd. Iemand ervaring met het online bestellen van de kaarten? Ik zag dat de kaarten opgehaald moesten worden bij Will Call. Weet iemand wat dat is? En is het verstandig om een parkeerkaart te bestellen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Ramon
#1 - 21-05-2010, 22:11 uur

sandrochka

Wij zijn in Las Vegas naar twee oulets geweest. Ons is de Las Vegas Premium Outlets het beste bevallen qua keus. Nadeel is wel dat het buiten is en dat in de mega hitte van Las Vegas was niet echt aangenaam. Daarna zijn we ook nog naar Las Vegas Outlet Center geweest. Dat was toch een wat mindere vonden wij. Of het kwam omdat we eigenlijk alles al gekocht hadden..... Als je op de sites kijkt http://www.premiumoutlets.com/centers/index.asp dan kun je zelf zien welke merken ze hebben en daarop gebaseerd een keus maken.

In Los Angeles hebben we ook de Warner Bros tour gedaan (heel erg leuk!), we hebben diezelfde dag ook nog rondgereden in Beverly Hills, maar vond er zelf niet zoveel aan. Het is er druk dus de bestuurder ziet niks want die moet opletten. Het viel mij op dat de rijtijden in LA nogal lang zijn ivm met de drukte en de files. Dat is ook de enige stad waar we een aantal keer in de file hebben gestaan. Dus daar moet je wel rekening mee houden qua planning.
#2 - 22-05-2010, 08:40 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Jez

Griffith Park is prachtig als de zon onder gaat - en ook druk. Je hebt er een schitterend uitzicht op downtown en op het Hollywood-sign.
Holly wood en beverly Hills heb je wel in een halve dag gezien. Ik zou daarom 's ochtends naar Hollywood en Beverly Hills gaan, daarna Warner Bros (weet niet hoe lang je je daar kunt vermaken) en zorgen dat je bij zonsondergang bij de observation bent.

Onze kids (19+24) vonden ook de Las Vegas Outlet tegenvallen, maar waren wel geslaagd bij Premium.

Mist in San Francisco is heel gebruikelijk
#3 - 22-05-2010, 08:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Maite

In San Francisco zou ik de early bird tour nemen voor Alcatraz. Dan heb je de middag nog om iets anders te gaan doen. Neem zeker een trui mee het kan erg fris op het eiland zijn. Hoe de mist in augustus is weet ik niet, wij waren er in november en het viel toen wel mee. De foto bij mijn profiel is van de skiline van SF genomen vanaf Alcatraz.
#4 - 22-05-2010, 10:16 uur

Hans B

Dodgers.
Kijk even op de MLB.com site hoe de Dodgers er voor staan.
Doen ze het goed, is van te voren een kaartje kopen aan te raden.
Wij hebben al diverse baseball games bezocht en hebben (behalve bij de Yankees: uitverkocht) altijd op de dag zelf de kaartjes kunnen kopen.
Will Call : is een speciale ticket box in het stadion, als je daar bent, gewoon even naar vragen waar je precies moet zijn.

Ik weet niet of het op je route ligt. Outlets, vorig jaar bezocht:
Gilroy (kruising 101 en 152) een stukje onder San Francisco
Ontario (kruising I10 en I 15) aan het 'eind' van Los Angeles op weg naar Las Vegas.

Ik zou niet weten wat er 's avonds in een uitgestorven L.A. te zien is.
Ga lekker naar het stand bij Santa Monica of zo.
Heerlijk wandelen of vraag eens om een potje mee te beach volleyballen.
Ik heb campingnivo en het was heel gezellig.
#5 - 22-05-2010, 18:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Ik ben van plan om voor deze dagen een ticket te boeken voor de Open Top Sightseeing tour, zodat we heel San Francisco kunnen doorkruisen.

Dat kun je doen, maar ik zou eigenlijk willen aanraden om gewoon een ov kaart te nemen voor 2 of 3 dagen. Daar zit de cable car ook bij inbegrepen. Het is goedkoper, je kunt met tram, bus en cable car overal komen en het is efficienter. Bovendien is San Fransisco een "very walkable city" dus je kunt ook nog wel te voer e.e.a. doen.
#6 - 23-05-2010, 00:46 uur



vincent77

Wij hebben in mei de earlybird tour voor Alcatraz gadaan, en geen mist gezien. Ook viel de temperatuur ons 100% mee, maar een trui mee is nooit verkeerd.
De outlet van Vegas die nét buiten de strip ligt, heeft een leuke Nike-store, maar verder weinig te bieden inderdaad. Dan kun je nog beter naar Fashion Show op de strip gaan, maar daar heb je dan net geen outlet-prijzen (maar er zijn dingen die hier erg goedkoop blijven tov NL)
In LA hebben wij zo'n rondrit van 2,5 uur genomen in Hollywood. Die kwam door Hollywood/Beverly Hills/Rodeo drive en het Hollywoodsign. Zo konden we allebei kijken, hoefden we zelf niet op zoek naar achter welke heg welke ster mogelijk zou wonen, en konden toch alles zien. Daarna nog even langs het Chinese-theater voor de handen en handtekeningen en je bent klaar in Hollywood... kost je dus een ochtend of middag, maar zeker geen hele dag.

Hou in LA inderdaad rekening met je rijtijden, het is daar inderdaad erg druk, en onze ervaring met navigatie was niet echt positief, omdat hij vaak ineens een andere route ging berekenen.
#7 - 23-05-2010, 11:42 uur

Huls

Bedankt voor de reacties allemaal!

