Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

the beautiful west

Discussie gestart

Elise

We zouden in juli graag een rondreis door Amerika maken.

We vonden reeds heel wat info op dit forum, waarvoor dank!

Wie heeft de reis "The beautiful West" met Jetair reeds gemaakt?
Het betreft een rondreis met een huurwagen in de regio's Los Angeles, Las Vegas, Page, San Francisco.

Om de totale reissom in te schatten, vragen wij ons af welk budget we moeten voorzien voor eten.
Vanaf welk bedrag kun je er eenvoudig ontbijten?  Zijn er makkelijk supermarkten te vinden?

Heeft iemand een idee van de benzineprijs? Is die te vergelijken met de prijs in België?

Alvast dank!
Elise
#1 - 19-02-2006, 21:17 uur

Chi Sin X

Wie heeft de reis "The beautiful West" met Jetair reeds gemaakt?
We hadden er wel naar gekeken, maar op bepaalde momenten gaf hij te weinig tijd etc, en de dagen bijboeken was redelijk duur. Dus we hadden alles zelf georganiseerd.  We hebben wel de auto via jetair geregeld, goedkoper heb ik dat niet gevonden.

Citaat
Om de totale reissom in te schatten, vragen wij ons af welk budget we moeten voorzien voor eten.
Vanaf welk bedrag kun je er eenvoudig ontbijten?  Zijn er makkelijk supermarkten te vinden?
Prijs om te eten is vergelijkbaar met Belgie, in een gemiddeld restaurant heb je een hoofdgerecht voor 15-20 usd.  Ontbijt is een stuk goedkoper, maar ik dacht nog rond de 10 usd per persoon.  Wij kochten meestal ons ontbijt in de supermarkt of zo, en aten dat in de hotelkamer op.  In sommige hotels krijg je ook een continental breakfast bij, maar veel stelt dat meestal niet voor.  In elk dorpje is er wel een supermarkt te vinden (wij vroegen meestal in het hotel/motel waar we er dichtbij 1 konden vinden), de meeste supermarkten blijven ook superlang open, dus je hoeft je er niet voor te haasten :-).  Het assortiment is wel net iets anders als hier, en we hadden op het begin wel wat moeite om een "menu" samen te stellen.  (bv confituur en choco is belachelijk duur ginder), tegen de kust heb je wel meer keuze dan in het binnenland.

Citaat
Heeft iemand een idee van de benzineprijs? Is die te vergelijken met de prijs in België?
Het is een heel stuk goedkoper dan in Belgie, maar ik kan me geen precieze prijzen meer herinneren :(, ik dacht rond de 3 usd / gallon (3,8 liter), maar het was voor de Amerikanen belachelijk duur.  Wij zaten er ook net in de periode dat de prijzen het hoogst waren met die ramp in New Orleans.
#2 - 20-02-2006, 14:24 uur

Loek

Citaat
Heeft iemand een idee van de benzineprijs? Is die te vergelijken met de prijs in België?
Het is een heel stuk goedkoper dan in Belgie, maar ik kan me geen precieze prijzen meer herinneren :(, ik dacht rond de 3 usd / gallon (3,8 liter), maar het was voor de Amerikanen belachelijk duur.  Wij zaten er ook net in de periode dat de prijzen het hoogst waren met die ramp in New Orleans.

Het is inmiddels alweer gezakt tot rond de $2.20/gallon in de meeste westelijke staten, California waarschijnlijk iets duurder. 
#3 - 20-02-2006, 17:19 uur

Hans B

Om de totale reissom in te schatten, vragen wij ons af welk budget we moeten voorzien voor eten.
Vanaf welk bedrag kun je er eenvoudig ontbijten?  Zijn er makkelijk supermarkten te vinden?

