Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

superroute of net niet?

Discussie gestart

wippelgem

dit is onze route die we willen volgen:
dag 1 - 4: las vegas
dag 5: las vegas - kayenta (grand canyon hebbe we al gedaan evenals lake powell, bryce, zion, yosemite,...) vandaag doen we monument valley
dag 6: kayenta (arches, canyonlands) - grand junction
dag 7: grand junction - denver (via aspen)
dag 8: denver - wheatland (via rocky mountains np)
dag 9: wheatland - custer (mount rushmore, crazy horse, badlands np)
dag 10: custer - cody (via devils tower)
dag 11: cody - yellowstone
dag 12: yellowstone
dag 13: grand teton

dag 14: grand teton - salt lake city
#1 - 24-07-2005, 20:35 uur
« Laatst bewerkt op: 26-07-2005, 19:28 uur door wippelgem »
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Inge

persoonlijk lijkt me dit erg krap:
- kayenta > grand junction op 1 dag  (volgens mij kan je hier makkelijk 3 dagen over doen; maar dat ga ik in september onderzoeken  ;));
- dag 8 t/m 10 lijken me ook grote rijdagen? lijkt me lastig dan nog iets te zien/doen onderweg?;
- voor Yellowstone moet je minimaal 2 volledige dagen uittrekken (1 dag voor het noorden, 1 voor het zuiden...).

Maar: wel en mooie route, waar je heel veel zou kunnen zien  8)
#2 - 24-07-2005, 20:46 uur

Loek

persoonlijk lijkt me dit erg krap:
- kayenta > grand junction op 1 dag  (volgens mij kan je hier makkelijk 3 dagen over doen; maar dat ga ik in september onderzoeken  ;));

OK, ik ben misschien niet het goede voorbeeld, maar ik rijdt in één dag van Denver naar Kayente en het is nog licht als ik daar aankom  ;)
#3 - 24-07-2005, 20:57 uur
« Laatst bewerkt op: 24-07-2005, 20:57 uur door Loek »

wippelgem

persoonlijk lijkt me dit erg krap:
- kayenta > grand junction op 1 dag  (volgens mij kan je hier makkelijk 3 dagen over doen; maar dat ga ik in september onderzoeken  ;));
- dag 8 t/m 10 lijken me ook grote rijdagen? lijkt me lastig dan nog iets te zien/doen onderweg?;
- voor Yellowstone moet je minimaal 2 volledige dagen uittrekken (1 dag voor het noorden, 1 voor het zuiden...).

Maar: wel en mooie route, waar je heel veel zou kunnen zien  8)



voor yellowstone trekken we inderdaad twee volledige dagen uit.
en ik heb alles berekend via de routeplanner rand mcnally en alles is te doen als we ons aan het schema kunnen houden, het wordt inderdaad krap als er iets onverwacht gebeurd...

voor de rest hebben we al zoveel voorbereid en opgezocht dat we alles wat we willen zien, ingecalculeerd hebben.

als iemand van jullie nog ideeën heeft die we op deze route moeten zien, zijn deze meer dan welkom. we gaan deze reis pas boeken in november en we vertrekken pas in juni 2006 dus tijd genoeg (zucht, kwou dat het al zover was...)
#4 - 24-07-2005, 21:09 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Jez

Misschien zou je de overnachting Kayenta kunnen verruillen met Moab. Vanuit Moab is het misschien 10 minuten naar Arches, vanuit Kayenta nog een heel eind. En in Kayenta is echt helemaal niks te doen; het is grotendeels een Indianen-enclave. Ik geloof dat er niet eens een restaurant is. Plus er zijn maar 2 motels, Best Western en Holiday Inn, die beide stikduur zijn ($100 per nacht) in vergelijking met Moab; daar zijn veel meer motels en kun je voor de helft een slaapplaats vinden. Wij hebben er in de Cottage Inn geslapen; maar liefst 2 kamers maar erg ruim, schoon, gastvrij.

En in Moab is veel meer te doen, ook 's avonds. Er zijn allerlei restaurants, waarvan die bovenop de berg wel een heel mooi uitzicht heeft.