San Francisco
Welke tour we zullen nemen, weet ik nog niet. Ik hoor hier allemaal positieve verhalen, maar ik ken ook verhalen met mist, en eerlijk gezegd zou me dat jammer lijken. Ik twijfel nog eventjes door dus  ;)

Las Vegas
wij kiezen voor Las Vegas Premium Outlets, bedankt voor de tip!

Los Angeles
Ik denk dat ik een bezoek aan de studio tour combineer met Griffith Park, Hollywood en Beverly Hills. Niet dat we zo benieuwd zijn naar waar welke ster precies woont, maar gewoon een ritje door die buurt lijkt ons al leuk genoeg.
Dan kan ik de andere dag gebruiken voor LA, en later op de dag misschien nog door naar Venice Beach of Santa Monica.
Overigens, wat is leuker, Venice of Santa Monica?

Hans, ik heb op die site gekeken (MLB.com), maar ik kan er niet echt wijs uit wat nou de stad is (is weer eens wat anders dan voetbal  ;))
Volgens mij staan ze eerste in de National League West. Wat zou jij adviseren om te doen?

Overigens zou ik 's avonds een rondje door LA (downtown) willen lopen voor wat avondplaatjes van de gebouwen in LA. Lijkt me een schitterend gezicht namelijk.

Ramon
#8 - 23-05-2010, 12:13 uur

Marianne

San Francisco
Welke tour we zullen nemen, weet ik nog niet. Ik hoor hier allemaal positieve verhalen, maar ik ken ook verhalen met mist, en eerlijk gezegd zou me dat jammer lijken. Ik twijfel nog eventjes door dus  ;)

Voor Alcatraz zelf is dat geen bezwaar, je bent toch grotendeels binnen, en op het eiland zelf lijkt het me juist wel iets hebben als het mistig is. Je hebt natuurlijk ook een grote kans dat een eventuele mist op de terugweg opgetrokken is, zodat je toch van de skyline kunt genieten. Je kunt ook net zo lang op het eiland blijven als je wilt.
Het maakt de planning voor de rest van de dag ook wat makkelijker; als je eerst iets anders gaat doen zit je toch met de vertrektijd van de boot.

Los Angeles
Overigens, wat is leuker, Venice of Santa Monica?

Je kunt het makkelijk beide doen: huur een fiets en fiets van Santa Monica naar Venice. Zie ook ons 2008-verslag.
Is ook leuk in SF, fietsen, zie daarvoor ook ons 2008-verslag.

Marianne
#9 - 23-05-2010, 12:28 uur
« Laatst bewerkt op: 23-05-2010, 12:32 uur door Marianne »

Yessica

Ik denk dat ik een bezoek aan de studio tour combineer met Griffith Park, Hollywood en Beverly Hills. Niet dat we zo benieuwd zijn naar waar welke ster precies woont, maar gewoon een ritje door die buurt lijkt ons al leuk genoeg.

Zo'n georganiseerde toer langs "celebrities mansions" is ook niet bijzonder. Je ziet alleen maar hekken, muren en coniferen. Dat kun je in de gemiddelde vinexwijk ook zien. Dat daarachter dan beroemde sterren wonen, het zal wel. Zelf een beetje rondtoeren door Berverly Hills is inderdaad veel leuker. Volgens mij staat in de Lonely Planet wel een leuke rondrit.

Citaat
Overigens, wat is leuker, Venice of Santa Monica?


Ik heb leuke herinneringen aan Santa Monica  :)  Er is behalve de pier ook een leuke winkelpromenade trouwens. Ga je naar Palisades Park, schrik dan niet van de vele zwervers.

Citaat
Overigens zou ik 's avonds een rondje door LA (downtown) willen lopen voor wat avondplaatjes van de gebouwen in LA. Lijkt me een schitterend gezicht namelijk.


Overdag vond ik downtown LA geweldig. Pak bijvoorbeeld een ritje met Angels Flight. Ik houd enorm van grote Amerikaanse steden, maar 's avonds is LA beslist geen aanrader. En het is bijna uitgestorven, hoe gek dat ook klinkt. Dan kun je dat beter in San Fransisco doen. We hebben ook ooit een city lights tour gedaan waarbij je over Bay Bridge reed en aan de overkant een prachtig uitzicht had over San Fransisco by night. En van tevoren hadden we een rondwandeling door China Town waarbij je alle enge maffia verhalen hoort. Dan is het dus ook al donker en komen alle lichtjes enorm tot zijn recht. Als je overigens echt geďnteresseerd bent in LA (veel mensen vinden het tegenvallen of trekt het niet zo) dan kan ik je de Los Angeles Rough Guide erg aanbevelen!
#10 - 23-05-2010, 12:33 uur



Huls

Ik houd enorm van grote Amerikaanse steden, maar 's avonds is LA beslist geen aanrader. En het is bijna uitgestorven, hoe gek dat ook klinkt.

Hoezo is het geen aanrader? Gevaarlijk op straat?
Overigens bedankt voor de tip van Los Angeles Rough Guide. Ik ga het gelijk even opzoeken!
#11 - 23-05-2010, 12:48 uur

Hans B

Ramon,

LA Dodgers staat op dit moment 1e in de National League West
17, 18 en 19 sugustus spelen ze tegen de Colorado Rockies (1e NLC)
20, 21 en 22 augustus tegen de Cincinnati Reds (4e NLW)
Ik zou de kaartjes te voren kopen.

Mocht het niet lukken heb je nog kans bij de LA Angels (3e ALW)
23, 24 en 25 augustus tegen Tampa Bay (1e ALE)

Ik heb proberen te zoeken naar de toeschouwer aantallen per wedstrijd, maar ken het zo niet vinden.
NOS teletekst pagnia 633 geeft ook de standen en uitslagen.
#12 - 23-05-2010, 13:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15