Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Taxi of huurauto

Discussie gestart

Victor1949

Hallo,
29 mei vertrekken we de eerste keer voor een rondreis in het westen; we landen in Las Vegas rond kwart voor negen 's avonds.
Ik vraag me af wat nu het beste is:
- onmiddellijk de huurauto ophalen en naar het hotel rijden;
- een taxi nemen naar het hotel en devolgende dag (per taxi) de huurauto ophalen.
Wij hebben nog geen ervaring met huurauto's en kunnen ons dus ook geen beeld vormen omtrent de tijd dat het ophalen van een huurauto vereist.
De eerste nacht logeren we in Best Western Mardi Gras-hotel.
Zijn er forumleden die aanbevelingen kunnen doen omtrent de autoverhuurmaatschappijen?
Is het nodig dat bij een rondrit langs de parken (verste punt oostwaarts wordt Mesa Verde + LA en SF) overal de hotels reeds geboekt zijn? Reis eindigt op 19 juni.

Met dank aan de forumleden

Victor
#1 - 03-01-2010, 19:35 uur

Marianne

Ik ben zelf altijd een voorstander van meteen meenemen van de huurauto; het scheelt je gesleep met bagage, en je kunt meteen de volgende dag wegrijden. Ver rijden na een lange vlucht zou ik nooit aanraden, maar het kleine stukje naar je hotel zal echt nog wel lukken.
Je zit maar 1 nacht in Las Vegas? Als je er meerdere nachten zit is het financieel misschien interessant om de auto pas op te halen als je uit Las Vegas vertrekt.
Reserveren is niet echt nodig in de periode dat jullie gaan. Gaan jullie ook naar Moab en naar de Grand Canyon? Wellicht is het daar wat drukker, zeker in de weekenden.
Als de route vaststaat vind ik het altijd wel prettig om alles vast te leggen, je kunt dan op je gemak kijken wat er is, en je hoeft je nooit te haasten aan het eind van de dag.

Marianne
#2 - 03-01-2010, 20:00 uur

hdeweert

Hallo Victor
Persoonlijk ben ik ook voor het direct ophalen van de auto. Je gaat met de shutle naar het verhuurbedrijf,
haalt daar je auto op en rijd naar je hotel. Als je savonds aankomt is het zeker als je voor het eerst in Vegas
bent wat moeilijker om je te orienteren. Je hotel ligt niet direct aan de strip en het is ongeveer 8 km rijden
van het vliegveld. Als dit de eerste keer is dat je in vegas bent zou ik mij heel goed kunnen voorstellen dat
je een taxi neemt. Vegas begint rond de tijd dat jullie aankomen pas te leven en op de strip en de andere
grote wegen kan het al aardig druk zijn.

Harm
#3 - 03-01-2010, 23:16 uur

koosv

Of je neemt een shuttlebusje: ca $6 naar de strip, zie http://www.vegas.com/transportation/shuttles.html
#4 - 03-01-2010, 23:30 uur

Tet14

Tenzij ik het mis heb, ligt dat hotel aan Paradise rd en dat is ook de weg langs het vleigveld. Zo te zien misschien enkele mijlen. Een taxi zal niet te duur zijn, maar om het gemakkelijker te maken zou ik de auto toch ook eerst ophalen. Moe ben je toch al. Let er wel op dat ze je geen upgrade aansmeren en dat je een auto uit de gereserveerde klasse krijgt. Voor je wegrijdt check de auto op beschadigingen. Ik zou locaties in de National Parks zeker reserveren. Misschien zou het toch wel goed zijn een taxi te nemen en in alle rust de volgende dag de auto op te halen maar wij hebben zelf de huurauto altijd meteen opgehaald.
Tet
#5 - 05-01-2010, 13:06 uur

hdeweert

Hallo

Best Western Mardi Gras ligt i.d.d. aan de Paradise Rd. Naar het hotel is het dan ongeveer 5 km.
Haal je echter de auto op dan moet je een flink stuk met de shuttle bus, dan is de afstand ongeveer 8 km.
De eerste keer overdag in las Vegas rijden is al niet makkelijk, in de avond is het helemaal moeilijk zeker
omdat nog even aan het Amerikaanse verkeer moet wennen. Zeker in las vegas is het even wennen
met alle kniperende lichten en ruim opgezette verkeerswegen die in de avond erg druk kunnen zijn.
Harm
#6 - 05-01-2010, 15:05 uur

