Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Te laat gestart met de voorbereiding voor onze eerste campertrip...?

Discussie gestart

Pwee

Even een berichtje uit de USA vanuit onze hotel kamer in San Francisco, morgenochtend vroeg om 08.00 uur kunnen we de camper al ophalen en dan vertrekken we na eerst boodschappen gedaan te hebben naar Yosemite! San Francisco was echt heel leuk, alles zo'n beetje wel gezien in twee dagen bij schitterend mooi weer. Het weer in Yosemite ziet er ook zeer goed uit, ik kan alleen nog niet vinden of die Tioga pass nou wel of niet open is. Maar dat zullen ze ons morgen wel haarfijn uit kunnen leggen.
Groeten,
Pwee
#16 - 08-05-2007, 06:30 uur
1998 - Virginia
1999 - Virginia
2006 - New York
2007 - Westen (camper)
2008 - Florida
2009 - Oosten & Canada
2010 - Zuiden ?

Marianne

Pwee,
Leuk dat je ons op de hoogte houdt! Ben heel beneiuwd hoe hetl allemaal bevalt. de Tioga Pass blijft spannend. De Glacier Point Road is nu wel open. De Tioga Road is weliswaar helemaal geploegd, maar er moet nog het nodige opgeruimd worden. Het zou toch wel heel snel kunnen gaan nu, dus houd het inderdaad in de gaten.
De watervasllen zullen prachtig zijn nu!

Dit staat er op de NPS-site:
The Glacier Point Road will open on May 5, 2007 at noon, conditions permitting (a few inches of snow fell on May 4).

The Tioga Road has been plowed, however more work is required before either road can be opened safely.

There is no estimated opening date for the Tioga Road.
Once plowing is completed, additional work must be completed before the road can safely be opened.

Marianne
#17 - 08-05-2007, 08:32 uur

Pwee

Even snel typen:
Update vanaf de strip in Las vegas (we staan bij circus circus, het is een moederdag actie en we staan er drie nachten en twee betalen)
We hebben in de yosemite valley gestaan voor twee nachten met de RV op upper pines! (een beetje mazzel mag ook wel eens want het was erg druk) waanzinnig mooi, glacier point road is gewoon open dus naar boven gereden! Bijna geen sneeuw meer.
Ook de grote bomen (weet even de naam niet) gezien in wawona, en let op: een Coyote vlak bij de camper gefilmd en de volgende dag een Beer op ik schat 20 meter afstand gefilmd!!!!!!!!!!
Gisteren (11 mei) is de tioga pas open gegaan, dit vertelde een ranger ons toen we in de valley waren. Wij konden daar niet op wachten en zijn via lake isabella (overnachting op een Koa) gisteren door death valley getoerd. Mijn hemel wat was het daar al heet ( boven de 40 graden en de camper heeft het zwaar te verduren gehad.......) en volgens een dame in een souvenier winkeltje moet de zomer nog beginnen, we hebben een hoop gezien gefilmd en gefotografeerd en zijn toen doorgereden naar Las Vegas om even een paar dagen uit te puffen van alle indrukken tot nu toe. Maar wat heet uitpuffen, toen we gisteren aankwamen zijn we ongeveer 6 uur op de strip geweest,. We hebben al veel gezien maar dit is toch ook weer heel apart. Nu hebben we lekker twee dagen om alles rustig te bekijken en dan gaan we richting Zion om bij Rubys Inn te gaan overnachten...
Alle tips zijn welkom, ik ga vanavond Rubys Inn bellen om twee nachten te reserveren want we hebben al zoveel mazzel gehad....

#18 - 12-05-2007, 20:22 uur
1998 - Virginia
1999 - Virginia
2006 - New York
2007 - Westen (camper)
2008 - Florida
2009 - Oosten & Canada
2010 - Zuiden ?

Marianne

Dat is al aardig warm voor Death Valley! En hoe waren de watervallen in Yosemite? Goed dat je in de vallei kon kamperen.
Neem ook voldoende tijd voor Zion, je kunt daar ook nog een nacht in het park staan, prima camping volgens mij.  (Watchman Campground - Reservations: 1-800- 365-2267).

Veel plezier verder!

Marianne
#19 - 12-05-2007, 23:03 uur

Pwee

Marianne,

De watervallen in Yosemite waren geweldig, ik heb een paar schitterende foto's gemaakt van de valley (uitzicht punt "tunnel view") met die hoge waterval erop. Het lijkt net een ansichtkaart...zo vreselijk mooi.
Het water komt met bakken naar beneden, wanneer ze droog komen te staan weet ik niet maar je mis dan wel wat...
Morgen gaan we naar Zion en misschien door naar Bryce, we zien wel.

Groeten uit een zeer warm Las Vegas. (airco staat nu lekker aan)
Pwee
#20 - 14-05-2007, 08:10 uur
1998 - Virginia
1999 - Virginia
2006 - New York
2007 - Westen (camper)
2008 - Florida
2009 - Oosten & Canada
2010 - Zuiden ?

Pwee

Heeft er iemand een tip waar ik het beste met "onze" camper in/bij Los Angeles kan gaan staan.
Ik verwacht daar de 24 aan te komen, we zitten nu vlak bij Joshua Tree NP.
Ik ga nu nog wel even zoeken op internet en dit forum maar wellicht heeft iemand een gouden tip?

Pwee
#21 - 23-05-2007, 06:57 uur
1998 - Virginia
1999 - Virginia
2006 - New York
2007 - Westen (camper)
2008 - Florida
2009 - Oosten & Canada
2010 - Zuiden ?

Marianne

Ik had je vorige berichtje gemist! Goed om te horen dat de watervallen mooi waren. Eind juli/begin augustus gaat de Yosemite Fall droog staan, maar de Nevada en Vernal Falls blijven mooi, ook al worden ze wel minder spectaculair (even als troost voor mensen die wat later in het jaar die kant op gaan).

Ik heb geen ervaring met campings in of bij LA, maar op een ander forum heb ik de volgende gevonden, misschien kun je er iets mee.
- Newport Dunes resort in Newport mooie cg onder LA
- Rv Park Sunrise in Santa Barbara.
- Malibu beach resort

Veel plezier nog!

Marianne
#22 - 23-05-2007, 08:20 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15