Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

The Great Sand Dunes NP de moeite waard?

Discussie gestart

Martin Obbe

Dank zij veel tips op dit forum heeft ons reisschema steeds meer vorm gekregen. Maar we hebben nog wat onduidelijkheden ten aanzien van de laatste dagen in Colorado. Na vertrek uit Durango hebben we nog 48 uur voor de terugvlucht uit Denver. Heeft iemand tips hoe die laatste 2 dagen het leukst zijn te besteden?

Ons idee:

dag 1 Durango - Great Sand Dunes
dag 2 Great Sand Dunes - hotel vlakbij vliegveld Denver
dag 3 vertrek 's ochtends vanaf Denver Int Airport naar New York voor nog een paar dagen Big Apple voor terugreis naar NL.

De vraag: zijn de Great Sand Dunes de moeite waard, of zouden we een andere tocht of overnachtingsplek moeten kiezen? We = 2 volwassenen en 2 kids van 14 en 11 jaar. Hoe zouden jullie de keuze tussen de Great Sand Dunes en Pikes Peak en/of Garden of The Gods bij Colorado Springs afwegen?

Wat je moet weten: sinds het vertrek uit Los Angeles hebben we in Durango zo'n 2 weken met natuur achter de kiezen: voegen de Great Sand Dunes nog iets spannends en indrukwekkends toe na al dat "natuurgeweld" dat we onderweg al hebben gezien (Joshua Tree, Sedona, GC South Rim, Monument Valley, Moab en omgeving, Colorado National Monument, Black Canyon of the Gunnison)?

Alle tips en suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!

Martin
#1 - 14-02-2010, 15:34 uur

Hans B

Als je verder niets wilt, kun je het wel doen.
425 mile.

Ik weet niet wat je al hebt gezien, maar wij hebben vorig jaar gereden:
Durango - Million Dollar Highway - Silverton - Montrose - Black Canyon - Salida - Fairplay - Denver.
Deze route heeft een stuk of vijf passen boven de 10.000 ft.
375 mile, heel erg mooi, maar waarschijnlijk minder snel
#2 - 14-02-2010, 19:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Ik moet zeggen dat het rijden van Pikes Peak een van de hoogtepunten was.  Lijkt me een waardige afsluiting van je reis.
#3 - 15-02-2010, 12:48 uur

Hans B

Martin,
ik had je laatste regel te snel gelezen.
Ik had niet gezien dat je het stuk Montrose-Durango al gehad had.
#4 - 15-02-2010, 14:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lilo

Hallo,

Ik vind great sand dunes zeker de moeite waard! Wij hebben ons vorig jaar aan een beklimming van de hoogste duin gewaagd. We zijn erin geslaagd om erop te geraken, maar ik moet  zeggen: NIET GEMAKKELIJK en HEET!  :o
Wel geweldig mooie zichten! Ik zou hiervoor gaan, het is weer eens wat anders dan al die rode rotsen! En terug naar beneden komen doe je in een paar minuten tegen een heel hoge vaart!

Lilo
#5 - 15-02-2010, 16:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15