Vegas-Kayenta is ca. 400 mile; Vegas-Moab ca. 460 mile, maar dan wel via een andere route, over de snelweg.
#5 - 24-07-2005, 21:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

wippelgem

Misschien zou je de overnachting Kayenta kunnen verruillen met Moab. Vanuit Moab is het misschien 10 minuten naar Arches, vanuit Kayenta nog een heel eind. En in Kayenta is echt helemaal niks te doen; het is grotendeels een Indianen-enclave. Ik geloof dat er niet eens een restaurant is. Plus er zijn maar 2 motels, Best Western en Holiday Inn, die beide stikduur zijn ($100 per nacht) in vergelijking met Moab; daar zijn veel meer motels en kun je voor de helft een slaapplaats vinden. Wij hebben er in de Cottage Inn geslapen; maar liefst 2 kamers maar erg ruim, schoon, gastvrij.

En in Moab is veel meer te doen, ook 's avonds. Er zijn allerlei restaurants, waarvan die bovenop de berg wel een heel mooi uitzicht heeft.

Vegas-Kayenta is ca. 400 mile; Vegas-Moab ca. 460 mile, maar dan wel via een andere route, over de snelweg.


klinkt goed maar hoe pas ik monument valley dan in... da wil ik zeker doen.... is dat niet te ver van moab... is wel beter  via snelweg dan via gewone route
#6 - 24-07-2005, 21:47 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Jez

Ja, daar had ik even niet bij stilgestaan........  :-[ :-[

Ga je van Vegas via Monument Valley naar Moab, da's 575 mile. Beetje veel om ook nog wat te zien.

En vanuit Moab, en dan ook nog eens Arches etc. is ook niet echt aan te raden.

Okee, als je persé Monument Valley wilt zien, heb ik niks gezegd, behalve dat Kayenta duur en niets aan is, maar prima om alleen maar te slapen.

Ga je naar Mesa Verde? Geweldig! Persoonlijk vond ik dit mooier dan Arches, ook omdat we, toen we daar waren, al een behoorlijke "overdosis" canyons hadden gehad.

Mocht je foto's van (oa) Mesa Verde willen zien, kijk eens op onze website. Ze staan bij Vakanties, USA 2004
#7 - 24-07-2005, 22:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Norbert

In 2003 zijn we vanuit Cameron (AZ) via Canyon de Chelley naar Kayenta gereden.
De volgende dag hebben we eerst Monument Valley bezocht en zijn daarna doorgereden naar Moab. Na het inchecken hebben we vervolgens nog Arches bezocht, met als bonus een heel mooie zonsondergang.
Ik zou dus wel iets meer tijd inbouwen voor Monument Valley en Arches. Vanuit Katyenta is het nog een hele ruk naar Moab, zeker als je Monument Valley wilt bezichtigen en Arches.
Als ik jou was, zou ik Grand Junction een dag later pakken.
#8 - 25-07-2005, 18:55 uur

wippelgem

In 2003 zijn we vanuit Cameron (AZ) via Canyon de Chelley naar Kayenta gereden.
De volgende dag hebben we eerst Monument Valley bezocht en zijn daarna doorgereden naar Moab. Na het inchecken hebben we vervolgens nog Arches bezocht, met als bonus een heel mooie zonsondergang.
Ik zou dus wel iets meer tijd inbouwen voor Monument Valley en Arches. Vanuit Katyenta is het nog een hele ruk naar Moab, zeker als je Monument Valley wilt bezichtigen en Arches.
Als ik jou was, zou ik Grand Junction een dag later pakken.

hey,

bedankt voor de tip, we gaan inderdaad hier een dagje extra uittrekken en van kayenta, via moab naar grand junction zodat we zeker niets missen!!!

bedankt!

nog tips iemand?
#9 - 26-07-2005, 19:26 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

blusmuts

Als je dan toch een dag later naar Grand Junction gaat, wat vanaf Moab niet erg ver is, kun je ook nog naar Colorado National Monument gaan. Dat ligt vlak voor Grand Junction. Ook een soort canyon met aparte rotsformaties in het midden die vooral bij zonsondergang hele mooie schaduwen geven.

Misschien kun je zelfs nog iets verder rijden, naar Glenwood Springs (= op de weg naar Denver) om nog even in de hotsprings te weken....
#10 - 28-07-2005, 13:50 uur

wippelgem

Als je dan toch een dag later naar Grand Junction gaat, wat vanaf Moab niet erg ver is, kun je ook nog naar Colorado National Monument gaan. Dat ligt vlak voor Grand Junction. Ook een soort canyon met aparte rotsformaties in het midden die vooral bij zonsondergang hele mooie schaduwen geven.