Benneke

Victor ,
Ik zou u aanraden gewoon het hotel te bellen van zodra je uw bagage hebt opgepikt ,
als dit nml een hotel is , zoals ik hier lees , dat 5 km van de luchthaven is verwijdert , dan geeft deze luchthavenservice , dus haalt u gratis op in de luchthaven .
U kan met dezelfde luchthavenservice van het hotel de volgende dag terug naar de luchthaven/verhuurmaatschappij om de auto op te pikken .
Als ik in LA aankom haal ik steeds mijn auto direkt op daar ik daarna nog een rit naar Orange County voor de boeg heb ,
maar als het gaat over vakantie , en je komt laat aan , beter gewoon gaan slapen , en de volgende morgend fris uw vervoer verzorgen .
Ik deed dit de laatste vakantie in Salt Lake City eveneens op die manier .Autoverhuur : http://www.carhire3000.com/
is wel in GB £ , maar werkt prima en auto ient opgehaalt bij gekende verhuurfirma's zoals Dollar of Alamo ;


#7 - 05-01-2010, 17:09 uur

Benneke

Ik heb even de website van het hotel bekeken , en de "Hotel Amenities" zeggen :  Complimentary Shuttle Service to and from the Las Vegas Strip daily from 8am to 11pm ....
maar er staat ook dat  McCarran International Airport slechts 3 miles is , dus dit is zeker het proberen waard .
Succes
#8 - 05-01-2010, 17:12 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2010, 17:20 uur door Benneke »

Ine

een shuttle naar de strip is nog geen shuttle naar de airport. Weinig hotels in LV bieden een shuttleservice naar de airport.
Ben het met anderen eens, neem een taxi  naar het hotel.
Je komt moe aan na een lange vliegreis, hebt jetlag,e.d.
haal de volgende dag (of later) de auto op. Binnen LV kan je prima per bus e.d. reizen en uiteraard veel lopen over de strip.
#9 - 05-01-2010, 17:19 uur

Benneke

Ieder zijn mening ,
maar laat het mij gewoon zo stellen ,
als ik in de situatie zoals Victor zou zijn , en in dat hotel zou verblijven ,
dan zou het hotel mij die avond op de luchthaven oppikken , en de volgende morgend daar terug afzetten voor het ophalen van de huurauto PUNT ,
Maar als jullie liever een taxi extra betalen .....
#10 - 05-01-2010, 17:26 uur

hdeweert

Natuurlijk is dit ook een mogelijkheid , maar als je voor het eerst Amerika bent en dan ook nog in een stad als Las Vegas,
 is dat bijna hetzelfde als een Amerikaan die op schiphol land en naar het dichtstbijzijnde hotel wil. Zeker in de avond uren
is het niet onverstandig om te kiezen voor een taxi. Op het budget van een Amerika reis is dat een klein bedrag, en geeft
je toch wat meer comfort dan uitzoeken op een druk vliegveld waar je naartoe moet en hoe je dat gaat doen.
Verder kan ik meedelen dat je op weg naar Amerika geen Jet Lag hebt. Je vliegt n.l. tegendraads en blijft ongeveer in
hetzelfde ritme. Ga je terug dan word het ritme verstoord omdat je tegen de tijd in vliegen dus tijd tekort komt.
Wel heb je een aardige tocht achter de rug die erg vermoeiend kan zijn.

Harm
#11 - 05-01-2010, 18:44 uur

Ine

Ook richting USA - dus oostwaarts - heb je jetlag. Inderdaad heb je bij het terugvliegen er meestal meer last van.

Je passeert een aantal tijdzones, ben vermoeid bij aankomst en meestal "uitgedroogd"door de lucht in een vliegtuig en je komt in een ander klimaat aan.
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/1229/jetlag.html
#12 - 05-01-2010, 19:11 uur

hdeweert

Ook richting USA - dus oostwaarts - heb je jetlag. Inderdaad heb je bij het terugvliegen er meestal meer last van.

Je passeert een aantal tijdzones, ben vermoeid bij aankomst en meestal "uitgedroogd"door de lucht in een vliegtuig en je komt in een ander klimaat aan.
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/1229/jetlag.html
Ik denk dat je oost en west een beetje door elkaar haalt
#13 - 05-01-2010, 22:10 uur

Ine

Ook richting USA - dus oostwaarts - heb je jetlag. Inderdaad heb je bij het terugvliegen er meestal meer last van.

Je passeert een aantal tijdzones, ben vermoeid bij aankomst en meestal "uitgedroogd"door de lucht in een vliegtuig en je komt in een ander klimaat aan.
http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/1229/jetlag.html
Ik denk dat je oost en west een beetje door elkaar haalt

Ja sorry helemaal gelijk. maar ik zit momenteel in Mexico...misschien de warmte??
#14 - 05-01-2010, 22:30 uur

Tet14

Volgens mij heeft dit hotel geen a/p shuttle dus een taxi zal uitkomst moeten bieden.
#15 - 06-01-2010, 17:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15