Heeft iemand een idee van de benzineprijs? Is die te vergelijken met de prijs in België?
Hallo Elise,
Om een totale schatting te maken van jullie kosten is natuurlijk erg moeilijk, want niemand weet jullie eisen/wensen met betrekking tot eten etc.. Voor ontbijt en lunch de volgende tip.
Bij een overnachting in een motel zit soms een continental breakfast bij de prijs in. Koffie/thee/jus een donut of muffin. Voor een goed ontbijt kun je het volgende doen. Ga naar een grote supermarkt WalMart, KMart en koop daar een koelbox van piepschuim, je weet wel zo'n wit ding. Daarin kun je een broodje, boter en beleg eventueel blikjes dinken heel goed koel houden, vooral als je ook nog enkele plastic zakjes (zip bags) koopt en deze elke morgen vult met ijs, dat gratis uit de vendingmachines in het motel te verkrijgen is. Je red je dan op een goedkope en meer gezonde manier met het ontbijt en lunch. Het diner 's avonds gaat van goedkope pizza en chinees ($5-7pp) tot dure biefstuk ($20-25pp).
De grote supermarkten, WalMart is hiervan de exponent, vind je overal. Ze hebben een eigen atlas met achterin enkele bladzijden waar hun winkels staan. Koop deze aan het begin, erg handig en je hebt meteen een mooie grote routekaart en leuk souvenir.

Onze reis gaat 's zomers iets comfortabeler.
Wij hebben een koelkast + vriezer, magnetron, tv, douche en wc, etc... aan boord.
Hij is te huur, maar dat terzijde.

De benzineprijs is de helft goedkoper dan in Europa.
Reken op $ 2,50 per gallon (3,8 liter) = ongeveer € 0,65 per liter.

groeten en veel plezier, Hans
#4 - 22-02-2006, 09:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

miss amerika

Citaat
Ga naar een grote supermarkt WalMart, KMart en koop daar een koelbox van piepschuim, je weet wel zo'n wit ding. Daarin kun je een broodje, boter en beleg eventueel blikjes dinken heel goed koel houden, vooral als je ook nog enkele plastic zakjes (zip bags) koopt en deze elke morgen vult met ijs, dat gratis uit de vendingmachines in het motel te verkrijgen is. Je red je dan op een goedkope en meer gezonde manier met het ontbijt en lunch.

Ik moet hier even op reageren...ten eerste Wal-Mart en K-Mart zijn geen supermarkten.  Alhoewel, sommige hebben wel een (grote) afdeling met etenswaren.   Wal-Mart en K-Mart zijn beter te vergelijken met een Hema.  Supermarkten die je in het Westen tegen kunt komen zijn o.a. Albertson's of Von's.

Ten tweede, de ijsmachines bij hotels/motels zijn om het ijsbakje in je kamer te vullen, en niet om je koelbox te vullen.  Meestal hangt er dan ook een bordje bij dat dit NIET mag.  Een zak ijs bij een supermarkt of benzine pomp kost tussen $1- en $1.50.

Sommige hotels bieden inderdaad een 'continental breakfast', koffie, thee, en zoete broodjes.  Bij een Denny's of Coco's kun je zeker door de week voor een paar dollar per persoon eten - ze hebben meestal wel een aanbieding.  Vergeet niet dat je fooi moet geven, minimaal 15%, maar liever 20% van het totaal.

Citaat
Ze hebben een eigen atlas met achterin enkele bladzijden waar hun winkels staan. Koop deze aan het begin, erg handig en je hebt meteen een mooie grote routekaart en leuk souvenir.

Ben je lid van de ANWB dan kun je bij AAA gratis kaarten afhalen.

fijne vakantie! 
#5 - 22-02-2006, 11:00 uur

Chiefram

Hier ook nog even een kleine aanvulling: TIP is MINIMAAL 18% vandaag de dag, maar inderdaad liever 20%...

 ;)
#6 - 22-02-2006, 16:09 uur

Elise

Bedankt voor jullie reacties!     2006-01
Ik kijk heel erg uit naar de geplande reis!
Na de reis zal ik dan ook graag met anderen onze ervaringen delen.
Elise
#7 - 03-03-2006, 10:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15