Misschien kun je zelfs nog iets verder rijden, naar Glenwood Springs (= op de weg naar Denver) om nog even in de hotsprings te weken....

heel goed idee! bedankt voor de tips! we zijn onmiddellijk op het net gaan surfen om deze sites te gaan bekijken en het bevalt ons wel! we gaan er zeker heen!

greetz
#11 - 28-07-2005, 16:53 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

essie

O als ik dit lees krijg ik alweer zin.
Wij zijn net weer een maandje terug :'( maar ja
Je route is goed te doen en van Kayenta naar moab is goed te rijden, lekker rustig op de weg dus dat gaat best snel dan. Als je evt tijd over hebt zou je een stukje door valley of the gods moeten rijden, ook helemaal geweldig.  Wij zijn van Holbroek naar Salt lake city gereden via moab in 1 dag en hebben nog een heleboel kunnen zien ook., oa Canyon de chelly enzv.

Wij zijn ook in Yellowstone geweest helemaal geweldig. Veel beren gezien enzv. Wij zijn hier anderhalve dag geweest en hebben het hele park goed kunnen zien.

Veel succes verder met plannen, is ook al leuk om te doen,
groetjes esther.
#12 - 28-07-2005, 20:27 uur
www.esthervanderzouw.com
Reisverslag 2003, 2005, 2007, 2008, 2009

jastsali

Hoi
Wij zitten op dit moment nog in de States (Moab) en hebben nog een week vakantie te gaan. Ik lees op de hotelkamer jullie route en heb toch wat op te merken. Een groot gedeelte van jullie reis hebben we inmidels achter de rug. Voor wat betreft dag 8-9-10 zou ik e.e.a. wat anders plannen. Van Denver naar Custer is zeer gemakkelijk in 1 dag te doen. Ik zou geen tussenstop in Wheatland maken. Wij hebben dat wel gedaan maar dat was absoluut niet nodig. Bovendien is Wheatland een gat van niks. De dag die je zo uitspaart zou ik gebruiken voor Custer naar Cody. Ik zou de reis van Custer naar Cody niet in 1 dag doen. Wij hebben dat ook niet gedaan, en hebben halverwege overnacht in Gillette (maar je kunt ook slapen in Buffalo) Je moet de Big Horn Mountains over (zeer mooi) en met die bergketen ertussen wordt Custer - Cody in 1 dag wat overdone. We hebben tot op heden een weblog bijgehouden (bereikbaar via www.speulmanonline.web-log.nl) Daar kun je e.e.a. lezen over onze reis en een groot gedeelte daarvan is ook jullie route.
Veel succes verder.
#13 - 05-08-2005, 05:14 uur

wippelgem

Hoi
Wij zitten op dit moment nog in de States (Moab) en hebben nog een week vakantie te gaan. Ik lees op de hotelkamer jullie route en heb toch wat op te merken. Een groot gedeelte van jullie reis hebben we inmidels achter de rug. Voor wat betreft dag 8-9-10 zou ik e.e.a. wat anders plannen. Van Denver naar Custer is zeer gemakkelijk in 1 dag te doen. Ik zou geen tussenstop in Wheatland maken. Wij hebben dat wel gedaan maar dat was absoluut niet nodig. Bovendien is Wheatland een gat van niks. De dag die je zo uitspaart zou ik gebruiken voor Custer naar Cody. Ik zou de reis van Custer naar Cody niet in 1 dag doen. Wij hebben dat ook niet gedaan, en hebben halverwege overnacht in Gillette (maar je kunt ook slapen in Buffalo) Je moet de Big Horn Mountains over (zeer mooi) en met die bergketen ertussen wordt Custer - Cody in 1 dag wat overdone. We hebben tot op heden een weblog bijgehouden (bereikbaar via www.speulmanonline.web-log.nl) Daar kun je e.e.a. lezen over onze reis en een groot gedeelte daarvan is ook jullie route.
Veel succes verder.


Hoi,

heel erg bedankt voor de tip! Wij gaan hier zeker rekening mee houden en de aanpassingen in onze route maken!

Veel plezier nog daarginds en als jullie nog tips of foto's hebben... laat maar weten hé!!!

Have a save trip home!

Groetjes!
#14 - 06-08-2005, 11:54 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15